Botezul pentru cei morți și supărarea celor vii

Campania electorală republicană din Florida pare să dea necazuri speciale lui Mitt Romney. Aici locuiesc cei mai mulți evrei după New York și California. Evreii din Florida sunt foarte deranjați de ultimele detalii privind religia mormonă a lui Romney, mai ales doctrina și practica acestei religii privind botezul pentru cei morți. Potrivit credinței mormone această „binecuvântare” postmortem are darul să mântuiască pe cei care n-au fost botezați cât timp au fost în viață, sau au fost botezați „fără o autoritate recunoscută”.

Orice mormon poate boteza orice persoană care a trecut din viață. Membrii acestei religii l-au botezat pe Buddha, pe toți papii catolici, teroriștii de la 11 Septembrie, pe William Shakespeare, pe Elvis Presley, pe mama lui Obama și chiar pe Isus Christos. În anul 2002, directorul departamentului pentru familii și istorie a bisericii a declarat revistei The New Yorker, că există peste 200 de milioane de morți care au fost botezați ca mormoni. Numele lor sunt păstrate pe microfilme în Biblioteca Istoriei Familiei din Salt Lake City și în 4,500 de alte centre.

În anul 1994 o cercetătătoare în aceste arhive computerizate a făcut o descoperire șocantă. Bunica ei, o credincioasă mozaică devotată care a fost ucisă în timpul Holocaustului a fost botezată după moarte ca mormonă. Alertând comunitatea evreească asupra descoperirii ei s-a constatat că peste 380,000 de victime ale Holocaustului, inlcusiv Anne Frank, au fost botezate ca mormoni. Alături de ei erau numele lui David Ben-Gurion, întâiul prim ministru al Israelului și savatul Albert Einstein.

În ciuda unei înțelegeri din 1995, mormonii continuă să boteze atât evrei cât și creștini sau de alte religii.

Întrebat asupra acestei practici, Romney a spus că și el a botezat morți dar nu recent.

Biserica lui Isus Christos a Sfinților de pe urmă – explică această practică de a boteza morții prin persoane înlocuitoare astfel:  „Deoarece nu toți oamenii care au trăit pe pământ au avut oportunitatea să fie botezați de persoane cu o reală autoritate în timpul vieții lor, botezul poate fi administrat unei persoane înlocuitoare. Asta înseamnă că acea persoană este botezată în numele celui care este mort. Botezul pentru cei morți este practicat de mormoni peste tot în lume. Cel care se botează în locul celui mort îi folosește doar numele. Pentru a preveni  botezul de mai multe ori a unui mort templele mormone păstrează o evidență a tuturor morților care au fost botezați astfel.

Pentru detalii privind această chestiune, puteți citi artocolul: http://www.huffingtonpost.com/2012/01/25/mormon-church-mitt-romney_n_1229322.html

7 gânduri despre “Botezul pentru cei morți și supărarea celor vii

  1. ACIDUZZU

    Sa fi avut apostolul Pavel o…premonitie, o viziune, o descoperire cu privire al „practica” mormonilor moderni ?
    „Altfel, ce ar face cei ce se botează pentru cei morţi? Dacă nu învie morţii nicidecum, de ce se mai botează ei pentru cei morţi?” (1 Corinteni 15:29)

    Cu toate ca, „aparentele inseala”, apostolul explica suficient de aerisit ce intentiona sa cuprinda afirmatiile sale din versetul 29, continuandu-si ideea cu versetele 30-34:

    „Şi de ce suntem noi în primejdie în orice clipă? (2Cor 11.26; Gal 5.11)
    În fiecare zi eu sunt în primejdie de moarte; atât este de adevărat lucrul acesta, fraţilor, cât este de adevărat că am de ce să mă laud cu voi în Hristos Isus, Domnul nostru. (1Tes 2.19; Rom 8.36; 1Cor 4.9; 2Cor 4.10-11; 2Cor 11.23)
    Dacă, vorbind în felul oamenilor, m-am luptat cu fiarele în Efes, care-mi este folosul? Dacă nu învie morţii, atunci „să mâncăm şi să bem, căci mâine vom muri”. (2Cor 1.8; Ecl 2.24; Isa 22.13; Isa 56.12; Luc 12.19)
    Nu vă înşelaţi: „Tovărăşiile rele strică obiceiurile bune”.(1Cor 5.6)
    Veniţi-vă în fire, cum se cuvine, şi nu păcătuiţi! Căci sunt între voi unii care nu cunosc pe Dumnezeu: spre ruşinea voastră o spun.”

    Astfel ultimul verset citat, versetul 34, intareste suficient de bine cele afirmate in versetul 29.

  2. ACIDUZZU

    Ce sa mai vorbim de mormonii din USA ? In unele parti mai izolate si „mai intunecate” ale ortodoxiei din Moldova, se fac slujbe, contra-cost, bineinteles, de…”increstinare” pentru copiii avortati! Se confectioneaza o papusa din panusi de porumb, se tine slujba de „oficiere” a increstinarii si apoi de inmormantare…Si acesti sarmani romanasi de-ai nostri nu-s mormoni ! O inedita gaselnita de a scoate bani…crestini de pe urma avorturilor ! Prima data pentru doctor, a doua oara pentru…preot !

  3. ACIDUZZU

    Iata aici ingaduinta…

    http://www.desprecopii.com/info-id-302-nm-Botezul-in-rit-ortodox.htm

    PRIMUL CITAT:

    „Copiii avortati si copiii nãscuti morti pot fi botezati la Boboteazã sau la Sântul Ioan, cum este obiceiul în unele locuri?

    În nici un caz nu pot fi botezati copiii avortati si cei nãscuti morti, cãci nu au suflet în ei. Toti acestia rãmân la judecata lui Dumnezeu si pe constiinta pãrintilor care i-au ucis. Iar preotii care practicã acest botez necanonic fac un mare pãcat. Ei trebuie sã se spovedeascã la episcop si, dacã repetã pãcatul, sã fie opriti de preotie. Pãrintii care au copii avortati trebuie sã se mãrturiseascã la preotul lor, sã facã un aspru canon, sã boteze copii câti au avortat, sã facã milostenie, sã îmbrace copii orfani de la azile si, mai ales, sã nascã alti copii în loc.”

    Ca totusi „se boteaza…” rezulta din intrebarea din citatul de mai sus !

    AL DOILEA CITAT:

    „Unde se aflã sufletele copiilor nebotezati si ale celor avortati de cãtre pãrinti? Ce se mai poate face pentru sufletele lor?

    Dupã cum spun unii Sfinti Pãrinti si cum ne învatã Sfânta Bisericã, sufletele copiilor morti nebotezati înainte sau dupã nastere, ca si ale celor avortati cu voie sau fãrã voie, nu pot intra în Rai, pentru cã nu au avut parte de Botez. Dar nu sunt nici în iad, cãci nu au fãcut pãcate. Sufletele lor se aflã într’un loc cu amurg, între luminã si întuneric, si asteaptã ceasul Judecãtii de Apoi, cînd vor sta la judecatã în fata lui Hristos împreunã cu pãrintii care i-au ucis.”

    SI INCA UN LINK:

    http://www.parohiamacin4.org/nastere_botez.htm

    Din care, citatul:

    „–COPIII MORTI SE BOTEAZA ? DAR CEI LEPADATI SAU AVORTATI ?

    Sfintele Taine, acele lucrari sfinte si sfintitoare, se administreaza doar persoanelor vii pentru ca acestea sa-si poata exprima vointa lor in raport cu lucrarea Tainei. Chiar daca la botez credinta e marturisita de nasi, vointa copilului nefiind capabila atunci pentru un asemenea act, botezul nu se poate administra copiilor morti. „S-a hotarat sa nu se dea Euharistia trupurilor moarte, caci scris este: (Matei 26;26), dar trupurile mortilor nu pot lua si nici manca” (canonul 83 al sinodului al VI-lea ecumenic). „Presbiterii sa nu boteze din nestiinta pe cei care au murit deja…”(canonul 18 al sinodului de la Cartagina). „Daca copilul moare nebotezat din neglijenta parintilor sai, parintii se inlatura de la Impartasanie pe trei ani, mancand in acesti trei ani mancare uscata si sa se roage, ca sa capete milostivire” (canonul 37 al Sfantului Ioan Postitorul). Asa expun canoanele aceasta problema. Deci parintii unui prunc mort nebotezat trebuie sa marturiseasca in scaunul Spovedaniei, tinand cont de sfatul preotului duhovnic. Referitor la copiii avortati, in Moldova exista chiar un obicei de a boteza acesti copii in ziua Sfantului Ioan Botezatorul (7 ianuarie). Este chiar o bataie de joc fata de Taina Sfantului Botez! Aceasta inseamna de fapt o Taina savarsita fara prezenta primitorului, adica a celui asupra caruia actioneaza harul celor 7 Sfinte Taine. Un slujitor care face o astfel de slujba nu este decat un fur de cele sfinte. Daca Biserica ar fi gasit necesara o asa practica, ar fi existat o slujba sau un ritual care sa faca exceptie de la slujba obisnuita a Botezului. Ori, asa ceva nu exista. Exista insa o „randuiala” foarte ciudata: stropirea unui mormant cu apa sfintita si rostirea formulei botezului. Insa niciodata botezul unui mormant nu poate fi unul si acelasi cu botezul unui prunc viu! Iar referitor la pruncii avortati botezul lor e chiar un paradox: incercarea de a sfinti o crima. Avortul este de fapt ucidere, caci stiinta a dovedit existenta unei fiinte vii imediat dupa momentul fecundatiei, iar Sfantul Vasile cel Mare a spus: „Femeile care-si omoara copilul in pantece prin mestesugire se supun canonisirii ucigasilor” (canonul 2). Deci se cuvine ca atat femeia care a savarsit pacatul, cat si sotul sau sa-si marturiseasca pacatele, ascultand sfaturile duhovnicului.”

    Nu se pare, ci in mod sigur exista o practica, imptriva „canoanelor”

  4. Am un vechi si bun prieten care a lucrat peste 35 de ani ca si director al unuia din cele mai vechi si populare institute de istorie din Anglia. A facut foarte multa munca de cercetare implicand ani intregi petrecuti in arhive si castele din toata Europa, locuri unde nu se intra fara autorizatii speciale dificil de obtinut. Ei bine, am aflat ca una din cele mai consistente surse de venit ale acestor universitati este religia…mormona. Investesc miliarde de dolari ca sa afle spite de neam ce merg cu mult peste 1 mie de ani in urma. Au nevoie de datele a cat mai multi oameni, daca sunt de vita nobila e si mai bine(de obicei astia au prioritate in arhive :), daca este posibil vor sa-si caute si neamurile, dupa care iau informatiile respective si le…boteaza 😉 Cheltuiesc si muncesc enorm pentru asta.

  5. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (28.01.2012) « Romania Evanghelica

  6. Florin Miclea

    Sunt Florin si locuiesc in Arad. Am inteles si eu pana acum ca botezul pt cei morti la care se refera apostolul Pavel in 1Corinteni 15:29 este unul fals, adica unii din vremea lui se botezau pt. inaintasii lor morti cu scopul de ai scoate din iad (locuinta mortilor ). Am citit de curand o explicatie a acestui verset intr-un Nou Testament cu explicatii. Aceasta mi se pare cea corecta si de acesta v-o scriu si dvs. Pe la anul 55 d.Hr cand Pavel a scris corintenilor erau vremuri de prigoana. Multi din cei care se botezau credeau ca dupa botez vor fi martirizati. Acceptand botezul ei de fapt isi semnau condamnarea la moarte. Ei nu mai sperau la fericire in viata aceasta ci doar in viata viitoare. Cu alte cuvinte ei se botezau pt. cei morti , pt. a intregi numarul mortilor sau pt. a fi cu Domnul si cu cei care murisera in Domnul. O credinta asemanatoare aveau si cei care mergeau sa lupte in razboaie. Ei credeau ca vor muri in acel razboi si astfel in curand vor fi cu inaintasii lor morti. Daca acest botez ar fi fost unul fals, cu siguranta Pavel l-ar fi combatut asa de fapt cum in tot cap.15 a scris impotriva celor care nu credeau in invierea mortilor. In plus mai erau si alti apostoli in viata ( Petru, Ioan etc ) care puteau sa combata un botez fals si nu au facut-o. In vers. 29 Pavel nu combate acest botez dar nici nu-l aproba. Totusi face o paranteza si in urmatoarele 3 versete vorbeste depre prigoana spunand ca si el e in primejdie de moarte si ca s-a luptat cu fiarele din Efes. Dupa care vorbeste din nou despre invierea mortilor care este tema intregului capitol. In 2Cor.1:8-9 Pavel leaga din nou prigoana de invierea mortilor. Asta ma face sa inteleg ca si versetul 29 se refera tot la prigoana sau la persecutia crestinilor.Atunci intrebarile retorice din 1 Cor 15:29 au sens si sunt corecte. Daca nu inviaza mortii atunci de ce unii se boteaza crezand ca vor muri dupa botez (vor fi martirizati ) si ca vor mai avea parte de fericire numai in viata viitoare ?

  7. pete

    Florin aici este vorba de cei ce se boteaza pentru cei care deja sint morti nicidecum cei care vor muri ,caci acestia sint inca in viata si se boteaza pentru iei insisi.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s