Rugăciunea – revolta împotriva anormalităţii

Dacă există o forţă la dispoziţia noastră care poate să schimbe lucrurile, chiar şi cele viitoare, atunci ea este puterea rugăciunii. Despre aceasta Mântuitorul ne-a lăsat o pildă, spunându-ne că trebuie să ne rugăm neîncetat şi “să nu ne lăsăm”. Văduva săracă aflată în litigiu cu pârâşul ei, s-a săturat de atmosfera de tensiune în care trăia şi s-a hotărît să lupte pentru drepturile ei cu orice preţ. Insistenţa ei la judecătorul cel nedrept dovedeşte revolta împotriva condiţiei sale. Şi ce altceva este oare rugăciunea de cerere înaintea Dreptului Judecător, dacă nu o revoltă împotriva situaţiei anormale în care ne aflăm noi şi lumea din jurul nostru? Dar ce ne facem cu resemnarea în care am căzut cu toţii? Am ajuns să nu mai credem în şansele de îndreptare a lumii în care trăim. Am ajuns să acceptăm ca pe-o realitate imuabilă decăderea morală a semenilor noştrii. Pervertirea neamului ni se pare irevocabilă. Am încetat să mai credem că este posibilă o naştere din nou. Am acceptat ca pe un datum alunecarea spre iad a lumii din jurul nostru. Ne-am obişnuit cu mizeria păcatului, cu caracterul abject al omului fără Dumnezeu. Am început să-i tolerăm limba murdară, obiceiurile declasate, goana după câştigul necistit, minciuna, poftele de care-i sticlesc ochii. Ni se par nişte condamnaţi pe drept ce se îndreaptă încătuşaţi spre iadul de care vor avea parte pe veşnicie. Privindu-i începem să credem că sfârşitul tuturor lucrurilor va veni normal şi implacabil ca singura alternativă unei astfel de vieţi. Încetăm să ne mai rugăm pentru ei, şi chiar dacă suntem obligaţi de împrejurări s-o facem, o facem formal şi fără credinţă.

Resemnarea ne este atât de mare încât rugăciunile noastre au început să capete un caracter general, evaziv şi superfluu; ele sunt nebuloase şi frazeologice, bombastice şi sforăitoare, încât cineva mai îndrăznet a spus că până şi Dumnezeu are dificultăţi cu întelegerea lor. Motivul ne este simplu: orice cerere concretă implică răspunsuri concrete. Ori noi am început să nu mai credem în intervenţia concreată a lui Dumnezeu în creaţia Sa. Astfel, rugăciunea noastră a devenit o jumătate de rugăciune, pentru că o rugăciune fără răspuns este o jumătate de rugăciune, un monolog spre cer. Nu e de mirare că cerul devine de plumb şi de oţel la auzul discursurilor noastre fariseice în alese fraze religioase, ce le rostim mai mult întru impresionarea oamenilor din jur decât pentru a obţine ceva de la Dumnezeu.

Cunosc (şi vai nu puţine) biserici care nu se roagă pentru nevoile sau bolile cuiva, care se tem să ceară intervenţia divină în problemele prezentului. Dumnezeul resemnării lor nu mai intervine în istorie. Evenimentele curg de la sine. Confruntaţi cu problemele prezentului, caută răspunsuri evazive şi cu pronunţate accente duhovniceşti: “De ce-i aşa, o ştie El”, “Poate că aceasta este voia Domnului!”, “Cine ştie ce binecuvântare se ascunde în dosul acestei tragedii!”

Apropo! Vă puteţi imagina pe văduva săracă din pilda Mântuitorului filozofând astfel? Ea ştia că nu se ascundea nici o binecuvîntare în spatele suferinţei ei, că nu era voia lui Dumnezeu să trăiască în asuprire, că există dreptate în lumea aceasta şi că trebuie să ţi-o cauţi cu insistenţă, că trebuie să lupţi pentru schimbarea lucrurilor. Ea ştia că nu există un destin inflexibil care nu mai poate fi schimbat. Ea ştia că rugăciunea cu stăruinţă schimbă lumea. Unde am uitat noi oare această logică simplă a credinţei creştine?

Resemnarea în faţa unei realităţi anormale nu este nicidecum un atribut al unui creştin adevărat. Creştinul este un om care are un mesaj ce schimbă lumea. El este fiul Unui Dumnezeu atotputernic care vrea şi poate să schimbe răul în bine. Creştinul este un “împreună lucrător” cu Dumnezeu. El este în această acţiune de schimbare a lumii împreună cu Creatorul ei. De aceea, ori de câte ori există o situaţie deplorabilă în această lume, Dumnezeu “Se miră că nu mijloceşte nimeni”. Se miră de lipsa mea şi a ta de cooperare cu El la schimbarea lumii.

Trăim, într-adevăr, vremuri grele. Lumea este frămîntată de probleme enorme. Corupţia sufletului omenesc ne înspăimîntă. Se aud voci disperate lamentîndu-se de putregaiul conştiinţei românului, de lipsa de toleranţă a unuia faţă de ideile celuilalt. E un vulcan de ură şi nemulţumire ce clocoteşte în adâncul fiinţei noastre. Sunt fiare dezlegate în hrubele sufletului pustiu de Dumnezeu. Am pângărit templul lui Dumnezeu din noi. Ne-am resemnat în alunecarea toboganului zilnic spre nefiinţă. Apoi, lumea întreagă nu are temelii mai onorabile. Sămînţa dictatorilor n-a pierit. Tunurile bat. Curge sânge şi se strigă absurde lozinci. E parcă atât de logic să spunem: “sfârşitul e aproape”, şi să ne resemnăm tăcuţi în perspectiva lui. Dar oare cine stă la roata lumii? Mâna cui modelează lutul ei? Dacă este Dumnezeul iubirii, atunci de ce trândăvim resemnaţi pe întortochiatele ei cărări? Atunci de ce suferim anormalul ei? De ce tăcem la şicanele “pârâşului” nostru?

Rugăciunea este o revoltă împotriva a tot ce nu este după voia lui Dumnezeu. Este protestul inimii noastre împotriva faptului că Numele lui Dumnezeu nu este sfinţit aşa cum se cuvine în lumea creată de El; că Voia Sa nu se face atât cât trebuie şi că Împaratia Sa n-a venit în toate inimile din jurul nostru.

În Scoţia, John Knox s-a rugat: “Doamne, dă-mi Scoţia, sau mor!” Voia mai bine moartea decât ca ţara sa să fie pradă păcatului şi iadului. Unul din părinţii fondatori ai Statelor Unite a lansat strigătul acestei naţiunii, strigăt călăuzitor prin veacuri al acestui popor: “Daţi-mi libertatea, sau moartea!” Strigătul consacrării supreme al acestui om a păstruns prin veacuri spre sufletele miilor de tineri români, care în timpul Revoluţiei au strigat: “Murim, dar de-aici nu plecăm!” El a fost repetat de tinerii chinezi când tancurile le zdrobeau trupurile. Faţa lumii s-a schimbat. Libertatea a venit din mîna Celui ce modelează peisajul multicolor al neamurilor pământului. Ţara se va schimba când vom porni la rugăciune cu revoltă faţă de resemnarea noastră, faţă de păcatul ce a indundat oamenii ei. Zidurile ei în ruină se vor ridica din nou atunci când în spărtura lor se vor ridica oamenii lui Dumnezeu care nu mai pot răbda dărâmăturile, care se vor scula să caute dreptate la Dreptul Judecător.

Numai supăraţi pe păcat cu supărarea lui Dumnezeu, revoltaţi împotriva victoriilor iadului, duşmani pe faţă ai oricăreu fărădelegi, şi încrezatori pe deplin în dreptatea divină, creştinii se vor ruga cu adevărat. Rugăciunea lor va schimba lumea. Rugăciunea lor va schimba viitorul.

Sunt mai mult interesat de schimbarea viitorului semenilor mei decât de viitorul în sine. Sunt mai preocupat de modificarea destinului ţării mele decât de scenariile apocaliptice ale următoarelor zile. Cred mai degrabă că porţile Islamului pot fi zguduite din temelii cu berbecii rugăciunii decât cu bombardierele B52, sau manevrele politicii Casei Albe. Cred mai mult în puterea transformatoare a rugăciunii de mijlocire decât în forţa armată a tuturor ţărilor pământului, pentru că la roata lumii, modelându-i lutul după plăcerea Sa, stă Marele Olar.

Roata lumii se învârte sub Mîna Sa!

73 de gânduri despre “Rugăciunea – revolta împotriva anormalităţii

  1. Ianchis Ioan

    Wow!!! Ce convingatoare pledoarie pentru rugaciune!!!
    El, Isus Christos a vazul rodul muncii sufletului Sau si s-a inviorat. (Isaia 53:11)
    La treaba cu totii!!! Inviorarea e pe drum!!!

  2. Magdalena

    Domnul Isus a spus:
    „De aceea va spun ca orice lucru veti cere, cand va rugati,
    sa credeti ca l-ati si primit, si-l veti avea. (Marc.11:24)”

    rugaciunea:
    …asa de simplu si, totusi asa de complicat !!!
    …asa de usor si, totusi asa de greu!!!
    …asa de ieftin si, totusi asa de scump!!!
    …asa de convenient si, totusi asa de inconvenient!!!
    …asa de pretios si, totusi asa de nepretuit!!!
    Nevegherea, nepasarea, indiferenta, apatia este antidotul rugaciunii.
    Doamne, fiecare respiratie sa ne fie o rugaciune,
    si numai asa, vom avea o inima ca a lui Dumnezeu-
    si, asa vom vedea minuni, si pe Dumnezeu !
    Aceasta este rugaciunea mea, de Valentines day:
    Doamne Isuse, te rog , schimba-mi inima ! Multumesc!

    1. Magdalena, ce treaba avem noi cu acesta sarbatoare pagina ” Valentines day ” ?
      Si apoi pe militarii astia nu i-a invatat nimeni ca ei nu au voie sa se roage cu capul acoperit, caci rugandu-se astfel necinstesc pe Dumnezeu ?

        1. Ba da frate Lascau si evreii care roaga cu capul acoperit Il necinstesc pe Dumnezeu. Cuvintul lui Dumnezeu este Lege pentru toti, fie evrei, fie neamuri. Aici nu este targuiala pentru nimeni.

          1. Un pacatos

            Stimate domn Remus, au preotii legii vechi nu aveau un acoperamant pentru cap?
            ” Marele preot din fraţii tăi, pe capul căruia s-a turnat mirul de ungere şi care este sfinţit, ca să se îmbrace cu veşmintele sfinte, să nu-şi descopere capul său, nici să-şi sfâşie hainele”
            ( Levitic 21: 10).

      1. Magdalena

        @ Remus:
        Am anticipat ca se v-a gasi o persoana sensibila
        la Valantines day, fiind sarbatoare pagana…
        Intentionat am amintit-o, pentru provocare.
        the V-day este o zi buna de evanghelizare
        despre Iubitul INIMI credinciosului, ISUS.
        Iubitii Domnului Isus sa-si cerceteze INIMA,
        daca este intreaga pentru EL si, plina de EL.
        Incercati sa marturisiti de dragostea
        Domnului Isus , de V-day!
        Timp sa avati, ca usi se deschid usor…
        dar, sa va rugati, in prealabil ! GBY

      2. Remus , am impresia ca faci parte din aripa „taliban” a cultului penticostal. 🙂 Dar nu te lasa intimidat, eu cel putin iti citesc toate comentarile, esti foarte original. Mor de curiozitate sa pot sa vad cum arati( o poza acolo), este un hobby al meu sa incerc sa pun fata impreuna cu vocea sau ( in cazul acesta) postarile. Dai inainte fratele meu, nu te lasa, oameni cu curajul tau sint in „short supply”. 🙂

        1. Gabi Bogdan,

          imi pare rau ca ti-ai facut o parere nu tocmai potrivita despre mine. Pot insa sa-ti spun cu toata inima ca nu am nimic a face cu ” talibanismul penticostal „, insa caut ca in cuvintele mele si in judecata mea sa fiu drept. Judecata dreapta si fara partinire face parte din caracterul lui Dumnezeu. Judecata dreapta te scuteste de mari pacate, pe cind judecata stramba si partinitoare te arunca in mlastina pacatului. Vezi cazul ” Pettrusu ” alias Strajerul.
          Vad ca in vremea noastra multi copii a lui Dumnezeu nu stiu sa deosebeasca binele de rau in unele lucruri, ceea ce demonstreaza ca au probleme cu „directia „.
          Cel mai important este ca sfarsitul alergarii noastre sa fie bun, ca sa putem avea parte impreuna cu Cel Ce Este Viu in Vecii Vecilor. Dar pentru ca alergarea noastra sa fie in directia buna avem nevoie de un „traseu bun „( Evanghelia sanatoasa ) caci, chiar daca intentiile sint bune si curate, fara ” traseul corect ” ma indoiesc ca poti ajunge la tinta.

        2. Adrian.S.

          Lui Remus i place sa fie sef .:)E taliban inrait ,in special impotriva femeilor:).Have batic,you’re safe.Not have batic ,big trouble:). Salutare draga Gabi de la fratili tau din judetul sighi orasul mediesh.Oriunde ai fi aminteste-ti de branza autentica de poiana si salamu’ bun de sighi.

            1. Mai Remusica,vrei nu vrei,tocmai ai confirmat banuielile fratelui Gabi.
              oricum,Drago,NOC si Liviu Matei ti-ar pune acelasi diagnostic.
              Cum se face ca atunci cand apari tu,automat incepe cearta?

      1. Magdalena

        Gabi Bogdan:
        nici nu-ti doresc s-o cunosti pe „Valentina”…
        Scriem de rugaciune, care poate schimba lumea si viitorul.

        Eu am rugat pe Domnul, sa-mi dea o inima a rugaciunii,
        astazi, cand milioane dau inima lor, te „minunezi” cui?…

        Privilegiul rugaciunii este „palaria jos”, sau pocainta ?

        Da ! ziua de azi a cerut mai multa rugaciune, decat cea de ieri!
        Fii binecuvantat, fratele meu !
        PS:
        si, ca fapt divers, sa nu aud ca nu i-ai dus flori sotiei !

          1. Magdalena

            Br. Emanuel,
            As you know your br. P, he is a gentelman & a treasure!
            Speaking of joy, not the flowers are the „joy maker”…
            The joy of 38yrs, on the same narrow path, along with
            our Lord, has become a Treasure. Praise the Lord!
            Prayer, Faith, Hope & Love are the rocks on/of The Path.
            Be bless, my brother.
            PS: it looks that Drago is trying to recruit a ucenic…

        1. Emanuel

          Cosider ca cei care au gasit adevarata dragoste sint datori s-o faca cunoscuta la cit mai multi.
          Cit preveste recunosterea si sarbatorirea acestei zile eu socotesc de datoria copiilor lui Dumnezeu sa foloseasca orice prilej pentru a-l face cunoscut pe Mesia,Isus Mintuitorul lumii
          Un exemplu; Fratii adventisti(cel putin cei pe care eu ii cunosc) nu serbeaza Pastele zilelor noastre,fiindca n-a fost poruncit de Domnul Isus sa-l sarbatorim.Respect intelegerea lor dar eu am avut prilejul odata de Pasti fiind inca in Romania sa vorbesc cu o femeie nemintuita despre jertyfa Domnului Isus.Si totul a plecat de la intrebarea ei cu privire la faptul ca noi romanii sarbatorim in cite un an de doua ori,nu mai stiu care cum,ortodoxii odata si pocaitii alta data.
          I-am raspuns atunci asa;”Dumneavostra sinteti o femeie inteligenta si satan stie ca ginditi si va ridicati intrebari.Si ast aeste foarte bine,numai ca el v-a pus in minte o intrebare gresita.Trebuia sa va intrebati de ce se serbeaza Pastele .Ori aceasta intrebare v-ar fii implicat personal in ea si va privea personal,trebuind sa dati un raspuns.De aceea nu va mai bateti capul cu numarul serbarii Pastelor ci cu motivul serbarii Pastelor”.
          Vezi dragul meu cum putem transforma ceva intr-un prilej de marturisire a Domnului.
          Nu fac acelas lucru de exemplu co Halloweenul.Despre acestra stiu ca este demonoic si spun oricui sa stea departe de el.
          Dar,ma rog Domnului pentru mine si pentru toti cei care cauta pe Domnul dintr-o inima curata sa fim „sare si lumina” in lume.

    2. Adrian.S.

      Sarbatoarea e pagana dar pentru mine e doar o zi mai speciala.o zi care,din punct de vedere economic e totusi necesara,ca si-asa suntem in criza si trebuie sa stimulam consumul.De altfel ce spuneti de ziua nationala a Romaniei.Este o sarbatoare pagana nu-i asa?Dar,cum se face ca noi stam acasa in loc sa mergem la servici(ce ipocriti suntem nu-i asa frate Petrica).Daca e sa fim corecti , noi,cei care nu credem in astfel de sarbatori ar trebui sa mergem la lucru.Nu-i asa?Aceasi discutie am avut-o cu un sambetist cand i-am zis sa lucreze Duminica.
      Domnul sa te binecuvanteze Magdalena pentru rugaciunea minunata facuta Domnului.

  3. John C.

    Frate Remus 1Corinteni 11:4,5 pt .unii nu mai sint actuale(chiar daca sint pastori) e o problema de cultura,ce ne facem insa cu Apocalipsa 22:19.Sint convins insa ca vi se va oferii cu promtitudine o cheie hermeneutica originala!

    1. Ceea ce mie mi se pare caraghios, este că Dvs, ca şi fratele Remus, faceţi hermeneutica unei poze din ilustraţia titlului, şi nu a textului publicat de mine. Fotografia nu-mi aparţine, nu sunt eu în ea, nu sunt membri bisericii pe care o păstoresc acolo.Sunt nişte soldaţi care se roagă înainte de a se confrunta cu moartea.
      De unde ştiţi atât de bine ce voi oferi eu cu promtitudine? Credeţi că insinuările acestea răutăcioase sunt roade ale Duhului? Dacă ele ar face parte din pălăria Dvs. n-aş avea nici o problemă. Vin însă de sub ea. Şi e grav.

  4. sergiu tofanel

    Crestinul s-a confruntat tot timpul cu acest paradox: rugaciunea este mijocul prin care omul credincios traieste cele mai mari victorii dar si cele mai mari infrangeri. Da, am auzit nenumarate marturii despre puterea rugaciunii. Oameni vindecati de boli fara leac, convergente de circumstante care arata o mana dumnezeiasca, vieti schimbate. Dar asa cum istoria este scrisa de cuceritori, tot asa este si cu rugaciunea. Auzim despre rugaciunile ascultate, dar prea putin vorbim despre esecurile rugaciunii. Adevarul este ca fiecare problema fara solutie, fiecare boala fara leac, fiecare moarte inainte de vreme este o marturie a ineficacitatii rugaciunii.

    Mentionam mai sus ca cele mai mari infrangeri au loc in rugaciune. Este usor sa dam vina pe diavol sau pe om cand lucrurile merg din rau in mai rau. Dar nu este chiar atat de usor sa acceptam faptul ca majoritatea rugaciunilor nu produc rezultate conrete. Atunci este mai bine, cred eu, sa adoptam atitudinea stoica: „aceasta este voia Domnului”. Se spune ca omul invata mai bine din esec decat din succes. Si cred ca asa si este. Din pacate, lectia esecului in rugaciune este resemnarea. Este mai sigur sa ne rugam pentru lucruri posibile decat pentru lucruri imposibile. Este mai usor sa acceptam realitatea zilei de astazi ca fiind voia lui Dumnezeu, decat sa contemplam posibilitatea (cat de mica ar fi ea) neputintei sau nepasarii lui Dumnezeu. La nivel fundamental, toate aceste lucruri tradeaza o credinta de suprafata care proclameaza pe Dumnezeu ca Domn si Mantuitor, dar fara putere de a produce vreo schimbare. Si acest lucru nu este ceva anormal, ci dimpotriva, este la norma!

    1. Mă bucur de profunzimea gândurilor Dvs. şi vă mulţumesc pentru ele. Este încurajator să vezi că mai sunt oameni care citesc postările şi care se inspiră din ele pentru comentarii şi nu doar din poza din titlu.
      Am putea vorbi de marile înfrângeri care au loc în rugăciune, dacă ele produc doar resemnare. Când refuzul sau tăcerea divină îmi înfrâng firea pământească, atunci ele devin victorie. Rugăciunea nu este să-L înduplecăm pe Dumnezeu să facă voia noastră – aceasta este păgânism – ci mai degrabă să aflăm voia lui Dumnezeu şi să ne înduplecăm voinţa ca să ascultăm de ea. Şi aceasta este izbândă. Una mare de tot.
      În postarea mea eram necăjit pe resemnarea multor creştini în faţa anormalului din viaţa noastră. Resemnarea lor nu este doar laşitate în faţa luptei ci şi necredinţă în puterea transformatoare a lui Dumnezeu. Este atât de patetică resemnarea unor părinţi care nu se mai roagă şi nu-l mai aşteaptă pe fiul risipitor…
      Lista este tare lungă!

  5. Pingback: 11 postări în Top 100 WP (15.02.2011) « România Evanghelică

  6. Emanuel

    Draga Sergiu,nu pot sa ma abtin in ati raspunde la cuvintele:”Adevarul este ca fiecare problema fara solutie, fiecare boala fara leac, fiecare moarte inainte de vreme este o marturie a ineficacitatii rugaciunii.”sau „majoritatea rugaciunilor nu produc rezultate conrete.”.
    As dorii sa te intreb cu tot respectul de care pot fii in stare: De cit timp cunosti pe Dumnezeu? Asta in cazul in care Il cunosti.
    Dragul meu ,rugaciunea nu-i ceva care trebuie sa aiba raspunsul pe care prea adesea noi il dictam lui Dumnezeu. Poate ca de aceea tu spui ca multe rugaciuni nu primesc raspuns.Da ,este adevarat ca nu primesc RASPUNSUL ce-l doresc eu.Dar ele primesc raspuns din partea lui Dumnezeu,cu conditia sa fie facute in curatie de inima si viata si dupa voia lui Dumnezeu si in acord cu voia Sa..
    Am rugaciuni la care nu am primit raspuns asa cum am vrut eu si astazi multumesc lui Dumnezeu ca nu mi-a ascultat rugaciunea. M-am rugat si am fost vindecat in chip miraculos de Dumnezeu.Dar m-am rugat pentru cineva extrem de drag sa fie vindecata de o durere inebunitoare.Si Dumnezeu „nu a facut nimica”.In durerea mea m-am certat cu Dumnezeu.A fost cea mai urita comportare ce am avut-o vreodata catre Dumneze.Bine ca nu „Si-a pus mintea cu mine”. De altfel in cartea Iov citim cuvintele:”Cel ce sufera are dreptul la mila aproapelui,chiar daca a parasit frica de Cel prea inalt”.Ori Dumnezeu,care a inspirat aceste cuvinte ar putea sa actioneze impotriva cuvintelor Sale?.Nicidecum.A avut mila de mine si nu m-a spulberat de pe fata pamintului pentru vorbele mele nechibzuite. Vreau insa sa te asigur ca-L iubesc si-L cinstesc,fiindca este Dumnezeu si S T I E ce face totdeauna.
    Raspunde Dumnezeu la rugaciuni?.Da ,insa in felul Sau si in timpul Sau. De aceea copiii Lui Il preamaresc si-L iubesc .
    As vrea sa spun citeva cuvinte despre rugatul cu capul acoperit. Nu stiu cum o fii comentatorul care a ridicat aceasta problema,dar eu m-am trezit adeseori conducind masina si incepind sa ma rog,fara sa ma gindesc ca am capul acoperit.Nici nu am tras pe dreapta sa ma dau jos din masina sa ingenunchez. Desigur ca nu am s-o fac niciodata cind pot sa fiu descoperit,fie in casa fie intr-un loc de inchinare.
    Am fost odata intr-o biserica americana si am vazut ceva tineri cu capetele acoperite.Am intrebat pe prietenul care ma invitase in acea biserica despre situatie si mi-a rapuns cam asa;”poate ca nu i-a invatat nimeni despre acest amanunt”. Aici trebuie sa fac o subliniere foarte importanta si trista,dar adevarata.Se intorc oameni la Domnul in bisericile noastre si nu se ocupa nimeni de ei cu privire la multele lucruri ce privesc trairea ca si copil a lui Dumnezeu.Credeti-ma ca stiu ce va spun.Am auzit aceasta stind de vorbe nu odata cu persoane noi intoarse la Domnul ,care faceau anumite lucruri ce nu se cuvine(nu neaparat pacate). Trebuiesc invatati insa conducatorii bisericilor noastre(in general) se ocupa de inmultirea membrilor si nu de cresterea lor.
    Cei care stim si putem face aceste lucruri ,ferice de noi daca le facem.
    Sa aveti o zi binecuvintata cu Domnul.

  7. Fr. Lascau,

    subscriu si eu la cele scrise de dvs., insa nu uitati ce spune Scriptura: ” mare putere are rugaciunea celui NEPRIHANIT „. Deci, pentru a se intimpla ceea ce doriti dvs. sufletele trebuie sa fie neprihanite, altfel poti sa te rogi pina iti creste barba de 1 metru. Chiar rugaciunea unui om facuta intr-o stare necorespunzatoare poate fi socotita de Dumnezeu o scarba.

    Si daca tot ati postat o poza cu militari si avind in vedere ca acum nu demult ati afirmat ca Biblia este pentru pedeapsa capitala( lucru cu care nu sint de acord cu dvs. ), cum credeti ca se impaca ca un militar crestin sa faca parte din plutonul de executie pentru cineva care a primit pedeapsa capitala prin impuscare? Sau cum se impaca invatatura Nou Testamentala cu participarea crestinului ( nascut din nou ) la razboi pentru a ucide adversarul care-i cotropeste tara ?
    Consider acest subiect unul deosebit de important, subiect care imparte crestinii in doua tabere. Unii pro participare la razboi, altii impotriva.

    1. Un pacatos

      ” Şi am văzut fiara şi pe împăraţii pământului, şi oştirile lor adunate, ca să facă război ce Cel ce şade pe cal şi cu oştirea Lui.” ( Evrei 19: 19).
      Crestinul trebuie sa faca parte din ostirea lui Dumnezeu.

    2. Remus.Referitor la razboi.LUPTA DACA TREBUIE.UCIDE DACA TREBUIE,DAR NUMAI DACA TREBUIE.
      Un crestin trebuie sa se apere daca tara sa este invadata.Dar,in armata,exista trupele care intra in lupta si cele auxiliare care se ocupa de aprovizionare,etc.Nimeni nu-ti interzice sa faci parte dintre acestia din urma.Dar sa refuzi participarea la razboi,asta se cheama tradare.Tine minte ca noi trebuie sa ne supunem autoritatilor.
      P.S. Frate Petrica.Data viitoare cand faceti astfel de articole puneti alte poze,ca sa nu se supere mimozele.

        1. Adrian.S.

          Dragul meu Remus.Vezi cuvintele DACA TREBUIE DE LA FINAL.TOTODATA vezi cuvintele trupe auxiliare.Trupele auxiliare nu sunt altii decat bucatarii,ingrijitorii,etc.Ori cum trupele auxiliare nu particia in lupta,poti sa-mi explici cum pot ei sa ucida?

          1. @ Adrian S.
            Fara sa te supar,dar indrasnesc sa te contrazic in unele puncte de vedere;
            a)-angajarea ca „ostas” o face Stapinul
            b)-repartizarea „pe arme” a ostasului o face Stapinul
            c)-dotarea(echiparea) ostasului cu tipul de”arma” si calibrul acestei se face de Stapinul,in functie de calitatile si capacitatile „ostasului”.
            d)- daca Remus (cazul in speta) intruneste virtutile de ” watchman,ochitor,purtator de armament greu(mitraliera,aruncator de flacari etc) Stapinul n-o sa-l treaca ,sau sa-l lase la”polonic” numai sa „mestece”in ciorbe. Locul lui este in „first line” dotindul si cu un „huntdog”
            pentru a nu se rataci.

            1. Stiu Drago.Dar de regula pe penticostali nu o sa-i bage in front line.Asa ca poate Remus are noroc si prinde un loc la polonic.DAr,conform marturisirii de credinta,noi trebuie sa mergem la razboi daca suntem chemati.De altfel ,cum explici cazul Corneliu?

            2. @Adrian S.
              Pe Corneliu,pocainta „reala” la prins
              „incatarambat” in uniforma militara ,facindu-si datoria „cu onoare” atit fata de Dumnezeu cit si fata de Cezar.
              Asta „DA” soldat,placut lui Dumnezeu,inzestrat cu darurile cirmuirilor,rugaciunilor,milosteniilor etc dupa care a mai primit si „vorbirea in alte limbi”.

      1. Adrian.S.

        Citez din marturisirea de credinta a cultului penticostal punctul 29:
        Noi credem ca voia Lui Dumnezeu este sa fim loiali fata de stat si fata de autoritatile statului.
        Cuvantul lui Dumnezeu ne impune recunoasterea si respectarea autoritatilor si a ordinii de Stat (1Petru 2:13-17; Tit.3:1,2); pe de alta parte aceasta este si o datorie nationala si cetateneasca. Autoritatile Statului sunt randuite de Dumnezeu, pentru pastrarea ordinii publice, pentru conducerea tarii si binele poporului (Rom.13:6-7).
        Noi suntem datori a ne ruga pentru autoritati si Inalta carmuire (1Tim.2:1-3).

        Prin urmare,Remus,daca TREBUIE,atunci mergem la razboi.Soldatii au nevoie de bucatari,de chelneri de carausi,de trupeauxiliare.Iar daca chiar trebuie sa facem parte din trupele de lupta si trebuie sa ucidem, sunt sigur ca Dumnezeu va intelege.

    3. Emanuel

      Cu deosebit respect as dorii Remus sa elaborezi putin,dar biblic ,te rog,aceste cuvinte: „Chiar rugaciunea unui om facuta intr-o stare necorespunzatoare poate fi socotita de Dumnezeu o scarba”.Mai precis ce insemneaza dupa tine ,potrivit Sfintgelor Scripturi termenul „stare necorespunzatoare”.Ar fii bine de explicat avind in vedere ca aceste comentarii pot fii citite si de persoane nu foarte familiarizate cu Biblia.
      Si ,daca nu cer prea mult,inca un lucru si anume legat de pedeapsa capitala.Poti sa nu fii de acord cu Fr Petrica,dar important este sa fii de acord cu Biblia,fiindca in ultima istanta este SINGURA AUTORITATE in orice domeniu. Cel putin pentru cei care pretind ca sint copii ai lui Dum,nezeu.
      Multumesc frumos pentru aportul adus .

      1. @Emanuel,
        Lol:)
        ..Daca citeai cu mai mare atentie,fraza scrisa de Remus,inainte de cea la care faci referinta,intelegeai ca Remus prezinta expresia de”stare necorespunzatoare” pe „omul cu barba de 1 metru”.
        Deci pina la „dimensiunea” corespunzatoare,omul este in stare „corespunzatoare” indiferent de „cite barbi” afiseaza..
        Curat…original ..il „taie” pe Gavrila.

    4. Fr. Lascau,

      comentariul meu asteapta un raspuns!!!
      Este inadmisibil ca un pastor sa dea dezlegare unui crestin sa participe la razboi pentru a ucide, sub pretextul apararii tarii de invadatori!!!!! Va rog sa raspundeti intrebarilor mele.

        1. Pai frate Lascau!!!! Eu aici nu vorbesc cu un ” penticostal ” ??? Ori cumva Biblia are mai multe statute dupa cum le cade bine oamenilor ?
          Daca Dumnezeu nu-ti da dreptul sa dai o palma inapoi celui ce te loveste, cum iti da El voie sa impusti un om ?
          Ori nu cumva dvs. vreti sa vestiti o alta Evanghelie ????

      1. Un pacatos

        – ” Sufera impreuna cu mine, ca un bun ostas al lui Hristos Iisus.
        Nici un ostas nu se incurca cu treburile vietii, ca sa fie pe plac celui care strange oaste.” ( II Timotei 2: 3- 4);
        – ” Iar in Cezareea era un barbat cu numele Corneliu, sutas, din cohorta ce se chema Italica,
        Cucernic si temator de Dumnezeu, cu toata casa lui si care facea multe milostenii poporului si se ruga lui Dumnezeu totdeauna.” ( Fapte 10: 1- 2).

  8. Radu Oprea

    Rugaciunea poate fi definita ca fiind comunicarea intre doua persoane care se iubesc
    reciproc:Dumnezeu si omul.Aceasta comunicare inseamna de fapt un dialog si nu
    un discurs prezentat lui Dumnezeu.(dialog si nu monolog).Dan9-21,23. Ap.Pavel re-
    ferindu-se la viata de rugaciune a Domnului nostru Isus Christos,scrie: Macar ca
    era Fiu…”El este acela care in zilele vietii Sale pamantesti,aducea rugaciunu si ce-
    reri,cu strigate mari si lacrimi catre cel ce putea sa-L izbaveasca” Ap.Luca scoate in
    evidenta faptul ca viata cotidiana aDomnului Isus,era marcata de permanenta ruga-
    ciunii.Luca 22-29. „Dupa ce a iesit afara,s-a dus ca de OBICEI in Muntele Maslinilor
    sa se roage”.
    Cu atat mai mult se impune adevaratilor crestini..necesitatea rugaciunii….rugaciunea
    este o experienta pe care o traim, o relatie si nu o simpla activitate !!!
    Iceea ce priveste felul sau caracterul rugaciunii,Biblia deosebeste rugaciuni de cere-
    re,de mijlocire,de multumire si de adorare.
    Adorarea este cel mai inalt si sublim fel de rugaciune…care nu este altceva decat
    omagierea lui Dumnezeu,a minunatelor Sale insusiri,de catre credinciosul care se
    roaga si care intra intr-o emotie fericita cu Creatorul,si predandu-se pe sine
    Adoratorului !….lui Dumnezeu. Adorarea isi gaseste apogeul in jertfa…
    Precum se spunea in articol „Rugaciunea este o revolta impotriva a tot ce nu este
    dupa voia lui Dumnezeu”….dar…. poate fi si o „adorare”,si predare totala in mana
    Creatorului !!!

  9. Pingback: 13 postări în Top 100 WP (16.02.2011) « România Evanghelică

  10. Fr Lascau, vreau sa va intreb, cand aprobati comentariile pentrul publicare ce fel de emotii sau feeling-uri aveti?

    Imi place mult sa citesc aceste pagini si comentarii pentru ca invat istorie, argumente biblice (sau nebiblice), invat limba romana, si cateodata imi vine sa ma dau pe jos de râs pentru ca romanii nostri sunt foarte funny (chiar fara a incerca sa fie funny) 🙂 🙂 🙂

    God bless you pentru rabdare!

      1. Eugen

        Fr. Lascau,
        exercitii emotionale si body building nu ‘s un pericol.
        Pericol este sa nu ajungem „ca’ntre popi” :
        Indemnat de taticul lui, Bula da examen
        de admitere la Scoala de popi.
        Vazand tristete pe fata fiului,
        taticul il intreaba cum a fost la examen ?
        la care Bula raspunde:
        „cum sa fie tata ? ca’ntre popi !!!
        cand ma’ntrebau ei, ma ‘nchinam eu-
        cand raspundeam eu, se’nchinau ei !”

  11. Dumnezeu sä-mi binecuvänteze fratii!
    N-as vrea sä se poticneascä nimeni prin faptul cä-mi exprim si eu pärerea mea.I-mi cer iertare de la inceput dacä cuvintele mele ar putea sä tulbure pe cineva.Spun asta pentru cä väd cä pärereile sänt diferite cu privire la subiectul dezbätut.Nu vä cunosc personal pe niciunul dar ne cunoaste Dumnezeu pe toti.Nu doresc sä mä pun de partea nimänui vreau sä rämän insä in Cuvänt asa cum ne-a fost däruit de Dumnezeu..In primul ränd vreau sä subliniez cu privire la Cuväntul lui Dumnezeu cä nu ne este ingäduit sä ne abatem de la el.De aceea subliniez ceea ce de fapt a mentionat un frate inaintea mea completänd cu 1Corineteni11:3,4,7.Bärbatul care se roagä sau prooroceste cu capul acoperit i-si necinsteste capul.Capul bärbatului este Hristos!Femeia care se roagä sau prooroceste cu capul desvelit i-si necinsteste capul ei.Nu intru in amänunte si explicatii.Domnul intelepteste pe orice om.Cuväntul lui Dumnezeu este clar si cei care se tem de Dumnezeu ascultä de El.Intre femeie si Hristos este preotul casei adicä bärbatul -slava femeii.Totusi si cea färä bärbat trebuie sä aibä pe cap(din pricina ingerilor) un semn al stäpänirii ei(atunci cänd se roagä si cänd prooroceste) .Intre bärbat si Dumnezeu este preotul vesnic al Casei lui Dumnezeu adicä Hristos.Evreii se roagä cu Capul acoperit pentru cä intre ei si Dumnezeu lipseste Hristos.In vechime evreii au avut o ränduialä in relatia cu Dumnezeu pe care Dumnezeu a instituit-o- o comunicare spiritualä prin preoti(leviti) prin jertfe,prin altar ,prin Sfänta Sfintelor.Ei cautä mäntuirea dupä lege cu propriile puteri.Noi cei care am intrat in noul Legämänt avem o slobozenie in Mijlocitorul Hristos care ne este preot, jertfä ,altar…..Avem cale deschisä spre Stäpänul ceresc.Evrei nu cunosc si nu au aceastä cale pentru cä nu o acceptä din cauza impietririi.De aceea si pozitia noasträ diferitä fatä de evrei cu privire la inchinare.Dar noi care stim si credem Scriptura nouä si invätätura ei trebuie sä tinem ränduiala asa cum am primit-o cu privire la slujirea noasträ-Nu sänt in fapt deloc fariseu dar pe mine mä mirä cä se pierde aceastä invätäturä in adunäri( o potrivire la chipul veachului?).De aceea mie personal mi-ar veni greu sä mä confrunt cu (si sä cred) un prooroc care nu implineste Cuväntul.La fel sä aud vorbind in limbi pe cineva care sfideazä voia lui Dumnezeu.Orice lucru care se face nesocotind sau sucind Cuväntul este cel putin un semn de neascultare.-(Ps.2:11)Slujiti Domnului cu fricä,bucurati-vä tremuränd.Domnul sä ne ajute pe toti sä umbläm inaintea Lui in curätenia inimii si a cugetului nostru.Si mai inainte de toate sä avem inima plinä de dragoste,stäruind in rugäciune pentru toti oamenii.Si pentru aceia care au primit altä incredintare decät a noasträ.Dumnezeu este Cel ce poartä de grijä fiecärui rob.Domnul sä vä binecuvänteze!

    1. Exaustivă exegeză a şepcii soldatului din poză. Va trebui să am mult mai multă grijă de ilustraţiile postărilor mele decât de conţinutul lor. Oricum unii nu-l citesc. Cei mai mulţi se comportă ca în restaurantele de fast-food. Comandă mâncarea după pozele cărţii de meniuri.

    2. gabi bogdan

      Fr Ardelean, o intrebare, eschimosii care sint crestini, aia cum se roaga cu capul acoperit?, Soldatul in mijlocul razboiului isi da casca de pe cap si dupa aia se roaga? Biblia ne spune sa ne rugam la timp si ne-la timp, sau de cite ori sint cu clopul pe cap nu am voie sa ma rog?
      Frate Lascau , data viitoare folositi „foto shop” sa stergeti caciulile sau sa adaugati baticuri, scapati de unele din acele „exercitii emotionale”! Ca mare-i gradina, si multi i-o sarit gardul!!

  12. Un subiect interesant si cu multe comentarii!Si daca dorim sa percepem mai mult din experiente prezente, dechit este scris in SFINTELE SCRIPTURI ,putem sa citim si aceasta carte;
    ” RUGACIUNEA: CHEIA TREZIRII
    David Yonggi Cho ”
    In care scriitorul scrie; „Am scris aceasta carte pentru ca eu cred in trezire si reinnoire. Daca studiem istoria crestinismului vom observa ca rugaciunea a fost cheia tuturor trezirilor spirituale.“
    Pentru mai multe detalii accesati pagina;
    http://www.liferomania.ro/carti-crestine/rugaciunea-cheia-trezirii.html

  13. manole-manole

    Revolta impotriva
    Anormalitatii…
    Boneta-i decisiva-n
    Dorinta unitatii?…
    Armata-n rugaciune,
    Rabdarea celor opt,
    Experiment-Minune !…
    Aduna-i gandul copt .

    Rugandu-va intr-una
    Urmand pe Salvator
    Gasiti intotdeauna
    Avant biruitor…
    Ca nu-i mai mare noapte
    In inima cuiva
    Usturatoarei soapte:
    Nu ma mai pot ruga !…
    Inchina-I cat se poate
    Iubirea-ti pan’ la moarte…

  14. Pt.fratele Bogdan
    Dumnezeu sä te binecuvänteze frate Bogdan.Cuväntul lui Dumnezeu intelepteste pe orice om care vrea sä fie inteleptit.De aceea i-ti voi räspunde la intrebare prin Cuväntul lui Dumnezeu si mä rog ca El sä ti-l descopere.
    Matei 12:3,4.
    Dar Isus le-a räspuns:,,Oare n-ati citit ce a fäcut David,cänd a fläminzit,el si ceice erau impreunä cu el?
    Cum a intrat in Casa lui Dumnezeu,si a mäncat päinile pentru punerea inaintea Domnului,pe cari nu-i era ingäduit sä le mänince nici lui,nici celor ce erau cu el,ci numai preotilor?
    Oare de ce nu a fost osändit David si cei care erau cu el?Oare de ce le-a ingäduit Isus ucenicilor säi sä smulgä spice si sä le mänince in ziua de sabat?
    Dacä avem räspunsul la aceste intrebäri intelegem bine voia lui Dumnezeu.Intelegem si ce inseamnä aceea cä litera omoarä pe cänd Duhul dä viatä.,,Domnul cunoaste pe ceice sint ai Lui”;si:,,Oricine rosteste Numele Domnului,sä se depärteze de färädelege!”
    Cel ce a implinit legea este Hristos.Färädelegea este a lucra färä Hristos (inafara Cuväntului).Intelegem de ce Domnul striga in mijlocul norodului :cine are urechi de auzit sä audä”,sau cine ari ochi de väzut sä vadä”( norodul avea de fapt aveau ochi si urechi) si Domnul Isus nu fäcea glume si nu batjocorea pe nimeni.Deci avem nevoie de ochi si urechi duhovnicesti ca sä vedem si sä auzim ce vrea de fapt Domnul de la noi.Scopul lui Dumnezeu este sä fim cu El in vesnicie.El stie de ce avem noi nevoie ca sä ajungem acolo.Si toate pe care El le-a läsat sä le implinim trebuie sä le implinim nu din obligatie ci cu toatä dragostea.Cäci tot ce facem trebuie fäcut cu si in dragoste ca pentru El.Un om näscut din cer are o vorbire care-l dä de gol cäci este duhovnicesc.Omul lumesc are o vorbire lumeascä,fireascä cäci din prisosul inimii vorbeste gura.Domnul sä te binecuvänteze!

    1. Emanuel

      Frate Ardeleanu,imi cer permisiunea sa particip cu un comentariu la cele scrise de dumneata.Ai spus ca David a mincat din piinile dela Casa Domnului si n-a fost ucis(cum cerea Legea),nici el si nici soldatii care erau cu el. De ce?. Fiindca era o exceptie pe care Domnul a trecut-o cu vederea . Numai ca trebuie sa bagam de seama ca David n-a transformat Casa lui Dumnezeu in „cantina” in timpul care a urmat. Niciodata David n-a mai facut acest lucru.
      Al doilea exemplu pe care l-ai data a fost privitor la ucenici „facind o lucrare” in ziua sabatului. L-a condamnat Domnul isus?.Nu.
      Pai tocmai aceste exemple ar trebuii sa-ti fie raspunsul biblic la problema care ai ridicat-o cu prvire la rugaciunea „in chip nepotrivit”.
      Intr-o zi sotia a plecat de acasa si a lasat fetita de 3.5 ani singura,fiind sigura ca eu o sa ajung acasa intr-o ora(aveam munca de teren).Ora acea s-a transformat,datorita unor lucrari la serviciu,in peste 4 ore. Pai vreau sa te asigur ca in tot acest timp m-am rugat,desii mergeam pe strada si cu sapca in cap si printre oameni,dar eu ma rugam neincetat ca aveam o situatie disperata. Cind o sa fii intr-o astfel de situatie o sa uiti ca ai sapca in cap. Hai sa fim seriosi,sa nu „strecuram tintarul si sa inghitim camila”. Sa-L cunoastem pe Domnul,sa-L iubim cum se cuvine si atunci vom face lucrurile dupa voia Sa si Ii vom fii placuti. Si inca un lucru,ca sa ma explic; Nu-mi aduc aminte sa fii discutat vreodata cu tatal meu cu sapca in cap in casa,dar daca mergeam cu el pe strada iarna era foarte normal sa vorbesc cu el „necuvincios”cu capul acoperit. Sper ca am fost inteles bine.
      Iti doresc tot binele de care Domnul poate sa-ti faca parte,dar mai ales binele de-a-L cunoaste pe El si partasia Lui.

        1. Stimata Magdalena !!! De unde Amin, Amin ??? Ori nu cumva vrei tu sa sucesti Cuvintul lui Dumnezeu ???? La cele mai multe surori le este greu sa-si acopere capul la rugaciune, fiindca ele tin mai mult la imaginea lor corporala ( ca vezi doamne l-i se sifoneaza freza si apoi nu mai sint asa de frumoase ) decit la Cuvintul lui Dumnezeu si apoi mai au pretentia la Imparatia lui Dumnezeu !!!!

          1. Fratele meu Remus, care sunteti dintr’aceia pentru care a murit Domnul Isus:
            departe de mine, ca vreo data sa am indrasneala de a suci Cuvantul lui Dumnezeu!
            Cu respectul ce se cuvine Cuvantului lui Dumnezeu, va salut cu 1Cor 11:16 :
            „Daca iubeste cineva cearta de vorbe,
            noi n-avem un astfel de obicei si nici
            bisericile lui Dumnezeu. ”
            Duhul Sfant este cel ce poate convinge fiecare individ de starea personala in lumina Cuvantului
            lui Dumnezeu.
            Datoria mea este ca sa ma judec pe mine insumi
            iar pentru cei din jur, sa am dragostea Domnului Isus.
            Sunt chemata la pocainta personala !
            Nu sunt chemata sa judec cate baticuri si cate palarii sant pe capete!
            Amin! Amin!

            FIECARE v-a da socoteala

          2. @ Remus:
            a-ti scris:”…si apoi mai au pretentia la Imparatia lui Dumnezeu !!!!”

            Ma bucur la gandul ca Imparatia lui Dumnezeu nu se ia cu „pretentia”.
            Nu va consumati energia si ravna cu „grija” asta!

            In Raiul lui Dumnezeu ne vom mira :
            1) ca nu vom vedea pe acei ce am crezut ca vor ajunge acolo.
            2) ca vom vedea pe cei ce am crezut ca nu vor ajunge acolo.
            3) de noi insine, daca vom ajunge acolo.

            Doamne ajuta ca nici unul din ai Tai,
            sa nu se trezeasca prea tarziu .

          3. Vai vai vai mai Remus.Ce te mai oftici tu cand o sora nu-si pune batic.Asa ai nenorocit-o si pe Anca Luta cand te-ai legat de bluza ei(care era o poza di exteriorul bisericii.Ma indoiesc ca in biserica ar purta asa ceva).
            Ca sa nu mai vorbesc ca ai fugit ca un las cand ti-am dat versete biblice cu privire la participarea noastra la razboaie(macar puteai si tu sa-ti ceri scuze pentru faptul ca le-ai numit intentii criminale).
            Stai linistit ca Dumnezeu o sa le pedepseasca daca au facut pacate grave.
            Dar culmea,cand un primar penticostal si tatal sau din Hunedoara sunt anchetati de DNA si cercetati penal(iar dovezile exista), tu imediat sari sa-i ajuti,ne chemi pe toti sa-l acoperim cu dragoste,sa ne rugam pentru ei.
            Pai unde-i dreptatea aia pe care tot o clamezi tu?

  15. NouaOrdineCrestina

    Remus frate, ravna ta o cunosc demult !. Sti ca te-am rugat insistent inca de la „Pasi”,sa impletesti ravna cu intelepciune !( asta numai in conditiile in care ai staruit si ai primit-o de la Tatal !). O vorba din Gulag zicea: ” Unde nu e ,nici H.C.M. -ul nu pretinde ! .In trecut ,(la”Pasi”) procedai la fel si te-am dojenit frateste ,apoi pentruca tu ai simtind ca te iubesc, m-ai inteles si ti-ai cerut iertate ! (dar ai apelat si atunci la procentaje !). Esti recalcitrant,Iti place sa scoti sabia repede , reactionezi impulsiv si lovesti necrutator ,fara sa sti ca lovitura ta este ucigasa , lipsita de ingaduinta,lipsita de intelepciune ,lipsita de dragoste frateasca !.Ce duh de tulburare te macina ??!!.Am observat ca tu nu cauti niciodata pacea pe acest blog !. Esti un critic stapanit de un duh de tulburare,ce se satisface doar atunci cand vede ca ai reusit sa tulburi apele ,esti bagat in seama si cineva iti raspunde !. Este singura ta bucurie self-gratificatoare !. Apoi zemuind de irascibilitate, pleci mai departe , cu carligul tau ascutit ,sa agati un alt subiect ,pe care nici nu te straduesti sa-l analizezi si in care lovesti repede,apoi cu eforturi diametral opuse dragostei, vii sa-ti arati „exigenta ta crestina” !. Esti stapanit in permanenta de un duh de egoism si afirmare radicala si nicidecum de dragoste frateasca !. Soliciti apoi autoritar ,un raspuns ce-ti va racori pe moment si gratificator ,setea de argumentare !.Esti lipsit de profunda cugetare , de puterea de-ati tine in frau emotiile,ranesti pe multi si nu-ti pasa !.Trebue sa realizezi ca nepasarea si superficialitatea ta obsesiv-analitica, vatama mai mult decat o arma !!.Esti un razboinic necugetat ,ce in loc sa unga osia credintei in Hristos ,baga mereu batul discordiei in roata ! . Pe paginile Scripturii sta scris ca ucigasul omoara doar trupul ,dar de sufletul credinciosului nu poate sa se atinga !. Asta pentru cei ce pot sa se hraneasca cu mancaruri mai tari !.Te-ai intrebat vreodata cu ce hranesti pe cei micutzi ??!!

  16. Noua Ordine Crestina ( outward bound ),

    te felicit ca ai reusit sa ma pacalesti, dar nu pentru mult timp. Slava lui Dumnezeu ca a lucrat prin Zaharia Bonte de la Elim din Brussel, si mi-a adus in atentie persoana ta. Se pare ca in blogosfera vorbesti mai multe limbi, dupa cum folosesti mai multe nume anonime. Mi-am cerut iertare de la Dumnezeu pentru faptul ca am cazut in ratacirea indusa de tine. Cuvintele tale stau marturie la Pasi.ro fi linistit. Tu esti un prooroc mincinos si eu am sa te dau pe fata, fiindca tu vorbesti razvratire impotriva Domnului.
    Incepind de la 1 martie 2011 ( macar ca sint dovezi sa incep mai repede ) va incepe demascarea ta, pentru afirmatiile tale mincinoase. Avind in vedere ca esti inaintat in varsta si nu sti cit mai ai de trait eu zic ca este mai bine sa te pocaiesti si sa te intorci la Dumnezeu si El iti va lumina mintea ta ca sa intelegi Evanghelia.

    1. Remus.Si pe mine m-o scapat Zaharia Bonte din Elim Bruxelles,dar acelasi Zaharia Bonte nu cred ca ar aproba felul in care tratezi anumite subiecete din biblie,gen participarea la razboi.Vezi cazul Corneliu conducatorul cohortei Italiana.Vezi punctul 29 din marturisirea de credinta a cultului Penticostal.Dovezi ca in caz de razboi trebuie sa ne prezentam la oaste si sa speram ca vom fi repartizati la polonic.Daca nu,asta e ,trebuie sa mergem in linia 1.

  17. NouaOrdineCrestina

    Draga Remus, Iti multumesc pentru felicitarea de scurta durata !. Da, citind la „Pasi” la articolul: „Dr. Gog la Baia Mare”, jignesti si-l insulti pe doctorul docent Radu Bota !.Apoi pe Lazar Gog il acuzi ca promoveaza o invatatura falsa si mincinoasa, fara sa documentezi nimic !. Apoi pe altii si pe altii !.Insulti ,insulti la nesfarsit ,batrani si tineri ,in drapta si-n stanga !.Vad ca insultele tale au efectul bumerangului iar acum mingea se afla pe terenul tau !. Prinde-o si cauta sa nimeresti cosul, inainte sa sune „arbitrul ” incheierea ultimei reprize !. Cat despre pocainta ,ma rog zilnic ca Bunul meu Mantuitor sa ne ierte la amandoi si sa ne spele toate pacatele noastre in Divinu-i Sange ,acum in aceste zile tarzii si premergatoare Clipei Rapirii si Necazului Cel Mare ce bate la usa !. Si eu si tu , avem in continuare aceleasi drepturi egale la mantuire !.Conditia inimii noastre ne va sabota intrarea ori ori nu !.Mantuitorul ne-a stabilit o noua zi de Sabat care se cheama :ASTAZI !. Cheia de la intrare este in mana noastra dar noi nu trebue sa ramanem incuiati pe dinlauntru , mereu tari la cerbice !. Din mandrie, incapatanare si egoism feroce,ne impotrivim mereu cu nepasare cand auzim galasul chiemarii Lui !. Sincer,nu am cautat sa te pacalesc niciodata si ma rog in continuare pentru tine ,ca impreuna sa stam la masa ,in Vesnicii , cu Mirele si Salvatorul nostru ,cu toti inaintasii nostrii ,cu cei dragi din familiile noastre ce au plecat de langa noi, cu Sfintii si Martirii Crucii lui Hristos ! . Dumnezeu sa-ti dea intelepciune ,sa vezi realitatea si sa simti ca sunt un frate de credina in Isus Hristos, sincer cu tine ! . Cu dragoste crestina , NOC (outward bound ).
    p.s. Apropos, ai avut ocazia sa citesti noua carte a fratelui Ton : ” Bunatate ” ??!!

  18. NouaOrdineCrestina

    Sabia se ridica impotriva ucigasilor,cotropitorilor si talharilor iar bata este facuta pentru spinarea nebunilor.Noua ne ramane datoria sa veghiem , caci nimeni nu este instintat la ce ora din noapte vine hotul bine inarmat !.Cat despre RUGACIUNE, avem datoria crestina si chemarea sfanta sa ingenunchiem in fata Crucii lui Isus, sa ne aducem aminte de siroaiele de Sange Sfant,de vorbele Lui si de vibrarea Lui de dragoste pura !. Paharul suferintei Lui nu a fost indepartat ,GLORIE SI SLAVA NUMELUI SAU ! Sa ne rugam sincer lui Dumnezeu sa nu ne duca in ispita si sa ne pazeasca de Cel Rau,adaugand :-faca-se numai voia ta Tata !.SE APROPIE TIMPURI DE DURERE SI MARI INCERCARI PESTE INTREAGA LUME ! .EXEMPLAR ,Mantuitorul nostru a venit DIN SLAVA CEREASCA, din pura dragoste, iar noi l-am atarnat in piroanele rautatii noastre, sa sufere toate caznele si chinurile,mai mult, L-AM VANDUT DIN NOU pentru interese egoiste si personale ! . A sosit timpul sa ne cada solzii de pe ochi, sa ne vedem starea jalnica si sa ne intoarcem cu cainta la poala Crucii Lui !. Unii dintre noi trec prin dureri ,esec, faliment, boli si incercari . Nu ne-a ramas decat foarte putin timp in care TREBUIE sa ne desteptam, sa ne inmuiem inimile ,sa inlaturam pisma ,rautatea, incapatanarea,ura si certurile familiale si sa NE PREDAM in bratul Lui !. Sa-i cerem lui Isus ,in smerenie si umilinta ,in unitate si sincere si arzatoare rugaciuni IERTARE pentru orbirea si ratacirea noastra !. Nu ne-a ramas nimic de ales !. Si stiti de ce : PENTRUCA DUHUL SFANT LUCREAZA DIN PLIN, REVARSAND PESTE BISERICA ELIM -ARIZONA, LUMINA LUI SFANTA , DRAGOSTE DIVINA SI HAR !

  19. Pt.Emanuel si…pentru altii…
    Väd cä mesajul meu nu a fost bine inteles si de aceea consider cä e nevoie de o explicatie desi exemplul lui David al apostolilor este cät se poate de explicit in contextul in care le-am citat..Simplu.Dumnezeu vede starea noasträ si stie care este gändul nostru vizavi de faptele noastre.Adicä fapta pe care o faci tu ar putea fi numitä bunä in ochii omului si rea in fata lui Dumnezeu..Ceea ce litera si oamenii ar osändi poate sä fie trecut cu vederea in fata lui Dumnezeu.Asa cum i s-a trecut cu vederea incälcarea de poruncä lui David omul dupä inima lui Dumnezeu.Pentru cä era härtuit de Saul (in fapt de satana).Tot asa te vede Dumnezeu si pe tine si mä vede si pe mine cänd luptäm lupta cea bunä si säntem in strämtorare.Asta pentru cä Domnul ne cunoaste cugetul si inima noasträ.Nu putem spune insä cä ne inchinäm in Duh si Adevär nesocotind cu voia Adevärul adicä Cuväntul lui Dumnezeu.Nu este facultativ ceea ce ni se spune cu privire la tinuta bärbatului si a femeii in timpul rugäciunii(vezi semnificatia si rostul). Acum fiecare dintre noi putem sä ne cercetäm in lumina Cuväntului si sä umbläm prin Duhul care dä cäläuzirea.Omul este mai important in fata Domnului decät orice alt lucru pe care l-a creat.De aceea a si ränduit o jertfä desävirsitä pentru salvarea lui din moarte si päcat.Cine ascultä de Dumnezeu este pläcut inaintea lui Dumnezeu.Ascultarea noasträ i-l indreptäteste pe Dumnezeu sä punä in dreptul nostru binecuväntärile Lui.La urmä toate cele ce astäzi sänt ingäduite sä ne ,,cearnä” vor inceta si vor rämine acestea trei: Credinta care vine de la Dumnezeu Nädejdea care vine prin biruinta prin Dumnezeu si Dragostea care este Dumnezeu. Si va mai rämäne cineva:omul nou näscut din apä si din Duh rämas pänä la capät credincios si ascultätor de Dumnezeu.Doamne ajutä-ne!

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s