Care e diferenţa?

Aseară, mi-o arătat Neluţu pe bloguri că-i mare confuzie acuma la mulţi creştini. Se întreabă oamenii care-i diferenţa dintre baptişti, penticostali şi străjeri. M-am gândit şi eu şi am găsit că nu-i chiar aşa de greu de priceput. Dacă o luăm în ordinea în care au apărut, la început au fost baptiştii, apoi au venit penticostalii şi acum mai la urmă străjerii. Şi lucrurile au fost cam aşa:

Baptiştii, când au ajuns la prima epistolă a lui Pavel către corinteni, la capitolul 12, acolo unde vorbeşte el de darurile Duhului Sfânt, la versetele 8 la 11, lor nu le-a plăcut de unele din aceste daruri, cum ar fi cele de la coada listei: darul tămăduirilor, puterea să facă minuni, prorocia, deosebirea duhurilor, vorbirea în felurite limbi, tălmăcirea limbilor. Lor le-a plăcut numai de cele din frunte: vorbirea despre înţelepciune, despre cunoştinţă, credinţa. Nu ştiu de unde au scos-o că darurile acestea de la urmă au dispărut din istorie odată cu moartea apostolilor şi cu terminarea canonului Biblic. Au ţinut-o tot aşa până ce unii au început să se roage mai mult şi l-au căutat pe Domnul din toată inima. Când oamenii aceştia au început să aibă „carisme” cum le numeau pastorii lor, adică să vorbească în alte limbi, să prorocească, i-au scos afară din bisericile lor şi aşa am apărut noi penticostalii.

Din nefericire, penticostalii au început să aibă simpatie mai multă pentru darurile Duhului Sfânt pentru care nu aveau simpatie fraţii baptişti. Noi penticostalii nu susţinem că unele daruri au dispărut din istorie, ci mai degrabă le confundăm pe unele cu talentul sau cu pregătirea oamenilor. Eu şi azi sufăr din cauza unor fraţi care consideră că a te pregăti pentru predică este un lucru firesc. Ei cred că trebuie să te duci la anvon şi să predici ce-ţi dă Domnul în clipa aceea.

Când venea fratele Nicolae de la baptişti la noi la biserică, am văzut că el avea schiţe de predici făcute frumos, aşa cu culori pentru titluri, cu sublinieri pentru idei şi cu puncte şi litere. Ce frumos! Am încercat şi eu, dar am fost acuzat imediat că predic după ciorne, de pe hârtie, că am ajuns mai rău ca baptiştii… Ce să mai spun? Cât eram mai tânăr mai ţineam minte mai bine lucrurile. Acum am nevoie să mai scriu punctele predicii undeva. O fac acum cu grijă, pe foiţe mai mici pe care le ascund în Biblie să nu le vadă fraţii. Am văzut la un frate că el avea o Biblie din acelea mari de tot, cu margini mai late, pe care îşi notase schiţele de predici. Fraţii cred şi acum că el nu se pregăteşte şi predică de unde îi dă Domnul. Ce înşelătorie! Am invăţat că nu există inspiraţie fără transpiraţie. Domnul nu-i foloseşte pe cei leneşi. Nu le dă har. Harul leneşilor este actorie. Înşelătorie.

Pentru că baptiştii neagă o parte din daruri, la fiecare generaţie au de suferit din cauza „carismelor” şi alungă o parte din membrii lor la penticostali. Pentru că penticostalii neglijează o parte din daruri, o parte din membrii lor vor să fie ca fraţii baptişti. Ce se întâmplă acum, au apărut străjerii care majoritatea provin dintre fraţii baptişti. Ei au umplerea cu Duhul Sfânt dar nu vor să se facă penticostali. Şi tare bine ar face să nu se facă. Ei vor să fie baptişti treziţi, adică să nu facă nici greşelile baptiştilor şi nici pe ale penticostalilor. O să le facă probabil pe ale lor. Că nici o organizaţie nu este desăvârşită. Biserica Domnului este Trupul lui Christos şi fiecare are funcţiuni diferite în acest trup şi este necesar să fim diferiţi unii de alţii, pentru a ne completa.
Bag sama că explicaţiile mele nu sunt de cea mai mare calitate şi adâncime. Aşa văd eu că stau lucrurile cu baptiştii, penticostalii şi străjerii. Că n-o fi chiar aşa nu bag mâna în foc. Dar orice om are voie să-şi spună părerile lui. Că aşa e acum la modă cu blogurile astea.

M-am gândit să vorbesc cu Neluţu ca să ne deschidem şi nou un blog din ăsta, că se pare că toată lumea are acuma. Nu suntem noi o biserică mare şi nici oraşul nostru nu e prea mare, dar am văzut că sunt foarte multe bloguri evanghelice între români. De ce n-am avea şi noi unul? Mă gândesc că ar trebui să-l facem aşa ca al unora dintre păstori, oamenii să nu poată să scrie nimic pe el, ci numai să citească. Că am văzut eu pe blogul fratelui Lascău că sunt şi oameni de bai, cârcatoşi nevoie mare, cu care n-o scoţi la capăt cu una cu două. Ce să mai zic de nişte surori care sunt tare bătăiose. O fi păţit ceva bietul apostol Pavel cu astfel de femei, de a zis să nu vorbească muierile în biserică. Dar pe bloguri nu zice să nu scrie. Oricum, eu nu m-aş lua la schimburi de vorbe cu ele, că ştiu eu bine cum mă descurc în astfel de situaţii. Când se înfurie Veta, tac din gură de numa. Nu-i altă cale.

79 de gânduri despre “Care e diferenţa?

  1. daniel floruta

    frate Petru Lascau .trebuie lamurita o treabá.in cultul penticostal nu se intampla tocmai ce spuneati in jurnal,decat partial.lucrarea Duhului Sfant se pare ca a fost neglijata si asta trebuie sa ne puna pe ganduri.ce se intampla la strajeri acuma se intampla in familie la noi in urma cu 40 de ani.ma refer la post ,rugaciune ,vindecari…..oare de ce trebuia sa apará strájeri????eu ma consider parte a vinei si cred ca multi slujitori sant in asentimentul meu.oameni au nevoie de scáldátoare si o cautá paná o gásesc.inchei cu o rugaciune DOAMNE TREZESTE PENTICOSTALII

    1. Ţin minte că la convertirea mea, am întrebat pe cineva care venise la penticostali din altă religie (nu dau nume să nu supăr pe nimeni), dacă Dumnezeu v-a aduce o nouă iluminare şi o nouă lucrare, o va îmbrăţişa tot la fel ca lucrarea Duhului, sau se va opune. Era să-mi spună: „pieri ereticule!”
      Aţi subliniat bine îndepărtarea noastră de ceea ce am fost iniţial. Va trebui să ne pocăim şi să ne trezim. Dacă n-o facem se trezesc alţii…

  2. Radu Oprea

    interesant…deci baptistilor” le-a placut darurile din fruntea listei” (intelepciune,cunos-
    tinta,credinta) iar penticostalior” le-a placut de cele din coada listei”(darul tamaduirilor
    puterea sa faca minuni,prorocia,vorbirea in limbi,deosebirea duhurilor,talmacirea lim-
    bilor)….iar acum au aparut strajerii care „AU UMLPEREA CU DUHUL SFANT”.
    …sa credem ca acum(in sfarsit) lista(de preferinte) este completa ? si echitabila!
    …sa credem intr-o noua „religie”…. dar care ar putea avea totusi anumite… deficiente?
    (sa mai existe si alta” lista de preferinte” sau alte prioritati privind „preferintele”?)

      1. mike

        Si a celor de pe pamint care se straduiesc sa traiasca adevarata viata de pocainta dupa voia lui DUMNEZEU indiferent de greutati si circumstante-AMIN. Probabil ca strajerii nu sint altcineva decit penticostalii anilor 50- 60- sau cei de azi care se intorc la cararile vechi ale credintei.

  3. Dan M

    „Yesterday was History, Tomorrow is a mystery , Today is a gift of God, that is way it’s called the PRESENT ” Haideti sa folosim toti darurile primite din trecut impreuna cu PRESENT (Today is a gift of God) pentru edificarea Bisericii. Mysterul de maine il vom decide noi cei de azi, si nu cumva copii nostrii sa plateasca consencintele mandriei noastre confesionale. well done Pastor Lascau , realistic evaluation, keep writing your journal!! Prayers Daniel

  4. Inchiziţia modernă – o dedicaţie specială a baptiştilor pentru doctorul Iosif Ţon

    Am aflat despre existenţa pastorului disident Iosif Ţon în ultimii ani ai “epocii de aur”, datorită mesajelor sale de la radio BBC şi Europa Liberă. O parte din aceste mesaje sunt disponibile la adresa: http://iosif-ton-mesaje.eu Un fost deputat, pastorul Petru Dugulescu spunea că: „Pastorul Iosif Țon, este un reprezentant de seamă nu numai al evanghelicilor români, dar și al intelectualității noastre cu spirit cucernic […] este respectat și apreciat nu numai ca păstor și învățător, dar și ca cel mai bun scriitor creștin român în viață. Iosif Țon mai este cel care a pus sănătos bazele și a asigurat funcționarea la cote înalte a celui mai reputat Institut Biblic Est-European, cunoscut și sub numele de Universitatea EMANUEL din Oradea.” Zilele trecute, citind în revista romano-belgiană „Bruxelles Mission”, aflu că domnul Iosif Ţon a trecut la penticostali, iar această decizie a dat ocazia Uniunii Baptiste din România să lanseze o campanie de denigrare şi atacuri concentrate asupra prof. dr. Iosif Ţon. Oare ce înseamnă pentru baptişti “libertatea religioasă” pentru care au pledat ani de zile la ONU şi la forumurile internaţionale din SUA? Susţineau că ortodocşii îi persecută pe cei care părăsesc religia ortodoxă şi pledau pentru o „libertate religioasă” sinonimă cu libertate de alegere. Acum baptiştii îl persecută pe Iosif Ţon pentru că a părăsit religia baptistă! Libertatea religioasă nu înseamna doar libertatea de-a trece la religia baptistă, ci şi libertatea de a trece de la baptişti la o altă religie, fără a fi ostracizat de membrii comunităţii pe care o părăseşti.
    Scuzaţi-mi îndrăzneala de a interveni într-o discuţie a teologilor cu creier mare, şi totuşi… bateţi câmpii! De când religia baptistă este o Credinţă? Credinţa este doar una singură în jertfa Domnului Isus, iar religii sunt peste 27.000, iar biserici la fiecare colţ de stradă. Azi-mâine o să avem câte o religie pentru fiecare familie sau şi mai rău, pentru fiecare persoană.

    Scriu aceste rânduri din solidaritate cu domnul Iosif Ţon, pe care nu-l cunosc şi cu care nu am nimic în comun decât faptul că ne închinăm aceluiaşi Dumnezeu. Scriu cu părere de rău pentru durerile sufleteşti cumplite prin care, presupun că trece dumnealui în aceste zile şi cu păreri de rău pentru sufletele negre de ură ale grupării pastorului agitator Paul Negruţ. Pentru mine domnul Iosif Ţon reprezintă un om valoros şi o mare personalitate creştină, indiferent de cultul faţă de care se simte apropiat; este un creştin, care în vremurile grele ale comunismului s-a adresat tuturor românilor, în numele credinţei, a dăruit lumina şi pacea sufletească, interzise de ateii comunişti. Domnul Paul Negruţ, până mai ieri frate de credinţă cu “ereticul” Iosif Ţon, a avut grijă ca acesta din urmă să nu mai predice (de vreo 20 de ani!) în biserica pe care a ctitorit-o, i-a luat locul de rector şi la Facultatea Emanuel din Oradea, iar astăzi îşi dă arama pe faţă şi îşi etalează ura acumulată faţă de domnul Ţon. Mai contează care dintre cei doi este baptist şi care este penticostal? Din punctul meu de vedere contează doar faptele celor doi.

    Daca din pricina opiniilor mele se vor isca alte polemici, evitaţi să “trageţi în pianist”! Sunt un om obişnuit cu o dilemă în cazul Iosif Ţon şi pun întrebări… retorice. Cu ce drept este atacat pastorul Iosif Ţon ca om, într-un mod suburban, de către reprezentanţii Uniunii Baptiste din România? Care este dogma, credinţa şi logica potrivit căreia baptiştii îşi varsă ura asupra lui Iosif Ţon şi apoi o motivează prin credinţă? Sunt aceşti creştini imaculaţi? Şi-au amintit vorbele lui Iisus: “Cine dintre voi este fără păcat, să arunce cel dintâi cu piatra” când l-au atacat pe domnul Iosif Ţon ca talibanii?

    Din cauza divizării bisericii, sute de ani Europa a fost măcinată de războaie, deşi apariţia unor noi doctrine, biserici sau orientări religioase nu l-a mutat pe Dumnezeu din veşnicia lui, n-au schimbat Biblia şi n-au condus nici la Armaghedon şi nici la decizia lui Dumnezeu de a-şi abandona credincioşii.

    Decalogul a rămas acelaşi. Una dintre porunci este „să nu ucizi”. Cu toate astea, se ştie că vizionarii Evului Mediu erau consideraţi adesea eretici sau vrăjitori. În numele credinţei şi al bisericii, oameni ca Giordano Bruno sau Ioana D’Arc au fost arşi pe rug şi torturaţi de Inchiziţie pentru convingerile lor. În timp s-a dovedit ştiintific dreptatea lui Giordano Bruno, deşi fusese excomunicat de două ori. Câte sute de ani i-au trebuit bisericii să-şi ceară scuze pentru crimele comise în numele credinţei? Ioana D’Arc avea viziuni, deşi era catolică, iar pe vremea aceea nu exista cultul penticostal. A fost considerată eretică şi arsă pe rug. Cu ce drept a fost arsă pe rug dacă ucigaşii erau creştini, deci aveau de respectat porunca „să nu ucizi”? Creştinii au datoria să-şi iubească aproapele ca pe ei înşişi. Ce fel de crime “pasionale” din credinţă sunt cele înfăptuite de ucigaşi abominabili sub protecţia Bisericii Catolice?

    Astăzi vizionarii nu mai sunt arşi pe rug, pentru că în zilele noastre crimele sunt interzise prin lege. În schimb am citit în ziare că baptiştii au inventat Inchiziţia modernă şi testează eficienţa pe Iosif Ţon. Arma de tortură este cuvântul, iar “ereticii” secolului 21 sunt calomniaţi, denigraţi, batjocoriţi şi excomunicaţi. Mulţimea credincioşilor baptişti este instigată la ură de către liderii ei, într-un mod similar cu cel din timpul Revoluţiei Franceze, când oamenii se adunau în pieţe publice să vadă cum mai cade un cap nobiliar sub lama ghilotinei. În acelaşi fel rectorul Paul Negruţ conduce ostilităţile Uniunii Baptiste, contra prof. dr. Iosif Ţon. Metodele inchizitorilor baptişti de astăzi seamănă izbitor de mult cu cele aplicate de catolici lui Galileo Galilei, Ioanei D’Arc sau lui Giordano Bruno. Rezultatul final este excomunicarea, deşi… după cuvintele pe care i le-au adresat domnului Ţon, fac pariu că l-ar arde şi pe rug dacă ar putea!

    Ce atitudine ar trebui să avem faţă de cei care au altă religie? Iisus a murit pentru noi toţi, nu doar pentru baptişti, penticostali, ortodocşi sau catolici. Nu cunosc amănuntele, asemănările şi diferenţele dintre bisericile protestante şi nici nu vreau să scriu despre ele. Pun aceste întrebări în calitate de om şi de creştin. Sunt botezată în religia ortodoxă, religia mamei mele, pentru că aşa au decis părinţii mei. Tatăl meu este greco-catolic şi a suferit pe vremea comuniştilor din cauza credinţei lui, aşa că părinţii mei au decis să-şi boteze copiii la ortodocşi, ca să scăpăm de persecuţie.

    Tata voia să se facă preot şi a fost elevul cardinalului Alexandru Todea. În 1948 Biserica Română Unită cu Roma a fost scoasa în afara legii, aşa că tata s-a făcut până la urmă economist. Bunica Elisabeta, mama tatălui meu, era de altă religie, dar nu i-a interzis tatălui meu să urmeze cursurile seminarului greco-catolic din Blaj, ci la încurajat să se facă preot. Chiar dacă aparţinea cultului baptist, bunica mea asista uneori la slujba de duminică de la Catedrala Sfânta Treime din Blaj. Mergea acolo pentru că băiatul ei (tatăl meu) era acolo. Tata era băiatul care aprindea lumânările, ducea cădelniţa, cânta şi-l ajuta pe preotul greco-catolic în timpul slujbei la Catedrala Sfânta Treime din Blaj. Catedrala este ctitoria unui episcop greco-catolic, Inocentiu-Micu Klein, întemeietorul gândirii politice româneşti moderne. Bunica mea a dovedit prin faptele ei că înţelege esenţa creştinismului, chiar dacă n-a făcut şcoli înalte. Domnul Paul Negruţ şi acoliţii dumnealui ce dovedesc în cazul lui Iosif Ţon?

    Rectorul Paul Negruţ dovedeşte o îngustime a minţii deranjantă pentru orice creştin autentic, în deplinătatea facultăţilor mintale şi dotat cu discernământ. În acest sens, salut şi susţin opiniile exprimate în articolul din Bruxelless Mission, potrivit cărora ”Iosif Ţon şi-a schimbat religia, dar nu şi-a schimbat Dumnezeul!”

    Dacă domnul Paul Negruţ, unul dintre liderii baptişti, nu este capabil să respecte alegerea lui Iosif Ţon, ci dimpotrivă, recurge la orice mijloace (minciuni, egoism, dat din coate, plagiat ş.a.m.d.) pentru a-şi atinge interesele, personal nu-mi rămâne decât să mulţumesc lui Dumnezeu că nu sunt baptistă! Cum este posibil ca în sec. XXI un om să fie atacat şi tratat abject, ca pe vremea Inchiziţiei? Ce fel de profesor şi model este domnul Paul Negruţ, dacă instigă liderii baptişti să sară asupra lui Iosif Ţon ca o haită de lupi înfometaţi? Este Paul Negruţ un bun creştin sau ar trebui excomunicat din toate religiile creştine pentru instigare la ură, discriminare, prigonirea unui creştin datorită convingerilor sale religioase, manipularea maselor şi alte atitudini curioase, care n-au nimic de-a face cu creştinismul, ci mai degraba cu comunismul?

    Şi dacă, totuşi, calomniile din presă au apărut într-un penibil şi prelungit moment de rătăcire, se impun două lucruri:

    1. Uniunea Bisericilor Baptiste şi rectorul Paul Negruţ să îşi ceară scuze public de la Iosif Ţon şi să recunoască vina, faptul că nu a fost creştinesc ce s-a întâmplat.

    2. Liderii bisericilor care au instigat credincioşii baptişti, să înceteze campania de discreditare la adresa lui Iosif Ţon.

    Simona M. Botezan
    Washington D.C., SUA

    1. Shifu

      Cum le știi mătăluță pe toate… Am crezut că mă sparg de râs citind ultimatum-urile domniei-voastre. Vă lipsește doar zvastica în dreptul semnăturii.

    2. Shifu

      Ioi, și încă ceva: Institutul Biblic Est-European nu-i tot una cu Universitatea Emanuel, doamnă dragă! Sunt două școli total diferite din toate punctele de vedere. Una-i penticostală și nu-i acreditată de statul român, iar cealaltă e baptistă și-i acreditată. Există internet în zilele noastre; verificați informațiile înainte de a le scoate pe piață.

      1. viorel chis

        Scuze fratelui nostru de credinta ;”Shifu”,faptului ca intervin cu privire la acreditarea „Institutul Biblic Est-European nu-i tot una cu Universitatea Emanuel”Sa nu uitam ca toate institutiile si universitatile sint foarte valabile pentru omenire in dezvoltarea profesionala fie comerciala,politica sau religioasa,insa trist este ca ele nu pot sa redee ce domnul Isus poate sa dea.Multi dintre persoanele cu studii superioare o sa incerce sa ma palmuiasca si sa ma compatuiasca pentru ce scriu;dar fratilor degeaba o faceti si nu este o critica sau injosire ,ci un adevar !!Multi in fata mi au expus diplome de universitati si de institutii,insa prea putini au ajuns sa imi expuna ;ce domnul Isus a detinut,detine si va detine!!Noua in domeniul profesional ,ne place sa ne expunem inzestrarea si capacitatea universala si instutionala,dar este greu sa ne smerim si cu adevarat sa slujim!!!!Mii de scuze si va rog nu luati acest mesaj in nume de atac ,ci de meditare si la fel ca cel ce a ajuns sa invete la picioarele lui Gamaliel sa primiti pe domnul Isus cum el la primit pe drumul Damascului si la fel sa puteti ;ghindi,rosti si trai fiinca el prin cuvintele din Filipeni 3 cu 1 la 21 ce ne tranzmite si chit de mult dorim ca mesajul sa i-l luam in considerare si aplicare?

    3. Remus

      Doamna Simona Botezan ,

      faptul ca ati scris frumos nu va scuteste de obligatia de a va pocai si a crede in Evanghelie . Partida ortodoxa se dovedeste a fi una eretica in ce priveste vestirea Evangheliei si cei ce asculta minciunile si idolatriile propagate de aceasta partida ii impiedica sa ajunga la cunoasterea lui Dumnezeu.
      Iar ordinea ierarhica a actiunilor propovaduite de Domnul Isus suna asa :

      ” Cine va crede si se va boteza va fi mantuit . ” si nu ” Cine se va boteza si apoi va crede formal va fi mantuit .”

      Eu zic ca , daca nu va pocaiti si nu credeti in Evanghelie asa cum a cerut Domnul Isus, ve-ti ajunge in locuinta mortilor , unde este tare rau .
      Dumnezeu sa va ajute la aceasta .

      1. Livius Puraci

        Frate Remus ! M-ai pus pe ganduri cu ultima propozitie. „dupa ce spui cat e de rau in locuinta mortilor”, faci urarea „Dumnezeu sa va ajute la aceasta”. Oare ce sa cred?

        1. DRAGO

          Fr.Liviu Puraci,
          Asa cum a postat si-n alte locuri, Remus este inconsecvent,”are aprindere inversa” si produce „rateuri” cu nemiluita.
          Aceasta situatie a lui se datoreaza urmatoarelor;
          – are o „temelie biblica” foarte „subtire’.
          -se arunca rapid in interpretari biblice „dupa ureche”.
          -depinde de”lobul of brain” cu care intra in functiune la momentul respectiv.
          ……..etc……..
          Toate acestea se pot „remedia” daca mai este timp si vointa pentru el.
          Sper ca doamna Simona B. va avea amabilitatea si-i va raspunde in stilul ei caracteristic.
          GBY

  5. ” O fi păţit ceva bietul apostol Pavel cu astfel de femei, de a zis să nu vorbească muierile în biserică. Dar pe bloguri nu zice să nu scrie. Oricum, eu nu m-aş lua la schimburi de vorbe cu ele, că ştiu eu bine cum mă descurc în astfel de situaţii. Când se înfurie Veta, tac din gură de numa. Nu-i altă cale.”

    Sa stiti, frate Lascau, ca am avut si eu acelasi gand citind unele comentarii scrise de diferite surori. Am chicotit putin, pentru ca am ajuns si eu la aceeasi concluzie referitoare la acest tip de manifestare si ideile Ap. Pavel.

    Deseori ma intreb cum ar arata aceste discutii daca ar fi purtate in curtea bisericii?
    Sau daca langa cel care scrie singurel in fata calculatorului ar avea langa pe pastorul bisericii de care apartine?

    Tare ma tem ca nu pot raspunde.

    1. Adevărul este, soră Alexandra, că sunt foarte multe femei cuminţi şi chibzuite, care ar putea ţine predici mai bune ca noi. Ele nu prea scriu pe bloguri, dar când o fac este o bucurie să le citeşti rândurile. Cred că Ion avea probleme cu unele care ar trebui să scrie mai frumos şi politicos.

  6. OBSERVATOR

    DA , adevarat ati spus unele lucruri ,
    totusi nu puteti generaliza starea Bisericilor nici la Baptisti si nici la Penticostali ! (nu le cunoasteti !?)
    Despre cei cum spuneti -strajerii care “AU UMLPEREA CU DUHUL SFANT” , nu stiu dupa ce criterii ati identificat aceasta „umplere” ; insa poate nu stiti ca unii strajeri chiar din liderilor au primit aceasta „umplere” la Chris in Africa ( si vorbesc aceasta din sursa sigura ).
    Cu stima !

  7. NouaOrdineCrestina

    Ferice de cei ce nu au ajuns sa dicute contradictoriu cu sotia mea !. Ea nu predica si nici nu tribleaza prin blogosfera ,cautand sa marcheze gol in poarta adversarilor dar. . . . aplica zilnic si cu consecventa matura , atat invataturile Bibliei cat si Constitutia U.S.A. !. Este cel mai revelator „ajutor potrivit” ce mi-a fost rezervat mie personal , din pura dragoste, de unicul Tata !. Si zic din nou ,ferice de cel caruia Dumnezeu Ii alege partenera de viata cat si de sinceritatea rugaciunii pastorului ce le-a oficializat casatoria !. Binecuvantarea ,pacea si bucuria Ii va insoti in toate zilele vietii lor !

  8. Iosif Buda

    Apreciez f.f. mult discernamantul de care a dat dovada doamna Simona Botezan din SUA, chiar daca nu face parte sa zic din ,,tagma,, neoprotestantilor, cu atat mai bine , e un om/o persoana neutra cum s-ar spune in cazul de fata si noi ….., asa zisii si consideratii (de cine?) oameni ai lui Dumnezeu, am ajuns sa ne spuna, nu conteaza ca-i femeie, o doamna din afara ,,perimetrului,, ca nu-i bine ce facem, ca nu-i bine ce-am facut, macar de ni s-ar deschide si in ceasul acesta tarziu ochii nostri sa vedem cat de mare e intunericul din jurul nostru si din noi si sa actionam in consecinta, cum frumos si crestineste ne-ar sta facand asa cum ne spunea mai sus prea distinsa doamna, pe care nici macar nu o cunosc si ca mine sunt sigur cei mai multi daca nu aproape toti.
    Ce conteaza prin cine vine remediul, daca acesta are loc,Domnul sa dea intelepciune de sus.
    Numai ca mie tare mi-e frica ca cine trebuie sa auda si sa treaca la actiune se va face ca nici nu aude si se va /vor spala pe maini si in cazul fr. Iosif Ton, facand gestul inaintasului si tonul inaintasilor, aducandu-mi aminte de ce zicea marele poet crestin Costache Ioanid despre o categorie de oameni care erau mai intotdeauna in preajma lui Isus: .. Ei sunt oameni dupa veac // Una zic si alta fac…..!

    1. Sandu Roman

      Faptul că cineva scrie „Iisus” în loc de Isus, şi „confundă” Institutul Biblic Est-European cu Universitatea Emanuel nu constituie o dovadă de imparţialitate. 🙂

      Este posibil să fie, însă eu nu cunosc de nici un exemplu de persoane convertite de la biserica Ortodoxă la cea Baptistă sau Penticostală, în care să se facă atâta zarvă pentru faptul că cei în cauză nu şi-au păstrat toate drepturile de membri sau de învăţători în bisericile ale căror doctrine au vrut să le „îmbunătăţească”.

      A face comparaţie între fratele Iosif Ţon (binecuvântarea lui Dumnezeu să fie peste el) şi „Giordano Bruno sau Ioana D’Arc care au fost arşi pe rug şi torturaţi de Inchiziţie”, forţează imaginaţia spre limite fără precedent.

      Inconvenienţele inerente faptului că de zeci de ani predicăm celor convertiţi şi ne evanghelizăm pe noi înşine de pe poziţii foarte confortabile, NU pot fi definite ca persecuţie.

      Dacă este dispus cineva să fie persecutat cu adevărat, ar trebui să se ducă să predice în ţările care au nevoie disperată de evanghelizare şi în care cuvântul „persecuţie” şi-a păstrat sensul original.

  9. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (11.01.2011) « România Evanghelică

  10. Doua intrebari : 1. Doamna Simona, nepartinitoare ?
    2 . Fratele Ton spune ca a primit darul vorbirii in limbi in urma cu zeci de ani. Era perioada in care el lucra ca vanzator de frati. Ce nu inteleg eu, in timp ce Dumnezeu Tatal ne cere sa fim sfinti , Duhul Sfant sa dea daruri unui om care poate cu o zi inainte vorbea in limbaj tainic, codificat…..cunoscut numai de Securitate ? Sa lucreze oare Duhul Sfant impotriva Sfintei Treimi?
    You figure out !

    1. Cum puteţi dovedi că aceste două lucruri s-au petrecut în acelaşi timp?
      Eu cred că le-aţi pus laolaltă pentru a spori confuzia şi pentru a discredita atât pe Iosif Ţon cât şi mărturisirea sa cu privire la umplerea cu Duhul Sfânt.

  11. Maria Istoc

    Doresc sa raspund si eu acestui gc sau aceste gc care nu are curajul sa isi dea numele. Inainte de a face acuzatiile pe care el faceti ar trebui sa fiti poate mai informat si nu se pare ca sunteti. A trimbita acuzatii e usor mai greu este sa dovedesti ce ai spus. Poate ar fi de dorit sa ne examinam pe noi insine inainte de a incrimina pe altii.

  12. Pingback: 10 postări în Top 50 WP (11.01.2011) « România Evanghelică

  13. Marcel Moisa

    Of ,of ,daca cineva ar fi comentat si ar fi scris o injuratura in comentariu …nu era postat ,si totusi iata ca Shifu si gc (pietre ascunse la …) indrasnesc sa foloseasca un limbaj atit de jignitor la adresa doamnei Simona M. Botezan si sunt lasati … Am mai auzit eu expresia :Asasini de caractere …

  14. Sorin

    Felicitari doamnei Simona M. Botezan pentru cele scrise si pt atitudinea de dragoste aratata, iar meritul e si mai mare mai ales ca dansa nu provine dintre baptisti/penticostali. Poate de-aia e mai usor sa gandesti corect si fara patima. Inca o dovada ca in cer nu vor fi baptisti, penticostali, ortodocsi, etc … ci doar crestini, adica urmasi ai lui Hristos. Din pacate cred ca cei din Uniunea Baptista nu vor lua in seama cele spuse. Domnul sa aiba mila fata de ei!

  15. Tim

    E asa de adevarat si minunat ca nu avem „Nume” de religie in cer, ‘Prin El sintem mintuiti, prin jertfa de la cruce”
    Ma bucur de curajul Doamnei Simona M Botezan, Cum fugeam sa auzim emisiunea la Radio Europa Libera, Dr Ton apoi Cornel Bucur, ce ne hraneam si ce sufeream in Biserici…Pentecostale si Baptiste…unde nu puteai sa auzi un mesaj…cu adevarat Inspirat …si acum ne batem joc de unul care a continuat si a inceput atitea alte lucrari pt hranirea spirituala pt noi romanii,
    Imi place ce scrie AW Tozer:Manufestarea Duhului Sfint se arata in persoana prin ‘darurile Duhului Sfint”. Care e darul? nu talentul…Darul primit! nu ce am invatat sau furat… Si cine a fost acest om?
    Si oricit am incerca noi sa il facem drept, cum zice Warren W. Wiersbe :’Everything is wrong until God sets it right”, nu putem.
    Noi romanii am primit mult prin acest Om Iosif Ton, si ca om a facut greseli, dar nu e altul sa fi facut ce Dumnezeu a facut prin el si aproape ca sigur nu vine altul curind!
    So : sa dam cu piatra…eu nu pot, sint un Ion Pacatosu.
    Nu pot astepta de la scoala inalta Institutul sau Universitatea…cum le vom numi, sa avem ceva ‘destoinic pt o lucrare buna’
    La unul din inceputurile dintre fratii romani cind a inceput acest Om ponegrit de altii si acuzat de ‘erezie’ sau asa ceva, zic Iosif Ton, sa vorbeasca, sa puna ordinea de zi sa aranjeze ce trebuia si cei in cauza nici abar n-au avut, am zis: da cartea e ceva dar intelepciunea e altceva! Stim ce zice acel din Vechiu Testament: 1 Imparati, 3:9…’o inima priceputa..’
    Asta e ceea ce lipseste si la cei de sus de La Cult Care „Dau cu Piatra’.
    Domnul sa aiba mila de noi!

  16. Shifu

    Eu nu zic că Țon nu a făcut chestii bune, dar mă îndoiesc că nu-i nimeni ca el sub soare. Știu că unii vor face icter când vor citi următoarele trei rânduri, dar Paul Negruț încă e folosit de Dumnezeu într-un mod, zic eu aparte, pentru că nu puțini oameni se pocăiesc în urma predicilor lui (adică ridică mâna a pocăință, deși – o știm cu toții – asta rămâne de văzut…).

    1. Gabi Bogdan

      Dupa cum spune Billy Graham org. numai citeva procente( 2%) raman pe cale. Ce e interesant, in Romania, nu se prea ridica mina, dar majoritatea care se pocaia , raminea in biserica. Ridicatul mainii este o inventie moderna, si este ajutata de un pianist care cinta incetisor in backround si un predicator care promite marea cu sarea cu microfonul lipit de gura. Dar daca 2% procente se pocaiesc, sint 2% care sint mintuiti, se merita.
      Nu am dat in icter, da am tusit de doua ori… 🙂

      1. Shifu

        Nu-s de acord cu ridicatul mainii, „ridicatul inimii” e mai important. Totusi, pe unii ii ajuta. Eu tin minte ca atunci cand m-am pocait, m-am dus de la locul meu, din banca, pana in mijlocul unei sali cu cateva mii de oameni. Ideea e ca, atunci, cand simti trupeste, nu doar duhovniceste, prezenta Duhului, nu-ti pasa cine te vede. A „face ceva” in privinta asta poate insemna ridicarea mainii in semn de pocainta. Nu-i musai sa fie intotdeauna asa, dar cred ca, pana la urma, e un gest neutru in sensul ca nici nu strica, nici nu-i ultra folositor. In privinta lui Paul Negrut, nu demult a predicat pe un stadion cu cateva mii de oameni si, din nou spun, nu putini au fost cei ce s-au pocait. Nu-i chiar de lepadat desi pe unii ii cam sacaie la ranza simpla rostire sau auzire a numelui lui. Dar, ca sa fiu corect pana la capat, nici eu nu cad in extaz cand aud numele lui Ton…

  17. NouaOrdineCrestina

    Paul Negrut si Iosif Ton sunt doi frati ce-l cunosc in aprofunzime pe Creatorul lor , precum odinioara Cain si Abel !. Acum ,”urmarind DRAGOSTEA FRATEASCA ” ,amandoi se straduesc la modul superlativ si EXEMPLAR ,(dar cu motivatii si locatii diametral opuse) sa aduca multimilor ” o jertfa orala”, cu miros „convingator”!.Cei „rataciti in pacat” au „obligatia” ori „fericita ocazie” sa-i asculte pe rand !. Apoi dilatari de pupile self-gratificatoare, vazand maini ridicate !. Ce bine e cand fratii . . . .

  18. David

    Pentru Shifu. Doamna Simona Botezan a scris niste adevaruri mari in acel articol. Nu va legati de unele inexactitati precum cea cu denumirea exacta a Universitatii Emanuel din Oradea. Se stie clar la care din cele doua institutii, rectorul a plagiat un curs de etica crestina numit „Moral Choices”, adica cei mai multi stiu despre cine-i vorba. Cei mai multi stiu si cine este acum principalul „agresor” a lui Iosif Ton, in numele „Sfintei Scripturi” si stim bine si cine l-a invidiat pe Iosif Ton cel mai mult in ultimele 2-3 decenii.

    1. Cum pot să stea alături „adevăruri mari” lîngă… exagerări mari? Precum: „Acum baptiştii îl persecută pe Iosif Ţon pentru că a părăsit religia baptistă.”

      Iosif Țon NU și-a părăsit religia baptistă.

      Autoarea articolului vorbește despre „libertatea de a trece de la baptişti la o altă religie”.

      Dar nu e cazul lui Iosif Țon sau a Mișcării Străjerilor.

      Știe autoarea despre ce vorbește?

      NU ȘI-A FĂCUT TEMELE!

  19. David

    Pt G.C. Din nou faceti aceeasi greseala. Va luati de trecutul lui Iosif Ton pt ca acesta si-a parasit religia. Daca e sa vorbim de adevaratii vanzatori de frati, ei sunt inca pastori in exercitiu al unor biserici baptiste afiliate cu Uniunea Baptista. E incorect si discriminatoriu sa va luati doar de Iosif Ton si sa-i puneti in socoteala toate pacatele in timp ce ii absolviti de toate „greselile” pe cei care sunt baptisti in continuare si sunt „respectati” in continuare in comunitatile lor, cu toate greselile trecutului. Iosif Ton a cazut in dizgratia voastra datorita unei manipulari de la varf. Cineva a stiut cum sa orechestreze totul. Daca ar fi vrut sa faca ordine in teologie si sa puna la punct lucrurile, ar fi avut multe lucruri de care sa se ocupe, nu doar de Iosif Ton. Cand te legi insa de viata altora, liderii baptisti vin si iti spun „nu judeca”, sa nu defaimati”, „cine esti tu care judeci” etc. Prin urmare iti lasa de inteles ca doar ei au autoritatea morala sa judece, la fel ca Papa de la Roma.

  20. David

    O alta elucubratie pe care am sesizat-o pe diverse bloguri este ca „oameni ca Iosif Ton nu sunt nici baptisti, nici penticostali, deci nu sunt nimic”. Prin urmare, potrivit gandirii lor, nu e suficient sa fii „crestin”, trebuie automat ce ti-ai schimbat vederile teologice sa te afiliezi cu cineva. Astfel putem spune ca toate miscarile de reforma sunt nule. Ortodocsii si catolici pot spune despre cei care nu au gandit nici ca unii nici ca altii, ca nu sunt „nimic”. In felul acesta anulam orice miscare de reforma si incurajam gandirea statica si centralizata (ca cei de la Turnul de Veghere, Martorii lui Iehova). Daca nu-i invatatura strict baptista, automat nu mai e „invatatura curata”. Oamenii acestia au in ei un spirit mai mult religios decat crestinesc. Daca nu mai gandesti exact ca ei, nu mai sunt frati cu tine, se simt in legitimitate sa te improaste cu noroi. Aplica sfatul lui Isus „sa nu defaimati” doar celor care sunt de aceeasi religie cu ei. Cu toate acestea, la evanghelizari, continua sa sustina ca „religia nu te mantuie”. Nu te mantuie dar te scuteste de atacurile suburbane ale oamenilor religiosi si vicleni.

  21. Dorel

    Shifu, ma simt nevoit sa clarific ceva referior la ceea ce spui tu despre Paul Negrut (ca este folosit de Dumnezeu intr-un mod aparte si multi oameni se pocaiesc la predicile lui).
    Iata cateva precizari:
    1. Multi oameni s-au pocait si la predicile lui Iosif Ton iar P.N. prin ceea ce face acum incearca sa anuleze tot ceea ce a predicat Ton de-alungul anilor. Sa-l faci pe un om „eretic” doar pt ca nu mai e strict baptist, e un mare deserviciu adus Imparatiei lui Dumnezeu. Prin aceasta strica mai mult decat cladeste.

    2. Foarte multi oameni s-au pocait si prin adunarile celor de la Asociatia Polistilor Crestini din Romania (Strajerii). Desi acestia pledeaza pt sfintenie si pt o apropiere de Dumnezeu (nu predica lideralismul carismatic cu care incearca sa-l asocieze ei), PN i-a anatemizat public si pe acesti oameni fara sa-i pese de miile de oameni care au venit la credinta prin acesti oameni.

    3. Este incontestabil ca o perioada Dumenzeu l-a folosit pe P.N. prin predicare, intr-un mod aparte. De cand omul incearca sa ia controlul absolut asupra religiei crestine din Romania, a inceput un declin incet dar sigur. Actiunile lui si efectul acestora predica mai tare decat cuvintele pe care acesta le striga cu aceeasi intensitate ca atunci cand era „mic in ochii lui”. Nu poti sa-L slujesti pe Dumnezeu sau o imparatie si in acelasi timp sa lovesti cu putere in alti slujitori ai aceleasi Imparatii in „numele apararii Scripturii”.

    4. In mod constinent, P.N. ascociaza Strajeriii cu toate actiunile extremiste practicate de unii straini care sunt membri ai unei miscari cu acelasi nume. Daca ar fi dorit sa faca o analiza obiectiva si corecta, se impunea ca P.N. si subalternii lui sa analizeze activitatea strajerilor romani in ansamblu. Acestia i-a indrumat pe oameni spre Dumenzeu, spre sfintenie sau spre libertinism? Nu ar fi fost greu sa constate ca i-a indrumat spre Dumnezeu, spre o viata sfanta.

    5. Daca folosim metoda lui P.N., am putea gasi pe NET cativa pastori baptisti eretici, sa-i punem alaturi de P.N. si sa tragem concluzia „asa sunt baptistii”. Ar fi o actiune de manipulare in masa. E trist cand observi ca P.N. si-a folosit bagajul de cunostinte psihologice pentru a-i indruma pe oameni la Dumnezeu iar acum si le foloseste pt a manipula oamenii si a lovi in altii care nu au exact aceleasi vederi ca si el in toate prinvitele, chiar si in cele care-l depasesc.

    6. Pentru a ramane in continuare in starea in care Domnul te foloseste, trebuie sa il pui pe Dumnezeu inaintea intereselor de religie sau mai exact sa pui pe prim plan intersele Imparatiei lui Dumnezeu, nu interesele gruparii la care tu esti sef.

    7. Dumnezeu foloseste un om atata vreme cat acesta renunta la „faptele firii mostenite de la parinti” sau, altfel spus la „apucaturile deprinse la Bucuresti, Oradea, Burzuc sau oricare alte localitati de unde provii. Daca predici Evanghelia iar apoi te ridici cu „ravna religioasa” si ii persecuti pe altii care lucreaza tot pt Imparatie, atunci era mai bine pt omul acela sa se fi facut „vatman de tramvai” sau „agricultor” pentru ca din pozitia aceea nu ar fi adus atatea deservicii lucrarii lui Dumnezeu. Gasim multe exemple in Scriptura in care oamenii s-au indepartat de Dumnezeu dar „ungerea” de-a predica a mai ramas cu ei o vreme, pentru ca nu au fost lepadati de tot. Nu poti insa sa lupti multa vreme impotriva „Imparatiei lui Dumenzeu” in numele unei religii fara sa fii nimicit de Nimicitorul. Dupa cum bine se stie, Dumnezeu este si un foc mistuitor si cunoaste bine intentiile inimii si scopul (voalat) pentru care se arunca atatea ocari asupra unor oameni in timp ce se predica „Feriti-va sa nu defaimati pe nici unul din acesti micuti ca va spun ca ingerii lor in ceruri vad pururea fata Tatalui meu care este in ceruri”.

    1. Shifu

      Are sau n-are Paul Negruț dreptul să creadă ce crede de cuviință? Are. Nu-i de acord cu ce spun străjerii? Nu-i. Și ce mare brânză? Trebuia neaparat să-i aprobe pe străjeri? Nu. Nici mie nu-mi place ce fac. Am dreptul să nu fiu de acord cu ei? Am. Și atunci, de ce ne sunt băgați pe gât? Paul Negruț nu-i de acord cu ei, prin urmare a spus bisericii ce crede, că doar e păstor și are o funcție de răspundere în cult. Ar fi fost ultimul dintre oameni dacă n-ar fi reacționat. Vă plac străjerii? Foarte bine, mergeți după ei, iar pe noi ăștialalți lăsați-ne să credem în Domnul cum socotim că e bine după Scripturi.

    2. Atenție!

      Asociația Polițiștilor Creștini din România și Mișcarea Străjerilor sînt două chestiuni separate.

      Prima a apărut acum 10 ani, a doua acum 5 ani.l

      Din cîte știu (și știu, că am întrebat ieri), legătura dintre cele două constă doar în faptul că unii polițiști creștini participă la întîlnirile de ruăciune ale Străjerilor. ÎN MOD INDIVIDUAL.

  22. David

    Draga „Shifu”,
    Desigur Paul N. are dreptul sa nu fie de acord cu Strajerii si sa iasa pe INTERNET cu scrisori prin care sa-i faca „eretici”. Te intreb insa daca cei care nu sunt de acord cu Paul N. au acelasi drept? Eu de exemplu nu sunt de acord ca acest rector (idolatrizat de unii) si-a permis sa plagieze un curs de etica crestina (Moral Choices) in timp ce ii pedespsete pe altii drastic pentru abateri mai mici (ii exclude din scoala). Prin urmare, parerea mea este ca acest om da dovada clara de ipocrizie. Mai evident de atat nu cred ca se poate. In Biblia pe care o citesc eu scrie ca pacatul cel mai frecvent condamnat de Isus Hristos nu a fost „rugaciunea in comun” nici „ridicatul mainilor” dar a fost ipocrizia. Domnul nu-i suferea pe cei care strecurau tantarul si inghiteau camila. PN al vostru incearca sa se dea model de sfintenie cand el de fapt arunca cu noroi pe alti slujitori ai lui Dumnezeu, ceea ce nu are dreptul sa o faca. Daca esti de acord ca noi, toti ceilalti care nu suntem de acord cu limitarile lui Negrut, avem acelasi drept de-a scrie articole, scrisori, comentarii in care sa ne exprimam opiniile cu privire la duplicitatea lui PN (manipulare, ipocrizie, plagiatura) si ni-l exercitam acest drept, mai consideri oportuna interventia lui Negrut? PN isi cam da drumul la gura fara sa gandeasca inainte. El stigmatizeaza niste oameni prin care au venit la credinta mii de persoane. Sa nu mai vorbesc de faptul ca atat el cat si altii ca el umblau cu caciula intinsa prin bisericile penticostale…. E clar si banii nostri trebuie sa circule, nu?
    Imagineaza-ti ce ar insemna daca noi toti, care ii pricepem fatarnicia lui P.N. am iesi in spatiul virtual si ne-am exprima opinia vizavi de Negrut! Atunci imediat ar veni alti ca tine sa spuna ca „nu e corect ce facem”. Prin urmare, potrivit gandirii voastre, doar unul singur are dreptul sa isi exprime parerile in mod liber….
    Daca am proceda toti ca el, imagineaza-ti ce imagine am crea pt oamenii din afara. Biblia spune „in lucrurile in care ati ajuns de aceeasi parere, sa umblati la fel..” Nicideum sa faci pe grozavul ca numai tu ai dreptate si restul sunt eretici. Avea dreptate dna in articol ca acesta dovedeste o ingustime a mintii greu de descris si daca i-am urma exemplul ar fi in detrimentul lui. Oricum si-a facut-o singur. Baptistii au dat afara tot ce-au avut mai bun!

    1. Shifu

      Eu n-am zis ca Țon e eretic; dimpotrivă, am arătat nu o dată de ce nu e eretic. Are părerile lui și nu-mi plac, dar asta nu-l face eretic. Nici Negruț nu l-a făcut eretic, citește ce-a scris Negruț. Tot nu m-ai lămurit cum e cu plagiatul. Sunt curios de unde știi că Negruț ar fi plagiat. Nu că dau o ceapă degerată pe sursă, dar m-ar lămuri dincolo de explicațiile tale.

      1. Foarte curioasă „curiozitatea” lui Shifu!

        Cum adică, ÎNAINTE de a vedea despre ce surse e vorba, nu are de gînd să dea „o ceapă degerată” pe sursă?

        Pe omul ăsta îl interesează adevărul?

        Sau e vorba doar de un opinioman?

        Iată documentele publice din februarie-martie 2007 despre Cazul Paul Negruț:

        1. Acuzația de plagit apărută în Informația de Vest în februarie
        2. Răspunsul lui Paul Negrut în Jurnal bihorean în 2 martie
        3. Răspunsul lui Paul Negruț către Ioan Pop apărut pe blogul lui Marius Cruceru
        4. Scrisoarea deschisă a lui Dănuț Mănăstireanu către Paul Negruț (apărută public în lista de emailuri Santinela)
        5. Comentariul lui Daniel Brânzei despre harababura “baptistă” trimis pe lista de emailuri Roboam
        6. “Amenințări” baptiste – articol apărut în Informația de Vest în martie

        Cel mai important document e Scrisoarea lui Dănuț Mănăstireanu.

        Dar, desigur, de ce să se complice Shifu cu „cepe degerate”?

        Lasă că știe el mai bine decît oricine…

        1. Shifu

          Normal că știu. Cunosc toate documentele, că doar a vuit internetul acum aproape cinci ani. Mă interesa părerea lui David. Dacă ăla a fost plagiat, eu sunt chinez bătrân… și nu-s.

  23. Dorian

    Shifu, intr-un sistem totalitar puterea este in mana unui singur om care se numeste „dictator”. Cum cineva nu este de acord cu el, il taie, il spanzura. Asa este in comunism.
    Negrut spune: Cititi, studiati Biblia dar in final sa aveti grija: trebuie sa ajungeti la concluziile mele ca de nu va etichetez „baptisti carismatici” si vedeti voi ce patiti.
    Penticostalii n-au inventat o porecla pt ai lor care inclina spre doctrina baptista. Intrebarea din articolul de mai sus: ce ar face baptistii daca ar fi majoritari in Romania?” m-a pus pe ganduri. Cand citesc ce scrie Daniel Chiu ma ingrozesc. Asta i-ar spanzura pe toti care nu-s baptisti (fundamentalisti). Pana mai ieri ii facea eretici si pe ceilalti baptisti. Oare pana unde poate sa mearga lipsa de scrupule a unui om?

  24. Pingback: Are sau n-are Paul Negruț dreptul…? (1) « România Evanghelică

  25. Tim

    E una sa zici ca e Biblic si alta sa zice ce vreau sa cred!
    Statutul baptist nu recunoaste numai 2 parti ale omului si Evrei 4: 12 nu l-am auzit explicat de nici un pastor Baptist inca, Cuvintul lui Dumnezeu …desparte sufletul si duhul.
    Ton nu si-a schimbat religia doar a spus pozitia lui deschis, asta nu e de acum !
    Mai demult eu am auzit asta intr-un cerc restrins; dar acum unde e libertatea de exprimare a cuvintului?
    Cred ca ce l-a intaritat pe P N este ca acum poate da cu ”piatra” si foloseste ocazia de revansa impotrive lui Iosif Ton.
    ‘Sa il puna la pamint’ cum a spus Mara, fostul presedinte al Baptistilor pe vremuri…intr-o sedinta la Brasov…Daca unul se ridica mai pe sus decit voi in Biserica, puneti-l la paminr’
    Singura concolare e ca nu mai traim vremea aceea, dar e trist unde s-a ajuns cu asta.
    Domnul cu mila Lui!

  26. acum vreo 20 de ani, cand l-am ascultat prima data pe Iosif Ton, imi spuneam, in mintea mea, ca omului acestuia, dotat cu darul intelepciunii de catre Dumnezeu, ii lipseste un singur lucru: umplerea cu Duhul Sfant…

  27. David

    Shifu,
    Cum numesti tu urmatoarea „abatere”. Traduci un curs de etica crestina din limba engleza si „uiti” sa pui numele autorului pe el. Ba mai mult, unii sustin ca si-a pus numele lui pe curs. Chiar daca nu si-a pus numele dar nu a mentionat sursa, tot aia este. Nu are rost sa te joci cu termenii sau sa te faci ca nu-i pricepi.
    Pt Alin. Tu spui ca Iosif Ton nu si-a parasit religia. Ce intelegi tu prin afirmatia lui Negrut ca „Iosif Ton s-a lepadat de credinta baptista”. Deci nu a parasit-o, doar s-a lepadat de ea? Sper sa nu comit un pacat prin faptul ca il „plagiez” acum pe Paul Negrut.

  28. Shifu

    David, eu stiu ce spun, nu ma joc cu termenii. Dupa cum s-a tot zis si in urma cu patru ani – iar astea sunt informatii publice – Paul Negrut si-a rugat studenti si colegi sa traduca niste texte din cartea lui Scott Rae pentru studentii veniti din Moldova prin 1998-1999. Asta ca sa aiba oamenii dupa ce invata la etica. N-a facut nimic mai mult. Cineva – nu se stie cine pana astazi – a luat respectivele traduceri (pe unele figura numele traducatorilor, pe altele nu – aspect foarte important), le-a legat, iar pe coperta fata a lipit o hartie (ca un fel de eticheta) pe care scria: Paul Negrut, Curs de Etica. Apoi, altcineva (foarte binevoitor intre ghilimele) a fotografiat „cartea” rezultata si-a pus-o pe net strigand in gura mare: „Plagiat!” Mai, eu ma minunez cat de prostalau trebuie sa fi fost Negrut de vreme ce si-ar pus numele pe o astfel de chestie, unde figureaza, in unele cazuri, numele traducatorului textelor din Scott Rae. Problema e ca Paul Negrut nu e idiot pentru ca nu el a facut asta. Simplu de tot. I-a copt-o cineva, iar acum toata lumea urla ca e plagiat, mai putin cel plagiat, adica Scott Rae. Sigur n-a fost plagiat de vreme cei de la Emanuel au publicat, cu acordul lui Scott Rae, traducerea integrala a cartii „Moral Choices”. Imi pare rau pentru tine, dar pune-i in carca lui Negrut ce vrei tu, dar asa-zisul plagiat n-ai cum i-l pune…

    1. După cum am anticipat, pe Shifu nu îl interesează adevărul. El poate oricînd să ofere o variantă mai plauzibilă decît adevărul… El știe mai bine că „i-a copt-o cineva” lui Paul Negruț…

      Întrebarea pe care am pus-o atunci, și care poate fi pusă și acum, este: Atunci de ce Paul Negruț, dacă a fost așa nevinovat cum spune Shifu, l-a vizitat pe autor în SUA pentru a-și cere scuze?

      Deși cartea Alegeri morale, ediția a doua, apare în lista cărților pe site-ul Universității Emanuel, ea a fost publicată de Editura Făclia, care are precizat copyright 2009 și are vreo mențiune că a publicat lucrarea în colaborare cu Editura Universității Emanuel, cum apare mențiunea în cazul cărții Istoria baptiștilor din România 1856-1989, de Alexa Popovici.

      Ceea ce nu pare a lua în calcul acest comentator are de a face cu următoarea formulare a sa: „Paul Negrut si-a rugat studenti si colegi sa traduca niste texte din cartea lui Scott Rae pentru studentii veniti din Moldova prin 1998-1999. Asta ca sa aiba oamenii dupa ce invata la etica.”

      Să-ți dea lacrimile, nu alta! Nu aveau săracii moldoveni după ce învăța la etică… Ca să vezi…

      Tare proști ne mai crede Shifu dacă vine cu chestiuni de-astea…

      Așadar, ce nu pare a lua în calcul acest comentator are de a face cu… martorii!

      Noi, cei de aici, din Oradea. Noi, cei care am fost studenți taman în perioada pe care amintește: 1998-1999. Noi, care am văzut relațiile dintre profesori, dintre studenți, și dintre profesori și studenți.

      Eu am fost student în perioada 1995-1999 (iar soția mea a fost 4 ani una dintre contabilele Universității Emanuel), am fost șef de grupă și șef de an în primul an, apoi m-am retras ca șef de grupă în chestiunile administrative, rămînînd însă liderul necontestat al grupei de teologie pînă la absolvire în 1999.

      Shifu se referă la „studenți și colegi” fără să dea vreun nume. Spre deosebire de el, noi, cei din Oradea, știm și nume, știm și ce fel de relații există prin Universitate, la Comunitate, și prin biserici… Desigur, în măsuri diferite, în funcție de diferiți parametri relaționali. Nu oricine spune orice oricui oricînd despre oricine. 🙂

      Shifu vine să ne vîndă castraveți nouă, grădinarilor!

      Și sub anonimat!

      Ce autoritate au comentariile lui Shifu?

      Și dacă ar zice adevărul, comentariile lui sînt deja suspecte.

      Studenții din Moldova? Păi și ei citeau din cărțile în engleză, ca și studenții din România.

      Cu ce mai baliverne vine și Shifu…

      Măcar de s-ar gîndi că noi, cei din Oradea, nu accentuăm anumite chestiuni în public din jenă, că implicăm nu doar anumite personaje, dar și biserici și instituții, nu doar profesori (și studenți), ci și familiile lor, nu doar numele instituției e defăimat, ci și cel de creștin etc.

      Ăsta e motivul pentru care accentuăm ALTE chestiuni, despre care se poate vorbi mai pe șleau…

  29. Shifu

    Na, am trăit s-o văd și p-asta: Alin Cristea e deținătorul adevărului absolut. Cum știe el ca Negruț a plagiat! De unde știe? Că așa spune el? Ei bine, eu unul hotărăsc să nu-l cred pe dumnealui, ci pe cei de la Emanuel. La o adică, de ce nu i-aș crede pe ei, ci pe Cristea? Că a fost student la Emanuel? Și ce, câți n-au mai fost iar acum scuipă pe instituția respectivă, iar dacă s-ar putea ar ținti chiar între ochii rectorului acesteia? Iar faptul că Alin Cristea a fost, după cum singur zice, liderul necontestat (acum trebuia să cad pe spate, nu?) al grupei de teologie este absolut irelevant in acest context. E de râs… sau de plâns, depinde de cine citește. Iar dacă Universitatea Emanuel e o așa cloacă, de ce a luat Alin Cristea diploma de licență cel mai probabil din mâna rectorului Paul Negruț? Trebuia să i-o spună verde-n față sau să nu se prezinte la decernarea diplomelor. E absolvent până astăzi al UEO, nu? Dar, revenind la problema așa-zisului plagiat, în afară de acuze la adresa lui Negruț, n-am văzut și auzit nimic concret, adică – să fie limpede – CUM a plagiat omul ăsta de vreme ce nici măcar Scott Rae, păgubitul între ghilimele, n-are ce-i imputa. Oricum, asta nu mai are importanță de vreme ce e mult mai ușor să-l spurci pe om în toate felurile, așa, din oficiu…

    1. Shifu iar nu e atent.

      1. Eu nu mi-am afirmat categoric opinia față de chestiunea plagiatului lui Paul Negruț. Eu am oferit informații despre caz. Am precizat, de asemenea, ce legitimitate au comentariile mele publice despre Universitatea Emanuel.

      2. Nu am afirmat că Universitatea Emanuel ar fi „o cloacă”.

      3. Cît privește refuzul diplomei, această idee este cu totul absurdă. Shifu nu pare a face diferența între o instituție și conducerea temporară a ei. Eu am studiat 4 ani la o instituție și e normal să primesc diploma din partea INSTITUȚIEI.

      Această chestiune nu e în legătură cu subiectul în discuție.

      Subiectul era: Ce legitimitate au comentariile lui anonimului Shifu cînd el amestecă lucrurile și e evident că nu are informații de la prima mînă și nici nu vrea să afle adevărul?

      1. Shifu

        De când legitimitatea ține de autentificare? Adevărul e adevăr indiferent că-l susțin eu sau altcineva. Cu alte cuvinte, faptul că Alin Cristea se semnează cu numele adevărat nu înseamnă că spune adevărul, iar dacă eu mă semnez cu un pseudonim nu înseamnă că mint. Referitor la informațiile pe care le am sau nu le am la prima mână, asta n-aveți de unde s-o știți. Mai degrabă dumneavoastră, Alin Cristea, n-aveți informațiile de la prima mână. De ce? Pentru că, din câte știu, n-ați avut tangență cu Universitatea Emanuel în 2006-7 nici în calitate de student, nici în vreo alta. Prin urmare, ce cunoașteți despre caz știți la mâna a doua…

  30. David

    Am inteles ca Marius Cruceru candideaza ca presedinte al Uniunii Baptiste din Romania. Acest pastor de Alesd, dorind sa-si bata joc de vindecari, scria recent pe blogul sau ca bine ar fi sa-i vindece Dumnezeu pe penticostali de impotenta ca fiecare madular din trup trebuie sa fie sanatos. Oricum, daca Paul Negrut e atat de corect cum incearca sa-l picteze Shifu, cum se face ca unul ca Cruceru, care e mana dreapta lui, e atat de vulgar si isi permite sa-i jigneasca pe altii iar Negrutu tace. Ba mai mult, candideaza si ca presedinte la Uniune. Se pare ca mai nou printre acesti baptisti e suficient sa exploatezi ura denominationala si castigi puncte in ochii oamenilor. Acest Marius Cruceru ar trebui sa-si arate „potenta” cu ceva constructiv nu cu flecarii iefine ca un golan de pe bulevard. Oare chiar asa a ajuns Universitatea Emanuel? Daca un student ar vorbi asa, lar da afara de acolo. Daca un profesor, cum e Marius Cruceru, isi permite sa coboare nivelul pana la cel mai jos nivel, tatucul Negrut se face ca nu observa, tace ca pestele. Oricum, stimate Cruceru, penticostalii au mai multi copiii, asa ca e clar ca sunt mai potenti ca voi. Deci, va inghite din toate punctele de vedere.
    Doamne bine ar fi sa iasa Cruceru presedinte ca atunci avem si noi ce scrie pe bloguri. E bine sa stie cititorul cam pe cine au ales baptistii presedinte….

    1. Oare de unde ați înțeles că Marius Cruceru ar candida ca președinte al Uniunii Baptiste?

      http://mariuscruceru.ro/2011/01/05/prezidentiabili-de-aceasta-data-uniunea-bisericilor-crestine-baptiste-din-romania

      În articolul din 5 ianuarie, în dreptul său, Marius Cruceru a scris: „Marius Cruceru – disprezideţiabil (Oradea). ”

      Apoi, la comentarii, a scris:

      „ca preşedinte al uniunii ne trebuie un om reprezentativ,
      eu nu sînt reprezentativ pentru baptiştii din Romania”

      Și:

      „draga nepoate, aşa cum spusăi deja: nu “catindez”. Nu-s bun pentru asta.
      1. N-am 50 de ani, mare handicap
      2. 15 ani de pastorală spre 16 sînt nimic.
      3. Popularitatea nu este importantă.
      şi mai am şi alte handicapuri pentru o astfel de funcţiune.”

  31. Marcel

    Biblia spune sa nu te asezi pe scaunul celui batjocoritor. La baptisti batjocoritorul si zeflemitorul candideaza ca presedinte. Bravo Negrut! Bravo Hnatiuc! Va multumim ca v-ati demscat fara sa faca nimeni vre-o investigatie a personalului vostru.
    E un mare serviciu pentru oradeni si pt alesdeni, sa stie cam ce hram poarta emanuelistii. Desigur, Negrutu striga tare la predica, nivelul decibelilor e ridicat dar Marius Cruceru e oglinda lui. Asta nu-i asa destept si se demasca singur. Cioran spunea: „daca cineva e mediocru dar a trecut drept destept in ochii unui segment de oameni, e bine pentru el sa nu vorbeasca dar mai ales sa nu scrie. Altfel, altii o sa-si dea seama de mediocritatea lui si isi pierde „celebritatea” si in mijlocul acelui mic segment de oameni. Daca Cruceru l-ar fi citit pe Cioran, nu ar mai scrie, ca se demasca singur. Daca tacea ramane filozof in ochii unora. Acum, unii deja au inceput sa spuna ca, „cap are, minte ce-i mai trebuie”. Nu e bine Crucerule. Pana la urma astia nu te-or mai alege ca president la Uniunea voastra. Nu veti ca Negrutu tace si face? Iti dau un sfat amical, sa-i urmezi exemplul sau sa bagi pe altu mai destept in fata…..

  32. Corina

    Marcel nu se aseaza pe scaunul batjocoritorilor ci doar ii demasca. E una cand ataci un om din senin (cum au facut ei cu Iosif Ton) si e alta cand scrii un comentariu de reactie la ipocrizie cum e cel de mai jos:

    http://www.revistasingur.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=3699:un-pastor-baptist-fundamentalist-din-chicago-ii-catalogheaz-eretici-pe-toi&catid=54:articol-presa&Itemid=115

    Frate Cornel Bucur, de ce-l ataca toti carcotasii pe Ton? Le e teama ca nu cumva sa ii urmeze cineva invatatura? Nu ar fi cazul sa le fie frica sa nu le urmeze cineva exemplul celorlalti care de cativa ani incoace nu dau dovada de crestini in spatiul public? E clar ca aici e vorba de rautate si invidie. Ma mir nimeni nu combate (public) comportamentul reprobabil a lui Negrut, Chiu, Cruceru, Hnatiuc… Dvs traiti in SUA din cate stiu. Nu considerati ca dupa ce au fost aruncate atatea mizerii in spatiul virtual, „mai marii” baptistilor sa le ceara subordonatilor sa stopeze aceste insulte?
    Reactia la machiavelismul lor nu o putem numi „scaunul batjocoritorilor”. Daca principiile biblice sunt cele pe care vor sa le apere baptistii, vreau sa-i vad ca santioneaza si comportamentul anti-crestinesc a lui Cruceru, care mai ca nu-i injura pe altii care au depasit limitarile baptiste. Atata timp cat nu-i santionati pe cei care raman fideli religiei (sau teologiei) baptiste dar calca Scriptura dar sariti in sus ca arcul atunci cand cineva isi schimba doctrina baptista, denota faptul ca pt voi (baptistii fundamentalisti) e mult mai importanta religia (baptista) si „firma” decat principiile biblice. Vi se pare normal sa-i executati pe altii in spatiul public dar cand e vorba de criticarea celor care o iau razna dar raman baptisti va faceti toti ca ploua… Asta e o realitate si faptul ca nu recunoasteti, spune foarte mult despre voi. Mai repede recunoaste un politician ca a gresit si aia nu predica „pocainta” si „cainta” de pacate. Se pare ca mesajul pastorilor e doar pentru altii…. Chiar daca e clar pt toata lumea ca s-a procedat necrestineste cu Ton, astia refuza sa isi recunoasca vina in aceasta cestiune. Daniel Chiu spunea ca e treaba lui ce face Ton pt ca e vorba de un baptist. Wow! Pai atunci ar fi treaba ortodocsilor sa ii „amendeze” pe cei de la Oastea Domnului pt ca si ei se recomanda tot „ortodocsi”. Apoi, Daniel Chiu intreaba unde e membru Ton, cine are autoritatea asupra lui? Ma mir ca nu-si pune in primul rand lui aceasta intrebare. Sub autoritatea cui este Daniel Chiu? Cine l-a tras pana acum de urechi pentru „greselile” lui? Nu vorbim de autoritatea care ar trebui sa existe ci de cea care functioneaza. Daca nu functioneaza, atunci vorbim numai sa nu ne aflam in treaba. Cui se subordoneaza Paul Negrut? Sa nu-mi spuneti mie ca ala nu face tot ce vrea, ca la el acasa. Aratati-mi niste sanctiuni impotriva lui Negrut, Hnatiuc, Cruceru etc. Sa nu-mi spuneti ca ei nu gresesc niciodata ca atunci sunt mai infailibili decat Papa! Chiu va spune ca faptele lui sunt „judecate”, „sanctionate” de biserica lui. Dar asta e numai teorie, praf in ochi. Sa ne arate el cateva chestiuni in care a gresit si biserica l-a sanctionat. Veti spune ca atunci inseamna ca nu e necesar sa te faci membru intr-o biserica. Nu am spus asta dar motivele pe care le invoca ei nu sunt viabile. Chiar ei care nu sunt sub autoritatea nimanui ne spun ca Ton nu e membru intr-o biserica? In plus, dupa atatea calomnii care au fost aduse la adresa lui Ton, acum e culmea obrazniciei sa-i ceri sa se faca imediat (urgent) membru undeva. La ce le foloseste lui Cruceru, Chiu, Hnatiuc si Negrut ca apartin de o biserica? Cu ce sunt mai buni? Sau la ei nu ati gasit greseli? Daca sunteti corecti si transparenti, va rog sa ne spuneti (tot public) ce au gresit acestia. Altfel e total discriminatoriu sa te ocupi doar de un singur om: Ton iar pe ceilalti sa-i „ierti” de toate deviatiile comportamentale.

  33. Shifu

    De ce se iau unii de Țon? Pentru că nu sunt de acord cu el, de-aia. Culmea culmilor e că, în timp ce Paul Negruț a dat un singur comunicat (iar Consiliul Uniunii i-a retras ordinarea lui Țon – evident sub influența răului răilor, adică Negruț – unii chiar îl cred cel mai tare din parcare…), Iosif Țon predică bine mersi. Nu-l oprește nimeni, dar dacă s-a apucat să zică lucruri cu care Negruț nu e de acord, voi chiar vă așteptați ca Negruț să tacă mâlc, așa, ca mortu-n păpușoi? Ce vroiați, să-l mângâie pe creștet? Omul a zis ce-a avut de zis și cu asta basta. Că unii n-au somn din pricina asta e altă treabă.

  34. Virgiliu

    Dear Shifu. Am inteles ca Negrut nu-i de acord cu Ton. Nici nu trebuie sa fie.
    Dar cu astia care arunca cu noroi dupa Ton pe net (care-s tot baptisti) e de acord?
    Se pare ca da. Altfel sar pronunta (printr-o scrisoare) si asupra acestui aspect si le-ar cere sa se comporte mai crestineste. Nici io nu-s de acord cu Negrutu dar n-am sarit la beregata lui sa-l fac varza doar pt ca nu-s de acord cu el, asa cum fac baptistii cu Ton. Potrivit gandirii lui Shifu (care-i ucenicu lui Negrut) nu-i nici un pacat ca enoriasii tai sa-l improaste cu pietre pe unu cu care el nu-i de acord. Asta da religie. In afara de „carismatici” mai are si alte categorii de oameni cu care Negrut nu-i de acord? Ca pana acum n-am vazut nici o luare de pozitie publica impotriva altor „erezii” sau pacate (cum ar fi calomnia, atacurile suburbane ale liderilor baptisti, fatarnicia, slava desarta, uciderea cu vorba etc). Sau ei se fac albastri la fata si negri de manie doar atunci cand cei cu care se simt in competite (ca religie) ii depasesc pe partea dreapta?

  35. Shifu

    Dear Virgiliu, păi dacă Negruț ar trebui (cum zici domnia ta) să scrie o scrisoare pentru toți cei care sunt criticați într-un fel sau altul, atunci toată ziua ar sta și-ar scrie scrisori… El răspunde în dreptul lui, nu în al celor care strigă pe net că nu le place Țon (printre care, văd, mă număr și eu). Negruț, din câte știu eu, trebuie să predice Evanghelia și să se poarte ca atare, dar să scrie scrisori de delimitare de toate gesturile tâmpite din lumea asta e cam peste mână, nu crezi? Și care-i baiul că-s ucenicul lui Negruț? Multe știi dumneata… Mi-ai dat o idee: poate de acum încolo o să mă semnez cam așa: Shifu, ucenicul lui Negruț, spre ciuda unora care nu mai încap pe net de mine și de pseudonimul cu care mă semnez…

  36. David

    Eu il felicit pe Negrut ca a scris acea scrisoare pt ca acum stim bine cu cine avem dea face. Adica nu mai avem nici un dubiu. Poate nu ai stiut, dar nici pana acum nu ne-a ajutat cu nimic. In cercul vostru stramt aveti alte criterii. Pentru voi el este dumnezeul vostru. Nici nu aveti voie sa ganditi singuri. In lume sunt foarte multe biserici nedenominationale si daca nu poarta firma „baptista” nu sunt rataciti, asa cum incearca instigatorul vostru sa le picteze. Daca el a ajuns sa conduca organizatia aia (Uiunea) si ar dori ca toti sa fie sub comanda lui, asta nu inseamna ca toti sunt ca „Shifu” si nu au convingeri proprii. Imaginati-va ca baptistii ar fi majoritari in Romania. Unde ar mai fi libertatea religioasa? Acum, daca un pastor baptist isi schimba convingerile, astia il eticheteaza in fel si chip in comunitatile lor (adica acuzatiile lor sunt luate in serios doar de catre baptistii fundamentalisti). Dar daca baptistii ar fi majoritari in Romania, cand unul ar parasi „religia nationala”, lar face de ras in fata intregii tari. Nimeni n-ar mai da mana cu tine, te-ar suspenda din toate cercurile, poate n-ai mai obtine nici job (sunt sigur ca la institutiile conduse de ei nu angajeaza „carismatici”). Intr-un cuvant ai putea sa te lepezi mai degraba de Dumnezeu decat de religia (sau teologia) baptista. Daca acum procedeaza asa, ce mar face sa cred ca daca ar fi majoritari ar proceda altfel? E hilar insa ca tocmai ei au cerut „libertate religioasa” la ONU si alte organizatii ca apoi daca cineva pleaca de la ei, sa bubuie internetul cu calomnii la adresa lor si tot felul de etichete: „eretici”, „proroci ai lui Baal”, „rataciti” etc. Prin urmare pt ei, libertate religioasa inseamna doar sa treci de la oricare alta religie la religia (sau teologia) baptista. Daca treci de la baptisti in alta parte, atunci te trezesti cu Cruceru pe cap, Doru Hnatiuc anunta in biserica sa se roage biserica lui pt biserica ta pt ca biserica ta trece prin mari crize pt ca tu esti acolo si te-ai ratacit etc., Negrutu se aseaza la desk si incepe sa tasteze scrisori care urmeaza sa fie publicate in „Monitorul Official” (adica pe situl Uniunii Baptiste sau a Turnului de Veghe). Nu vorbesc povesti, asa se intampla acum. Unii se intreaba ce au penticostalii cu deciziile lui Negrut sau cu scrisorile calomnioase a lui Chiu ca doar aceastia pe care ei ii „executa” sunt baptisti, prin urmare au dreptul sa faca ce vor cu ei. Daca e asa, atunci ei au dreptul sa-i atace pt ca acestia se numesc „baptisti” iar noi avem dreptul sa-i aparam pt ca au acelasi crez ca si noi. Batjocorindu-i pe ei si punand tot felul de etichete pe ei, pun de fapt etichete si pe noi. In Romania cand au inceput sa ne batjocoreasca pe pocaiti, ne spuneau „sectanti”. O vreme credeam ca nu cu noi au treaba ci cu nu stiu ce secte dubioase. Apoi, am realizat ca dupa modul cum descriu ei aceste „secte”, aceasta insulta ne vizeaza in mod clar pe noi. Daca tot esti ucenicul lui Paul N, sopteste-i ca daca tot si-a dat arama pe fata, sa le spuna si celorlati ucenici ai lui sa nu mai vina cu caciula intinsa prin bisericile noastre. Chiar si el a facut-o de multe ori. Crezi ca poti sa ne ajuti si sa ne onoreze cu absenta? Ca simplu crestin as aprecia foarte mult acest gest. Multumesc anticipat.

    1. Shifu

      Măi, David, dar pornit mai ești tu împotriva lui Negruț. Ai și tu o mică (sau mare) obsesie, iar asta, văd, este Negruț. Tu n-ai altceva de lucru? Eu mă îndoiesc că Negruț merge cu căciula întinsă prin biserici. Probabil că te referi la faptul că cere sprijinul bisericii pentru universitatea pe care încă o conduce. Și asta înseamnă a merge cu căciula întinsă prin biserici? Tu chiar ai vrea să-i pupe-n creștet pe toți? Nu-i nimic, când mai merge prin biserica ta, ia fă tu bine și mustră-l în public pentru ceea ce face, măi bărbate! Arată-i tu că ești cu coloană vertebrală, nu te mai smiorcăi pe net. Ai ceva sa-i spui lui Negruț? Nu te certa cu mine, că nu rezolvi nimic. Spune-i lui, dar în față, nu pe net. Sau poate i-ai spus cumva deja? Mă îndoiesc de vreme ce bocești pe net. Hai, dragă, te salut și te las să-ți ștergi năsucul… După ce te primenești, du-te, te rog eu mult, și zi-i verde-n față lui Paul Negruț tot ce-i spui pe net, indirect și pe la spate. Mulțumesc și eu, tot anticipat.

  37. Dorian

    Draga Shifule. Romanii din SUA sunt putin mai diferiti decat cei din Oradea.
    Astia au trecut Dunarea, altii si-au riscat viata etc. Sa stiii ca nu e exclus ca nu doar unul ci mai multi sa se ridice si sa-l confrunte direct pe rector daca mai are „the audicity” sa vina prin bisericile noastre si sa ceara bani (sa nu zic „cerseasca”). Doru Hantiuc ne-a chinuit destul cand a incercat sa ne predice direct in engleza. Ne-a zgaraiat pe timpan cu accentul acela de rus. Cat despre medici, sa stii ca rar se intampla ca acestia sa nu fie contaminati de bolile pacientilor. Cand e vorba de probleme mentale, acestea se manifesta peste ani, nu imediat. O vreme ii tratezi normal, pt ca asa-l stii. Pe parcurs insa, cand te uiti in urma, tragi linia finala si vezi daca a facut mai mult bine sau rau reprezentandu-i pe baptisti in acel stil nediplomatic.

  38. Shifu

    Mă bucur să aflu că românii din SUA sunt umblați prin lume și mai cu bani. Cunosc destui români din SUA care au bani, si încă nu puțini, dar n-au obraz, bun simț și cuvânt. Și sunt membri prin comitete de presbiteri. Niște nesimțiți, ca să nu le spun altfel pentru că și pentru ei a murit Domnul Isus. Când mai merge Paul Negruț prin SUA după sprijin financiar pentru Universitatea Emanuel, chiar vă rog să vă ridicați și să vă dați arama pe față. Nu vă fie teamă că nu moare universitatea respectivă doar pentru că v-ați acrit unii dintre voi la inimă și la buzunare. Dar, dacă tot aveți bani, țineți-vi-i în propriile buzunare, că n-are nevoie nici universitatea aia mică și pricăjită din Oradea de banii voștri amărâți, dar nici Domnul Isus. Foarte duhovnicește din partea ta să-l acuzi pe Hnatiuc că nu vorbește bine englezește. Atâta știe, care-i problema? N-ai somn din cauza asta? Că doar tu te-ai născut vorbind-o, nu? Da, unii români din SUA și-a riscat viața, dar nu uita că și unii dintre cei rămași în țară au făcut la fel. Iar alții, probabil cei mai fraieri dintre toți, sunt cei care încă mai rămân în România crezând că fac lucrarea Domnului, pe bani puțini și chinuindu-se cu ziua de mâine, în timp ce alți români, mai emancipați, au dat fuguța în SUA la o viață mai bună. Nu-i condamn, nu mă înțelege greșit; îmi dau și eu cu părerea. Și dacă tot sunt la părerea mea, Negruț o să mai aibă îndrăzneala să meargă după bani, pentru că școala aia din Oradea se autofinanțează de la bun început. Crezi că-i ușor să ții o școală în spinare, măi bărbate? În România, cu cerințele de acolo? Și asta în condițiile în care salariile primite de cadrele universitare de la universitățile de stat din țara aia amărâtă sunt cel puțin duble față de cele din sistemul privat? Dar de vorbit cu acreală e ușor… e la nivelul tastaturii mai nou.

    1. daniela c

      Frate Shifu
      Asta trebuia sa scrii pe un blog baptist.Nui baga pe toti romanii in aceeasi oala.
      Baptistii sint cei cu pumnii strinsi.Cunosc multi.

  39. Shifu

    Daniela, te rog eu mult de tot să nu începi iar cu răzbelu dintre baptiști și penticostali, că nu face bine nimănui. N-am zis nicăieri că penticostalii sunt mai nu știu cum. Am zis ca unii români, nu puțini (cunosc și eu câțiva) sunt fără cuvânt și caracter în ciuda faptului că fac parte din comitete de prezbiteri. Doar atât. Dar, dacă vrei, există exemple de indivizi (care se declara penticostali și chiar sunt membri în biserici penticostale, iar aici e vina bisericilor că nu le fac vânt din catastifele cu membri) care se bat precum chiorii împărțindu-și pumni și înjurături cu nemiluita. Recent mi-a fost adus la cunoștința un caz din Italia. În rest, numai de bine. Asta nu înseamnă că toți penticostalii sunt la fel, dar chestia aia e o problemă. Așa cum și baptiștii au problemele lor, precum o viață de fațada ca să nu-i vorbească lumea de rău. Și nu în ultimul rînd pretenția că sunt buni cunoscători ai Scripturilor când practica dovedește exact contrariul. Mai vrei exemple? Pot da, însă probleme găsim în ambele tabere. Postarea mea anterioară viza cu totul alte probleme…

  40. Dorel

    Pt. Sandu Roman. Dvs spuneti ca in acel articol comparatiile sunt exagerate. Nu sunt exagerate deloc. Paul Negrut „perecuta” atat cat ii permite legea (si chiar o incalca). Daca legea iar permite sa-i ucida pe cei care nu cred ca el, nu puteti garanta ce ar face. Trebuie sa fiti de acord ca Iosif Ton a facut pt baptisti mai mult decat ar putea face Negrut in 7 vieti, cum spunea cineva.
    Cu toate acestea, in ultimii 20 de ani, Paul Negrut l-a tinut pe Ton departe de biserica Emanuel, cu o incapatanare hilara. Daca pt dvs e normal ca atunci cand cineva paraseste convingerile baptiste fundamentaliste, acesti pastori baptisti sa vina si sa scrie articole de genul ca „a trecut la eretici” sau la „prorocii lui Baal”, atunci nu vi se pare corect ca si altii sa aiba acelasi drept sa spuna despre oamenii lor atunci cand acestia imbratiseaza doctrina baptista? Terminologia dura si scandaloasa este permisa doar baptistilor fundamentalisti? Daca ii considerati reper de moralitate, de ce sariti in sus cand cineva le urmeaza exemplul?
    Sunt cateva tipuri de luterari, cateva feluri de prezbiterieni etc. La fel, ca recunoasteti ca nu, sunt mai multe feluri de baptisti.
    Unora (care se declara „fundamentalisti”) nu le convine aceasta realitate si incearca sa intimideze orice forma de gandire crestina baptista nefundamentalista. Cand incerci sa-l executi pe un om in spatiul public, nu tot „persecutie” se numeste?
    Cand baptistii au cerut „libertate religioasa”in Romania, ei au mentionat si faptul ca in Romania sunt batjocoriti cu numele de „sectanti”, „pocaiti” etc. Acum, e foarte ciudat cu cata usurinta acesti oameni isi permit sa-i batjocoreasca pe altii facandu-i „proroci ai lui Baal” doar pt faptul ca nu cred exact ca si ei. In virtutea carui principiu au ei dreptul sa publice astfel de scrisori?
    De aparare a „adevarului”? Daca eu consider ca fac acelasi lucru tot pentru adevar, cine trebuie sa taca si cine sa cedeze? Daca amandoi avem dreptul sa ripostam in aceeasi termeni, atunci INTERNETUL ar fi plin de scrisori tendentioase ca cea a lui Daniel Chiu, Marius Cruceru si Paul Negrut. Spuneti-mi care e principiul si sa vedem daca pot sa-l aplice si altii sau doar baptistii la baptistii carismatici sau la nebaptisti.

  41. Catalin

    Am o dilema in privinta acestor baptisti : Paul Negrut si Daniel Chiu. Primul este arminianist iar al doilea este calvinist. Care din ei este „eretic”? Care din cei doi „duce poporul in ratacire”? Diferenta aceasta este cu privire la cea mai importanta doctrina din Biblie: doctrina mantuirii. Totusi, baptistii fundamentalisti ii iau in brate pe amandoi in timp ce pe altii ii acuza de „erezie” pentru diferente teologice in subiecte mai secundare. Atata timp cat ambii sunt „oameni de partid” adica sustin baptismul fundamentalist se pare ca sunt OK. De asemenea, acest exemplu arata clar ca exista baptisti de mai multe feluri iar pt baptistii fundamentalisti care ii iau in brate pe cei doi care predica lucruri diametral opuse e mult mai importanta religia decat doctrina. Daca ar tine la doctrina, ar riposta la fel de vehement fata de cel care nu are aceeasi opinie ca si ei, cum riposteaza fata de Strajeri si carismatici. Pentru mine e ciudat faptul ca baptistii arminianisti cu baptistii calvinisti nu isi retrag ordinarile, nu se suspenda si nu se exclud din bisericile lor unii pe altii. Oare ce ar spune inteleptul Solomon despre asta, daca ar fi in viata? „O desertaciune a desertaciunilor….”

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s