De ce sunt charismatic? – Iosif Ţon

Cred că explicaţiile cele mai pertinente pentru aderarea fratelui Iosif Ţon la Mişcarea Străjerilor, o putem afla de la el, în articolul amplu publicat pe site-ul străjerii.ro. Vă îndemn să citit acest articol şi aştept comentariile dumneavoastră.
Puteţi accesa articolul făcând click pe poza pastorului Iosif Ţon.

90 de gânduri despre “De ce sunt charismatic? – Iosif Ţon

  1. Nu inteleg un lucru…de ce a trebuit sa renunte la o grupare si sa se asocieze la alta…cind misiunea lui ar fi sa aduca lumina acolo unde este…Pina acuma a calauzit pe baptisti pe un drum gresit? Citi sint cei care au renuntat la lume pentru credinta in Isus Christos, la indemnul lui?! Pe aia ii lasa acuma dezorientati ? Si chiar sint dintre protejatii lui multi care sint plini de confuzie.

    Fratele Ton are o responsabilitate fata de gloatele de oameni carora le-a explicat cu putere evanghelia intr-un fel…ca acum sa spuna altceva?
    Nu mi-o luati in nume de rau…eu sint un om ( o femeie) din marea multime de oameni care am respectat si ascultat cu sufletul la gura cuvintele rostite de fratele Ton , oridecite ori am avut ocazia. Incerc sa judec situatia fara sa judec oamenii- ca stiu atita- ca aia nu e treaba mea. Dar acest gest al dinsului mi se pare greu de inteles- el are o responsabilitate datorita pozitiei pe care a avut-o si explicatia de sus poate fi ok pentru el personal dar nu pentru cei lasati in urma. Daca orice cuvint scos din gura trebuie chibzuit – ca vom da socoteala de el…imaginati-va cite cuvinte au fost rostite de fratele nostru in fata multimilor de oameni…
    Cei care l-au ascultat pina acuma sint rataciti? Oh…ar fii prea mare pierderea…
    ………………………
    Sau poate avem de invatat de aici- sa ne uitam tinta la Cel care a murit pentru noi si mai putin la oameni- sa-i chemam la Evanghelie si numai la Evanghelie pentruca miine s-ar putea sa vorbim altfel. Sa spunem mai putin de-ale noastre – ce simtim si cum simtim si mai mult despre El- pentruca El nu se schimba in veci!

    1. gamaliel

      Doamna Rodica, eu nu am înţeles din anunţul fr Ţon că ar fi renunţat la mişcarea baptistă, la teologia îmbrăţişată de această mişcare . Pur şi simplu a specificat că se aliază cu Mişcarea Străjerilor pe care o vede ca fiind promotoarea unei potenţiale treziri spirituale. În acest context faptul că a precizat că este „un baptist carismatic” nu mi se pare în nici un fel abandonarea mărturisirii de credinţă baptiste şi nici încadrarea într-un alt palier al teologiei. Vă aduc aminte că dacă veţi citi ” Mărturisirea de credinţă baptistă” nu veţi găsi elemente să încriminaţi atitudinea şi decizia fr. Ţon. Ba mai mult trebuie să ştiţi că studenţii de la Unievrsitatea Emanuel din Oradea, o universitate baptistă conservatoare, învaţă Teologia sistematică a lui Grudem ( carte editată de editura Făclia împreună cu editura UEO)…teologie care ni-la arată pe autor ca fiind tot de ” sorginte” carismatică când vorbim de darurile Duhului. Fiţi pe pace, nu cred că fr Iosif Ţon e eretic şi nici inconştient. Trebuie să recunoaşte noi baptiştii că în problema aceasta a ” manifestării Darurilor Duhului Sfânt” avem o problemă…de omisiune. Ne place sau nu asta e problema noastră.

      1. Poate „legalistic” vorbind, aveti dreptate- dar daca pui aceasta declaratie linga asocierea cu miscarea strajerilor…declarata tot de dinsul…rezulta aceeasi concluzie. Nu putea sa adere la ceva…fara sa renunte la altceva. Nu renunti la membralitatea intr-o biserica daca vrei sa continui sa fii parte din ea…ori Fratele Ton asta a facut.

        Nu de Duhul Sfint si puterea Lui m-am cramponat eu.

        Nedumeririle mele vin din altceva…Uitindu-ma si eu la frinturile de video pe care le-am gasit pe internet, ma mir si eu de citeva aspecte:
        -ca se vinde „Rapsodia” din fata de cel care invoca pe Duhul Sfint…si ca se foloseste slujba la a se face reclama la aceasta carte…”cea mai buna carte”…pentru mine pare nelalocul ei ca sa vinzi ceva scris de oameni – de la amvon – asta cind Duhul Sfint e prezent si El este mai important decit orice carte, nu?

        -Ma mai mir cum de in prezenta Duhului Sfint toata lumea umbla prin fata ca pe bulevard…cum se cauta, se striga dupa oamenii si nu-s pe acolo…Cind Moise a trebuit sa se descalte in prezenta Lui Dumnezeu in pustie cind cu rugul de foc.

        -M-am mai mirat urmarind o pelicula cu Chris…Cind s-a folosit Domnul Isus de puterea Lui ca sa trinteasca oamenii pe jos ca sa faca demonstratie de puterea Lui? Si El trebuia sa demonstreze oamenilor ca este Fiul Lui Dumnezeu…Toata puterea ii fusese data – dar a folosit-o cu folos.

        Nu mi-o luati in nume de rau…cred ca cel mai important lucru pentru noi credinciosii este sa grabim venirea Domnului si asta nu o putem face decit ducind oamenilor vestea cea buna. Dar daca eu care citesc Biblia imi pun anumite intrebari- si cei din lume si le pun. Cit de importanta este vindecarea trupului? Importanta! Dar vindecarea sufletelor este si mai importanta.

        Fratele Ton ar fi putut sa se foloseasca de intelepciunea pe care o are sa ne uneasca si nu sa ne dezbine si mai tare…
        Biblia spune ca cei ce maninca sa binecuvinteze pe Domnul si cei ce nu maninca sa binecuvinteze si ei pe Domnul…Toti vom da socoteala dupa cum ne mustra cugetul…

        1. daniel

          sora Rodica, personal consider ca Isus s-a folosit de puterea lui ca sa tranteasca oamenii pe jos…insa nu as formula in acest fel, ci mai degraba as spune ca Isus nu s-a folosit de puterea lui, deoarece puterea era implicit in numele Lui…si pentru asta voi da un pasaj in care puteti observa ca oamenii au cazul la pamant cand au auzit numele Lui …in Marcu 18:6 „Când le-a zis Isus: „Eu sunt”, ei s-au dat înapoi şi au căzut jos la pământ.”…..

          Cunoscand peliculele la care faceti referire si comparand cu acest pasaj, nu vad unde e eroarea…deoarece pasajul spune ca s-au dat in spate si au cazut pe jos…

          Si o a doua remarca e faptul ca nu avem cum sa punem Duhul Sfant intr-o cutie, si sa spunem Duhul Sfant lucreaza doar in felul acesta (si sa nu fiu inteles gresit ma refer la lucrarea Duhului Sfant care nu contrazice Biblia altfel nu e lucrarea Duhului Sfant)…si sa afirmam ca daca Duhul Sfant nu a lucrat in modul in care a lucrat in viata lui Isus, nu avem deaface cu o manifestare a Duhului Sfant…..si daca e sa o luam principial e destul de gresit sa judecam forma si nu principiul dupa care lucreaza Duhul Sfant….

          In opinia mea oameni atinsi de Duhul Sfant pot sta si in cap, pot sta si in maini, deoarece stiu ca nu asta conteaza, si nu la asta ma voi uita daca e Duhul Sfant cel care face acel lucru sau altcineva, ci din potriva, voi analiza in lumina Cuvantului…si aici chiar spun IN LUMINA CUVANTULUI….nu in LUMINA PRECONCEPTIILOR NOASTRE DESPRE CUVANT…..

          1. mike

            @Daniel–Cind le-a zis Iisus,,Eu sunt”,ei s-au dat inapoi si au cazut la pamint.Fraza se gaseste in Evanghelia dupa Ioan -18-6, nu la Marcu– Apoi acolo era insasi Domnul Iisus , nu niste muritori de rind cum ar fi- chris- din South Africa sau- benny hinn- din U.S.A. -unul cu umbra reflectoarelor altul cu inpinsul – Dumnezeu lucreaza intradevar prin oameni -NEPRIHANITI- nu prin sarlatani prinsi in curvie ,despartiti apoi inpacati din nou(cheltuind milioane la divort si altele la inpacare din mila enoriasilor naivi-) –sa fie astia modele de traire crestina ???? Gby.

            1. daniel

              multumesc mike pentru corectare, e vorba de ioan nu marcu (dealtfel marcu nu are 18 capitole)

              pentru a construi argumentul meu va trebuie sa demonstrez faptul ca argumentul tau este gresit…ceea ce te rog si pe tine sa faci atunci cand te vei gandii sa da-i reply…in felul acesta vom ajunge la o conversatie constructiva si nu vom cadea in categoria „certuri de vorbe”…

              Consider ca personal sunt candidat pentru aceleasi daruri pe care Christos le-a avut,sau puterea, sau Duhul de care a fost insufletit, mostenirea mea in Christos e mare…insa intrebarea se pune….un slujitor va deveni print daca el nu isi va dobandii atributiile unui print?…tatal regele, il va face print cand el inca e tot slujitor?…e acelasi lucru si in viata spirituala…(si te rog sa te uiti la fagaduintele lui Christos..toate se pot gasii in Biblie)…eu nu voi intra niciodata in fagaduinta Lui daca eu nu voi creste la nivelul acela de a intra in fagaduinta lui… un copil spiritual nu va fii capabil da a asculta de glasul stapanului „Ioan 10:27 Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine” ..atentie…spune oile nu oitele…nu copii spirituali sunt capabil sa asculte glasul Lui ci oile …

              Isus spune ca mie mi s-a dat slava pe care el a avut-o „Ioan 17:22 Eu le-am dat slava pe care Mi-ai dat-o Tu, pentru ca ei să fie una, cum şi Noi suntem una”…asta ma va duce la un alt punct in argumentul meu (faptul ca am ceea ce Cristos a avut)…e vorba de slava Tatalui (Dumnezeu)..si vei spune cum? un muritor de rand sa fie slavit de Dumnezeu nemuritor?…si voi spune da…atata timp cat ceea ce urmeaza e autentic in viata mea…
              „Si nu mai traiesc eu ci Christos traieste in mine”…e vorba de o cufundare atat de profunda incat nici nu ma mai recunosc pe mine, ci singurul lucuru pe care il vad e Christos…si atunci te intreb…daca aceasta cufundare si identificare e reala… e gresit sa spun ca voi primii toata slava Tatalui? …cu siguranta o voi primi…insa nu eu (persoana daniel) voi fii cel care va primii toata slava Tatalui…ci eu (persoana Lui Christos) care a trait in mine…..deci daca spun ca eu voi fii proslavit si spun „si nu mai traiesc eu ci Christos traieste in mine”….Christos va fii cel care va primi toata slava…si vei spune e imposibil…eu voi spune nicidecum…deoarece tot ce fac nu e meritul meu…singurul lucru pe care l-am facut si il voi face, e a ma preda in permanenta Lui… in rest totul e datorita lui Christos, toata viata, toata puterea, toata mostenirea e datorita lui Cristos … singurul merit al meu e faptul ca am crezut in El.
              Posibil sa spui ca Pavel nu se refera la Isus in totalitate,..pentru aceasta va trebui sa demonstrezi biblic, faptul ca biblia se refera, cand spune „si nu mai traiesc eu ci Cristos traieste in mine”, la Cristos traieste in mine doar 10%-20%-50%…etc…

              Cristos a facut totul prin puterea Duhului Sfant corect? … prin ce am spus mai spus e implicit si se explica de la sine argumentul ca – eu (Cristos in mine…deci eu devine Cristos) are aceeasi putere (data prin cel ce e in mine ) ca si Cristos din Nazaret Mantuitorul… si asta nu o spun eu daniel…ci biblia e ce-a care afirma acest lucru

              si atunci voi intoare argumentul tau si voi spune „Apoi acolo (in inima mea / ta) era insasi Domnul Iisus” un muritor in care traieste un Dumnezeu nemuritor….

              Cristos a facut totul prin puterea Duhului Sfant corect?1 Corinteni 12:1-11 …acelasi Duh ne-a fost dat si noua..

              Deci, daca Isus a facut totul prin puterea Duhului Sfant si acelasi Duh mi-a fost dat si mie, eu omul muritor voi putea face aceleasi minuni pe care Isus prin Duhul Sfant care era in El si care e acum in mine…

              probabil vei spune ca nu e adevarat, ca nu vom putea avea aceeasi putere pe care a avut-o Isus, noi fiinte muritoare… Acesta e motivul pentru care am inceput argumentul cu fagaduintele … tell me… ai castigat la loto o suma fabuloasa… asta te face bogat instant?… sau intai trebuie sa mergi sa isi ridici premiul?…e acelasi lucru si aici… Dumnezeu ne-a dat deja totul … noi suntem cei care acceptam sa intram in fagaduinta(in posesia banilor) sau refuzam sa intram in fagaduinta… Dumnezeu a dat deja totul…toata credinta noastra e o credinta retrospectiva, tot ce facem e datorita a ce s-a intamplat in urma cu 2000 ani… noi suntem cei care alegem sa intram in fagaduinta promisa atunci si care e vesnica sau alegem sa nu intram in ea.

              Urmatorul lucru pe care l-ai putea spune e faptul ca nu vom putea avea aceeasi masura din Duhul Sfant pe care El a avut-o…atata timp cat biblia nu confirma acest lucru sunt sceptic la aceasta idee…deoarece nu poti gasi niciunde acest lucru(cel putin eu…corect me if i’m wrong)…Sunt convinsa ca nu vom avea aceeasi masura, la fel cum niciunul din biserica nu poate spune ca are aceeasi masura precum fratele de langa el…masura e in functie de credinta

              Daca vei continua sa spui ca totusi Cristos e Dumnezeu si de aceea avut toata puterea(datorita credintei lui de fiinta superioara Dumnezeu)…nu vei spune altceva decat faptul ca Dumnezeu nu e drep…cum? … daca Isus s-a folosit de atributele lui de Dumnezeu…cum poate spune ca noi putem sa il invingem pe diavolul? normal ca pentru El e usor sa spuna acest lucru deoarece e Dumnezeu insusi…da eu ca si om ? deci Dumnezeu nu e drept.

              Insa dimpotriva Dumnezeu e drept!
              Isus a venit ca muritor cu toate ca era Dumnezeu, a avut aceleasi temptatii ca si noi, aceleasi slabiciuni ca si noi…el e pilda noastra…dovada noastra ca noi ca si muritori … daca ne daruim in totalitate Lui, si prin putera Duhului Sfant putem face minuni, miracole, la fel cum el a facut, putem invinge pe cel rau prin El Cristos si Duhul Sfant care traieste in noi.

              voi incheia precizant faptul ca regret faptul ca aceasta e opinia ta despre pastorul Chris (de Benny Hinn sa fiu sincer nu am auzit)…nu imi doresc sa intru in polemica pe aceasta tema..deaceea voi face doar 2 specificatii…una biblica…diavolul nu va scoate pe diavolul afara(principiu pe care il poti vedea in biblie)…in lume…ca o persoana sa fie protejata, companiile de specialitate vor inunda internetul, media, publicatiile, cu neadevar…astfel cititorul va avea in fata o munca empirica de a separa minciuna de adevar….

              cu regret o spun ca si remarca la „presa crestina”…ceva similar se intampla si in lumea crestina…dealtfel suntem singura armata care isi impusca proprii raniti…

              traim intr-o lume a informatiei , in care excesul de informatie duce la lipsa de inteles si interes

              modelul meu de viata crestina e Cristos ..de aceea spun „Cristos traieste in mine” si nu spun „Chris traieste in mine”….

              haide sa incercam sa nu ne mai formam opiniile personale dupa ce spun altii, singura solutie de a nu cadea in aceasta capcana, e sa ne bazam pe cuvant, atat in ceea ce priveste la pastor x, pastor y, sau subiectul a, b,c ….

              Evrei 4:12 Căci Cuvântul lui Dumnezeu este viu şi lucrător, mai tăietor decât orice sabie cu două tăişuri: pătrunde până acolo că desparte sufletul şi duhul, încheieturile şi măduva, judecă simţirile şi gândurile inimii.

          2. Oamenii atinsi de Duhul Sfint au cazut intotdeauna cu fata la pamint, ceea ce nu inseamna o cadere desantata cu fata in sus, cu picioarele
            rasfirate, etc.
            Apostolul iubirii a cazut cu afta la pamint infricosat, cind i-a vorbit
            Dumnezeu.
            Oamneii atinsi de Duhul sfint se caiesc in smerenie si nu stau in cap.
            Cind are loc o prezenta deosebita a Dufului Sfint atingind mai multe suflete deodata , manifestarile iti transmit ceva sublim, nu bitiala corpului atins de frisoanele placerii.
            Este o mare diferenta, numai Duhul Sfint(autentic cind este, nu cel invocat aiurea) face diferenta.
            Cei care au Duhul Domnului vor fi intodeauna deosebiti;
            inamicul mintuirii noatre va imita si el, ca doare de asta exista „inca”
            Cautati-L sincer si veti descoperi lucruri nemaiauzite,
            EL se dezvaluie celor care IL cauta sincer cu ascultare.
            Doamne ajuta-ne!

    2. Cornel

      Fratele Ton nu are nici o responsabilitate fata de nimeni. Fiecare este responsabil inaintea lui Dumnezeu pentru faptele lui si pentru ceea ce crede. Prea suntem lenesi si asteptam „sa ni se dea pe gura”. Ierata-mi fie remarca dar superficialitatea dumneavoastra „stiga de pe acoperisruri”.
      Unde ati vazut dumneavoastra ca Ton a spus ceva in trecut si spune altceva in prezent? Ton spune acum exact ce credea si inainte si anume faptul ca Duhul Sfant lucreaza cu putere si astazi la fel ca in primele secole. Asta insa Ton a afirmat-o dintotdeauna iar despre experientele lui ‘carismatice’ a vorbit inca din anii 90. Eu personal l-am auzit spunand ca la fel ca si apostolul Pavel si el a avut o experienta cu Dumnezeu despre care nu a vorbit multi ani.
      Cei care au crezut in evanghelia propovaduita de fratele Ton si care se simt acum dezorientati de „schimbarea de directie” a fratelui Ton au avut un fundament subred pentru credinta lor. Ar face bine sa puna mana pe Biblie si sa inteleaga ce Domnul le vorbeste in mod personal.

    1. Regret, frate Vasile, dar nu pot publica acest material care conţine un atac prea dur la persoana unuia dintre fraţii noştri. Cunosc bine poziţia celui care scrie, şi nu pot permite ca pe blogul meu să public astfel de atacuri lipsite de orice dragoste creştină.

  2. Remus

    Doamne ce comicarii facem noi oamenii , de cred ca-L facem pe Dumnezeu sa rida de noi . Auzi , eu imi zic penticostal , altul charismatic , altul baptist , altul crestin dupa evanghelie , altul metodist , altul amisch , altul etc,etc, etc, .
    Oare nu pentru noi toti a murit Hristos , nu ne-a facut el copiii Lui ? Din treaba asta cu atitea denumiri si divizari , are de pierdut foarte mult Biserica in ce priveste lucrarea de inmultire . Sa nu mai pun problema ca acest fenomen al denumirilor si divizarilor este o pricina de poticnire insemnata pentru multi necrestini .

  3. un strajer

    RĂSPUNS DE LA ”STRĂJERI” (1)
    Către Pastor Cristian Ionescu,

    Mă numesc llie Popa din București și slujesc la întâlnirile de post și rugăciune împreună cu frații Nelu Demeter, Ioan Peia și alți slujitori. Doresc să-mi exprim mulțumirea pentru intervențiile constructive ce le-ați făcut pe cele câteva bloguri care discută despre aderarea fratelui Iosif Țon la Mișcarea Străjerii.

    Personal nu-l cunosc pe fratele Țon decât din cărțile scrise sau din mesajele audio înregistrate în anii precedenți. Nici el nu mă cunoaște personal. Îl apreciez foarte mult. Mă bucur de aderarea lui la această mișcare astfel încât echipa de slujire se mărește.

    Aș vrea să vă spun câteva lucruri despre mine deoarece numele meu este pomenit adesea în discuțiile pe blog. Primul lucru pe care-l remarc este că nimeni dintre administratorii blogurilor nu mă cunoaște personal, nu ne-am întalnit niciodată în viață și sunt un necunoscut atât pentru majoritatea cititorilor cât și a celor ce postează comentarii cu privire la Mișcarea Străjerii. La întâlnirile de post și rugăciune vorbesc foarte rar în public, max. 10 minute, apoi ne rugăm împreună cu întreaga adunare atât cât ne îngăduie Domnul să stăm în prezența Lui în adorare, mulțumire sau rugăciune de mijlocire, uneori rugăciunea durează cel puțin o oră sau mai mult. Slujirea mea în cadrul echipei Peia – Demeter – Popa este postul și rugăciunea în viața privată și rugăciunea de mijlocire în public.

    Totul a început în viața mea acum 10-15 ani în urmă, când Duhul lui Dumnezeu m-a găsit flămând și însetat după o viață din belșug, flămând și însetat după Domnul. Am adus înaintea Domnului perioade de post și rugăciune pentru o trezire spirituală autentică în România.

    În anii 2004 – 2005 am cunoscut și alți credincioși din țara noastră care au postit și s-au rugat în același scop. În vara anului 2005, când am aflat că și ei au avut experiențe similare, am început a discuta cu familia fratelui Nelu Demeter despre posibilitatea de a organiza o întâlnire de 3 zile de post și rugăciune în țara noastră, deoarece citisem că în America s-au organizat deja asemenea întâlniri. Nu știam ca la noi să se fi organizat o asemenea întâlnire. Nu zic că nu au mai fost asemenea întalniri ci, eu personal, nu am cunoscut acest fapt.

    Am îndrăznit ca în luna decembrie 2005, să trimit în jur de 1800 de plicuri la diferiți frați lucrători din întreaga țară și i-am invitat la prima întâlnire de 3 zile de post și rugăciune, în Ianuarie, 2006. La început eram numai noi doi, eu împreună cu fratele Demeter, dar în săptămâna în care se începea conferința mi-am adus aminte că fratele Ioan Peia organiza în București nopți de rugăciune și l-am invitat să vină împreună cu noi. Eram deja trei în echipa de slujire a acestor începuturi binecuvântate. După ce s-a terminat prima întâlnire, nu m-am gândit ca va mai fi o alta de acest gen, dar nu a fost așa. Biserica Baptistă din Hațeg, jud. Hunedora, a organizat imediat următoarea întâlnire de 3 zile de post și rugăciune, deoarece Rebeca Vinars s-a întors acasă de la prima conferință vindecată de surzenie. S-a aprins un foc, la început a fost mic și plăpând, dar Dumnezeu a făcut să se extindă tot mai mult acest foc al trezirii.

    În afară de întâlnirile naționale, sunt în diverse zone din țară multe întâlniri locale de câte 3 zile de post și rugăciune în Biserici Penticostale, Biserici Baptiste sau Adunări Creștine după Evanghelie, care nu sunt organizate și coordonate de către Mișcarea Străjerii, ci este Mișcarea Duhului Sfânt în națiunea noastră. În cadrul Bisericii Ortodoxe (Oastea Domnului) sunt multe întâlniri de rugăciune și în unele adunări la Oastea Domnului, Duhul Sfânt se manifestă cu putere… Duhul Sfânt este revărsat și în Biserica Ortodoxă.

    Noi suntem suceveni. În anul 2002, ne-am mutat din Suceava în București. Slujim și în cadrul Misiunii Alege Viața din Romania. Misiunea Alege Viața este denumirea românească a Organizației Campus Crusade for Christ. Am slujit ca păstor laic în Biserica Baptistă „Cuvântul Adevărului” Bucuresti, iar acum sunt împreună cu fratele Nelu Peia în Biserica Baptistă „Isus Lumina Lumii”; el este păstorul bisericii, iar eu sunt păstor împreună cu el. Pentru mine „păstor laic” înseamnă că nu am studii teologice avansate recunoscute de Ministerul Învatamantului în România și nu am fost plătit niciodată de către biserica locală ca păstor. Am studiat începând cu anii 1982 – 83 împreună cu Navigatorii și BEE în țara noastră, apoi am urmat și alte studii teologice aprofundate.

    M-am născut și am crescut în Biserica Penticostală. La vârsta de 17 ani am fost botezat cu Duhul Sfânt și în apă. Am slujit Domnului cu darurile duhovnicești care mi-au fost încredințate de către Duhul Sfânt. Spre sfârșitul anilor 1980 ne-am mutat din Biserica Penticostală în Biserica Baptistă datorită circumstanțelor vremii. Numele meu apare de mai multe ori în cartea fratelui Vasilică Croitor, „Rascumpărarea Memoriei”, nu ca și informator, ci în altă categorie.

    Cât despre Mișcarea Străjerilor pot afirma urmatoarele:

    – Scopul unic al întâlnirilor Străjerii este postul și rugăciunea pentru trezirea spirituală și transformarea națiunii.

    – Nu este o organizație religioasă care să aibă un statut de organizare sau cu o structură ierarhică ci este o mișcare inițiată de Duhul Sfant. Toți slujitorii suntem o echipă. Nu primim sposorizări din afara țării, nu dăm rapoarte la organizații creștine din țara noastră sau organizații creștine internaționale care gestionează mișcările de rugăciune globale. Suntem o mișcare autohtonă. Nu suntem dirijați de organizații internaționale, nu au participat până în prezent slujitori internaționali care fac parte din organizațiile internaționale de rugăciune pentru a ne inspecta, și pentru a ne da direcție. Menționez din nou că este o lucrare pur românească.

    – Nu suntem o nouă denominație în țara noastră. La întâlnirile de post și rugăciune, participă credincioși din toate denominațiile (Baptiști, Penticostali, Creștini după Evanghelie, Reformați, Ortodocși, Independenți, etc) și nu suntem o mișcare carismatică.

    – Nu rupem bisericile locale și nu criticăm conducerile cultelor sau păstorii ci am îndemnat, de fiecare dată, ca fiecare participant la conferințele de post și rugăciune să ramână în biserica locală unde este membru, dar să trăiască viața creștină în mod plenar;

    – Baza învățăturii este Biblia și numai Biblia. Mărturisesc și cred că Biblia este Cuvântul lui Dumnezeu, inspirat în totalitate, fără greșală și este autoritatea supremă. Nu am acceptat nici o altă învățătură, nu am predicat decât Cuvântul lui Dumnezeu. Resping categoric orice doctrină falsă: evanghelia prosperității, învățătura liberală, legalismul, duhul de religiozitate, etc.

    – Cred că Duhul Sfânt este o persoană divină și este Dumnezeu; împreuna cu Dumnezeu Tatăl și Dumenzeu Fiul formează Trinitatea. Duhul Sfânt este Același ieri, și astăzi și în veci, după cum și Dumnezeu Tatăl și Dumnezeu Fiul sunt la fel. Cred că Duhul Sfânt este prezent și astăzi în Biserică și manifestă real toate darurile menționate în Noul Testament. Darurile Duhului Sfânt nu au încetat ci se manifestă plenar și astăzi.

    Slujirea noastră ca și familie nu se limitează doar la conferințele de 3 zile de post și rugăciune. Împreună cu soția mea Lidia, slujim în consiliere de mai mai mulți ani și ne rugăm pentru cazuri deosebite, cum ar fi: eliberare de legături demonice, vindecare fizică, emotională, etc. Prin harul lui Dumnezeu practic ungerea cu untdelemn acolo unde este cazul și Dumnezeu îngăduie ca prin slujirea noastră mulți oameni să primească răspuns la rugăciunile lor.

    Nu sunt o persoană cunoscută publicului din mediul creștin evanghelic, asa cum sunt frații Țon, Demeter sau Peia; iubesc pe Dumnezeu și urmăresc sfințenia. Nu sunt legalist, dar sunt strict în umblarea cu Domnul. În cadrul adunărilor de rugăciune nu sunt extremist dar sunt deschis la manifestarea spontană a prezenței Duhului Sfânt și la manifestarea darurilor Duhului Sfânt în adunare. Practic, câteodată, vorbirea în alte limbi în public și fac de cunoscut, atunci când este cazul, descoperirile duhovnicești sau vedeniile de care îmi face parte Duhul Sfânt. Mă vad un slujitor echilibrat și îmi văd de slujirea mea: postul și rugăciunea în viața privată și rugăciunea de mijlocire în adunările publice. Această slujire am avut-o înainte de a se înființa Străjerii și mă străduiesc să fiu credincios chemării chiar și în aceste perioade când este furtună de cuvinte pe bloguri. Respect teologii, apreciez dezbaterile telogice, dar eu nu mă angajez în dezbateri apologetice privind postul și rugăciunea decât numai atunci când mi se cere socoteală de nadejdea care este în mine.

    Pentru mine Mișcarea Străjerii este una dintre cele mai binecuvântate perioade de slujire din viața mea și a familiei mele. Am fructificat oportunitatea mișcării Duhului în națiunea noastră și mă bucur, mulțumesc Domnului că ne-a facut favoarea ca să fim parte a acestei treziri spirituale și nu ne-am exclus singuri prin ignoranță, judecată sau critică. Este o alegere prin har ca să fim parte a acestei mișcări spirituale.

    Vă scriu aceste rânduri în semn de apreciere pentru poziția imparțială pe care ați adoptat-o în toate aceste discuții pe bloguri despre Strajeri.

    Cu toata dragostea noastră,

    Ilie și Lidia Popa

    București, Vineri, 26 Noiembrie, 2010

    1. Marcel Dogar

      Frate Ilie,

      mulţumesc mult pentru intervenţia făcută. Era nevoie de o luare de poziţie „direct de la sursă”. Chiar mă gândeam zilele trecute, când citeam ce se tot „vorbeşte”, de mulţi în totală necunoştinţă de cauză, să scriu eu ceva, din câte vă cunosc şi din câte cunosc lucrarea străjerilor, dar, neavând mult timp la dispoziţie şi nădăjduind, totuşi, că o vei face, am mai aşteptat.

      Mă rog ca Domnul să vă dea izbândă în toate, El şi numai El să fie cinstit şi înălţat, iar toţi ce ce se împotrivesc lucrării Duhului Sfânt să rămână ruşinaţi, dar nu în sensul batjocoritor al cuvântului, ci în cel ziditor, pe care Dumnezeu l-a aplicat lui Saul, ducându-l la o atitudine care, tradusă, ar suna cam aşa: „Doamne, am crezut că sunt pe calea bună, fiind plin de râvnă pentru Tine şi nimicindu-i pe eretici, dar Tu mă îndemni să dau cu piciorul în ţepuş şi să devin unul dintre ei…!”

      Har şi pace,
      Marcel Dogar

  4. Rodica Boțan amestecă lucrurile: „Nu putea sa adere la ceva…fara sa renunte la altceva. Nu renunti la membralitatea intr-o biserica daca vrei sa continui sa fii parte din ea…ori Fratele Ton asta a facut.”

    Cînd scrie „membralitatea într-o biserică”, aceasta expresie se referă la o biserică locală sau la o confesiune?

    Neoprotestanții români nu fac parte dintr-o confesiune la nivel național FĂRĂ a face parte dintr-o biserică locală: din Cultul Baptist face parte cel care este membru într-o biserică baptistă locală care aparține de Cultul Baptist.

    Ori Iosif Țon nu făcea parte dintr-o biserică baptistă locală din România.

    Dar, cu toate acestea, e cel mai cunoscut baptist român, în România și în SUA.

    La ce a renunțat Iosif Țon? S-a „lepădat” de credința baptistă, cum pretinde Paul Negruț? Deja cîțiva au observat că Mărturisirea de credință a Cultului Baptist din România nu este cesaționistă. Așadar, pe baza cărui articol al Mărturisirii de credință poate fi acuzat Iosif Țon că a renunțat la ceva?

    Dar, iarăși, Iosif Țon nu face parte dintr-o biserică baptistă din România…

    Și, pe deasupra, el însuși s-a declarat a fi baptist carismatic…

    (Dar, ca să fie lucrurile și mai complicate, Ilie Popa afirmă că Mișcarea Străjerilor nu este… carismatică. Așadar, ce e altceva, deocamdată, Iosif Țon decît… baptist?

    Mișcarea Străjerilor nu este o denominațiune nouă. Așadar, nu e vorba de o trecere a lui Iosif Țon la o altă denominațiune.

    1. Din cite inteleg eu…Fratele Ton a renuntat la membralitatea bisericii locale din Portland si a aderat la miscarea strajerilor din Romania…

      Majoritatea oamenilor care se uita la situatie insa gindesc simplu – asa cum gindesc si eu. Daca pina ieri am fost convinsa de cele citite sau ascultate in predicile fratelui Ton, astazi cind citesc despre schimbarea lui de idei…incep sa-mi pun niste intrebari…

      Este omul asta sigur de ce spune astazi? Dar daca miine isi schimba din nou directia? Cit din ce a spus a fost real si care parte? Cit a fost gresit, si mai ales care portiune? …Sau …mai are inca ceva care trebuie schimbat? E posibil sa mai aiba ceva ascuns pe care sa-l marturiseasca mai tirziu?

      Tocmai pentru popularitatea care o are, are si o raspundere fata de noi cei care l-am facut popular prin admiratia care i-am purtat-o…

      1. Marcel Dogar

        @ rodica botan
        dumneata înţelegi greşit. Mişcarea străjerilor este o mişcare de înnoire spirituală, în cadrul bisericii baptiste, mişcare axată în primul rând pe post şi rugăciune pentru trezire naţională, aşa cum specifica şi fratele Ilie Popa, unul din liderii străjerilor.

        Deci, ei nu fac membri, ei nu sunt organizaţi ca şi biserică, la întâlnirile lor participă toţi cei ce vor să postească, să se roage, toţi care ard pentru trezire – în ei şi în ţară.

        Atâta timp, cât liderii mişcării sunt încă membri, chiar păstori în biserici baptiste, fratele Ţon nu a făcut nici un „păcat”. Nici măcar faţă de biserica baptistă. A decis să ia parte la o întâlnire de a străjerilor, condusă de baptişti, aşa cum eu, ca „penticostal” (oare oi mai fi?), decid să iau parte la o conferinţă Peniel (sau Măslinul, sau altele, din cadrul mişcării penticostale) unde am auzit că se caută mai cu foc faţa Domnului – deci este altfel decât în majoritatea bisericilor penticostale.

      2. Eu zic: Foarte rău că oamenii gîndesc simplu. De fapt, simplist.

        Pentru că în zeci de ani de viață avem ocazia să cunoaștem oameni care gîndesc simplu, dar cu profunzime.

        Nu simplitatea exclude profunzimea, ci simplismul.

        Foarte rău că oamenii nu își pun întrebări mai repede, ci sînt luați prin surprindere de astfel de fenomene.

        Sîmbătă, Rick Warren scria pe Twitter:

        „The quality of your life is set by the questions you ask yourself. The more honest and brave the questions,the further you’ll go.”

        „Fratele Ton a renuntat la membralitatea bisericii locale din Portland si a aderat la miscarea strajerilor din Romania…”

        Această formulă simplistă nu contribuie la vreo clarificare a chestiunii zilei.

        Țon ăsta e, singur, o categorie aparte. Nu e ca noi, membru într-o biserică. Dacă ar vrea, ar face parte din 10 deodată… 🙂

        E mare păcat, zău așa, că pocăiții nu știu să-și prețuiască valorile…

        Sau, ca să o zic pe șleau, nu reușesc să le înghită… 🙂

    2. Domnul Alin aveti perfecta dreptate. Nu este pentru prima data cand pastorul Paul Negrut este in confuzie. Cred ca daca un penticostal de calibrul lui Ton ar fi trecut la fratii baptisti, nu cred ca l-ar fi asteptat complimente din partea pastorului ( presedinte ) Tipei din Arad. Aceste schimbari cred ca la urma urmei sunt de ordin personal, alegere personala, si la urma o culegere a roadelor personala. Aceste mutari de multe ori produc un anumit vid sau loc gol dar sigur ca Dumnezeu il va umplea cu oameni mai tineri sinceri si zelosi pentru El. Folosind cuvinte tari ca ” lepadare, sau, nu mai are dreptul de a vorbi , sau altele de felul acesta ” nu-si au locul. Este o pierdere pentru fratii Baptisti ? …Nu cred. Este un castig pentru Penticostali?..Nu cred. Definit daca fratele pastor Ton Iosif ar fi trecut la Martori atunci aveam multe de spus. Oricum el este in mani bune ” Maine Domnului Isus ” GBY

      1. Din cîte am citit, Mișcarea Străjerii e condusă de 3 pastori… baptiști. (Azi am fost la Biserica Baptistă din Băile Felix, unde este păstor Nelu Demeter, a predicat Iosif Țon.)

        De ce să fie vorba de vreo trecere a lui Iosif Țon de la baptiști la penticostali?

        (Dacă o să fie, punem pariu că o să ne anunțe?)

        Iosif Țon s-a declarat baptist carismatic. (Nici nu văd cum un baptist ar putea fi altfel decît carismatic!)

        Problema apare la ce semnificație dăm cuvîntului CARISMATIC.

        1. Iosif Țon se referă nu la o denominație religioasă, ci la o manifestare în cadrul… baptismului (Doamne-ajută!).

        2. Paul Negruț se referă la practici suspecte, folosind cuvîntul „carismatic” ca un bau-bau pentru baptiștii înțepeniți în bisericile pastorilor scrobiți.

        3. Ioan Peia spune că Mișcarea Străjerilor nu este carismatică (ei nu…, dar ce sînt? Luterani nemțălăi care zîmbesc o dată pe săptămînă?), probabil cu intenția de a evita asocierea Mișcării cu nume din Occident cunoscute pentru exagerările doctrinare și practici dubioase.

        4. Radu Gheorghiță NU folosește termenul, dar explicațiile sale se referă la devieri doctrinare și practici dubioase din Occident.

        5. Să fi ajuns oare la noi aceste practici dubioase? Cine să știe? Marius Cruceru în nici un caz, nu e în stare să adune minime informații despre ce se petrece în Oradea și în jurul orașului de pe Criș. În schimb, folosește YouTube la greu, aducînd orice fel de informații în afară de cele despre… Străjerii.

        6. Colac peste pupăză, pastorul penticostal Vasilică Croitor ne spune:

        „În acest punct, îmi scot pălăria în fața propagandei baptiste care a reușit în România ceva special: demonizarea cuvântului carismatic.

        Chiar înainte să fie vreunul în România.

        În afara țării, altfel sunt percepuți carismaticii, chiar de către baptiștii conservatori.”

        Așadar, la fel cum cuvîntul „liberal” are înțeles divers în context american și în context european / românesc, tot astfel cuvîntul „carismatic” are alt înțeles în context american și în context românesc.

        Mai exact, în context românesc, încă… NU ARE. 🙂

        Ne belim ochii pe Internet și căscăm gura, încercînd să aflăm ce semnificație capătă acest cuvînt în contextul discuțiilor actuale (mă rog, acolo unde sînt discuții, și nu violențe verbale).

        Din acest punct de vedere, actuala situație, care obligă la dezbatere TEOLOGICĂ și clarificări doctrinare și conceptuale, va fi un cîștig pentru spațiul confesional evanghelic din România.

        Dar lucrul ăsta va fi evident DOAR peste 5-10 ani, cînd vom privi retrospectiv.

        Sloganul meu „electoral” a fost și este în continuare:

        Mai puține acordeoane, mai multe neoane. 🙂

  5. CIMM

    „Conducătorii ei m-au chemat între ei ca să aduc în mișcare învățătura Domnului Isus. Rolul meu, deci, va fi și acela de a ajuta la fundamentarea teologică a acestei mișcări.din spusele regretatului”PAI DACA E TREZIRE SPIRITUALA ,NU E TREZIREA PRIN CUVANT?,IAR DACA E PRIN CUVINT ,DE CE MAI ESTE NEVOIE DE A SE FUNDAMENTA TEOLOGIC O TREZIRE???????/să aduc în mișcare învățătura Domnului Isus.-CUM ADICA MISCAREA NU AVEA INVATATURA LUI ISUS ,NUMAI DACA APAREA SI IOSIF TON.MI SE PARE CACI ACEASTA MISCARE NU ARE NIMIC DE A FACE CU EVANGHELIA ,FAPT PT CARE LE A TREBUIT UN OM CUNOSCUT DE TALIA LUI IOSIF TON,CARE SA OFERE CREDIT ACESTEI DOGME ERETICE.

    1. Stimate(ă), CIMM
      Orice mişcare creştină are nevoie de o explicaţie teologică a ei pentru ca oameni ca noi, care o vedem din afară, s-o putem evalua vis-a-vis de perceptele Sfintei Scripturi. Când fraţii baptişti au pornit lucrarea lor au avut nevoie de „o telogie baptistă”. Penticostalii la fel, etc…
      Dacă aţi citit scrisorile pastorilor Peia, şi Popa, nu ei au fost aceia care l-au invitat pe Iosif Ţon să adere la mişcarea Străjerii, ci Iosif a considerat că el are acum mai multe în comun cu ei şi li s-a alăturat. Mişcarea este destul de mare. Ea n-a pornit pe nume mari şi nu va sta pe nume cu rezonanţă. Fratele Ţon nu poate adăuga credit acestei mişcări. El se pare că şi l-a ruinat destul de mult în ochii unora ca Dvs. care deja ‘ştiţi’ că Străjerii sunt eretici. Dacă aş fi în locul Dvs. mi-aş pune întrebări asupra crezului meu şi nu al altora. Dacă străjerii sunt eretici, nu vi se întâmplă nimic. Dacă sunteţi Dvs… problema se schimbă dramatic.

  6. Cleopa

    Este salutara postarea dvs. vizavi de persoana (pozitia) fratelui Ton. Tot salutara este si explicatia fratelui Ton in lamurirea unor chestiuni destul de fine, dar care au fost ca niste pietre in pantofi pentru unii.

  7. Marcel Dogar…da-mi voie sa vorbesc in dreptul meu – ca asta am facut si pina acuma – si sint mai competenta eu sa vorbesc despre intelegerea mea . Nu ca inteleg gresit, domnul meu…de fapt nu inteleg de loc…
    Nu vorbesc acuma de miscarea strajerilor- consider acest subiect aparte. Vorbesc de fratele nostru Iosif Ton care se pare avusese vorbirea in limbi, si alte daruri de foarte multa vreme si care a avut timp berechet sa scrie carti si sa ne explice o mie de lucruri dar a ezitat sa ne spuna ceva atit de important …atit de necesar -despre Duhul Sfint. Si am o intrebare simpla…de ce? De ce n-a grait pina acuma nimic despre toate astea?

    Dupa Biblie daca ai o lumina – n-o pui sub obroc. Daca asta este de la Domnul…de ce a ascuns-o? Putea sa inceapa el aceasta miscare cu mult timp inainte…de ce si-a ascuns darurile…de ce a zabovit?

    La cel care i s-a dat un talant si l-a sadit in gradina…i s-a luat talantul. Duhul Sfint nu este ceva sa te joci de-a ascunsa…faceti-ma sa inteleg cum pot sa-mi recapat increderea in cineva care procedeaza asa…?

    1. Maria

      Sora Rodica,

      eu personal l-am auzit pe fratele Ton prin ’95-’97 nu sunt chiar sigura anii, oricum eram pe la sfarsitul studentiei, in Bisericas Baptista Manastir, Cluj – intr-o duminica seara…vorbind despre modul in care Dumnezeu i-a vorbit – despre darul vorbirii in alte limbi, vandecarea (cred ca chiar atunci a fost vindecat de cancer ?? nu mai tin minte detaliile acestea), viziuni care le-ar fi avut si chiar cum a auzit voci din parea Domnului… Tin minte acestea deoarece eu provin dintr-o Biserica Penticostala si m-am bucurat sa aud aceste marturii in Manastur. Tin minte ca in acea perioada fratele Beni de la Iris facea studiu pe Corinteni in Manastur, lunea seara si a fost o discutie destul de aprinsa intre dansul (care sustinea prezenta darurilor in Biserici) si unii frati din conducere din Manastur care erau pe alta pozitie.

      Am scris toate aceste detalii ca sa puteti verifica si sa fiti convinsa ca nu inventez aceste lucruri. De asta sunt foarte surprinsa sa aud ca fratele Ton ar fi ascuns aceste lucruri, in Manastur au fost cel putin 600 oameni, cel putin…in acea seara.

      Oricum trebuie multa rugaciune pentru toata aceasta situatie si Domnul sa ne pazeasca inimile si gandurile in El!

      1. Frate Lascau…n-am dat cu pietre…ca si miinile mi-s ocupate de cind stau cu gura cascata…sa mi-o astup. Poate ca sint fundamentalista cum spui ( ca nici asta n-am stiut pina acuma)…dar este terenul pe care-l cunosc ca este stabil…Ca si poporul evreu…stau linga nor si nu ma misc pina nu misca norul…de teama sa nu ma pierd in desert.

        Nu cred ca am aratat lipsa de dragoste…ci nedumerire…fata de decizia unui frate mai mare… As fi putut sa scriu aceleasi rinduri in alt blog si sa fiu aplaudata dar nu de aplauze am nevoie ci de o lamurire…

  8. Gabi Bogdan

    Ce an interesant. Am aflat ca unii penticostalistii de fapt au fost si securisti, acum aflam ca unii baptisti sint carismatici. Si ce e interesant , e ca nimeni nu a stiut pina acum. Au pus in practica expresia ” sa nu stie stinga ce face dreapta” de minune(Rodica, poate din cauza aia nu ne-a spus,are suport biblic, ori poate io fi fost rusine de asocierea cu noi, ca noi aveam tremurici, cine stie,dar drept sa-ti spun as fi sperat sa se alature staului nostru de aici, ca stie sa faca brinza foarte buna) Mai adaug ceva, termenul” carismatic „in opinia mea, este un cuvint compromis de catre big hair -shiny suit-Mercedes driving-back falling-man barking-rock and roll worshiping-hip hop dressing- holy laughter preaching -boyfriend Hinn/girlfriend PaulaWhite Italy visiting -Jentezen slick looking-Eddie Long boy loving -T.D.Jakes screaming -TBN gimmie your money-types. In locul fratelui Ton m-as fi numit, poate, strajerist. Acelasi lucru cu cuvintul ‘penticostalist”, compromis aproape total. Ma gindesc serios sa ma autonumesc Tozerist( or Tozerite). Nimenea nu poa sa zica nimica rau de Tozer, si am incercat sa gasesc si in cartile lui ,si de-a lungul si de-a latul internetului. Nothing.No wonder they say if you dont read Tozer, you might not be saved!

    1. Marcel Dogar

      @Gabi Bogdan
      cool frăţioare… că şi mai demult erau „Pavelişti”, „Barnabişti”, „Apolloişti”, „Chifaişti” şi alţii.
      Ce-ar fi să fii un OM micuţ, poate neînsemnat printre celelalte multe miliarde, dar unic în felul lui, care în timp ce priveşte slava Domnului său este schimbat din slavă în slavă in acelaşi chip al Lui şi devine astfel un „purtător al chipului lui Chistos”, „purtător al Slavei Sale transformatoare”. Eu această „religie” vreau s-o am, de urmaş al lui Christos!

      1. Gabi Bogdan

        Fiecare cu versetele lui. Tie iti place Corinteni 1:3( il iei un pic afara din context, corintenii foloseau numele lui Apolo si a lui Pavel ptr. scandal bisericesc, citeste tot capitolul ) mie imi place Ev. 13:7 „Aduceți-vă aminte de mai marii voștri, cari v’au vestit Cuvîntul lui Dumnezue; uitați-vă cu băgare de seamă la sfîrșitul felului lor de viețuire, și urmați-le credința!. Acesta este un verset de capatai ptr. mine personal. 99.999% din cea ce stim este invatat ade la altii.Stiu ca romanul todeauna crede ca Domnul ia descoperit in direct taine biblice, dar in adevar, majoritatea sintem urmasii cuiva, Ucenicul nu este mai pe sus de învățătorul lui, asha ca drept sa iti spun , imi place sa invat mai mult de la crestini morti , ca pot sa le vad felul de vietuire precum si sfirsitul. Ma amuzeaza oamenii care incearca sa apara mai presus de restu, cand i intrebi” ba tu ce esti?” , si raspunde , eu nu sint nici penticostal nici baptist nici etc., eu sint crestin simplu! Si dupa aia pleaca de linga tine cu nasul in vint…Pina o sa ajung sa intru in cultul acela asa de pur, incerc sa invat si eu de la unul sau altul, pe care vad ca Dumnezeu i-a inzestrat cu mai multa inspiratie divina , ca de aia pe unii i-a dat invatatori, pe altii proroci ., si pe mine bloghist, deocamdata. Ma bucur ca ai venit inapoi, nu te-am mai vazut pe bloguri de un timp.Vacanta?

  9. mototey

    Dumnezeu lucreaza cu fiecare dintre noi in parte in functie de raspunsul nostru personal la Cuvantul Sau, indiferent de biserica din care facem parte. Astfel ca, cel mai important lucru nu este forma de inchinare a adunarii, ci studierea temeinica a Scripturii si ascultarea de voia lui Dumnezeu. Nimic altceva nu-l va face pe omul lui Dumnezeu ‘cu totul destoinic’, roditor in orice fapta buna.

    Eu cred ca fratele Iosif Ton a avut aceste simtaminte si de aceea a hotarat ce a hotarat. De ce in urma acestui lucru multi se impotrivesc, nu stiu. Nu pot decat sa spun bine cunoscutele cuvinte ale lui Gamaliel: „Nu mai necăjiţi pe oamenii aceştia, şi lăsaţi-i în pace! Dacă încercarea sau lucrarea aceasta este de la oameni, se va nimici; dar dacă este de la Dumnezeu, n-o veţi putea nimici. Să nu vă pomeniţi că luptaţi împotriva lui Dumnezeu.” Faptele Apostolilor 5:38-39.

    Fiti binecuvantati!

  10. Daca a ascuns faptul ca a primit aceste daruri pot exista multe motive unele obiective (nascute dintr-un anumit nivel de maturitate spirituala) altele mai putin obiective (nascute din mai putina maturitate spirituala) cum ar fii frica de a fii respins de fratii baptistii, poate nesiguranta ca ar fii cu adevarat darurile Duhului etc. .
    Acum daca luam cel mai negativ (in aparenta) scenariu, cel cu frica si nesiguranta nu inteleg de ce suntem asa de surprinsi atunci cand aflam ca un om este slab, face greseli majore, este chiar firesc in anumite momente.
    De unde teologia asta a liderilor cu viata imaculata.
    De ce nu intelegem odata (vorbesc si cu mine aici) ca a fii sfant, inseamna o perpetua sfintire, o perpetua renuntare la interesele noastre si o perpetua imbracare cu interesele Domnului.
    NU suntem chemati sa traim o viata perfecta ci o viata care in mod continuu se reorienteaza pe EL, pe EL si iarasi pe EL.
    Starea in care putem sa intram in prezenta Tatalui o primim prin credinta nu prin fapte.
    De ce as avea incredere intr-un om. De ce atunci cand scotocim in viata cuiva cautam incredere. De ce avem impresia ca daca este vorba de un om al lui Dumnezeu nu se mai aplica cuvantul care spune :”BLESTEMAT este omul care se increde in om.”
    Nu se vede clar ca patriarhii credintei nu au fost oameni de incredere cu o coloana perfect dreapta ci doar niste oameni slabi, ca mine, ca tine, ca fratele Ton, dar care au gustat sfintirea si prezenta Domnului si care ori de cate ori firea ii scotea din starea asta au un singur dor ce arde in oasele lor: revenirea in aceasta punere totala deoparte pentru Domnul.
    Da-ne Doamne tuturor experienta SFINTEI SFINTELOR, a SCAUNULUI HARULUI acolo unde-i liniste, unde nu sunt preoti, nu sunt alti oameni ci doar TU si NOI (fiecare personal). Locul in care nimic nu ne poate atrage atentia fiindca acest loc este PLIN de Cel care plineste totul in totii. Din TINE sa ne tragem toata seva nu din oameni.
    Si multumim Doamne pentru totii imperfectii pe care ii pui langa noi.

    1. gabi bogdan

      Dani, adaug o imagine a fr. Macoveciuc: crestinul adevarat are in cap un GPS care il aduce inapoi pe calea buna de cite ori se pierde. Excelenta explicatia ta.Permite-mi sa te citez:

      De unde teologia asta a liderilor cu viata imaculata.

      De ce nu intelegem odata (vorbesc si cu mine aici) ca a fii sfant, inseamna o perpetua sfintire, o perpetua renuntare la interesele noastre si o perpetua imbracare cu interesele Domnului. Thank you.

    2. Cornel

      Dani , iti spun eu ce s-ar fi intamplat cu Ton daca si-ar fi istorisit experientele lui supranaturale cu Dumnezeu. Exact ce se intampla si acuma. Ar fi fost excomunicat din randul bisericii baptiste de catre niste pastori scortosi , cu doctorate in teologie facute in America pe vremea comunismului ( si stii bine cine ajungea la studii pe vremea aia) , oameni fara Dumnezeu de altfel.
      Ton a ales sa nu spuna despre aceste experiente exact asa cum Pavel nu a vorbit timp de 14 ani despre experienta lui.
      Un exemplu elocvent este Buni Cocar,acualmente pastor in Chicago si care a fost pastor in anii 82-84 la o bisericuta mica in cartierul Giulesti. Buni Cocar era un baptist care credea in darurile Duhului Sfant, el personal fiind vindecat in mod miraculos de cancer. El era acuzat de baptisti ca este eretic, carismatic si a fost marginalizat. Nici un pastor baptist nu a avut nici un fel de legaturi cu el. Era insa o diferenta uriasa intre micura lui biserica si biserica Basarab spre exemplu. La Buni Cocar se pocaiau oameni la fiecare serviciu de inchinare. Buni Cocar a pornit biserica cu 20 de batrani care se adunau la rugaciune intr-o camera 4x4m iar in 2 ani a ajuns la 200 membri si s-ar fi extins si mai mult dar securitatea l-a fortat sa plece in America. La biserica Basarab canta un cor superb dar atmosfera era de moarte, moarte, moarte. Nu stiu sa fi vazut in 5 ani de studentie un singur om sa se ridice si sa spuna ca se pocaieste, in biserica Basarab. Avea sa aflu mai tarziu ca ‘pastorul’ Tunea a fost colonel de securitate si s-a pocait si el cu cativa ani in urma intr-o biserica mica din Canada.

      1. Otniel Veres

        asa ca a fost mai usor sa creada una si sa predice alta nu-i asa?
        de ce a mintit predicind altceva atunci?

        vai de noi cu o astfel de judecata strimba.

  11. Sorei Rodica Botan
    Imi cer iertare, dar m-aţi înţeles greşit, şi este din vina mea. Comentariul meu era un răspuns sorei Rodica Cuc. Trebuia să pun numele întreg la răspunsul meu. Încă odată îmi cer iertare.
    Rodica Cuc, mă întreba dacă am citit articolul scris de Daniel Chiu referitor la Iosif Ţon. I-am răspuns că este un articol fundamentalist (ştiţi bine că Daniel se vrea fundamentalist) şi remarcam (recunosc) ironic că articolului îi lipseşte ceva fundamental, dragostea creştină, motiv pentru care eu am refuzat publicarea lui pe blogul meu.
    Vreau să vă spun că apreciez foarte mult blogul Dvs. şi comentariile pe care le faceţi atât pe blogul meu cât şi pe ale altora. Nu am reuşit să vă răspund la toate, fiind şi eu tare ocupat. Întrebarea Dvs. dintr-un comentariul mi s-a părut foarte bună. De ce Iosif Ţon a tăcut până acum? Sunt decis să-l întreb personal.

  12. Alin Cristea…sper ca toata informatia ce ai pus-o aici nu era pentru mine…ca daca as fi stiut ca te pun la atita deranj ma taiam singura de la cuvint. Tu zici ca…”foarte rau ca oamenii gindesc simplu”…dar eu zic ca…tinind lucrurile simple e mai greu sa deraiezi de la centru (Christos)…Si politica asta religioasa nu face bine nimanui…Seamana tot mai mult cu ceea ce era pe vremea Domnului Isus cind au rastignit pe Mesia ca le incurca existenta la Templu. Eu de fapt stiu cine a murit pentru mine…si asta ar trebui sa-mi fie suficient.

    1. Toată viața am fost înconjurat de oameni care cică știau cine a murit pentru ei… și cică asta ar fi trebuit să le fie suficient.

      Întrebare întrebăcioasă: Atunci de ce merg lucrurile atît de rău în bisericile acestor oameni?

      Doară n-o să-mi bag capul în nisip, făcîndu-mă că nu văd ce se întîmplă în jurul meu.

      Dimpotrivă, îl folosesc spre a vedea mai amplu fenomenele ce se petrec?

      De ce mai scriu oamenii cărți? Pentru cine? Dacă cititorii știu una și bună: cine a murit pentru ei și Biblia (Ioan 3:16) le e dea ajuns?

      De ce și pentru cine o fi scris ăsta cartea care a apărut anul ăsta:

      The Evangelicals: What They Believe, Where They Are, and Their Politics

      http://www.crossway.org/books/the-evangelicals-tpb

      1. Alin…Este simplu…s-a scris pentru cei care fac statistici. Si…banuiesc ca esti pe lista respectiva. Pentru cei care fac politica…si se pare ca si lista aia este bogata.

        Poate ca lupta se da …pentru pozitii…care in dreapta si care in stinga si care o sa fie cel mai mare …numai ca nu-s sigura daca toata lumea se gindeste la Imparatia Cerurilor sau este vorba de statisticile din Bisericile cu etichetele la moda…

        Lucrurile se intimpla mai simplu unde doi sau trei…si El in mijloc. Adu-ti aminte ca 400 de ani inainte de primul Craciun…a fost un pic de tacere in Israel…dar Duhul inca era prezent in cei care il asteptau pe Mesia slujind la Templu…neobservati…

  13. OBSERVATOR

    Am urmarit pe Blogul Fratelui Vasilica Croitoru
    „Mesajul pastorului Petrică Lascău la Convenția din Atlanta” 2010.
    Si il recomand si la altii ! Aveti mare dreptate Frate !
    Numai ca noi Romanii avem o problema de neam, care e cuprinsa chiar in Imnul Romaniei :
    ” Desteapta-te, Romane din somnul cel de moarte
    in care te-adincira barbarii de tirani. ….”
    Totdeauna dam vina pe altii !!! Chiar la „somnul cel de moarte..” , tot altii sint vinovati, ne-au pus altii sa luam „somnifere” de se „sforaie” la unele Amvoane si in fata lor !!!
    Dar acum ca uni nu mai au zestrea Duhului Sfint( desi nu trebuie generalizat), Frate Lascau sa introducem orice?
    2Cronici 12: 9-10
    „# Atunci a venit Şişac, regele Egiptului, la Ierusalim şi a luat vistieriile templului Domnului şi vistieriile casei regelui; tot ce a găsit, a luat; a luat şi scuturile cele de aur, pe care le făcuse Solomon.
    # Iar regele Roboam a făcut în locul lor scuturi de aramă şi le-a dat în mâinile căpeteniilor de peste gărzi, care păzeau intrarea la casa regelui…”
    Nu credeti ca ar trebui sa fim mai atenti, la tipul de invatatura Chirs, Benny Hinn, ….?
    Sau luam scuturile lor????
    Cu mare stima de altfel!!! va rog raspuns!!!

    1. NU putem lua scuturi de aramă în locul celor de aur, evident. Nu cred că tehnica aceasta a înlocuitorilor ne foloseşte acum. Personal, nu văd cum am putea planta în grădina noastră palmierii altora. Nu orice trăieşte, oriunde. Dacă ne gândim doar la Bonke. Ceea ce face Dumnezeu prin el în Africa nu poate reproduce la el acasă. De aceea nu cred că dacă încercăm ceea ce face Benny Hin sau Chris la noi va funcţiona. Dacă am învăţa de la unii oameni cum să aplicăm principii care sunt biblice de altfel, lucrurile s-ar schimba.
      Problema noastră este că ori suntem prea mândri ca să învăţăm de la alţii, ori prea leneşi. Trezirea din somnul cel de moarte ne aparţine. Este adevărat că nu numai alţii sunt de vină că dormim. Ne-am legănat singuri până am ajuns la sforăială.

      1. Observator

        Ca si romani merita sa stim si ultimele strofe ale inmului nostru romanesc, e foarte relevant…..ce ziceti ?

        9 .
        N-ajunge despotismul cu-ntreaga lui orbie,
        Al cărui jug de seculi ca vitele-l purtăm;
        Acum se-ncearcă cruzii, cu oarba lor trufie,
        Să ne răpească limba, dar morţi numai o dăm.
        10.
        Români din patru unghiuri, acum ori niciodată
        Uniţi-vă în cuget, uniţi-vă-n simţiri.
        Strigaţi în lumea largă că Dunărea-i furată
        Prin intrigă şi silă, viclene uneltiri.
        11 .
        Preoţi, cu crucea-n frunte căci oastea e creştină,
        Deviza-i libertate şi scopul ei preasfânt.
        Murim mai bine-n luptă, cu glorie deplină,
        Decât să fim sclavi iarăşi în vechiul nost’pământ.

        Fiti binecuvintati toti ROMANII de pretutindeni !!!

  14. Gabi Bogdan

    M-am tot gindit ce ne-ar putea ajuta pe noi din teologia si metodologia lui Benni Hinn, si singurul lucru de care mi-a venit in cap este ca are muzica foarte buna la cruciadele lui. C-am atita. V-ati referit cumva la muzica in postul de mai sus? Ca sanse la Paula White nu cred ca avem nici unul…..daca cineva nu stie la ce ma refer , Google o sa va lamureasca.

    1. Nu m-am referit la Benny Hinn sau Paula White în postarea mea, ci mai degrabă că ar trebui să fim deschişi să învăţăm ceea ce nu ştim. Am un mare respect pentru Mişcarea Străjerilor pentru că este o mişcare dornică să înveţe şi să experimenteze ceea ce n-a ştiut şi experimentat. Timpul îi va ajuta să sorteze cele preţioase de fals şi imitaţie. Cei care nu încearcă nimic nu învaţă nimic.
      Ar fi mult mai multe de învăţat chiar şi de la oamenii cu care nu suntem deacord. Chiar ideea de cruciadă, de evanghelizări în masă, modul de organizare şi logistica unui astfel de eveniment. Penticostalii din România nu au curajul să organizeze nici măcar un eveniment similar convenţiei româneşti din America. Desigur muzica, şi chiar rugăciunea pentru cei bolnavi, pe care n-o mai facem decât în ascuns parcă în bisericile noastre.
      Nu cfed că trebuie să apelăm la Google să ne lămurească lucruri de care ar trebui să fim lămuriţi deja.

  15. Pingback: Petru Lascău: “Am un mare respect pentru Mişcarea Străjerilor” « România Evanghelică

  16. Rodica Boțan,

    Numele meu este Alin Cristea, nu… Alin.

    Iar vorbești prostii. Despre mine!

    Dar și despre DE CE scriu cărți oamenii. PENTRU STATISTICI?

    Ăștia care gîndiți simplu (bine ar fi dacă ați gîndi simplu, dar de fapt gîndiți simplist!) repede aveți explicații pentru fenomenele complexe ale vieții (și ale veșniciei), dar la fel de repede arătați ce dezorientați sînteți și grabnici la limbuție.

    Acum eu trebuie să dau dezmințire: nu sînt implicat politic, religios, economic sau în alt fel.

    1. Nu te agita Alin…te cunoaste tot natu…
      Poti sa faci insa sacrificiul sa lasi discutia sa fie la subiectul pornit? Macar de data asta? Si daca ai nevoie de ceva ajutor la dezmintiri…iti stau la dispozitie cu material suplimentar.

      1. Încă o dată (pentru Rodica Boțan) : Numele meu este Alin Cristea…

        De ani de zile insist pe Internet ca pocăiții să învețe să se adrese unii altora, mai ales celor pe care nu îi simpatizează, dar nu au ce face, trebuie să discute cu ei pe Internet. (Sau doar le scuipă semințe în cap?)

        Încă o dată: Modul simplist în care gîndesc și se manifestă evanghelicii români, în general, în spațiul public pe Internet (inclusiv pastorii) subminează modul elaborat în care ar trebui să se desfășoare conversația. Cum au remarcat destui, avem nevoie de cultura dialogului (mai puțin românii din America, că ăștia le știu pe toate și nu au nevoie de nicio îmbunătățire de la bătrîna Europă… sau sărăcăcioasa Românie, de parcă a fi sărac înseamnă lipsa inteligenței sau a simțului artistic).

        Încă o dată: Modul simplist în care se pune chestiunea migrației lui Iosif Țon – a trecut de la unii la alții – nu are nici fundament argumentativ, nici nu oferă o perspectivă pentru o dezbatere de esență.

        Dezbaterea vine din străfunduri, cu greutate, cu formulări conceptuale și reformulări, cu prezentarea unor argumente, cu integrarea circumstanțelor într-o istorie narativă a evoluției / involuției evanghelicilor români de-a lungul secolului XX, și cu precizarea unor doctrine necesare unei gîndiri teologice, nu doar biblice.

        1. Sandu Roman

          Pe zi ce trece devine tot mai evident faptul că există multe persoane cărora le este greu să scrie numele “Alin Cristea” corect şi /sau complet.
          Poate că n-ar fi rea idea să adoptaţi un nume mai sonor şi cu o rezonanţă mai profundă, cum ar fi: „Don Quijote”, care „să facă dreptate” şi pretenţiilor dumneavoastră intelectuale şi filozofice.

          1. Nu este adevărat ceea ce scrie Sandu Roman.

            1) Nu este adevărat că „devine tot mai evident faptul”… Acest blog nu este decît un blog. Blogosfera evanghelică cuprinde peste 1.000 de bloguri evanghelice.

            Nu mai vorbesc de faptul că Sandu Roman comentează în 10 ianuarie 2011 la un comentariu de al meu din… 1 decembrie 2010.

            2). Sînt destule persoane care scriu numele meu corect. De exemplu, anul acesta de vreo două ori Marius Cruceru a menționat numele meu corect.

            3). Rezonanță?

            Păi Rotundu e „numele” meu cu sonoritate destul de profundă.

            Duminică, cînd m-am întîlnit la Beiuș cu Vladimir Pustan, cum m-a întîmpinat? „Ce faci, Rotundule?” 🙂

            4) Dar Sandu Roman (la fel ca și ALȚII) nu vrea să priceapă un lucru CLAR: că nu de Alin Cristea e vorba. Ci de un principiu!

            Dar pocăiții stau destul de prost cu… principiile!

            5) Iar comentariul meu conținea IDEI (spre deosebire de comentariul lui Sandu Roman).

            1. Sandu Roman

              Săptămâna trecută, când am trecut pe la Vatican, Papa de la Roma m-a întrebat: „Ce mai faci Române?”, iar eu i-am zis: „Este adevărat că sunt român, dar pe mine mă cheamă Roman, şi mi-ar face o mare plăcere dacă m-aţi chema Sandu!” 🙂

  17. Alin: -„Dezbaterea vine din străfunduri, cu greutate, cu formulări conceptuale și reformulări, cu prezentarea unor argumente, cu integrarea circumstanțelor într-o istorie narativă a evoluției / involuției evanghelicilor români de-a lungul secolului XX, și cu precizarea unor doctrine necesare unei gîndiri teologice, NU DOAR BIBLICE (?).”
    Rodica:- Si cum ziceai maica, ca te chiama?

  18. Elena

    Alin , tu cu ce te ocupi ? Daca ai terminat teologia , unde ai fost ordinat pastor ? Cati s-au intors la Domnul prin tine , pentru ca critici tare fratietatea baptista (citez:”Întrebare întrebăcioasă: Atunci de ce merg lucrurile atît de rău în bisericile acestor oameni „) . Dar la tine in adunare ? Astept raspuns la fel de „mare” pe cat de „Mare ” te dai ?

  19. Christianus

    Fratilor, inainte de a face orice si de a rosti orice contra cuiva, inimile noastre trebuie sa fie pline de iubirea de sus. Pe Domnul Isus l-au apelat diferiti oameni, cersetorii orbi ii spuneau „Isuse”, grecii mai filozofi „domnule”, altii ii spuneau „rabi”, si el nu s-a suparat simtindu-se injosit si nici nu s-a ingamfat simtindu-se inaltat.
    Trecand la subiect, Gabi Bogdan a facut o observatie dar nu a explicat-o indeajuns, si anume cuvantul „charismatic” nu este inteles biblic ci in mod gresit este alaturat bisericilor care promoveaza manifestari nebiblice cum ar fi „caderi pe spate”, „rasul in duhul” ,”dansul in duhul”, „vindecari la comanda”etc. Reprezentativi sint in special teleevanghelistii ca Benny Hin, apoi biserici ca Toronto Airport Vineyard Church unde a aparut „Toronto blessing”. Cuvantul „charismatic” vine de la „harisma”, cuvant din lb. greaca pe care Pavel il foloseste cu preponderenta in 1Cor, si inseamna „dar” al Duhului Sfant. Deci, oricine crede in lucrarea Duhului Sfant si manifesta daruri spirituale poate fi numit in sens biblic si teologic „charismatic”. Din nefericire cuvantul „charismatic” este asociat acestor miscari cu manifestari nescriptuarale. Deci, oricine zice ca este „charismatic” este asociat cu Benny Hin, Rick Joyner, Todd Bentley, Toronto blessing etc. Aici se vede ignoranta si lipsa calauzirii in dragoste a Duhului, faptul ca va certati in loc sa fiti frati.
    As vrea sa mai aduc argumente dar aratand o diferenta de atitudine si pozitie. Unii ataca extrema nebiblica a „charismaticilor” gen Benny Hin, de pe pozitia cesationista, aici ex este cartea „Counterfeit Revivals” a lui Frank Hanegraff, cartea expune tehnici de persuasiune si „pseudo-duhul sfant” vazute clar la Beny Hinn si altii ca el. Altii cred in lucrarea Duhului Sfant si in daruri, dar ii ataca la fel pe „charismatici”. Un autor care este din ce in ce mai cunoscut cu un mesaj si impact deosebit este Zac Poonen. El crede in lucrarea Duhului Sfant, el insusi in predicile sale mentioneaza numeroase cazuri de scoatere de demoni in care Domnul l-a folosit. Cartile lui si articolele lui sint la fel de argumentate biblic „Evanghelia falsa si Evanghelia adevarata”si „Falsa trezire spirituala”. El fundamenteaza lucrarea Duhului Sfant exclusiv pe invataturi apostolilor din Noul Testament, demascand de asemeni manipularea, falsul, „show-ul”, iubirea de bani, si ceea ce noi dovedim lipsa mare de discernamant vorbeste despre botezul cu Duhul Sfant autentic si cel fals.
    Acum pentru cei ignoranti iata ce spune foarte clar Iosif Ton :
    ” Trebuie să subliniez acum că Mărturisirea de credință a cultului baptist din România nu ne spune altceva decât că credem în Duhul Sfânt și înșiră textele din Noul Testament care vorbesc despre El. Nu se vorbește nimic despre darurile Duhului Sfânt și nu se spune că unele dintre acestea ar fi încetat. Prin urmare mărturisirea noastră de credință baptistă nu este cesaționistă. Și tot ca o concluzie clară, a fi carismatic nu este o încălcare a mărturisirii noastre de credință. Cu alte cuvinte, a fi carismatic nu este o abatere de la mărturisirea noastră de credință. Orice comitet de biserică baptistă, sau orice consiliu teologic baptist Român care ar condamna pe cineva fiindcă este carismatic, ar face-o nu pe baza mărturisirii de credință, ci pe o ”tradiție” baptistă. Ori, noi, baptiștii, nu avem ”tradiție” și, cu atât mai mult, nu putem lua decizii atât de fundamentale și de drastice pe bază de ”tradiție.””
    Deci, este foarte clar cum foloseste fratele Iosif Ton sensul cuvantului „charismatic”, iar daca citim bine articolul lui el spune clar ca s-a disociat de Ted Kent si de grupul lui „charismatic”.
    Deci aceasta din urma este pozitia multora, sa nu zic a majoritatii penticostalilor si baptistilor, care cred in „charisme”, nu sint cesationisti dar nu agreaza cu miscarile pe nedrept numite „charismatice” ale lui Benny Hin, Rick Joyner, Tod Bentley etc, pe care le considera facand parte din lucrarea de contrafacere a celui rau in zilele din urma.
    Deci simplu: fratele Iosif Ton este un baptist care a declarat deschis ca el crede in lucrarea Duhului Sfant pe care a experimentat-o si o traieste.

    1. Marcel Moisa

      @Cristianus Zilele acestea ma gandeam si eu sa scriu ce ati scris dumneavoastra (primele randuri ) ” Fratilor, inainte de a face orice si de a rosti orice contra cuiva, inimile noastre trebuie sa fie pline de iubirea de sus.”
      Ati explicat foarte frumos cum stau lucrurile in toata scrierea dumneavoastra si zic ca Dumnezeu sa va binecuvanteze !

  20. Sfanta Scriptura e foarte clara in privinta continuitatii darurilor duhovnicesti. „Caci fagaduinta aceasta este pentru voi, pentru copiii vostri si pentru cei ce sunt departe acum, in ori cat de mare numar ii va chema Domnul, Dumnezeu nostru.” (Fapte. 2:39) Pentru a intelege acest verset nu e nevoie de nici o terorie teologica ci doar de lumina de la Duhul Sfant. Pavel apostolul zice:”Proorociile se vor sfarsi; limbile vor inceta ;cunostinta va avea sfarsit.”( 1 Cor.13:8) Aici nu spune ca numai limbile si proorociile vor inceta, ci si cunostinta va avea sfarsit. dar cand va fi aceasta? Atunci cand va veni ce este desavarsit. Ceea ce in lumea noastra nu se vede si nici in unele biserici. De aceea aceste daruri inca se manifesta.
    A spune ca Dumnezeu dupa ce a creiat toate lucrurile s-a retras undeva in expectativa asemenea lui brahma lasandu-le oamenilor posibilitatea de a-si dezvolta puteri paranormale, e un pacat. Ce zice Domnul Isus? „Iata ca Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului.Amin.”(Matei 28:20) „Si ori ce veti cere in Numele Meu, voi face pentru ca Tatal sa fie proslavit prin Fiul.” (Ioan14:13)
    In ce ma priveste dupa o suferinta de 4-5 ani, cu o artroza cocso femurala, stanga, la care doctorii mi-au spus ca boala aceasta are caracter ireversibi, in mila lui cea mare Dumnezeu m-a vindecat in zece minute de rugaciune. Fiul meu Chibici Stefan, la varsta de 6 ani, a avut o problema grava la gat, la care doctorii, nu aveau curajul sa intervina chirugical. Familia s-a pus pe rugaciune si post si copilul a fost vindecat, In momentul de fata, dirijeaza corul la Biserica Penticostala “Speranta” din Suceava. Totodata in perioade de post, Duhul Sfant mi-a descoperit in vis multe lucruri care s-au implinit cu exactitate.
    Dar mai este o problema, destul de delicata. Lumea de afara, nu face intotdeauna deosebire intre penticostali, baptisti sau adventisti, ci ii numesc pe toti “pocaiti.”
    De aceea daca un necredincios m-a intrebat la cine sa se duca, nu i-am spus vino la noi la penticostali ci i-am spus: dute unde iti este mai la indemana, dar nu sta in situatia in care te afli, ci pocaeste-te; fie la baptisti fie la penticostali. La care vreau s-o spun cu bucurie, ca in comuna Ipotesti, din Suceava, fratii baptisti colaboreaza curent cu penticostalii de aceea 1/3 din locuitori sunt pocaiti, baptisti si penticostali.
    Dar daca baptistii ii blameaza pe penticostali si penticostalii pe baptisti, la cine sa se duca cei ce au nevoie de mantuire? Nu cumva prin aceasta le inchidem calea spre mantuire? Si sa nu uitam in Romania 86% din locuitori sunt ortodocsi. Nu cumva sa le inchidem calea spre mantuire prin polemicile dintre Evanghelicii.
    In fata unei asemeni situatii Pavel Apostolul ne zice si noua: “Si daca in vreo privinta sunteti de alta parere, Dumnezeu va va lumina.” (Filipeni 3:15) ( ne va lumina) Cunosc cazuri cand un Baptist cu un penticostal, s-au luat la harta de fata cu necredinciosii. Ce au spus ei? Daca nici ei nu au o credinta unitara, noi la cine sa ne ducem? Mai bie ramanem credinciosi ortodoxiei, care e veche de 2000 de ani, pe cand pocaitii au venit recent pe aici.

    1. Cornel

      ” Sfanta Scriptura e foarte clara in privinta continuitatii darurilor duhovnicesti. “Caci fagaduinta aceasta este pentru voi, pentru copiii vostri si pentru cei ce sunt departe acum, in ori cat de mare numar ii va chema Domnul, Dumnezeu nostru.” (Fapte. 2:39) Pentru a intelege acest verset nu e nevoie de nici o terorie teologica ci doar de lumina de la Duhul Sfant.”

      Eu spun ca nici macar de lumina Duhului Sfant nu ai nevoie ca sa intelegi acest verset. Si un om necredincios poate sa inteleaga clar ce spune acest verset, daca nu isi pune ‘ochelari de cal’ asa cum multi pastori scortosi si plini de doctorate in (te)ologie o fac

    2. Draga Aurelian, de ce este rau sa ramai un adevarat credincios ortodox? Nu-mi spune ca numai baptisti si penticostali merg in imparatia lui Dumnezeu ( adica in cer, dupa cum tot auzim ) Astept un raspuns foate diligent cu dovada biblica.
      Cu respect

      1. Cornel Tudorache

        Imi pare rau,dar numai astazi am ajuns sa citesc commentul tau. Daca imi permiti am sa incerc un raspuns”foarte diligent cu dovada biblica”.Inainte insa vreau sa te asigur de faptul ca eu am fost un ortodox pina la 17 ani.Nu pot sa spun ca am fost ceeace numesti tu un „adevarat credincios ortodox”.Cel putin asta din punct de vedere al definitiei ” ortodox”,care insemneaza „drept credincios”.In primul rind ca eram doar ortodox de nume,ne avind absolut nimica cu credinta in Dumnezeul Bibliei(am facut sublinierea fiindca exista tot felul de dumnezei).Ca sa nu mai spun despre credinta in Fiul lui Dumnezeu si in Dumnezeu Duhul Sfint.
        Iar acuma am sa incerc sa-ti arat cu „dovezi biblice” cine o sa ajunga in cer.afirmatia ta imi arata ca intr-o anume masura crezi in existenta unui cer.
        Da exista un cer,in care vor petrece vesnicia toti mintuitii Domnului.Este singura conditie prin care un muritor poate sa ajunga in cerul lui Dumnezeu,sau cum mai este denumita de insusi Fiul lui Dumnezeu in evanghelii,”Imparatia cerurilor’,loc unde este Dumnezeu pe tron si Fiul Sau de asemenea.
        Cineva imi spunea cu ani in urma ca nu-i place crestinismul fiindca este exclusivist,asta insemnind „doar asa cum spune Biblia”.Eu socotesc foarte normal ca in cerul biblic(unde este Dumnezeu pe tron) sa se intre in conditiile bibliei si nu altfel.Dumnezeu pune la disp[ozitie cerul cu toate binecuvintarile lui,deci este normal ca El sa stabileasca conditiile intrarii acolo.Daca cineva vrea sa -si petreaca vesnicia in Imparatia cerurilor atunci acea persoana trebuie sa se informeze despre conditiile ajungerii acolo doar inn Biblie si pe acestea sa le urmeze.
        Si acuma textele biblice dorite.
        Rom 3;23 ‘toti (oamenii)au pacatuit si sint lipsiti de slava lui Dumnezeu”.
        Rom 6;23 „Fiindca plata pacatului este moartea;dar darul fara plata a lui Dumnezeu este viata vesnica in Isus Hristos,Domnul nostru..
        F.Ap. 4;12 „In nimeni altul nu este mintuire ;caci nu este sub cer un alt Nume dat oamenilor in care TREBUIE sa fim mintuiti”.
        Ioan 3;3 „Adevarat,adevarat iti spun ca daca nu un om nu se naste din nou, nu poate vedea Imparatia lui Dumnezeu.
        Ioan 3;5 ” Adevarat,adevarat iti spun ca ,daca nu se naste cineva din apa si din Duh nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu”.
        A fii nascut din nou insemneaza ca cineva sa recunosca faptul ca este pacatos si ca plata pacatului este moartea,despartirea de Dumnezeu pentru veci de veci.
        Apoi trebuie sa admita(sa accepte prin credinta) jertfa Domnului Isus ca fiind facuta si pentru el(ea).
        Sa-si aduca printr-un act de credintasi pocainta,TOT trecutul pacatos la poala crucii Domnului Isus.
        Sa invite pe Domnul Isus sa intre in viata lui si sa ia in stapinire intreaga fiinta lui.
        Tot prin credinta apoi sa multumeasca Domnului Isus pentru mintuirea data.
        Daca acesti pasi au fost facuti in toata curatia inimii Dumnezeu a promis ca ‘pe cel ce vine le mine nu-l voi izgonii afara” si in alta parte (Ezewchel 33;11) spune;”Pe viata Mea,zice Domnul Dumnezeu,ca nu doresc moartea pacatosului,ci sa se intoarca dela calea lui rea si sa traiasca”.
        Cum se poate verifica daca cineva este nascut din nou?
        1 Ioan5;12 „Cine are pe Fiul,are viata ,cine n-are pe Fiul lui Dumnezeu,n-are viata”.
        2Cor.5;17 „Caci ,daca este cineva in Hristos,este o faptura noua.Cele vechi s-au dus:iata ca toate lucrurile s-au facut noi.”
        Romani8;9 „Daca n-are cineva Duhul lui Hristos nu este a Lui. Romani 8 ;1″Acum nu mai este nici o osindire pentru ceice sint in Hristos Isus,care nu traiesc dupa indemnurile firii pamintesti,ci dupa indemnurile Duhului.”.
        Nicaieri in Biblie nu exista nici cea mai vaga referinta ca in Imparatia cerurilor se pomeneste de vre-un nume de confesiuni omenesti.In cer vor fii doar mintuitii Domnului Isus,cei care au primit prin credinta jertfa Sa binecuvintata ,ca facuta pentru ei ,care au fost nascuti din nou(„nascuti de sus”) si care au trait o viata de ascultare de indemnurile Duhului Sfint din dragoste pentru Cel care i-a mintuit.
        As mai fii avut multe de scris ,findca subiectul este mult m,ai vast,insa ma limitez deocamdata la atita,rugind pe Dumnezeu sa-ti descopere intregul Adevar despre acet subiect.

  21. Pingback: Istoria evanghelică nefardată (5) « România Evanghelică

    1. Stimate frate Marius
      Ma afla un aeroportul din Seattle. Voi putea sa citesc mai atent postarea Dvs. si sa va dau un raspuns. Probabil ca am s-o fac si eu printr-o fabula auto-moto.
      Cu aleasa pretuire.

      Petrica Lascau

    2. adrian

      Ce ce vrei sa infestezi si celelalte bloguri crestine cu rautatile pe care le publici pe blogul tau? Lasa macar celelalte bloguri neinfestate de negrutianisme ca se stie ca esti omul de casa a lui negrutz

  22. Vezi, ce greu este la baptisti? I-au trebuit vreo cateva duzini de carti si cateva mii de predici, plus doctoratul, ca sa ajunga la „adevar”. Nu era mai simplu daca devenea carismatic inca de prin 70? Astazi nu stiu daca ar fi fost multi care sa poate spune ceva despre el: „Iosif Who? Nu am auzit de el …”

  23. Sandu Roman

    Fratele Ţon scrie: “M-aţi întrebat de ce n-am vorbit nimănui despre experienţa aceasta până acum. Dar, vă rog să-mi spuneţi: Era o obligaţie să o fac? Vorbirea în limbi este un dar strict personal şi el trebuie practicat ca un dar pentru viaţa privată. De ce ar fi trebuit să spun cuiva că l-am primit şi că o scurtă vreme l-am practicat?”

    Câţi dintre fraţii baptişti dizidenţi (charismatici), penticostali sau străjeri vor fi convinşi de acum înainte că “vorbirea în limbi este un dar strict personal şi că el trebuie practicat ca un dar pentru viaţa privată”?

    Cât timp credeţi că ar fi fost tolerat un păstor penticostal în cadrul cultului penticostal, dacă ar fi mărturisit public faptul că are îndoieli cu privire la necesitatea vorbirii în alte limbi ca semn al umplerii cu Duhul Sfânt?

    Cineva ar putea spune că nici acesta nu ar fi obligat să spună cuiva despre convingerile sau îndoielile lui… La urma urmei nici comuniştii nu credeau în lucrurile pe care le propovăduiau, şi unii dintre ei îşi mai făceau cruce pe ascuns când treceau prin faţa unei biserici ortodoxe.

    Eu consider că momentul ales pentru această dezvăluire a fost cât se poate de “strategic”, iar întârzierea lui are mai mult de-a face cu “inconvenienţele” pe care le-ar fi provocat la vremea respectivă.

    Nu sunt de acord cu atacurile neprincipiale, disproporţionate şi necreştineşti împotriva fratelui Ţon, şi mă număr printre penticostalii care îl respectă pe fratele Ţon pentru capacitatea lui deosebită. Chiar din acest motiv “justificarea” lui cu privire la acest detaliu mă dezamăgeşte!

    ¿Să existe oare vreo asemănare între această dezvăluire şi cea făcută în Fapte 23:6 de către apostolul Pavel?

  24. Gavril

    Buna ziua sau PACE .Sincer nu am venit sa comentez nimica despre acest subiect ,pentru ca stiu prea putine si ce stiu sunt de la oamenii ( adica nu ma incred in om) .Ceea ce ma deranjeaza si doresc sa intreb se refera direct la fratele meu Iosiv Ton :
    – DE CE ,CAND VA PREZENTATI ADAUGATI SI ¨Dr¨ LA NUMELE DUMNEAVOASTRA .( DE UNDE VINE ?!?! , si nu intreb din puct de vedere a studiilor) .

  25. Gavril

    Doamne ce ajung crestini sa discute .Ajungem mai rai ca zicala de la ortodoxi : TE LEAPADA DUMNEZEU DACA TE SCHIMBI DE RELIGIE ,II IA TE-AI NASCUT IN EA MORI .Fratilor ce facem ,feritiva de discuti care aduc cearta (chiar daca ii cearta doar in inima) .Oricum,CE RELIGIE ERA ISUS?

  26. Mercea

    Mai nou, baptistii, in loc sa predice Evanghelia, striga “ERETICI” unii dupa altii pe toate blogurile baptiste, zise “evanghelice” (a devenit deja o traditie). Desigur, fiecare religie considera ca celelalte religii au anumite erezii, insa a arunca noroi in spatiul virtual asupra altor evanghelici, numindu-i “eretici”, “rataciti” si “profeti ai lui Baal”, este o practica specifica baptistilor (in speta negrutisti). Poate ca baptistii, macar pentru faptul ca isi spun crestini, ar trebui sa invete sa remarce si ceea ce este pozitiv la celelalte denominatiuni. Daca ar proceda astfel, ar actiona in propriul lor interes, pentru ca, parafrazandu-l pe dr. Ben Carson, renumitul neurochirurg, daca stii sa vezi ceva bun la ceilalti, aproape toti vor sfarsi prin a vedea ceva bun si in tine.

  27. Dl. Cornel Tudorache
    In primul rind ca eram doar ortodox de nume,ne avind absolut nimica cu credinta in Dumnezeul Bibliei(am facut sublinierea fiindca exista tot felul de dumnezei)
    ( Sincer sa fiu nu ma intereseaza ce fel de orthodox ati fost dumneavoastra ) Orthodocsi ( drept credinciosii ) au fost in tot timpul printre noi. Daca va referiti la cultul orthodox… chiar ei acum 40 de ani au fost cu muilt mai pocaiti decat sunt multi penticostali s-au baptisti astazi.
    Ma bucur ca ati vorbit in dreptul dumneavoastra ( numai asa este bine si ne permite Biblia )
    Da am inteles dupa cum ati scris ca multi ortodocsi ” cu numele ” sunt si astazi.
    L-am intrebat pe celalalt, sa-mi dea o dovada biblica ca othodocsi merg in jos iar penticostlai si baptisti merg in sus. Atat, simplu.
    Asa pot si eu sa arat cu degetul pe zece bloguri cat de catholic am fost eu si cand am iesit de acolo am ramas carismatic. Dar Doamne, ce-o fi aia.
    Merg charismatici in rai , va garantez. Merg penticostali, baptisti, orthodocsi, catholici in rai cu siguranta daca traiesc Scriptura si aceasta nefiind necesar sa li se afilieze o eticheta ca pe stical de bulion.

  28. Frate Doru Levi Ilioi,

    cred ca, va cam grabiti !!! Cu ce merg ortodocsii in rai ? Cu icoane, cu idolatrie ? Cu ce merg catolicii in rai ? Cu ratacirile pe care le raspindesc? Cu indulgente ? Etc, etc, …. . Eu zic s-o lasati mai moale. Scriptura spune clar: ” oricine nu este nascut din apa si din duh nu poate intra in Imparatia lui Dumnezeu „. Nu este clar ? Ba, eu zic ca, da!!! Mai sta un ortodox care a fost nascut din nou la icoane si idolatrie ? Eu zic ca, nu ? Mai sta un catolic nascut din nou in catolocism cu indulgente si alte rataciri care duc pe oameni la pierzare ? Eu zic ca, nu !!! 1Cor.15:1,2 nu e clar ? Eu zic ca, e foarte clar. Se incadreaza ortodocsii si catolicii in 1Cor.15:1,2 ? Eu zic ca, nu !!! Si atunci ce nu e clar cu privire la intrarea in imparatia lui Dumnezeu !!! Apoi ortodocsii tot nepocaiti erau si acum 40 de ani.

    ” Si daca cel neprihanit va scapa cu greu ce se va face cel nelegiuit si cel pacatos ” !!!

    Eu zic ca, dumneata ai vorbit in chip usuratic.

  29. Frate Doru Levi Ilioi,

    inca o mica remarca !!! Poate ne spuneti si noua cum trebuie sa traiasca ortodocsii si catolicii Scriptura ca, sa poata intra in Imparatia lui Dumnezeu !!! Va rog ceva puncte concrete .

    1. DRAGO

      ..”pentru a intra in Imparatia lui Dumnezeu” ..tuturor ..oamenilor de pretutindeni(ortodocsi,catolici,neoprotestanti,musulmani etc) Domnul Isus,in convorbirea cu Nicodim,a spus ca NUMAI PRIN NASTEREA DIN NOU-DIN APA SI DUH-AMIN!

  30. Remus, pot sa traiasca oricum , ca au o scapare, catolicii prin purgatoriu, ortodocsi cind le cinta popa prohodul la cap, carimaticii …. Hmmm …… la astia habar n-am, nu cred ca exista scapare 🙂

  31. gabi bogdan,

    cand aud predicatori crestini care predica la inmormantarea vreunui frate sau sora , ” frati ortodocsi ” nu-mi place deloc. Si acolo printre ” fratii ortodocsi ” prezenti la imormantare sant unii oameni plini de tot felul de duhuri necurate, femei care au la activ unul sau mai multe avorturi, betivi, fumatori de zeci de ani, birjari care injura sub orice critica, etc,etc…. . Eu cred ca acesti predicatori folosesc aceasta expresie deasemenea in chip usuratic, inducandu-i pe oameni in eroare. Fereasca Dumnezeu , cum sa-i spui unui om plin de duhuri si unei femei care si-a omorat copilul prin avort ” frate ortodox ” ???
    Eu zic ca, predicatorii astia au sa dea socoteala mare in fata lui Dumnezeu pentru asemenea afirmatii mincinoase pe care le fac in public, atribuindu-le unor oameni un statut spiritual pe care nu-l au. Asemenea afirmatii pot avea un efect nociv fatal asupra unui suflet, care ascultand un asemenea predicator, isi poate stabili ca el nu mai trebuie sa se pocaiasca niciodata, din moment ce un om a lui Dumnezeu l-a catalogat drept crestin. Aceasta este o lucrare de vorbire care ii poate duce pe unii la pierzare vesnica.
    La oameni trebuie sa l-i se spuna adevarul asa cum este. Numai atunci oamenii ajung sa stie ce au de facut pentru a fi mantuiti si a ajunge in Imparatia lui Dumnezeu.

  32. gabi bogdan,

    nu cred ca santem ” talibani ” fiindca spunem lucrurilor pe nume. Daca ii spui unui om ca e gresit sa manance carne de porc, nu moare din asta si nu-l impiedica sa ajunga in imparatia lui Dumnezeu. Dar daca ii spui unui om divortat care nu mai are dreptul sa se recasatoreasca, ca nu e o problema daca face asta, atunci l-ai omorat. Deci, problema este ca in unele situatii anumite sfaturi sau accepturi pot influienta destinul unui om pentru totdeauna. De aceea este de o importanta vitala in anumite subiecte ce ii invatam pe oameni sa faca.
    Eu zic sa ramai pe ” Temelie ” si Dumnezeu te va binecuvinta. Cele bune.

  33. Remus, sint de acord , dar am o intrebare, te vad destul de strict cu tine insu-ti si cu altii. Crezi ca aceasta strictete te va ajuta in ziua in care vei sta in fata scaunului de judecata?

  34. Magda

    Ohhhh,nu am mai avut rabdare sa citesc tot ce ati scris,am gasit comentariile intamplator,dar sunt foarte uimita,ce mult ne place noua Romanilor sa despicam firul in patru…si fiecare vrea sa aibe ultimul cuvant. Nu inteleg ce nu intelegeti? Fratele nostru Iosif Ton,in urma unei experiente cu Domnul a urcat o treapta mai sus……Ce e rau in asta?….Spre Batranete capatam mai multa intelepciune si deschidere fata de Dumnezeu.Ce a predicat pana acum a fost atata lumina cat i-a permis lui Dumnezeu sa ii dea…….De la o vreme incoace Dumnezeu vazandu-i sinceritatea si dragostea fata de El….a hotarat sa il urce o trapta mai sus…ASTA E TOT.AMIN.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s