Magii erau penticostali

A venit şi a şi trecut Căciunul din anul ăsta. Ca şi cel de anul trecut. Toate trec. Un pic mai lung ca-n alţi ani, dar a trecut. Au venit şi colindătorii. Nu prea mulţi, că de când s-a stricat liftu nu mai are curaj multă lume să urce până la noi la etaju patru. Numai eu ştiu ce înseamnă, mai ales când Veta mă trimite după apă minerală. Norocul meu că nu bem şi altceva. Cumpăr întotdeauna mai multă, că mai bine mă chinui cu o greutate mai mare decât să urc de mai multe ori cu greutăţi mai mici. Nici nu mai ştiu cum e mai bine.

M-am întâlnit în dimineaţa asta cu fratele Nicolae, pastorul de la fraţii baptişti. Ne ştim bine că stăm şi în acelaşi bloc. El e mai norocos ca mine, stă şi la etajul doi şi la scara lor merge şi liftul. Ne salutarăm ca de obicei. N-am avut timp să vorbim mai multe. Era şi el grăbit. Eram şi eu. Dar de înţeles ne înţelegem bine. Ca fraţii. Îl mai invit câteodată să predice la noi şi vine. Predică tare frumos şi le place fraţilor. Eu să predic la ei? Am fost odată când s-a măritat o fată de la noi cu un băiat de la ei. M-a pus să fac rugăciunea de la urmă. Ba să nu uit, odată chiar mi-a zis, „Frate Ioane, ce faci joia asta seara? N-ai putea să vii să saluţi biserica noastră?” I-am spus că mai bine să vină el pe la noi, s-o salute el pe a noastră. O zis că vine, şi o şi venit.

La Căciunul ăsta care, aşa cum spuneam, a fost mai lung ca de obicei, portivindu-se ca a doua zi de Crăciun să fie duminica, mi-a venit aşa o idee, citind despre magii care au mers să se închine Domnului Isus. Mi-a trecut aşa prin minte că ăştia precis au fost de-ai noştri, penticostali sau străjeri, chiar dacă fraţii baptişti cred că erau de-ai lor. Până nu demult şi eu credeam că au fost baptişti, că erau mai cu carte. La noi nu prea avem mulţi cu şcoli. Baptiştii sunt mai şcoliţi decât noi şi să citeşti în stele e nevoie de multă carte. Dar, aşa cum spuneam, am început la Crăciunul acesta să cuget mai adânc şi mi-am dat seama că magii au fost, ori penticostali de-ai noştri, ori charismatici sau străjeri. Am citit că atunci când au ieşit de la Irod şi au văzut din nou steaua „n-au mai putut de bucurie”. Cine ştie ce or fi făcut înţelepţii ăia? Cred că au început să sară în sus, să cânte, să chiuiască, să bată din palme, să strige în gura mare Aleluia! Dacă erau baptişti nu aveau curajul să facă larmă. Nu cred că voiau ei să fie suspendaţi când ajung acasă. Sau chiar mai rău. Puteau să fie excluşi, sau să li se retragă ordinările, dacă erau ordinaţi.

M-am tot cugetat şi sunt mai convins ca oricând că magii erau de-ai noştri. Aveau voie să se bucure şi bucuria lor a scăpat de sub control. N-au mai putut s-o ţină. Îmi imaginez cum arătau de caraghioşi în costumele lor de savanţi dănţuind pe uliţă în văzul lumii. Am văzut şi eu multe la viaţa mea. Oameni mari, cu funcţii, cu galoane, când îi cercetează Domnul şi îi umple cu Duhul Sfânt, se bucură cum se bucură copiii. Nu mai contează impresiile altora şi nici faţada lor de oameni importanţi. Joacă din răsputeri ca David când a adus chivotul la Ierusalim. Socot că şi magii aceia au făcut la fel.

Când fratele Nicolae predică la noi se simte tare bine, că fraţii noştri participă şi-l încurajează. „Vorbeşte Doamne!”, „Doamne, dă-i cuvânt!” „Întăreşte-l Doamne!” şi multe alte îndemnuri de felul acesta. Că la noi nu e ca-n alte părţi unde nu ştii oare le-a plăcut la fraţi s-au nu. O să mă felicite sau o să-mi tragă o mamă de bătaie la urmă? La noi, fraţii se bucură nu numai plângând. Şi când se bucură de Cuvântul Domnului te ajută să ştii şi tu care predici. Strigă Amin! şi Aleluia! tot timpul. Fratele Nicolae nu-i prea obişnuit cu larma noastră, că la ei, mi-o zis el, nu zice nimeni nimic. Ba unii notează ideile predicii în carneţele. Ce bine că acum nu mai au unde să meargă cu notiţele! Sau poate au. Cine mai ştie?

Un alt indiciu al meu (de care n-am zis nimănui până acum), pentru care am început să cred că magii erau penticostali, este că atunci când i-a părăsit călăuzirea stelei, au prea dat-o pe la Irod. Că aşa se întâmplă. Când nu te mai călăuzeşte Duhul Sfânt oamenii se bagă în politică. Şi boala aceasta n-o au numai ai noştri. Din păcate…

Ce bine este că magii s-au trezit la timp! Au văzut steaua şi plini de bucurie au alergat la Isus. Parcă asta este o trezire. Te luminează Domnul, te laşi de politică, alergi plin de bucurie la Domnul fără să-ţi mai pese de ce zice lumea. Ca Străjerii!

121 de gânduri despre “Magii erau penticostali

  1. NouaOrdineCrestina

    Atat Lake Tahoe cat si Old Faithful sunt doua locuri deosebit de frumoase de vizitat in States !. Primul, desi intins si impozant ….. dar rece ! .Celalalt, poarta un nume pe masura, viu, fierbinte ,activ , in clocot !

  2. Shifu

    Nu, nu erau penticostali, pentru că nu vorbeau în limbi. Și nici străjeri nu erau pentru că nu-l aveau pe Demeter… Dar, ce să-i faci? Nu erau nici ortodocși, nici catolici, nici baptiști, nici nimic altceva de felul acesta. Erau oameni care l-au văzut și recunoscut Mântuitorul; oameni care aparțineau poporului lui Dumnezeu (nu cel evreu) înainte de apariția bisericii. Un context istoric unic, de care n-au avut parte nici penticostalii, nici baptiștii, nici ortodocșii, nici catolicii, nici alte categorii de creștini. Doar magii, Simeon, Ana, Maria și alții pe care numai Dumnezeu îi cunoaște. Oricum, cu siguranță magii n-au fost penticostali, sorry…

  3. Pingback: Hawt Post – 28 decembrie 2010 « România Evanghelică

  4. wes

    Dar cel mai tare argument e cel cu VISUL 🙂 .Nu cred ca puteau dansa de multimea straielor 🙂 Steaua le-a oferit 1 – informatie
    2- certitudine
    3.–calauzire

  5. oh, deci dupa ce a rasunat blogosfera de certurile pocaitilor, acum dezbinarea continua.
    Nu va cunosc, frate, dar daca aveti iubire crestina, atunci nu ar trebui sa subliniati si sa hraniti diferentele dureroase dintre denominatii. Ba chiar acum, in vremuri asa grele, ar trebui sa incercati sa aduceti pace.

  6. La Ion Pocăitu a venit o femeie şi s-a plâns tare de bărbatul ei. Ion i-a zis: „Aveţi perfectă dreptate!” După aceea a venit bărbatul acelei femei şi Ion l-a ascultat. I-a spus apoi şi lui: „Aveţi perfectă dreptate!”
    Veta, nevasta lui Ion s-a înfuriat: „Cum poţi să dai dreptate la amândoi, când au spus lucruri care se contrazic cap în cap unele cu celelalte? Nu puteau avea amândoi dreptate.”
    Ion s-a uitat la Veta şi i-a zis: „Ai perfectă dreptate, Veto!”
    După ce v-am citit comentariul, frate Shifu, am şi eu exact acelaşi răspuns: Aveţi perfectă dreptate!

  7. Domnul îi călăuzeşte pe ai Lui în multe feluri. Pe Ion Pocăitu nu l-a călăuzit să descopere şi argumentul cu visul.
    Eu cred că mulţi au văzut steaua, poate şi alţii au înţeles mesajul ei, numai că magii au plecat la drum. Pentru că au plecat să se închine Pruncului, mă gândesc că nu erau Calvinişti. Un alt argument că ar fi fost penticostali. Sau străjeri!

  8. Soră Maria
    Diferenţele dintre noi există şi nu e nimic grav cu ele, atâta timp cât ale celorlalţi nu ne ofensează şi nu ni le luăm pe ale noastre prea în serios. Regret că nu aveţi simţul umorului.

  9. Alina Ceclan

    Ionel asta Pocaitu ,e tare de treaba….Cum isi expune el ideile si sant sigura ca asa simplu si nescolat cum e el ,le da la multi invatati cu multa carte de gandit…intr-un fel e bine ca si-o luat laptop ca asa am putut si noi afla de el :).
    Domnul sa va binecuvinteze ptr.jurnalul lui si ne bucuram de fiecare data pentru aparitia noilor jurnale..Felicitari !!

  10. NouaOrdineCrestina

    Ionel Pocaitu’ din ce parte rurala a tarii o „emigrat” la oras ??!!. Parca dupa vorba ,dupa grai si bunatate, simt ca’i ardelean de-al nostru !. Nu o afirmat deloc ca el ar fi FrunCea !.De Veta si originea ei nu-s sigur , dar cert este ca-i o nevasta tematoare , supusa barbatului si nu-i iasa din vorba pana acuma , Doamne feri !

  11. mike O

    Daca Magii au fost penticostali s-au nu , eu nu pot argumenta .Nu cred ca biblia ne ajuta prea mult in directia asta, dar un lucru este sigur si anume;AU CAUTAT PE ISUS SI NU S-AU LASAT PINA NU L-AU GASIT.
    Sa le urmam exemplu indiferent de numele religiei noastre.Odata gasit Isus, sunt comvins ca vom lua-o pe drumul drept.

  12. Cleopa

    Argumentul ce sta in favoarea afirmatiei lui Ion pocaitul. este si credinta (increderea, deschiderea) magilor in supranatural. Steaua era de domeniul supranaturalui, nu datorita prezentei pe cer (asta era normala),ci datorita „misiunii” ei. Calauzirea supranaturala este desprinsa parca din filmele „SF”, este absenta ratiunii sau chiar a discernamantului pentru unii, cand ea, de fapt este o normalitate.
    Cu toata dragostea, Cleop.

  13. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (28.12.2010) « România Evanghelică

  14. viorel chis

    Interesante comentari apar asupra subiectului ;”Magii erau penticostali”Si cine a scris titlul si expus subiectul in mod sigur a dorit sa vada comentarile care apar !De ce?Fiinca pe timpul magilor nu se stia nici de penticostalism si nici de baptisti!!Si totushi vedem ca „MAGII”prin cunostintele ce le detineau si credinta ce o aveau au ajuns sa ishi sacrifice timpul ,resursle financiare si personalitate fizica si pshihica pentru a ajunge la copilul de curind nascut pentru o pozitie ce avea sa cutremure si sa puna in miscare de ghindire pe altii care nu au crezut ca o sa fie cineva mai important in viata ca ei!De ce?Ce gasim scris in Matei 2 cu 1 la 12?Chit curaj si chita credinta gasim la MAGII DESCRISHI in comparatie cu LEVITII,PREOTII ,CARTURARI SI FARISEII TIMPULUI DE ATUNCI CARE IN FIECARE ZI IN TEMPLU SI SINAGOGA SE FALEAU CU LEGEA SI PORUNCA TATALUI CERESC!!Oare azi nu este la fel?Si azi nu cu multi se intimpla la fel?
    Sincer sa fiu ,nici azi cu nimic nu este mai diferit si multi de aici si din alte parti stiu lucrul acesta!!Sa nu uitam ca aceiasi profetie si azi se implineste la fel ca atunci !Diferenta ca azi nu mai putem sa i-l gasim pe domnul ISUS HRISTOS sub forma de copilas ci putem sa i-l gasim ca DOMN SI MINTUITOR SI DACA DORIM SA AJUNGEM ADEVARATI SLUJITORI AI LUI SI SA INTRAM IN IMPARATIA SA ,PE CARE A PRIMIT-O DIN PARTEA TATALUI, SA NU UITAM CE AVEM DE FACUT!!!Ce este interesant ca azi nu mai trebuie sa ne pornim intr-o calatorie ca magii pe camile ci trebuie doar sa avm curajul si sa cugetam zi si noapte la LEGEA DIVINA SI SA GASIM PLACERE IN EA SI ASTFEL SA INTELEGEM ;Oricine o ia înainte, şi nu rămîne în învăţătura lui Hristos, n’are pe Dumnezeu. Cine rămîne în învăţătura aceasta, are pe Tatăl şi pe Fiul.”(2Ioan versetul9)

  15. liviuspuraci

    Argumentul ca magii erau penticostali, este pe cat de interesant, pe atat de original. Fratele Ion Pocaitu’ a cugetat din punctul lui de vedere. I-a vazut calauziti de stea, i-a vazut bucurandu-se ca pe niste oameni fara scoala, i-a „insotit” pana la locul unde au gasit noul Rege de curand nascut, a vazut ca nu au cautat vreun beneficiu personal cand l-au gasit, ci cu umilinta, nu au tinut cont ca lumea putea sa-i dispretuiasca, si-au plecat genunchii si I s-au inchinat, aducand cu ei daruri de valoare, asa cum se cade unui Fiu de Imparat, mai mult nu si-au trecut titlurile si nici chiar numele in vreo carte de aducere aminte, sa stim si noi astazi,
    macar putin despre ei. Or fi inteles filosofia Noului Nascut, sa nu stie stanga, de ce face dreapta? Cine stie?De neinteles…
    Dar ce nu a vazut fratele Ion, poate fiind uimit de purtarea neobisnuita a unor oameni cu nume si cu scoala, ca in Ierusalim erau si din cei ce stiau bine cartile in care citeau. Poate pentru ca isi petreceau tot timpul prin biblioteci, nu mai stiau ce se intampla pe afara. Si cand au fost chemati de puternicii zilei si intrebati, ei stiau ce avea sa fie, dar au ramas fara reactie cand fiinte nevinovate au fost ucise.
    Daca fratele Ion observa asta, acum isi dadea seama ca astazi nu sunt numai magi care nu mai pot de bucurie, ci ca sunt si carturari (si nu putini) care stiu cum trebuie sa se intample, si Irozi care se tulbura, dar impreuna cu ei se tulbura tare multi…
    Sigur fratele Ion a fost incantat de bucuria oamenilor care il cautau pe ISUS, altfel nu ne spunea framantarile lui. Eu asa cred.

  16. Narcis

    cel mai amare lucru este ca nu sau indoit de ceia ce au vazut nu au gandit ca poate ar fi alta stea sau ca au vedenie nu lea trebuit sa le talmceasca daca o fi sau nu fi steauacare o vazur a inaite de a intra la irod cred ca avea ceva deosebit steaua care au vazuto magii

  17. Shifu

    Frate Petrica, sunteti un om inteligent, dar si duhovnicesc. Nu stiu ce aveti cu calvinii, dar sa stiti ca au facut misiune in locuri grele, in secolul XVII, dupa cum imi spunea cineva… In special scoala lor de la Bremen a dat misionari seriosi.

  18. viorel chis

    Intrebarea mea este;Cunoastem ;ce inseamna a raminea in invatatura domnului Isus Hristos?Si care este invatatura DOMNULUI ISUS HRISTOS?Ce raspunsuri putem sa expunem prin comentariile noastre?

  19. aveţi un umor savuros pe care l-am gustat din plin. din punctul meu de vedere, felul cum aţi abordat acest pasaj biblic – şi din perspectiva diferenţelor de manifestare din bisericile protestante – este de aplaudat. aşa, ca la penticostali. felicitări, m-aţi binedispus şi încep ziua frumos.
    Dumnezeu să vă dea putere pe mai departe.

  20. Am necaz cu calviniştii mei. Dacă ar fi teologi aş putea avea dialog cu ei. Sunt îndoctrinaţi şi nu cu cel mai bun calvinism. Ai mei nu cred că trebuie să evanghelizăm lumea şi nici să facem misiune din moment ce Dumnezeu alege şi mântuieşte pe cine vrea El.

  21. Gabi Bogdan

    Frate Lascau , nu stiu pe la ce penticostali umblati dumneavoastra , da pe la noi pe aici se aude numai cliketul tinerilor cu text mesageria … o stai un pic , ca si la noi so chiuit si so batut din palme odata ,acu vreo doua luni, o fost mare harul , 🙂
    Era sa uit, interesant e ca si preotii, carturarii si Irod se pare ca erau un fel de penticostali, ca credeau in prorocii( astia cred ca erau deia de-a lui fratele Chris si Benny)

  22. costica H.

    fara indoiala magii erau penticostali!
    dar as dori sa stiu cand au sosit ei sa vada pe Regele decurand nascut;in vremea nasterii sau mult mai tarziu?
    Asta mi-ar ajuta mult sa stiu,care sunt argumentele pentru prima sau a doua varianta?
    Eu va multumesc.

  23. daniela c

    AAA,frate Bogdan .
    Sa batut din palme acu vreo doua luni iar in seara de Craciun la Philadelphia fratele DC a interzis sa se mai bata din palme.
    Pocait fratele nu gluma

  24. John

    Da, frate Peter, cu siguranta ca magii erau penticostali deoarece lor le placea sa detina mult AUR, moneda forte. Multor penticostali le place aurul si banii, foarte mult…. In plus multi penticostali au multe camile si car-uri scumpe…..

  25. Daca astfel se traduce textul…atunci baptistii erau pastorii ?- ca lor le era teama…si de lupi ( ca de aia stateau in jurul turmei lor) dar si de aparitia ingerilor. Nici ei n-au pregetat dupa ce s-au convins – sa mearga sa I se inchine Pruncului …si nici nu s-au pierdut pe drum cum au facut magii. Expeditia magilor pe la Irod a rezultat in moartea unor copii nevinovati- pastorii insa n-au facut zarva pe nicaieri…s-au bucurat pe tacute… si nici pe oi nu le-a mincat lupul…
    (bineinteles e o gluma – in stilul glumet a lui Ion Pocaitu…)

  26. duciucalin

    Un alt argument pentru care rămân magii penticostali: au adus daruri 🙂 . Din câte ştiu eu, în teologia baptistă nu există concepţia darurilor supranaturale care intră în ajutorul celor naturale. Darurile sunt date de Duhul Sfânt persoanelor credincioase spre zidirea Bisericii (aur, tămâie şi smirnă).

  27. Shifu

    Nu stiu cine sunt calvinistii cu care aveti probleme, dar aia sigur nu sunt calvini. Pentru calvini, misiunea si evanghelizare reprezinta confirmarea faptului ca Dumnezeu mantuieste oameni, iar alegerea din vesnicie nu face decat sa confirme suveranitatea lui Dumnezeu in creatie. Puneti-i sa citeasca un pic din Calvin, daca tot zic ca-s calvini, desi n-ar fi rau sa citeasca Scripturile inainte dacă vor sa priceapa ceva…

  28. Han Christian

    Dupace pastila cu mare doza de umor si-a facut efectul am cugetat la cele citite si cred ca prezenta DARURILOR folosite pentru folosul altora ii califica pe Magi ca penticostali. Un semn de intrebare: cum au reusit sa mearga atata drum si timp impreuna desi erau asa diferiti? (aici la noi se zice ca unul era african) Ca penticostal nu inteleg. Poate drumul inapoi spre casa nu l-au mai facut impreuna…hm

  29. Sora Rodica
    L-am întrebat pe Ion Pocăitul şi el crede că păstorii erau … Străjeri. „Străjuiau în jurul turmei lor…” Apoi, vorba lui Cruceru, şi-au lăsat turmele şi au plecat în plină noapte să-L vadă pe Mântuitorul… riscând să fie ‘suspendaţi’…

  30. Ioan Szasz

    Io am o propunere, legata de blogu lu’ Ion Pocaitu. Ce-ar fi un blog al familiei lui, in care sa invete carte si Veta si poate ca o sa scrie ceva din cele auzite de la paula alba (white)(de ex. cum sa se comporte cu un prosper-ranit), sau face un grup si merge la conferintele lui Joita Maier. Mai inventam vre-o 7-13 prunci (ca neaparat tre sa fie mai multi, ca doar is penti…). Cum ar suna: blogul familiei lu Ion Pocaitu, asta ca sa nu fie discriminare, ca doar si femeile au voce si noi le lasam sa vorbeasca in biserici, daca nu sa predice, sunt libere la proorocit.
    Si inca o sugestie: s-ar putea sa fie si un boifrend baptist al uneia dintre fetele mai mari, ca sa poata sa sustina si el ce-i spun suspusii. Incape si un manz calvinist, care fuge pe ascuns de la mamaliga de seara a familiei, la sezatoarea intelectualista din buricu satului, unde Moromete batranu’ citeste gazeta. S-ar contura o familie actuala, vie, dinamica, cu „tensiune”. Poate ca cel mai mic nu mai stie romaneste ca merge la chindergarden si ar trebui familia asta sa aiba un sistem cu divaisuri si un traducator. Cu multe se confrunta familia asta…

  31. Nu avem decât câteva detalii care vorbesc şi ele vag de timpul sosirii lor la Betleem.
    1. Isus era încă în Betleem. Tânăra pereche nu s-a întors la Nazaret, probabil pentru refacerea mamei, ceea ce ar fi fost câteva zile după naştere sau săptămâni. În urma uni vis Iosis se pare că pleacă direct în Egipt şi nu la Nazaret.
    2. Irod, care a cercetat să vadă vremea când a apărut steauna, a poruncit uciderea pruncilor din jurul Betleemului, până la vârsta de doi ani.
    Părerea mea este că magii au sosit la câteva zile după naşterea Pruncului. Maria şi Iosif erau „în casă” (Mat. 2:11) probabil în casa proprietarului staulului sau a vreunei rude sau cunoştinţe. Nu cunoaştem durata călătoriei magilor. Nu cred că a fost scurtă. Probabil că steaua a apărut cu mut timp înainte de naşterea Mântuitorului.

  32. Încă n-am făcut cunoştinţă pe deplin cu familia lui Ion Pocăitu. Are mai mulţi copiii, că altfel n-ar putea fi pastor. Dă exemplu rău turmei.
    Jurnalul lui e mult mai mare. Ne oferă doar aşa câte o pagină odată funcţie de evenimentele zilei.

  33. Gabi Bogdan

    Pina la urma cred ca Protii si carturarii erau babtisti, ca cercetau scripturile, Irod era imputernicitul. Si se prea poate sa magii sa fi fost carismatici,ca purtau aur si aveau transport de ultima clasa.

  34. Pingback: 6 postări în Top 15 WP (28.12.2010) « România Evanghelică

  35. …”suspendati” este un limbaj prea…domnesc. Cum ar veni bre, pre limba ciobaneasca?
    Si argumentul lui Marius – cu plecatul- pare tot baptist…plecat peste „gard” sau peste granita…?!

  36. Iosif Buda

    pt. Maria, vad ca nu prea intelegi ce zice fr. Petrica, ce-ar fi sa incerci sa mai citesti si printre randuri , poate descoperi ceva nou sau mai sti, poate chiar intelegi de-advaratelea ce se scrie aici .
    Domnul sa dea calauza !

  37. Iosif Buda

    Cristi draga, numai pana la TINTA se merge impreuna, dupa ce tinta s-a atins fiecare isi vede de drumul lui, ca si in Ecumenism.

  38. NouaOrdineCrestina

    Pe Ionel l-am cunoscut pe la sfarsitul anilor ’60 cand in Romania erau concursurile „Dialog la distanta” si Luminita Dobrescu a castigat la Brasov „Cerbul de aur”. Eram colegi de dormitor in internat . Desi nu primeam totdeauna bilet de voie , saream impreuna gardul ,sa fugim in oras , sa vedem un film western si sa duhanim o tigara la intuneric. Si el era tot din familie de pocaiti . Ne macina inca de pe atunci gandul sa plecam impreuna la frontiera ,sa ajungem in America si sa ne imbogatim . Inca de atunci se stia despre pocaitii de acolo ca te ajuta ,daca te botezi ,te faci membru si cotizezi la ei . . . .
    Pacat ca pe el l-au prins granicerii si nu a ajuns si Ionel aici cu mine ,in Lumea Noua, in tara „tutror posibilitatilor”,unde luxul e lux ,unde vinul este mult mai bun si mai ieftin decat apa minerala de Borsec iar intre baptisti si penticostali nu-i prea mare diferenta !. Totusi ma bucur in final ,sa aud despre el ca s-a pocait acolo in Romania si nu aici . . . . .

  39. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (28.12.2010) « România Evanghelică

  40. Asta-i hipercalvinism, lucru pe care majoritatea caliviniştilor nu-l acceptă. Din păcate, se merge într-o astfel de extremă încât misionarismul şi evanghelizarea sunt scoase din viaţa credinciosului.
    Ca unul care nu sunt calvinist în 5 puncte, dar cunosc astfel de fraţi, pot spune că mulţi dintre ei au un zel misionar foarte, foarte puternic. Nu trebuie să generalizăm atât de uşor. Alexandre Dumas spunea: „ORICE generalizare este periculoasă. Chiar şi aceasta.”

  41. Pingback: 4 postări în Top 10 WP (28.12.2010) « România Evanghelică

  42. CIMM

    Citind in Biblia pe care o am ,versiunea Vamvas,am gasit despre magi( μάγοι, μάγους) nu foarte multe evidente ,doar patru carti vorbesc despre ei,in doua carti ei sunt vizibil inferior evreilor,intr o singura carte sunt superiori evreilor,iar in ultima carte faptul ca au adus aur ,smirna si tamaie nu ii poate scapa de la pierzare.

    Inca din prima carte a Bibliei ,in Genesa 41.8 magiii(μάγους) sunt chemati sa talmaceasca un vis si nu sunt instare ,atunci este adus in fata lui Faraon un tinerel evreu care talmaceste intocmai visul vezi vede la v 25-32.Aceasta a fost prima data cind magiii au pierdut in fata evreilor.

    Apoi un mare imparat are un vis ,duhul in el s a tulburat , n a mai avut nici somn si atunci acel imparat pe nume Nebucadnetar porunceste sa cheme(2 Και είπεν ο βασιλεύς να καλέσωσι τους μάγους––––2.Si a zis imparatul sa fie chemati magiii…..Daniel 2.2) si sa se dea imparatului atat visul cat si talcuirea visului.Nimeni ,nici chiar magiii nu au putut sa spuna visul si talcuirea lui.Atunci cum bine stiti toti a iesit un ordin prezidential ca toti inteleptii Babilonului sa fie omorati.Atunci un tinerel evreu pe nume Daniel avea sa spuna imparatului visul si talcuirea lui,scapand astfel de la moarte pe toti inteleptii Babilonului printre care erau si acesti magi,si nu numai dar imparatul l a pus ca cea mai inalta capetenie a tuturor inteleptilor Babilonului( v 48).Aceasta a fost cea de a doua oara cand magiii au pierdut in fata evreilor

    Apoi ” ιδού, μάγοι από ανατολών ήλθον εις Ιεροσόλυμα, λέγοντες·”……iata, magi de la rasarit au venit in Ierusalim,zicand….Matei 2.2.Oare o fi luat-o inaintea evreilor acesti magi,un eveniment atat de asteptat in Israel ,si nimeni inafara de niste pastori care sunt si aia anuntati de ingeri,nimeni nu vede aceea stea ,nimeni nu isi da seama?.Sa fie oare magiii mai buni decat evreiii acum,chiar si la inchinare au fost de neegalat au adus cu ei :aur ,smirna si tamaie.Aici magiii sunt superiori evreilor.Aici in Israel Dumnezeu le vorbeste magilor pt prima oara”12 În urmă, au fost înştiinţaţi de Dumnezeu în vis să nu mai dea pe la Irod,” Pentru prima oara magiii sunt mai buni decat evreiii.

    Dar nu aurul ,nici smirna si nici tamaia te poate mantui.Ii gasesc pe magii la sfarsit de drum ,uitati-va unde „15 Έξω δε είναι οι κύνες και οι μάγοι „……Afara sunt caini si magi……..Apoc.22.15……Un sfarsit asa de tragic.

    Oare nu si au putut schimba statutul lor de magi cu ajutorul aurului ,a smirnei ,a tamaiei ?

    Mai pot astazi magiii sa faca ceva? Poate aurul ,smirna si tamaia sa te mantuiasca??

    Astfel dar, fiindcă sîntem de neam din Dumnezeu, nu trebuie să credem că Dumnezeirea este asemenea aurului sau argintului sau pietrei cioplite cu meşteşugirea şi iscusinţa omului.

    30 Dumnezeu nu ţine seama de vremurile de neştiinţă, şi porunceşte acum tuturor oamenilor de pretutindeni să se pocăiască;

    31 pentrucă a rînduit o zi, în care va judeca lumea după dreptate, prin Omul, pe care L -a rînduit pentru aceasta şi despre care a dat tuturor oamenilor o dovadă netăgăduită prin faptul că L -a înviat din morţi…„

  43. DRAGO

    URARE PENTRU FRATII CRESTINI!

    Ahoo.. Ahoo.. surori si frati
    Stati putin si va calmati
    Si-n loc de etichetari
    Pune-ti “sfinte sarutari”.

    Dragostea sa creasca-n voi
    Aratind ca oameni noi
    Ca sintem nascuti din nou
    Din Cuvint si nu din om

    Ia mai minati mai…
    De prin munti si de prin vai
    Suflete sa adunati
    Si la Domnul sa-i chemati

    Si din zori de dimineata
    Sa-i treziti din somn la viata
    Iar prin Duhul sa-i imbarbatati
    Ca sa ne devina frati

    Prin Isus sa devenim
    Epistole vii sa fim
    Si-nmprejurul nost sa fie
    Numai dragoste si armonie

    Iar la anul care vine
    Sa ne pregatim mai bine
    Pentru-a Domnului venire
    Imbracat ca si un Mire

    Biserica s-o rapeasca
    Catre bolta cea cereasca
    Si la Tatal s-o prezinte
    Imbracata-n haine sfinte

    Ca-mpreuna cu El sa fie
    Numai in sfinta-n imparatie
    Cea fara de sfirsit
    Din infinit la infinit
    Deaceea ,surori si frati
    Sa nu fim capre si nici tapi
    Ci doar mielusei,oite, oi
    Cum ne vrea Domnul pe noi.

    Iar la judecata mare
    Sa ne zica la fiecare
    Treci la Dreapta, sluga buna
    Ca ti-ai cistigat cununa

    Frati surori nu incetati,
    Domnului sa va rugati
    Si la anul care vine
    S-auzim numai de bine

    Roade sfinte sa rodim
    Pe Isus sa-l proslavim
    Find rascumparati prin Har
    Si prin jertfa pe Calvar.

    Eu inchei a mea urare
    Si doresc la fiecare
    UMPLERE CU DUHUL SFINT
    SI RAPIRE IN CURIND.

    Amin!..Amin!..

  44. Gabi Bogdan

    Frate Lascau, foarte interesant, sunt unii care spun ca nu trebuie sa ne pierdem timpul cu evanghelizarea, ca Domnul in prestiinta Sa, stie cine o sa aleaga si cine nu, ci trebuie sa ne rugam numai, si Domnul ni va descoperii, ca sintem penticostali, nu are nici un sens sa le predicam celor care si asa o sa refuze. Astia de cares? Hyperpenticostali? Ce credeti?

  45. ioan szasz

    καλέσωσι τους ξω δε είναι οι κύνες και οι μάγοι βασιλεύς να καλέσωσι μάγοι από ανατολών ήλθον εις Ιεροσόλυμα, λέγοντες

    si acuma sa explic… oare ce s-ar fi intamplat daca Iosif (nu Ton) ar fi fost baptist? Va dati seama ca nu ar fi crezut minunea… Saraca Maria.

  46. Stefania

    Cine zice ca magii erau din poporul lui Dumnezeu?
    erau nist invatati, MAGI, ce mai care aveau darul citirii in stele (este si acesta un dar, cred) si au descoperit, interesant, deodata, o stea foarte stralucitoare. Deosebita de toate celelalte. Daca e sa credem ca fiecare om are steaua lui, atunci intelegem de ce magii, vazand steaua aceasta au inteles ca UN MARE OM S-A NASCUT- un REGE. Au considerat ca e atat de important acest OM incat au dorit sa-i faca o vizita, sa-l cunoasca si sa i se inchine. Iar ei i-au adus daruri, asa cum se face in Orient si peste tot dealtfel. Nu am putut nici o data sa gandesc ca acei magi faceau parte din poporul mare al lui Dumnezeu. Nici macar nu cred ca au inteles ca Cel nascut era Isus, Fiul lui Dumnezeu. I-au adus daruri, fiacere, fiindca Dumnezeu S-a folosit de ei, asa cum sse foloseste si astazi de diferiti oameni, ca sa-Si faca lucrarea. Nu cred ca magii au devenit credinciosi Lui. M-as bucura sa-i intalnesc la Curtea Domnului meu… Cand n-au mai dat pe la Irod, stiti, ca sa-i spuie unde este pruncul de curand nascut… etc, cred ca erau obisnuiti cu vorbirea din partea duhurilor… sau, chiar nu stiu, dar cred ca e mult spus ca magii faceau parte din poporul mare el lui Dumnezeu.

  47. Pingback: 14 postări în Top 100 WP (29.12.2010) « România Evanghelică

  48. Vai Neluţule! Şi tu vorbeşti greceşte?
    Când lucram cu Ţon, ne-am dat seama că la traduceri eram angajaţi mai mulţi penticostali decât baptişti. Baptiştii n-aveau darul tălmăcirii limbilor… erau cesaţionişti.

  49. sara

    FRATE POCAITU DOMNUL TI-A VORBIT SI TE-A LUMINAT, CA SA MAI UITAM CA SANTEM ADULTI CU GUST DE CEARTA SI ATOATESTIUTORI
    SA FIM CA SI COPIII………………

    POCAITII SE CEARTA INTRE EI SI DIAVOLUL RADE SI CARA TOT MAI MULTE SUFLETE IN IAD. DOAMNE AI MILA DE NOI SI PUNE-NE LA TREABA

    DUPA CE AM VENIT LA DOMNUL, CA SA VEZI ,EL M-A LUAT DIN TARA SI M-A TRIMIS SA PREDIC VESTEA BUNA IN ALTE 3 TARI. OAMENII LA CARE LE-AM VORBIT NU M-AU INTREBAT CE ATESTATE AM CI AU VRUT SA STIE CARE ESTE DEOSEBIREA DINTRE ATATEA ETICHETE. AM AVUT NUMAI PE DUHUL SFANT DREPT CALAUZA………….RESTUL ESTE ISTORIE……………..SCRISA IN CARTEA VIETII

    MULTA PACE DE LA O PENTICOSTALA FOSTA BAPTISTA FOSTA ………CARE A DESCOPERIT CA BISERICA LUI ISUS A INCEPUT IN ZIUA DE RUSALII, ORI CICNCIZECIMII, ORI PENTECOST…………………….CAND DUHUL SFANT S-A POGORAT IAR FRATELE PETRU A PREDICAT PENTRU PRIMA DATA VESTEA BUNA………………………

  50. daniel floruta

    sant tare buimacit.deci pana la urma Maria era penticostala,Iosif la fel,Elizabeta si Zaharia(de fapt ásta s-o convertit dupa minune),magii la fel..pastorii idem..si preotii erau baptisti.foarte bine.frate Petrica va rog sá veniti la Valencia impreuna cu Ion(pocaitu) si sa ne invatati si pe noi cate ceva noutati ca noi nu credem in STELE.da lucram cu daruri.

  51. Gabi Bogdan

    These people are called confused calvinists. am intilnit si eu citiva pe aici( nu multi),ei stiu un singur lucru , ca sintem predestinati, si cu aia dau inainte….cind vorbesti cu ei parca vorbesti cu iehovistii, brrrr.

  52. Gabi Bogdan

    Problema la noi e ca nu prea stim cind sa batem din palme, de obicei batem cind se cinta tare! Acu doua luni s-a batut de bucurie, ca pe vremuri, in Romania , bucurii, bucurii, fratele Ionescu o zis ca palmele mele o fost rosii, ca stie el de la o sursa de pe aici , io nu mi-amintesc , ca am baut apa din tevi de plumb cind am fost in Rumania 🙂

  53. Pingback: 15 postări în Top 100 WP (29.12.2010) « România Evanghelică

  54. CIMM

    daca nelutu ar vorbi greceste nu ar fi un bai.dar vad ca aici totul devine o mascarada.chiar nu mai exista nimic serios in lumea asta virtuala????????? La facut circ se cam pricep uni,la ceva bun nici vorba.

  55. Pingback: 16 postări în Top 100 WP (29.12.2010) « România Evanghelică

  56. Shifu

    Nu zice nimeni, am zis eu… S-au inchinat inaintea lui Isus, ceea ce nu-i putin lucru, si s-au intors in tara lor plini de bucurie. Nu cred ca de bucuria rezolvarii unei chestiuni stiintifice (au calculat ei bine, au mers dupa stea si au gasit un prunc.) Eu cred ca bucuria lor a fost cauzata de intalnirea cu Domnul… Vezi tu, asa cum tu nu te-ai gandit niciodata la ei ca ar putea fi din poporul lui Dumnezeu, eu nu m-am gandit niciodata ca n-ar putea fi… Sarbatori fericite si multa sanatate!

  57. ialomitaevanghelica

    Tare, foarte tare replica dvs, fr. Lascau. Am ras cu lacrimi. Fiti binecuvantat cu Un An Nou plin de astfel de articole, ca cel cu Ion Pocaitu.

  58. ialomitaevanghelica

    Asteptam urmatorul eveniment (cu ceva penti dusi la strajeri, sau strajeri la penti ) pentru a primi si alta pagina din jurnal.

  59. ialomitaevanghelica

    Subscriu la acest comentariu care, dupa parerea mea, atinge exact ceea ce autorul a vrut sa spuna prin articol. Si pe mine m-a binedispus. Am ras de unul singur cu hohote si cu lacrimi. Tare!!!
    Felicitari pentru comentariu, dar si pentru articol!

  60. Ioan Szasz

    Sa faci exegeza la o astfel de postare, este, vorba invatatoarei mele ( sa-i fie tarana usoara), ca si cum ai vrea sa faci din coada de caine ciucur de matase. Cat despre tehnica hermeneutica aplicata pseudo-exegezei scremute in postare, ar trebui scrisa o teza de doctorat, pentru ca aduce un element de noutate (adica negasita nicaieri…) S-apoi cine a zis ca gluma nu e un lucru ” serios”?

  61. Felicitări frate Michael pentru cadoul primit. Vă recomand să puneţi ca primă adresă în el adresa bisericii…
    Mă gândeam aşa într-o doară, dacă nu sunt GPS-uri care te avertizează când te îndepărtezi de Scripturi?
    Să aveţi un An Nou cu bucurie şi binecuvântări cereşti!

  62. Stimate frate Veres
    Darurile Duhului Sfânt sunt date Bisericii tocmai pentru a face lucrarea misionară. Este puterea pentru a fi martori… până la marginile pământului. În consecinţă cred că trebuie să ne descoperim darurile înainte de a face misiune. Ba Domnul a spus să nu plecăm în misiune până ce nu vom primi puterea de sus. Să ştiţi că şi cei care şi-au descoperit darurile au făcut şi fac misiune şi cred că au făcut-o eficient. Dovada este că mişcarea penticostală este de cel puţin de trei ori mai mare decât cei care au plecat în misiune fără să-şi descopere darurile.
    Să aveţi un An Nou mai bun ca ceilalţi trecuţi!

  63. Argumentul meu principal era nevoia puterii de sus pentru mărturie. Nu numerele.
    Da, am putea spune „mulţi şi…” Oricum nimeni n-a inventat pocăimetru şi nici nu putem spune că numerele mai mici sunt mai mari… Sau că succesul nu se măsoară în cifre… În ce am putea să-l măsurăm? În kilograme? Până şi kilogramele se exprimă în numere.
    Există o serie de texte în Scripturi din care se vede clar nemulţumirea Domnului cu numerele mici.
    1. Pescuim fără să prindem peşte (Luca 5:4-11)
    2. Invitaţii la cină nu vin şi mai este loc la mese (Luca 14:15-24)
    3. Semănăm şi nu recoltăm cele semănate (Matei 13:3-9)
    4. Un smochin care nu face roade (Luca 13:6-9)
    5. Oaia pierdută care lipseşte din turmă (Matei 18:11-14)
    6. Când moneda pierdută nu este găsită (Luca 15:8-9)
    7. Grânele coapte care nu au secerători (Matei 9:36-38)
    8. Când există proclamare fără răspuns (Matei 10:14)
    9. Fii şi fiice în afara casei Tatălui (Luca 15:11-32)

  64. viorel chis

    Dupa cum ” MAGILOR;”Steaua le-a oferit 1 — informatie
    2- certitudine
    3.–calauzire”
    tot asa si noua azi Biblia ne ofera aceleasi lucruri si totushi chiti doresc sa inteleaga mesajul si viata sa o traiasca conform instructiunilor pentru a ajunge la MINTUIRE?Pentru multi este greu de perceput mesajul si de indeplinit.Si astfel in loc sa se ajunga la unitatea divina si la implinira indemnului expus in 2 Petru 1 cu 1 la 11 ,ce vedem ca se intimpla?Si de ce diviziunile si in partea spirituala apar ca in partidele politice?Datorita intelepciunii divine?Datorita invataturii domnului ISUS HRISTOS?Ori …ce este la mijloc?

  65. F. B

    Mama ! cat de bine poti rade cate odata si cat de seriosi sunt uni !Pt toti cei ne-a salvat sfarsitul acestui an prin zambetul pe care ni la-au adus , Domnul sa va de-a anul viitor si mai mult Har si intelpciune in a ne descreti fruntile ,pt ceilalati ,ce isi doresc ei !nu le zic nimic fiindca nu prea se lasa urati.

  66. michael

    multumesc pentru urari! istoricul afisat de gps cuprinde deja si adresa bisericii, una noua in care abia astept sa ma implic. poate adresa cea mai necesara ar fi, insa, ieslea binecuvantata unde sa ne inchinam cu toata fiinta in adanca adorare si unde sa aducem darurile noastre (resursele) in slujba Celui ce mai intai ne`a iubit.

  67. Gabi Bogdan

    Stefania , interesanta speculatia ta , fiecare om cu steaua lui. Asa ca azi noapte am inceput sa le numar 🙂 , In galaxia noastra 200 de milioane, vazand pe cer aproape 100 de trilioane de galaxii, am scos abacul si am calculat….hmmmm……aproximativ 1 septilion de stele in universul vizibil numai. Daca omul= o stea, asta ar insemna o gramada de oameni pe acest pamint. Ce e interesant este ca Dumnezeu a creat tot acest univers imens ptr. un singur motiv , sa isi faca bogatia gloriei Sale cunoscuta peste niste vase ale indurarii pe care le pregatise mai inainte pentru glorie.

  68. Gabi Bogdan

    Duminica seara am auzit ca avem un strajer programat la noi la penticostalitstii din Portland. Anuntati la Ioan Pocaitul sa dea drumu la lăptop sa vada programu..

  69. Dacă Dumnezeu ne dă: informaţie, certitudine şi călăuzire, cum ziceţi, probabil că diferenţele dintre noi se nasc din răspunsurile noastre diferite la oferta divină.
    Să aveţi un an mai bun ca anii trecuţi!

  70. viorel chis

    Fratele nostru de credinta Petru ,asa este ,insa nu trebuie sa uitam ca invatatura domnului Isus Hristos este una unica pentru toti si cu totii trebuie sa ajungem in unitate divina in noua personalitate pentru ca fiecare in darul primit sa putem forma madularul DOMNULUI ISUS HRISTOS SI SA AJUNGEM UN ELEMENT AL TEMPLULUI VIU IN CARE DOMNUL ISUS HRISTOS DOMNESTE!!!MULTUMESC PENTRU INDEMN SI EU DORESC LA FEL CA ANUL CARE VINE SA NE ADUCA O MAI MARE BUCURIE SI BINECUVINTARE DIVINA!!!Si Dumnezeul nădejdii să vă umple de toată bucuria şi pacea, pe care o dă credinţa, pentruca, prin puterea Duhului Sfînt, să fiţi tari în nădejde!

  71. Pop Alexandru

    Darul citirii in stele exista, dar nu este un dar al Duhului Sfant. In vremurile noastre se numeste Astrologie, si are de-a face cu ghicitoria. Sunt unii „penticostali” care se ocupa cu ghicirea, deci cu cititul in stele. Asa ca, fr. Lascau, aveti dreptate ca magii au fost penticostali. A, da…….., sau poate unii penticostali sun magi?!:-)

  72. Daniel vaduva

    Doar penticostalilor le place aurul? Doar ei au mașini scumpe?
    Acum înțeleg de ce pastorii baptisti din Romania vin si la penticostali sa predice… si niciodată pastorii penticostali nu predica la baptisti…. Ei nu au bani, si dacă totuși ar avea nu ar da.

  73. DRAGO

    penti-strajerii -baptii si altii ,,TOTI TREZITII” fac un ‘corp comun” ce compun Trupul lui Cristos.
    Ex.
    In ciuda deciziei unor capete -care au spus ca IT a intrat in “intuneric”,unde au vrut ei sa-l “inghesuie” prin hotaririle “aiurite” luate- IOSIF TON sa “trezit ” a “facut pasul inainte” iar dovada ca se afla pe drumul cel bun ,este concretizata prin ,,Decizia Comitetului local RVE Suceava” care la rindul lor “sau trezit” luind o decizie binecuvintata.
    Asa cum anticipam ,cu ceva timp in urma, trezirea a inceput si se va extinde pe o arie foarte intinsa in cadrul Aliantei Evanghelice.
    Fiti binecuvintati de Domnul.
    UN NOU AN FERICIT si nu UITATI

    UMPLERE CU DUHUL SFINT
    CACI RAPIREA E-NCURIND. AMIN!

  74. DRAGO

    gabi,
    fiindca ai demonstrat ca esti mare „astrolog” si „book-keeper” am si eu citeva intrebari pentru tine;
    1.- din „septilionul” tau de stele numarate, cite stele „verzi” ai vazut si numarat..??
    2.-cite „gauri negre” ai depistat si numarat..??
    3.- ce „adincime” aveau aceste gauri negre..??
    4- ai depistat „meteoritul” care va lovi terra..??
    5-cu ce viteza se apropie „meteoritul”de terra..??
    6-dupa calculele tale ,foarte precise,facute la abac,care este data „probabila” a impactului..??
    7- impactul va fi inainte ,la mijlocul tribulatiei sau dupa..??

    Daca raspunzi la aceste intrebari,cu siguranta sintem mult mai aproape sa aflam „de ce culoare” erau magii.

  75. DRAGO

    gabi,
    ma facut sa zimbesc,felul tau de „joc”,prin „eschiva”(sa nu zic fenta) la care ai recurs,ceeace dezvaluie inca o virtute a ta,ca pe linga cea de „astrolog” esti si un bun „pugilist”.

    Aceasta noua „virtute” a ta rezulta cu claritate si din obiectivele pe care ti le-ai propus pentru 2011 din care enumar;

    1.- Pe fr.Cristian Ionescu – il consideri”prins la colt” si continui sa-i aplici -lovituri sub centura- folosind „kumbaya-ua.”

    2.-Pe fr.Valer Brincovan -il provoci cu insistenta pe „ring” pentru ai intoarce „lovitura” primita de tine,folosind aceasi
    scula”kumbaya-ua”.

    3.-Pe fr.NP vrei sa-l dai jos de pe „podiumul” pe care sta de peste 30 ani.
    4…
    5…..
    .raman aici..avind in vedere ADD-ul de care suferi conform declaratiei tale.

    Am observat,studiul aprofundat al Epistolei Romani 9 ce l-ai facut si-l faci,cu privire la „predestinare”.
    Apreciez perseverenta ta pentru studiul Bibliei si te incurajez si ma incurajez si pe mine.

    BDW legat de Rom.9 –
    Pina in prezent, ti-ai descoperit „predestinarea” conform schemei Calvin..??
    Vezi ca I.TON l-a abandonat pe Calvin

  76. Sandu Roman

    Ce n-ar da mulţi oameni să vadă pe viu înfăptuirea unui miracol?
    Poate că ar ajunge chiar să creadă în ele!

    Credinţa mea neclintită este că Dumnezeu poate să facă miracole, şi că El face miracole şi în zilele noastre la fel ca în vremea apostolilor.

    Am crezut lucrul acesta chiar dacă nu am văzut cu ochii mei şi la faţa locului, vindecări ca şi cele din video, şi voi continua să cred chiar dacă s-ar dovedi că tot ce se vede în acest video este o înscenare frauduloasă.

    Nelămurirea mea este, ¿de ce nu a fost formată delegaţia Română din invalizi care sunt cunoscuţi şi care frecventează de ani de zile bisericile din România, în loc de turiştii care s-au dus doar să asiste la un spectacol unde este foarte uşor de făcut trucuri? O mărturie de felul acesta ar fi fost cu mult mai bine primită de către cei sceptici, dacă lucrarea aceasta este într-adevăr autentică.

  77. Pingback: 100 de comentarii la: Magii erau penticostali « România Evanghelică

  78. Lucia

    Ingenioasa ideea cu magii penticostali, fr. P. Lascau. Ingenua in acelasi timp. Totusi, trebuie sa va contrazic. Categoric, magii nu puteau fi penticostali. Melchior, Balthazar şi Gaspar nu erau penticostali. Nu aveau cum sa fie. Pentru ca erau… Erau baptisti carismatici!:))
    Am sa demonstrez destul de facil faptul, pe puncte. Si plecand chiar de la argumentul „multa carte“, pe care l-ati pomenit si atribuit baptistilor. Imi place argumentul, de aceea il pastrez ca pro baptisti. Asa deci, punctul 1. Magii erau invatati, se numarau printre invatatii vremii, aveau profunde cunostinte religioase, stiau cam tot ce scria in Biblie, ma rog, in Scripturile vremii… similar baptistilor azi.
    Punctul 2 comun cu baptistii e reflectat de UNITATEA in gandire. Ei gandeau in comun, semn ca toti trei au avut acelasi vis. Nu vreau sa mai fac nicio aluzie cu privire la acest fapt…
    Punctul 3. Magii erau unici: toti trei veneau din acelasi punct. Adica din Rasarit … Astazi, fiecare baptist e unic in felul sau. Fiecare baptist UN misionar.
    Punctul 4 Magii erau misto …Mergeau in buna invoiala si randuiala, orientandu-se dupa acelasi punct, aceeasi STEA mareata, in miez de noapte, calatorind sub cerul senin … Probabil vorbeau in versuri, inspirate din Scripturi… Suntem si noi pe-aproape… mici deosebiri de nuanta: cate un branci unul altuia in buna randuiala, ici colo, apelative, invective…
    Punctul 4, forte: la fel ca baptistii si magii aveau abilitatea de interpretare. In cazul lor, de interpretare a viselor, nu doar a predicilor si textelor sacre. In cazul lor, aceasta abilitate functiona corect, astfel ca au dat ACEEASI INTERPRETARE visului! Acest criteriu s-ar parea ca-i indeparteaza oarecum de interpretarile hermeneutice baptiste, destul de variate, insa nu se pune, avand in vedere celelalte asemanari izbitoare.
    Punctul 5 E vorba despre criteriul primordialitatii in calificarea baptista a magilor.
    Acest criteriu consta in faptul ca magii sunt cei care au vazut PRIMII steaua. Tot astfel, ca o trasatura comuna, baptistii sunt cei care i-au vazut PRIMII pe magi; in defavoarea penticostalilor, care dupa cum se stie, i-au vazut cu circa 300 de ani mai tarziu… Deci, daca recunoastem cinstit: primul venit, primul vazut…
    Oricum, aceasta intarziere de cateva sute de ani nu constituie decat un nod in plus in papura in procesul dezavuarii pretentiei de revendicare penticostala a magilor.
    Punctul 6. Magii erau cititori in stele… Aceasta abilitate a crailor de a citi in stele, echivala oarecum cu citirea canonului Noului Testament, ceea ce le-a si oferit de fapt sansa deslusirii canonului biblic, oprindu-se ei mai cu seama asupra capitolelor despre daruri din 1 Cor. 12 si 14. Magii erau intelepti intelepti. Gandeau in perspectiva! Prefigurau ei intr-un sens anume, ca vor exista si alte puncte comune de discutie cu baptistii care vor da nastere la intrebari… De ce oare Domnul va lasa o dilema nerezolvata cu privire la daruri in Noul Testament?… Nu stia oare ca daca nu ne da explicatii mura in gura, se vor isca intrebari, nedumeriri, n-spe feluri de interpretari? Dar Domnul în marea Lui stiinta a hotarat sa lase in suspans… chestia cu darurile. Sa fie daruri, sa nu fie? Sa ducem, sa nu ducem? se intrebau magii, stiind ca n-aveau niciun fel de reglementari in acest sens. Picandu-i fisa, Balthazar lua cuvantul si zise: Baieti! Sa nu dam cu batul in balta! Avem responsabilitate deplina. Aici functioneaza principiul liberei alegeri. Fiecare cu ce are sau cu ce poate. De unde nu e, si de unde omu n-are propensiune catre daruri, nici Domnul nu cere.
    Ca urmare a silogismului expus de Balthazar, inteleptii vremii au dovedit inca o data inteligenta si au decis ca ei au si ca la inchinare nu se vor prezenta altfel, decat cu DARURI: aur, smirna si tamaie. Ei, daca pana in acest moment, magii erau baptisti, de atunci incolo, mai exact, de la Capitolul Darurilor au inceput sa fie baptisti carismatici. Pe scurt, cam asta e povestea lor… si bineinteles, interpretarea corecta, baptisticimatizata.

  79. Pingback: Magii erau penticostali « Claudiunitisor's Blog

  80. „Credinţa adevărată” a lui Simon Magul

    Un pandant la Magii erau penticostali al pastorului Petru Lascau

    Zilele trecute s-au întâlnit la Templu doi închinători. Unul era păstor la oi şi venea din saivan, să aducă jertfă un miel. Se vedea pe el că era mişcat de o anumită relatare pe care a auzit-o de la confraţii săi. Aceştia i-au povestit că în urmă cu vreo 40 de zile un înger a venit noaptea în contact cu ei, pe când străjuiau turmele, şi le-a adus vestea că s-a născut Mântuitorul promis din vechime de Dumnezeu. Tot ei i-au spus că îndată ce îngerul a sfârşit de anunţat vestea naşterii Mântuitorului, o oaste cerească s-a unit cu acesta şi a început să laude pe Dumnezeu. Mai mult, după plecarea îngerilor, păstorii au mers la locul care le fusese indicat, şi au văzut Pruncul cu ochii lor. De atunci nu au încetat să relateze tuturor celor cu care se întâlneau despre întâlnirea lor cu îngerii şi despre Pruncul trimis de Dumnezeu să ne mântuiască.
    De când a auzit istoria întâlnirii îngerilor cu păstorii Betleemului, cel care venea la Templu să aducă jertfă a început să visese cu pasiune acel moment în care va fi contactat şi el de îngeri, pentru a auzi din gura lor vestea naşterii lui Mesia. Intrat în incinta Templului se interesa dacă acolo erau oameni care să fi fost interceptaţi şi vizitaţi de îngeri. Dorea să îi întâlnească. Era convins că astfel de credincioşi îl pot duce şi pe el în contact nemijlocit cu îngerii, ca în sfârşit să ajungă să îl întâlnească pe Mesia.
    În timp ce discuta cu cei prezenţi, iată că printre coloanele porticului lui Solomon s-a arătat un bătrân care atrăgea oameni în jurul lui, deoarece le relata cum Dumnezeu s-a îndurat de el şi i-a permis să ia în braţe pe Mesia, Răscumpărătorul. Toţi ştiau că acest bătrân şi-a petrecut anii senectuţii mai mult în incinta Templului, aşteptând împlinirea unei promisiuni pe care i-a făcut-o Dumnezeu, şi anume că nu va muri până va vedea pe Christosul Domnului. În timp ce intra în Templu, a început să vorbească celor prezenţi despre Pruncul Isus – Mântuitorul aşteptat de popor, spunându-le că el L-a ţinut în braţe. Era plin de bucurie, deoarece – spunea el, „au văzut ochii mei mântuirea lui Israel.”
    Intrat în posesia acestei informaţii, Păstorul s-a apropiat imediat de Simion. O discuţie s-a pornit între cei doi. Păstorul era total nedumerit. Experienţa bătrânului nu se potrivea de loc cu experienţa fraţilor săi. De aceea a trecut la chestionare.

    Păstorul: Cum adică, ai văzut pe Mesia?

    Bătrânul: Da, L-am văzut adus de părinţii lui la Templu. Duhul Sfânt m-a îmboldit să vin la Templu, şi tocmai atunci Iosif şi Maria s-au prezentat pentru a implini ritualul de curăţire. L-am luat în braţe şi am mulţumit lui Dumnezeu că în sfârşit, L-am văzut pe Cel Promis. De acum pot să mor în pace.

    Păstorul: Mi se pare că ceva nu este în regulă cu mărturisirea ta. Ţi s-au arătat îngerii şi ţi-au spus să vii la Templu pentru a-l vedea pe Mesia?

    Bătrânul: Nu, dar am fost îmboldit de Duhul Sfânt să vin.

    Păstorul: Ai primit mesaj printr-o voce audibilă spunându-ţi să vii la Templu?

    Bătrânul: Nu, dar ştiu cu certitudine că Duhul Sfânt m-a îmboldit să vin. De fapt călăuzirea mi s-a confirmat, deoarece am întâlnit aici pe micuţul Mesia. Tot ceea ce am aflat despre El e în concordanţă cu ceea ce ne-au spus profeţii în vechime. Pot să îţi arăt textele Scripturii referitoare la Mesia. Ele ne arată clar că cine se încrede în El este mântuit. Mântuirea este minunea promisă de Dumnezeu în Fiul.

    Păstorul: Din moment ce nu ai văzut îngeri şi nu ai auzit o voce cerească, mă îndoiesc că ai fost călăuzit de Duhul lui Dumnezeu. Eu de când am auzit istoria îngerilor ce s-au arătat fraţilor mei, mă rog în fiecare zi ca Dumnezeu să îmi facă şi mie parte de o experienţă similară. Nu pot să accept că Dumnezeu se schimbă. Dacă lor le-a trimis nişte îngeri, trebuie să îmi trimită şi mie măcar unul. De ce ar fi Dumnezeu părtinitor, uitându-se la faţa omului? Lor să le trimită un înger, şi mie să îmi dea doar Scriptura? Mă voi ruga tot timpul, până voi ajunge să am o experienţă similară.

    Bătrânul: Nu mai aştepta să vină îngerii la tine. Dumnezeu ne-a trimis pe Fiul Său, Revelaţia de care avem nevoie, o Revelaţie mult superioară vederii unor îngeri. Credinţa noastră în Fiul este mântuitoare, şi nu o experinţă de tipul celei descrise de păstori. Crede în el şi vei fi mântuit! De fapt, păstorii au fost mântuiţi pentru că au crezut ceea ce li se spusese, şi nu pentru că au văzut îngerii!

    Păstorul: De unde să ştiu eu că pot fi iertat şi mântuit dacă nu am o experienţă cu îngerii? De ce să accept că experienţa fraţilor mei a fost unică şi nu se poate repeta în cazul meu?
    Dumnezeu este acelaşi, şi eu aştept şi mă rog să îmi trimită îngerii Săi să stea de vorbă cu mine!

    Bătrânul: Experineţa fraţilor tăi a fost justificată de circumstanţele deosebite ale zilei. De la naşterea Mântuitorului nimeni nu mai trebuie să aştepte vizite îngereşti. Cuvântul ne spune să credem în Fiul, deoarece în El avem totul deplin.

    Păstorul: Dacă nu văd îngeri, eu nu pot accepta că o simplă credinţă în Isus este suficientă pentru salvare. Eu am înţeles că Dumnezeu însoţeşte cuvântul cu semne şi minuni.

    Bătrânul: Trebuie să crezi Cuvântul lui Dumnezeu. Aceasta este credinţa mântuitoare.

    Păstorul: Pe mine nu mă poţi convinge cu astfel de concepţii ce elimină necesitatea minunilor şi semnelor în procesul salvării. Voi continua să mă rog ca Dumnezeu să îmi trimită îngerii Săi să îmi confirme că sunt pe calea bună. Fără îngeri nu pot avea nici o siguranţă.

    Bătrânul: Bine a spus evanghelistul Ioan: Dacă nu vedeţi semne şi minuni, cu nici un chip nu credeţi!

    Iudeul Credul: Nu înţeleg ce ai împotriva minunilor? Lui Dumnezeu îi place să ne ofere minuni. De fapt ceea ce spui tu, că mântuirea se obţine prin simplă credinţă contrazice experienţa păstorilor. Ba încă şi pe cea a magilor.

    Păstorul: Mi se pare perfect raţional să aştept ca Dumnezeu să îmi vorbească prin îngeri. A făcut-o în trecut, o va face şi astăzi! Apoi am auzit şi eu că magii au fost, la fel ca păstorii, martorii unor semne cereşti în legătură cu acelaşi Prunc. Experienţa ta – a spus el adresându-se lui Simion, este mult inferioară celei de care au avut parte păstorii – prietenii mei, şi magii. Dar dacă prietenii mei păstorii nu au putut să îmi spună cum pot avea o experienţă ca a lor, o să pornesc în căutarea magilor, chiar dacă va fi să merg până la capătul pământului! Ei îmi vor spune cu certitudine secretul viziunilor şi semnelor cereşti, şi a modului în care pot să le experimentez şi eu.

    Iudeul Credincios: Ceea ce faci tu este în totală neconcordanţă cu Scripturile. Cauţi minuni, şi minunile pot fi contrafăcute. Nu minunile sunt importante, ci Scripturile. Simion este un om plin de Duhul lui Dumnezeu. El ţi-a vorbit din Scripturi şi ţi-a dovedit că Christosul lui Dumnezeu trebuie acceptat prin credinţă. Nu ai nevoie de semne şi minuni pentru a crede în Mesia. El a venit, şi acum poate fi cunoscut nemijlocit prin credinţă!

    Păstorul: Eu nu pot fi mulţumit cu o credinţă de mâna a doua. Voi porni chiar acum în căutarea magilor sperând să îmi ofere şi mie bucuria experimentării unei lucrări la fel de mari ca şi aceea pe care au primit-o ei.

    Batrânul Simion pleacă oftând.

    Un samaritean se apropie de bietul păstor şi foarte binevoitor îi spune:

    Samariteanul: Magii de care ai auzit nu sunt cei mai potriviţi să te îndrume spre Prunc. Ei nu au făcut caz de experienţa ce au avut-o, ci au plecat spre patria lor îndepărtată pe ascuns. Am auzit că nu vorbesc altora deloc de stea, ci numai despre Prunc. Ni se pare că lasă la o parte ceea ce este mai esenţial. Iată de ce nu cred că îţi vor fi de ajutor şi dacă îi găseşti. Şi apoi ţara lor este aşa departe. Mai aproape de noi, la Samaria este un alt mag care te poate ajuta să experimentezi tot ceea ce cauţi.

    Păstorul: Da? Adevărat? Cum se numeşte? Cum îl pot găsi?

    Samariteanul: Se numeşte Simion, ca şi bătrânul cu care ai conversat mai înainte. Spre deosebire de acesta, care are o credinţă oarba, ingusta si înţepenită, Simon Magul aduce între noi puterea lui Dumnezeu. Oamenii care participă la întrunirile lui se umplu de Duhul lui Dumnezeu şi de bucuria cerului. De ai vedea cum se roagă şi cum îl laudă pe Dumnezeu de fiecare dată când Simon acţionează! Simon Magul este, în adevăr, plin de puterea lui Dumnezeu. Dacă vrei să ai experienţe cu îngeri şi stele, sunt convins că ţi le va oferi. Aşa vei putea să te bucuri şi tu de puterea Domnului care acţionează astăzi la fel ca în zilele trecute!

    Păstorul: Spune-mi care îţi este numele? M-ai ajutat aşa de mult în căutarea mea!

    Samariteanul: Mi se spune Samariteanul Milostiv. Eu îi ajut pe cei căzuţi între tâlhari. Dacă vrei, pot să îţi asigur transportul până în Samaria. Rolul meu este să duc pe oameni în contact nemijlocit cu puterea lui Dumnezeu.

    Păstorul: Parcă am citit undeva despre Samariteanul Milostiv. Unii spun că există samariteni milostivi falşi.

    Samariteanul: Şi despre mine se spune că sunt fals, dar te poţi încredinţa de faptul că cei ce mă calomniază sunt invidioşi şi răuvoitori.

    Păstorul: Ei bine, acum văd că ceea ce mi s-a spus, să mă feresc de samariteni, este nejustificat. În ce mă priveşte constat că eşti Samariteanul Milostiv. Nu o să mai plec urechea la detractori care te vorbesc de rău. Îţi mulţumesc aşa de mult de ajutorul pe care mi-l oferi. Cu drag voi călători cu tine spre Samaria. Ierusalimul acesta se pare că are doar două categorii de cetăţeni. Unii care s-au tulburat de naşterea Pruncului, şi alţii care pretind că L-au văzut şi I s-au închinat, dar nu pot să dovedească acest lucru cu nici o minune! Ce credinţă o fi şi aceasta fără semne şi minuni?! În Samaria, după câte înţeleg, oamenii cred în Dumnezeu şi în plus experimentează puterea lui mare evidenţiată în minuni. Întotdeauna am fost sceptic cu privire la experienţele religioase similare cu cele cu care se lăuda bătrânul Simion. Nimic senzaţional. Nimic ieşit din comun. Nimic care să îmi ofere certitudine şi siguranţă.

    Samariteanul: Mă bucur că ai venit la lumină.
    Cei doi se depărtează vorbind însufleţiţi unul cu altul.

    După o vreme Iudeul Credincios, Iudeul Credul şi Simion se întâlnesc din nou la Templu.

    Simion (către Iudeul Credincios): Mai ştii ceva despre Păstorul acela care căuta să primească de la Dumnezeu vedenii cu îngeri şi stele?

    Iudeul Credincios: Da, cu tristeţe trebuie să îţi spun că a intrat ucenic la Simon Magul. Spune tuturor că în sfârşit a ajuns să cunoască puterea lui Dumnezeu care se numeşte mare. Trimite vorbă la cei credincioşi de aici să părăsească Iudea şi să meargă la Samaria, pe care o numeşte Locul Închinării Fericite. Atrage pe alţii la acea închinare spunându-le că aşa experimentează „credinţa adevărată.” Este foarte activ în deturnarea celor ce sunt pe Cale.

    Simion: Dar căutarea lui după Mesia? Ce s-a ales de acea căutare pasionată?

    Iudeul Credincios: El spune acum că se face prea mult caz de Prunc, şi se neglijează ceea ce este mai important: Puterea lui Dumnezeu ce aduce vindecare şi satisfacţie. Mă rog ca Dumnezeu să se îndure de el şi să îi deschidă ochii. El înaintează tot mai mult în necinstirea lui Dumnezeu răsturnând credinţa unora. Iată, cuvântul lui va roade ca cangrena…

    Iudeul Credul: Mi se pare că vorbiţi mânaţi de invidie. Oamenii s-au săturat de religia voastră seacă şi lipsită de miracole. Nu e de mirare că se îndreaptă în număr tot mai mare spre Samaria. Încetaţi cu discreditarea acestei mişcări de trezire, ca să nu vă pomeniţi că luptaţi împotriva lui Dumnezeu. În definitiv, nu puteţi ataca în nici un fel credinţa lui Simon Magul. El spune clar că lucrează cu puterea lui Dumnezeu şi aşa mulţi oameni mărturisesc că au beneficiat deja de lucrările mari ale lui Dumnezeu prin el. Întrunirile lor sunt pline de viaţă, de energie şi de bucurie cerească, lucruri cari lipsesc de la întrunirile voastrebazate numai pe Scripturi! Faceţi prea mult caz de Scriptură şi de aceea nu puteţi experimenta puterea lui Dumnezeu care se numeşte mare. De unde aţi scos vorba că mântuirea vine de la Iudei? Samaritenii sunt mult mai dedicaţi în închinare şi mai deschişi pentru experienţe înnoitoare! Eu mă numesc Iudeu, dar în curând voi renunţa la acest nume şi mă voi numi Samaritean. Sau poate am să adopt denumirea de Iudeu-Samaritean.

    Simion: (îndepărtându-se cu Iudeul Credincios): Pruncul acesta este destinat spre prăbuşirea şi ridicarea multora în Israel, şi va fi un semn care v-a stârni împotrivire. Cuvântul spune că oamenii răi şi înşelători vor merge din rău în mai rău, vor amăgi pe alţii şi se vor amăgi şi pe ei înşişi.

    Cititorule, sunt nedumerit! Pe cine să cred? Poate mă ajuţi tu în a-mi arăta, care este calea, care este „credinţa adevărată?”

  81. Este tare dureros că textul Dvs. nu mai existau apostolii (cu toate că erau contemporani cu Simon Magul) care făceau foarte multe semne şi minuni, pe care şi Simon Magul ar fi vrut să le facă. Citind proza Dvs. imaginativă, nu vă neg talentul şi abilitatea dialogului condus astfel ca să creaţi o religie asemenia celei pe care probabil o practicaţi. Din nefericire eate o credinţă din care lipseşte miracolul, din care elementul divin este incorsetat în dogmele credinţei Dvs. Cerul este gol de îngeri. Ciobanii care îndrăznesc să mai povestească despre ei sunt ridicoli, iar magii devin şarlatani. Apostolii sunt morţi… pentru religia aceasta are nevoie de moartea darurilor spirituale.
    Nedumerirea mea cea mare este că o stfel de credinţă se clădeşte pe o prezumţie de superioritate a celui care crede şi nu vede. „Fericie de cine n-ai văzut şi a crezut!”(Ioan 20:29), „Noi umblăm prin credinţă nu prin vedere” (2 Cor. 5:7). Versetele acestea nu spun că oamenii care cred fără să vadă minuni sunt superiori celor care cred văzându-le. Logica aceasta este la fel de bolnavă ca aceea a ateilor care zic că ei sunt cu adevărat cei morali pentru că ei fac binele fără să fie constrânşi de porunci şi de frica lui Dumnezeu.
    Stimate frate Cornelis, credinţa mea nu se bazează pe minuni ci pe Cuvântul lui Dumnezeu. Eu am început să văd minuni pentru că am crezut. Eu nu am crezut pentru că am văzut minuni. Minunile sunt un rezultat al credinţei mele şi nu credinţa mea un rezultat al minunilor. O credinţă autentică va vedea minuni. Minunile sunt asemeni faptelor de care vorbea Iacov. Ele pun în evidenţă credinţa autentică. Sunt teologi care cred că iacov vorbea şi de minuni în termenul acesta de fapte, nu doar de facerea de bine.
    Ar fi bine să includeţi întyre personajele acestei peoze creştine şi un ucenic, unul care vine din Odaia de sus, unde Rusaliile n-au avut doar loc acolo. Ele au ÎNCEPUT acolo.

  82. viorel chis

    Stimate frate de credinta ;”cornelius”la intrebarea ridicata ;”Cititorule, sunt nedumerit! Pe cine să cred? Poate mă ajuţi tu în a-mi arăta, care este calea, care este „credinţa adevărată?”Stii care este raspunsul?Calea este domnul Isus;(Ioan 11 cu 25 Isus i -a zis: ,,Eu sînt învierea şi viaţa. Cine crede în Mine, chiar dacă ar fi murit, va trăi.
    26Şi oricine trăieşte, şi crede în Mine, nu va muri niciodată. Crezi lucrul acesta?„
    Si credinta adevarata este cea descrisa in Evrei 11;” 1Şi credinţa este o încredere neclintită în lucrurile nădăjduite, o puternică încredinţare despre lucrurile cari nu se văd.
    2Pentrucă prin aceasta, cei din vechime au căpătat o bună mărturie.
    3Prin credinţă pricepem că lumea a fost făcută prin Cuvîntul lui Dumnezeu, aşa că tot ce se vede n’a fost făcut din lucruri cari se văd…6Şi fără credinţă este cu neputinţă să fim plăcuţi Lui! Căci cine se apropie de Dumnezeu, trebuie să creadă că El este, şi că răsplăteşte pe cei ce -L caută…”SI NU UITA CE ESTE SCRIS;”15din pruncie cunoşti Sfintele Scripturi, cari pot să-ţi dea înţelepciunea care duce la mîntuire, prin credinţa în Hristos Isus.

    16Toată Scriptura este însuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire,

    17pentruca omul lui Dumnezeu să fie desăvîrşit şi cu totul destoinic pentru orice lucrare bună.”Deci se vede ca ajungem multe lucruri sa cunoastem ,dar sa le invatam,sa cugetam la ele si sa gasim placere in ele fiinca ce este scris in Iosua 1 cu 8 si psalmul unu?

  83. Stimate frate Lascau,

    Sincer sint surprins de reactia d-vtra. Din pacate trebuie sa recunosc ca ati pus ciobanii d-vtra sa dea cu parul tot timpul in cei ce nu cred ca si dumneata, si acum cind vi s-a servit o pastila corespunzatoare, va-ti iritat si ai trecut la acuzatii personale pe un ton serios.
    Nu puteti lua si dumneavoastra lucrurile acestea in gluma? Cand d-vtra da-ti cu barda, si altii se plang, va ascundeti imediat dupa pretentia ca scrierile blogului dumitale nu sunt atacuri, ci doar glume si umor de „bun” gust.
    Imi pare rau dar trebuie sa subliniez realitatea faptul ca va ascundeti in spatele personajului lui Ion Pocaitul si in felul acesta va permiteti sa spuneti tot ce doriti si tot ce va deranjeaza despre fratii d-vtra , pe care de fapt nu ii iubiti, si totusi in felul acesta sa nu puteti fi tras la raspundere sau ataca in mod personal ptr cele spuse.
    Now, you got a taste of your own medicine!
    Schita mea nu este deloc o panorama completa, asa cum ati vrea sa fie, cu apostoli, ingeri si minuni etc., nu numai pentru ca apostoli nu erau in scena, ci deoarece este doar un cliseu in care am aratat ca se poate exact la fel de bine sa discreditezi pe altii (cu glume ca de-ale lui Ion Pocaitul) si sa ridiculizezi cu impunitate.
    Ati facut-o, continuati sa o mai faceti, si o facem si noi acum. Simtul sordid al umorului nu este un monopol al fratilor penticostalilor, desi multi dintre noi ne-am abtinut si ferit sa il folosim exact la fel ca si d-vtra.
    Imi pare rau dar trebuie sa recunosc realitatea faptului ca nu puteti avea un dialog bazat pe texte biblice, si de aceea recurgeti la „strategia” lui Ion Pocaitu.
    Bunaoara, zilele astea un cititor a pus o intrebare la doi doctori penticostali in teologie, Contac si Tipei cerind sa i se explice cum se poate sustine afirmatia aflata in Marturisiria de Credinta Penticostala, in care se afirma ca vorbirea in limbi este semnul botezului cu Duhul Sfant, cind Scripturile spun clar ca toti credinciosii au fost botezati cu Duhul Sfant, desi nu toti vorbesc in limbi!
    Daca afirmatia Marturisirii de Credinta Penticostale este adevarata, atunci implicatia logica este ca cei ce nu vorbesc in limbi nu sunt mantuiti, (chiar daca in zilele noastre nu va mai permiteti sa spuneti deschis asa ceva, este prea radical ptr gustul multora ), fie poti fi mantuit fara sa ai botezul Duhului Sfant, ceea ce este iarasi o contradictie a Cuvantul lui Dumnezeu (1 Corinteni 12:13). Doua lucruri contradictorii nu pot sa fie amindoua adevarate. Observati ca semnul este articulat. Marturisirea nu spune ca vorbirea in limbi este un semn al botezului cu Duhul Sfant, ceea ce ar fi mai acceptabil, ci spune ca este semnul.
    Credeti cumva ca cei doi doctori au raspuns la intrebare? Nicidecum. Un raspuns onest ar fi sa se recunoasca faptul ca Marturisirea de Credinta Penticostala este gresita la acest punct, si trebuie schimbata.

    Alternativa doctorului Contac a fost sa puna la indoiala faptul ca Scriptura spune ca toti am fost botezati cu Duhul Sfant. Mai degraba neaga textul biblic care spune ca noi toti am fost botezati de acelasi Duh, decat sa concesioneze ca Marturisirea de credinta Penticostala are probleme doctrinale. Ieftina argumentare din partea unui doctor in teologie.
    Sa ajungem in zilele noastre mai degraba sa negam Scripturile pentru a ne sustine doctrina „problematica”, decat sa ne corectam invataturile dupa Scriptura.

    Draga frate Lascau, cred ca ar fi bine sa va cereti iertare de la toti credinciosii pe care i-ati jignit prin afirmatiile iresponsabile facute de vreo doua luni incoace la adresa celor ce nu agreaza cu toate doctrinele penticostale.
    Biblia ne indeamna ca acolo unde nu suntem de acord, sa ne respectam unii pe altii, asteptand ca Domnul sa ne lumineze. Este foarte trist ca ani multi de colaborare si stima reciproca dintre fratii penticostali si baptisti sunt aruncati la lada de gunoi intr-un moment de fire si irationalitate din cauza a doi sau trei predicatori care incita lucrurile in loc sa panseze ranile.
    Poate ca dumneata ai putea incepe a reversa directia curentul de fata, daca ai face bine, asa cum a facut-o si Cruceru, sa va cereti scuze si iertare celor pe care i-ati jignit.
    Daca veti renunta la insinuarile, insultele si insolentele lui Ion Nepocaitul si veti incepe un dialog sincer si decent, cred ca multi dintre noi ar fi gata sa purtam un astfel de dialog constructiv si ziditor, ptr beneficiul bisericilor si spre slava lui Dumnezeu.
    Domnul sa va binecuvinteze!
    Cu stima
    Rev. Cornelius Tica

  84. Rev. Cornelius Tica
    Din nefericire „stima” de care mă bucur în ochii Dvs. este îmbrăcată în fraze ca acestea:

    ati pus ciobanii d-vtra sa dea cu parul tot timpul in cei ce nu cred ca si dumneata,

    ai trecut la acuzatii personale pe un ton serios.

    Cand d-vtra da-ti cu barda

    sa ridiculizezi cu impunitate.

    Simtul sordid al umorului

    nu puteti avea un dialog bazat pe texte biblice

    sa va cereti iertare de la toti credinciosii pe care i-ati jignit prin afirmatiile iresponsabile

    insinuarile, insultele si insolentele lui Ion Nepocaitul

    Nu cred că puteţi dovedi cu citate din postările mele nici măcar cu o singură frază, care să se ridice la nivelul de insolenţă şi jignire personală la care sunt frazele Dvs. Procedaţi ca de obicei generalizând, şi acuzând fără dovezi. Unde am emis eu asemenea atacuri împotriva fraţilor baptişti? Recitiţi-vă comentariul asupra celor doi doctori penticostali şi să observaţi ironiile şi discreditarea la care îi supuneţi. Vă rog să-mi arătaţi măcar o singură frază, chiar de la Ion Pocăitul (pe care l-aţi re-botezat – fiind baptist probabil – în Nepocăitul), în care există atacuri la persoană. Pe cine insultă Ion Pocăitu? Pe care credincioşi i-am jignit prin „afirmaţii iresponsabile”? Dumneata i-ai jignit pe doctorii: John Tipei şi Conţac. Le-ai cerut iertare?
    La apelul meu ca să vă susţineţi cesaţionismul Dvs. cu texte biblice, aţi răspuns cu o fabulă, prin care ne aţi făcut pe toţi penticostalşii şi carismaticii urmaşii lui Simon Magul. Nu credeţi că este insolenţă şi lipsă de bun simţ?

    Acum, dincolo de folosirea unor termeni care m-au lăsat perplex, ca de ex: „ridiculizare cu impunitate” (impunitate = scutire de pedeapsă a unui infractor din cauza unor împrejurări speciale, prevăzute de lege. DEX). Ce vreţi să spuneţi cu această formulare? Că eu sunt un infractor scutit de pedeapsă din cauza unor împrejurări speciale şi am voie să ridiculizez lumea?
    Ce ziceţi dacă eu aş fi spus despre Dvs. şi a cele scrise de Dvs. că aveţi un „simţul sordid al umorului”? Sordid înseamnă MURDAR, DEZGUSTĂTOR. Dacă îmi puteţi oferi din toate scrierile mele exemple de astfel de umor murdar şi dezgustător, sunt gata să-mi cer iertare. În cazul în care nu găsiţi (şi sunt sigur de aceasta), vă aştept scuzele de rigoare.
    Titlul pe care vi-l asumaţi (de Reverend) vă obligă să vă purtaţi şi în scris la fel de cuvios. Cu toată lumea. Chiar şi cu penticostalii.

  85. Cornelius Tica

    Sper sa aveti decenta si curajul de a posta raspunsul acesta pe blog si sa imi da-ti dreptul la replica, ptr ca sa nu va faceti vinovat de manipularea de opinie publica.

    Stimate Pastor Lascau,

    Încep prin a vă reaminti ce aţi spus odată:

    „Când critici aruncând cu ouă, trebuie să fie la mintea cocoşului că o astfel de omletă nu cade bine nimănui.”

    Am citit de două luni încoace postările blogului d-vstră şi pot să vă arăt că aţi aruncat cu ouă. Mă acuzaţi că fac generalizări gratuite şi nu am adus citate concrete; că am folosit cuvinte jgnitoare ca “sordid”. Dacă aş fi vrut să vă jignesc cu acest cuvânt nu mi l-aş fi aplicat şi mie, referitor la ceea ce am scris cu intenţia să vă arăt că poţi construi un rechizitoriu foarte uşor în stilul lui Ion P. (este Pocăitu când reprezintă pe penticostali, şi Nepocăitu, când reprezintă pe baptişti, aşa după cum ne-aţi lăsat să vedem din răspunsul ce mi l-aţi dat. Apropo, nu am făcut pe toţi penticostalii şi pe toţi harismaticii adepţii lui Simon Magul, aşa cum mă acuzaţi! Este doar concluzia d-voastra personal. Cind un om este pornit, si d-voastra sinteti pornit pe baptisti, ati pierdut simtul judecatii la rece si fara patima. Am folosit o parabolă ca să vă arăt că poţi jigni cu ea tot aşa de bine cum poţi jigni cu cuvinte directe, şi că dacă d-voastră treceţi pe terenul “cinismului şi băşcăliei” aşa după cum remarca un cititor al blogului d-voastră, pot şi alţii să folosească aceleaşi arme. De ce ar fi valide numai când le folosiţi d-voastră?).

    Cercetaţi mai bine dicţionarele şi veţi vedea că sordid nu înseamnă neaparat “murdar”, ci poate însemna “dezgustător”, sau “interesat în mod exagerat” sau “meschin”. Probabil că nu este nevoie să vă explic fiecare termen folosit, dar ca să nu existe nici un dubiu, vă dau înţelesul cuvântului meschin: preocupat de interese mărunte, lipsit de generozitate, de nobleţe sufletească.
    O să vă ofer câteva dintre citatele d-voastra luate de pe blogul pe care il promovati, citate care arată foarte bine lipsa de nobleţe sufletescă faţă de fraţii baptişti. Mi-aţi cerut citate concrete în care aţi folosit umor sordid. Iată-le:

    După ce arătaţi că baptiştii s-au supărat pe Iosif Ţon şi au zis că nu mai e de-al lor, aţi continuat cu:

    „De ce oare se grăbesc unii aşa de tare să-i afurisească pe alţii care nu-s ca ei? Când Domnul Isus a început religia noastră creştină, fariseii s-or supărat şi ei nevoie mare, că El şi apoi ucenicii Lui, aduceau ceva nou. Nu mai auziseră ei de aşa ceva. Vindecări, minuni, vorbiri în limbi, prorocii…”

    Concluzia? Baptiştii sunt farisei. Ei s-au supărat pe Ţon cum s-au supărat fariseii pe Domnul Isus. Apropo, băgaţi de seamă să nu puneţi semnul egalităţii între Ţon şi Domnul Isus! Pentru unii tot ce spune Ţon este inspirat, dictat, prin urmare infailibil!

    „Când am început noi penticostalii, toţi fraţii baptişti au hotărât că noi nu suntem pe calea cea bună. Toţi popii ortodocşi au decis că suntem nişte sectanţi rătăciţi. Norocul nostru că n-am ţinut cont de ei.”

    Aici puneţi semnul egalităţii între baptişti (toţi) şi popii ortodocşi. “N-am ţinut cont de ei”: “ei” sunt şi baptiştii şi popii. Nici o diferenţă. Putem cumva detecta nobleţe sufletească faţă de baptişti în asemenea cuvinte?

    Din nou Ion Pocăitul al d-voastra ştie să promoveze “armonie” cu cuvintele:

    „Eu să predic la ei? Am fost odată când s-a măritat o fată de la noi cu un băiat de la ei. M-a pus să fac rugăciunea de la urmă.”

    Ce se insinuează aici? Că fraţii penticostalii invită pe baptişti la ei, dar baptiştii nu o fac, şi dacă o fac, pun pe fraţii penticostali la urmă, adică îi desconsideră! Ştiţi pe câţi fraţi penticostali aţi incitat cu asemenea cuvinte? Nu e umor meschin? Probabil că este nobleţe sufleteasca in ochii d-voastra, dar eu unul nu o pot înţelege…

    Despre magi spuneţi:

    „Dacă erau baptişti nu aveau curajul să facă larmă. Nu cred că voiau ei să fie suspendaţi când ajung acasă. Sau chiar mai rău. Puteau să fie excluşi, sau să li se retragă ordinările, dacă erau ordinaţi.”

    De cine vă bateţi joc aici? De fraţii penticostali?

    „Fratele Nicolae nu-i prea obişnuit cu larma noastră, că la ei, mi-o zis el, nu zice nimeni nimic. Ba unii notează ideile predicii în carneţele. Ce bine că acum nu mai au unde să meargă cu notiţele! Sau poate au. Cine mai ştie?”

    Aici insinuaţi că fraţii baptişti (spre deosebire de penticostali?) au avut în rândurile lor trădători, şi continuă şi astăzi cu trădarea. Cui foloseşte? Şi de ce v-a jignit cuvântul sordid? Vorba lui Caragiale: curat murdar…

    Ca să nu mai vorbim de ciobănismele pe care le-aţi postat pe blogul d-vstră, deşi o să obiectaţi că nu vă aparţin: bătaie de joc de numele proprii (vreţi ceva mai meschin?), acuzaţii că păstorii baptişti îi fac nebuni pe cei penticostali, etc.

    Mai citiţi din când în când ceea ce postaţi, ca să vă reveniţi din amnezie!

    „Ăia din staulul baptist nu au putut să ne înghită pe noi, din staulul penticostalist, de mai multă vreme, …şi se duce staulu pe apa sâmbetei şi se mai şi află că brânza lor, de fapt e jumate zăr. …ba că ciobanii noştrii nu-s normali, şi chestii de astea… …Da io cred că le e ciudă, că la târg, noi vindeam brânză mai multă ca ei…”

    Câtă nobleţe în asemenea caracterizări ale baptiştilor! O să îmi răspundeţi că unii baptişti au scris şi ei în aceeaşi termeni despre fraţii penticostali. De acord, dar discuţia noastră nu e în jurul celor scrise de alţii, ci în jurul celor scrise de d-vstră despre care aţi spus că nu conţin nimic ofensator şi degradant la adresa altora. Aţi observat insinuările şi insultele şi insolenţele?
    Aţi cerut citate, argument si dovezi. Câte citate să vă mai dau, in order for you to concede that I have made my point?

    Sau fraţii penticostali au dreptate întotdeauna şi în toate lucruruile? Mai sus sint doar citeva din multitudinea de exemple pe care vi le pot oferii ca si dovezi de pe blogul d-voastra. Cit de mult si ce alt ceva mai doriti sa vi se arate unde gresiti?

    Public ati afirmat că i-am ofensat pe cei doi doctori în teologie cărora le-a fost pusă o întrebare cu privire la afirmaţia Mărturisirii de Credinţă Penticostală, că Semnul botezului cu Duhul Sfânt este vorbirea în limbi. Nici unul dintre ei nu a lămurit problema, şi nici dumneavoastră. Unde este ofensa pricinuita?

    Puţină logică cere să stabilim următoarele:

    Dacă semnul botezului cu Duhul Sfânt este vorbirea în limbi, rezultă că toţi cei ce nu au vorbit în limbi, nu sunt botezaţi cu Duhul Sfânt. Implicaţia aceasta este logică, clară. Acum urmează alte implicaţii. Dacă cei ce nu vorbesc în limbi nu sunt botezaţi cu Duhul Sfânt, avem numai două posibilităţi: fie nu sunt mântuiţi, fie sunt mântuiţi, dar nu au fost botezaţi cu Duhul Sfânt. În cazul în care se adoptă prima poziţie, avem o problemă insurmontabilă, deoarece Scriptura spune că nu toţi cei mântuiţi au vorbirea în limbi (deci poţi fi mântuit, fără a avea vorbirea în limbi. Altfel spus vorbirea în limbi nu este condiţie sine qua non a mântuirii). În cazul în care se adoptă a doua poziţie (că poţi fi mântuit, şi totuşi să nu fii botezat cu Duhul Sfânt) apare altă problemă insurmontabilă, şi anume că Biblia spune că noi toţi am fost botezaţi de acelaşi Duh, ca să alcătuim un singur trup. Deci nu poţi aparţine trupului, nu poţi fi mântuit fără a avea botezul Duhului Sfânt.

    Deci, Scriptura spune că nu toţi credincioşii au primit darul vorbirii în limbi, prin urmare poţi fi credincios fără să fi primit vorbirea în limbi. De asemenea, Scriptura spune că toţi credincioşii au fost botezaţi în sau cu acelaşi Duh. Deci toţi credincioşii au botezul Duhului Sfânt, deşi nu toţi vorbesc în limbi. Cum să înţelegem atunci Mărturisirea de credinţă Penticostală care spune că Semnul botezului cu Duhul Sfânt este vorbirea în limbi? Puteţi d-voastră să mă lămuriţi, deoarece cei doi doctori nu au răspuns la întrebarea pusă de cititor.

    De ce găsiţi că este insultător când pretindem să ni se dea un răspuns logic?

    Iarăşi, vă rog să reţineţi, că aici nu e vorba de cesaţionism sau altceva ce aţi vrea să îmi puneţi în cârcă, ci de o întrebare cu privire la o afirmaţie a Mărturisirii de Credinţă Penticostală care ne spune că nu ai botezul cu Duhul Sfânt dacă nu ai primit vorbirea în limbi. Ori Biblia ne spune că noi toţi credincioşii am fost botezaţi cu Duhul Sfânt, deşi nu toţi au vorbirea în limbi.

    În ce fel să vă mai formulez dilema, ca să o înţelegeţi şi să îi daţi un răspuns?

    Aş fi foarte bucuros să primesc răspunsuri, nu acuzaţii ieftine.

    Fratele meu, reactia mea prin lui postarea lui Simon Magul pe blogul d-vtra a avut intentia de a crea un dialog si sa fie un inceput de pace si liniste intre noi baptistii si penticostalii. Dupa raspunsurile personale pe care mi-le-ati dat de pe blog d-vtra nu cred ca sinteti interesat nici de dialog si nici de pace.

    Nu cred ca ceea ce continuati sa promovati pe blogul d-vtra va face cinste, ptr ca inca alimentati ura si batjocura intre fratii penticostali si baptisti.
    Domnul sa va de-a lumina si pace in suflet.
    Astept explicatiile d-voastra.

  86. Stimate pastor Tica
    Vă postez integral comentariul. O fac pentru ca şi cititorii acestui blog să vadă modul în care reacţionaţi şi cum ştiţi să interpretaţi textele pe care le citiţi „printre rânduri”. Mă acuzaţi că blogul meu este sursa tensiunilor dintre baptişti şi penticostali. Nimic mai neadevărat. Tensiunea există dinaintea existenţei mele în lumea aceasta. Ea se naşte din teologia diferită a celor denomionaţiuni cu privire la lucrarea Duhului Sfânt în viaţa credinciosului şi în Biserica Domnului. Refuz să port un dialog pe această temă cu Dvs. pentru simplul motiv că este o pierdere de vreme. Dacă Scriptura, istoria bisericii, călăuzirea Duhului, experienţele a milioane de oameni din vremea noastră nu v-au convins, cum ar putea s-o facă umilul meu blog? Voci mult mai autorizate ale unor teologi penticostali le respingeţi cu aroganţă. Mă întreb de ce totuşi nu aţi comentat pe blogul lui Vaisamar şi v-aţi agitat atât de mult pe blogul meu, care abordează tensiunea aceasta dorind s-o dezamorseze prin umor?
    Indiferent cum o întoarceţi, nu puteţi face decât să interpretaţi într-o „exegeză” proprie pe ţăranul Ion Pocăitu, care expune simplu, pe înţelesul tuturor, realitatea zilnică a relaţiilor noastre cu Dvs. Nu înţeleg de ce ce vă supără această realitate? Dacă noi suntem urmaşii lui Simon Magul, cum implică fără echivoc, proza la care recurgeţi, încercând să dovediţi că şi baptiştii pot fi tot atât de şugubăţi ca Ion Pocăitul, atunci nu vă înţeleg supărările, pentru că noi, penticostalii şi Străjerii ar fi trebui să fim cei ofensaţi. Probabil că noi ştim de glume.
    Manipulez opinia publică? Sigur că da. Ce fac toate blogurile, şi toate publicaţiile de azi? Ce încercaţi să faceţi prin comentariile Dvs? Nu încercaţi să manipulaţi opinia oamenilor în favoarea doctrinele Dvs? Dacă vreţi s-o faceţi mai eficient, deschideţi-vă un blog. Eu, oricum nu doresc să vă mai ofer spaţiul acestui blog. Acest dialog al surzilor încetează aici şi acum.

  87. Pop Alexandru

    Lucrarea lui Dumnezeu nu se face (intotdeauna) apeland la simtul umorului. Personal, cred ca dvs., ati apelat prea des la umor in incercarea de a-i jigni pe altii (in special pe baptisti). De umor si satirizari se ocupa altii: CARCOTASII, DIVERTIS, VACANTA MARE, etc. Sa luam lucrurile mai in serios, si sa tinem in frau simtul umorului; pana la urma si infranarea poate ca-i o roada a Duhului Sfant.

  88. Aveţi perfectă dreptate. Mă aşteptam ca oamenii care se lăudau cu roada Duhului să o fi expus, atunci când aveau nevoie foarte mare de ea. Mai ales de bunătate.

  89. Andrei

    In curand o sa citesc pe unul din blogurile voastre infantile cum ca si Isus este penticostal. Nu am nici o problema cu religia nimanui si cu nicio derivatie de la crestinism , dar sunteti varza toti „fratii” si toate ” surorile” care cititi si mai si comentati pe marginea acestui acest subiect pueril.
    ” Tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi biserica mea ”
    ” Ceea ce veti lega pe pamant va fi legat si in ceruri si ceea ce veti dezlega pe pamant dezlegat va fi si in ceruri”
    ” Faceti aceasta in amintirea mea ” ( cina cea de taina )

    Preoti , sacramente , liturghie !!! Nu pastori , rastalmaciri ale textelor biblice si dezbateri interpretate haotic incercand sa para logice.

  90. Pt. Andrei
    În primul rând nu te-ai străduit nici măcar să înţelegi contextul şi subiectul postării. Şi acesta este infantilism. Sau varză.
    După citatele oferite din profunzimea teologică de care vreţi să faceţi uz, se pare că sunteţi catolic. Ca să ne dovediţi că stăpâniţi subiectele, daţi-ne câteva dovezi biblice, sau teologice, pentru că interpretarea că Petru este piatra de temelie a bisericii de care aparţineţi, este chiar puerilă.

  91. Andrei

    Nu cred ca trebuie sa va dovedesc nivelul la care stapnesc eu subiectele. Este vorba de adevaruri de credinta pe care eu asa le percep . Ca tie ti se par puerile si infantile este pur si simplu un punct de vedere pe care ti-l respect in aceeasi masura in care si tu il poti respecta pe al meu .
    Dupa cum am spus mai sus nu am nimic impotriva oricarei forme de manifestare a crestinismului , deoarece sunt convins ca exista multi oameni in secte care isi traiesc credinta cu mult mai multa daruire decat unii ortodocsi sau catolici.
    Ceea ce m-a deranjat , citind pur intamplator subiectul abordat , este nivelul de intoxicare intuila pe marginea unei teme aberante care atinge niste cote neimaginabile.
    Iar aici am sa si inchei seria postarilor mele.

  92. Am citit si eu in istoria aceea ” infantila” a bisericii care a fost construita pe Petru, si am citit de anumiti crestini care au derivat de la legaturile in jurul biblie latine facute de acesti urmasii infailibili a lui Pavel. Ma gandesc la William Tyndale, Ian Hus, Luther,( si multi altii care au fost prajiti pe rug datorita faptului ca au rastalmacit texte biblice interpretandu-le haotic). . Cel putin pastorii acestia derivati nu au pretins ca sint sint infailibili.
    Cred ca in loc de preoti, sacramente si liturghie, biserica de la Roma a fost caracterizata de pedofilie, ruguri si cruciade.
    ” I ve-ti cunoaste dupa roade……” a spus Domnul, nu dupa caciula sau baston…

  93. Un pacatos

    ” Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel
    Cap. 2

    20. Zidiţi fiind pe temelia apostolilor şi a proorocilor, piatra cea din capul unghiului fiind însuşi Iisus Hristos.

    Cap. 4

    15. Ci ţinând adevărul, în iubire, să creştem întru toate pentru El, Care este capul – Hristos.

    Cap. 5

    23. Pentru că bărbatul este cap femeii, precum şi Hristos este cap Bisericii, trupul Său, al cărui mântuitor şi este.”

  94. Butean

    Cand vine in tacere seara.
    Si stelele seaprind pe rand.
    Ma inalt spre cer pe aripi de vant
    Ca sa -ti aduc Iisus povara ceo port plangand

    As vrea sa stau cu dor odata .
    La pieptul tau Iisuse bun tot focul inimi sa-ti spun.
    Sapoi toti crini fara pata sa ti adun .

    Nu pot spune cata pace in suflet Doamne mi-ai sadit.
    Din ziua cand te-am intalnit.
    Desi mis vorbele sarace sunt fericit

    Nus comori in lumea toata cum este dragostea cemi porti .
    Cu care bati la mi de porti.
    dar cati mai vor so aleaga .
    Dintre cei morti.

    E noapte pe ori ce carare .
    Luminile de mult sau stins dar eu te ascult deplin convins ca vei veni cu slava mare din necuprins

  95. Butean

    Dumnezeu sa binecuvinteze toate sufletele de pe pamant cu daru cel mai depret VIATA VESNICA
    ****************************************

  96. ilie ielisei

    Oare sa conteze ce religie aveau?,oricum aveau un nivel de cultura ridicat ,nu sau certat ,nu sau contra zis impreuna au pornit spre ierusalim ,va spun ceva foarte important
    au avut o cautare asidua
    au avut o viziune clara
    au stiut sa se bucure
    au stiut sa asculte ,sau intors pe alt drum
    au avut o inchinare personala frati se inteleg se iubesc ,indiferent de convingerea religioasa

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s