Evanghelia pentru bărbați

Potrivit unor statistici recente, se știe că în cazul convertirii unui copil la credința creștină, doar 7% din familii cu astfel de copii se întorc și ele la Domnul. În cazul în care se convertește mama din familie, 18% din familiile acestea se vor întoarce la Dumnezeu. Lucrurile stau cu totul altfel când se convertește tata. S-a constat că 93% din familiile în care s-a întors la Dumnezeu tatăl, vor îmbrățișa și ele credința creștină.

Având în vedere aceste statistici, întrebarea este mai mult decât evidentă: De ce nu ne concentrăm efortul evanghelistic pentru convertirea bărbaților?

Prin natura lor, femeile sunt mai inclinate spre cele spirituale iar convertirea lor este mai rapidă decât cea a bărbaților. Poate de aceea, că e mai ușor, biserica de azi pare făcută pentru femei mai degrabă decât pentru bărbați. De la decorarea bisericii (flori, covoare, vitralii, robe de cor, etc.), la muzica sacră și chiar la mesajul Evangheliei („Isus te iubește…”, „vrea să aibă o relație personală cu tine…” etc), totul pare să fie pentru femei. Cineva îmi spunea că 80-90% din cântările creștine de azi sunt create pentru femei. Nu știu dacă e așa pentru că nu sunt de specialitate. Există muzică feminină și masculină? Cred că da.

Pe de altă parte asistăm la o feminizare a culturii cu repercusiuni și în viața bisericii. Nu vreau să mă înțeleagă cineva greșit. Nu minimalizez cu nimic rolul femeii în biserica de azi prin afirmațiile de mai sus. Încerc să spun că ar trebui să urmărim eficiența predicării Evangheliei în societatea de azi. Dacă 93% din familii se convertesc la credință când se întoarce tatăl la Dumnezeu, nu știu de ce nu devin bărbații ținta efortului nostru evanghelistic.

Când tatăl este un creștin bun, întreaga familie frecventează biserica. Dacă mama este credincioasă, și soțul ei nu, duminica el merge la pescuit sau la meci. Indiscutabil copiii vor merge cu tata și rareori cu mama la biserică.

Oare ce ar trebui făcut pentru „convertirea” bisericii și a mesajului evanghelistic spre o țintă masculină? Aștept opiniile Dvs.

22 de gânduri despre „Evanghelia pentru bărbați

  1. Interesant ar fi să ştim şi în ce proporţie se convertesc bărbaţii, în raport cu copiii sau femeile.

    Doar faptul că 93% din familiile în care se convertesc bărbaţii ajung să se întoarcă la Christos nu ne spune mare lucru.

    De exemplu, dacă din 100 de copii cărora li se prezintă Evanghelia, 90 o acceptă, iar apoi 6 familii (7%) îi urmează este mult mai bine decât dacă din 100 de bărbaţi cărora li se prezintă Evanghelia o accepta doar 2, chiar dacă ambele familii (100%) i-ar urma!

  2. …Domnulu Isus nu a impartit biserica in barbati si femei,ci mai degraba misoginismul paulin…

  3. despre care sedinte cu capii de familii vorbiti ?si unde se practica aceasta? in biserica pe care o frecventez de 23 ani nu sa auzit de asa evenimente desi ma gindesc ca acolo unde se practica sunt benefice pentru cei ce vor sa stea aproape de Domnul.

  4. Femeia americana,castigata si suportata speculativ de libertati democratic- liberale si concomitent superficiala in citirea si implinirea Cuvantului ,cu jocul ei de scena, cu inclinatia ei pentru decorul exterior , pentru impresie si. . . prezentare estetica,va da indicatii precise si . . .”clare” sotului, pentru selectia si alegerea celui mai aspectuos si mai „lustruit” mar din cosh !!!. Iar „ciripitul” ei melodic si dalilic, va forfeca ireversibil puterea capilara a „capului” !

  5. Păi depinde , ca România este mare… Est sau vest? Nord sau sud?
    Ca in unele părți nici musca nu mișcă, darămite femeia …. 🙂

  6. Frate Petrica, sa-mi fie iertata indrazneala, dar in opinia mea, raspunsul este simplu. Simplu ca explicatie, nu ca realizare. Simplu mai ales in cultura romaneasca. NICIODATA femeile nu vor prezenta „un pericol” pentru scaunul pastorului, de aceea in subconstient, femeile sunt mai usor de abordat pentru evanghelizare. Este mult mai usor sa pastoresti 1000 de femei care teoretic „nu au voie sa vorbeasca” in biserica, care nu pot participa la sedintele cu capii de familii, care nu pot fi votate in comitet…..

  7. Nu caut sa denaturez subiectul dar doresc sa adaug ca si Iuda a fost un barbat remarcant, cu deosebit spirit organizatoric !; cand tatal meu manuia Cuvantul, cand predica Evanghelia , transpus, cu vocea lui calda, ori… vibrand sonoric cu jugulara umflata pentru „Hristos Cel strapuns de sulita romana !”, toate, dar toate surorile Isi suflau nasul in batiste, plangeau !. Plin talentul lui oratoric ,prin istorioarele lui frumos romantate stia sa stoarca lacrimi, stia sa atinga cele mai sensibile si cele mai receptive coarde sentimentale ale sexului opus !. Stia el ca acolo este „calul troian ” de patrundere spre sustinere ,vot si suport ,acceptanta, profit ,avantaje de ordin material si ospitalitate „misionar” absoluta, in casele celor mai instariti membrii din biserici !.In multe din scandalurile bisericesti ,femeia ocupa un rol primordial, pozitie cheie !
    Da .femeile sunt mai usor de castigat emotional pentru Hrisotos , dar in acelasi timp vibrarea lor sentimentala poate fi usor manipulata de lupii travestiti in blanuri de oaie !. Multe din vazele frumoase , inalte si aspectuoase , au pereti foarte subtiri !.

  8. o sugestie pentru un inceput/punct de plecare:”Why Men Hate Going to Church” – David Murrow
    o resursa video si o carte pe am folosit-o inca de anul trecut la noi in biserica.

    poate ne unim eforturile si pornim ceva „mai barbatesc” pentru barbatii din Diaspora.

    snapshot here:

  9. Abordarea mea se concentra asupra eficienței lucrării de evanghelizare. S-o luăm mai în detaliu. Dacă se evanghelizează bărbații (tații) 93% din soțiile lor vin la Domnul împreună cu copiii. Dacă evanghelizăm femeile (așa cum se pare că o facem prin prezentarea unei „evanghelii feminine” (incluziv ambianța. muzica și decorul) doar 18% din soții lor se întorc la Domnul. Cred că a prezentare a Evangheliei bărbaților este mult mai eficientă și pentru convertirea femeilor. Aici era focusul ideilor prezentate de mine.

  10. Si ca o completare, exista un coeficient de reciprocitate:
    a) in „evanghelizarea barbatilor” atarna greu in balanta convingerii COMPORTAREA DUHOVNICEASCA A FEMEII-SURORI;
    b) in „evanghelizarea femeilor” de asemenea atarna greu in balanta convingerii si convertirii adevarate, COMPORTAMENTUL DUHOVNICESC SI RESPONSABIL-PROTECTOR AL BARBATULUI.

    Doar asa se va „echilibra BALANTA EVANGHELIZARII BINECUVANTATE, incepand din familia fiecaruia ca parte integranta a Marii familii a Lui Hristos !

  11. Frate Lascau,
    Este legitima, si chiar este imperios necesara, nu atat „Evanghelia pentru barbati” (caci este o scoatere din contextul planului de mantuire a lui Dumnezeu, care „nu se uita la fata oamenilor” si nici a sintagmei Harului, „in Hristos, nu este nici parte barbateasca nici parte femeiasca…”) cat EVANGHELIZAREA BARBATILOR” !
    Dupa cum se stie, insasi genealogiile Domnului Isus sunt „presarate” de femei ale Vechiului Testament (de diferite conditii sociale, de diferite stadii de moralitate) tocmai pentru a arata ca in ochii lui Dumnezeu, omenirea se vede pe ambele sexe, doar in culori pastelate, vii, reale.
    Sa nu uitam ca, de la inceputurile misiunii Sale, fenomenul ponderii, prezentei si convertirii femeilor este masiv (si nu in ultimul rand remarcarea acestora chiar de catre insasi Domnul Isus, in toate cele patru Evanghelii) este un fenomen de convertire normal, stiindu-se structurarea sufleteasca a acestora, deosebita de a barbatilor, chiar daca „BORDUL DE MISIUNE AL EVANGHELIEI LUI HRISTOS” are nevoia de BARBATI PENTRU SLUJIRE, asa dupa cum in Vechiul Testament, Cortul Intalnirii (tabernacolul) si mai apoi Templul din ierusalim, avea nevoie DOAR DE PREOTI, nicidecum de preotese ! Tot Noul testament, incepand de sub crucea Domnului Isus si continuind cu Faptele Apostolilor, toata femeile-surori in Hristos, „trec” prin CAMERA DE SUS A PARTASIEI SI RUGACIUNII, CONSACRANDU-SE PENTRU SLUJIRI CARITABILE, PENTRU AJUTORARE SI SPALAREA PICIOARELOR SFINTILOR, CA SUPORT MORAL SI SPIRITUAL AL APOSTOLILOR IN RUGACIUNE SI SLUJIRE ! (Lidia, Tabita, Fivi, Claudia, Mama lui Alexandru si ruf si indirect mama lui Pavel, Priscilla, sotia lui Aquila, gazda lui Pavel, sunt puse pe aceeasi treapta cu Debora, Estera, si chiar proorocita tacuta si fara nume, sotia credincioasa a profetului Isaia !)

    Este deci, o nevoie imperioasa de…”Evanghelizare a barbatilor”, dar NUMAI IN CONDITIILE EXPUSE SI RECOMANDATE IN DUHUL SFANT de catre apostolul Pavel in 1 Corinteni 7:13-14, 34; Efeseni 5:21-22; 6:7; Coloseni 3:16-19; 4:5; 1 Tesaloniceni 5:12-13;1 Timotei 2:15, si apoi completat cu prisosinta de apostolul Petru in 1 Petru 3:1-9 !

  12. Un pastor/misionar american spunea ca atunci cind este chemat sa redreseze o biserica, prima data incepe cu ucenicizarea barbatilor

    Cred ca daca biserica s-ar ocupa mai mult cu aceast tip de ucenicizare, efortul de evanghelizare ar aduce rezultate mult mai bune.

    Citeam undeva ca majoritatea ( peste 90% cred) convertirilor in USA se produc datorita evanghelizarilor ” one on one” , nu ca urmare a evanghelizarior in masa.

    La noi, la romani, (pe linga cor, fanfara, orchestra, cor barbatesc, cor femeiesc, trupe de inchinare) in general avem doua ore de rugaciune si un studiu biblic cu un subiect abstract ( de ex. apocalipsa, sau o doctrina biblica care nu este transpusa in nici o aplicatie practica)

    Multe biserici sint conduse de femei.. din umbra.

  13. Nu cred că sut excepții de la statistici, ci confirmări ale lor. Postarea mea menționa că 18% din familii se întorc la Dumnezeu atunci când se întoarce mama prima dată. Slăvit să fie Domnul pentru experiența dumneavoastră. Mă gândesc totuși că bisericile ar fi mult mai pline dacă ne-am concentra spre convertirea bărbaților.
    Cunosc un anumit grup (nu vreau să dau nume și nici detalii) dar bisericile formate de acest segment etnic, sunt formate cu precădere de femei. Este tradiție sau nu, nu-mi dau seama, dar în majoritatea cazurilor, femeile se întorc la Domnul iar bărbații le sunt bețivi. Bietele femei se roagă neîncetat pentru convertirea lor. Copiii din aceste familii urmează mai degrabă exemplul tatălui decât cel al mamei.

  14. Pdentru Gabi
    Am văzut recent filmul „Courageous” și mi-am dat seama încă odată cât de important este rolul tatălui în familie. Ai dreptate, bărbații de azi ar trebui să devină preoții caselor lor.
    Materialul meu se referea la efortul evanghelistic contemporant, el fiind necesar să fie focalizat spre convertirea bărbaților. Poate că dacă am lăsa bisericile să fie conduse de femei, ele ar fi mult mai interesate de convertirea bărbaților… Ce zici?

  15. O parere modesta, frate Lascau:din fericire sant si exceptii fata de aceste statistici.In familia mea eu am fost prima pe calea credintei, dupa mine cei doi baieti(sant misionari momentan), iar pentru sotul meu ne rugam de aproape 20 de ani.
    In biserica unde sant membra sant familii intregi (chiar si 5 copii ) intors la Domnul in afara de soti.Iar sant si femei ale caror soti au pornit pe calea credintei dupa sotiile lor.
    Sa-mi exprim opinia nu sunt in masura,eventual ca un prim gand,daca de asta avem nevoie intr-adevar (tinta masculina) ,sau dependenta totala de Duhul Sfant si Cuvantul Domnului.

  16. Perhaps it isn’t just the decoration, or alluding to a woman’s need for love that makes church attractive for the woman, and repeals the man. Perhaps women are generally more devoted. We build our lives daily around our commitments, to our marriages, our families, our friends. As a woman, I find it easy to become devoted to my church.
    My opinion is that there’s a culture clash between the church and the male. The modern church appeals to our emotional side. Women do well with emotions, men don’t. At least, not outwardly. Men are culturally required to be strong. They are protectors. It isn’t manly to cry, or to admit weakness, or to ask for help. Maybe the focus should be on taking men as they are – physical, pragmatic, etc,. – and starting with that.

  17. .

    Desfintarea bisericilor din biserica( youth night, women night, kids church, ) cu un proces de ucenicizare a intregii familii in care tatal sa fie transformat dintr-un ‘whimp” de genul „Everybody loves Raymond ” la un barbat cu caracter de crestin. care sa fie preot in casa.

    Mai putina Muzica de genul ” mama mea ma iubit” si de tip sentimental in care expresia ” i love you” este repetata la infinit.

    Inlocuirea sloganului ” you got to keep the woman happy” with ” You got to keep the man happy” ..

Lasă un răspuns către Petru Lascău