De ce ducem lipsă?
Se lamenta mai denunăzi un pastor mai tânăr de criza de bătrâni înțelepț. Vedea el așa că specia asta e pe cale de dispariție. Și îmi place să cred că regreta sincer omul.
Acum nu vreau să-mi apăr leatul, dar cred eu că avem o mare criză și de tineri ascultători și cu respect pentru cei bătrâni.
Când ești tânăr e prea devreme să constați că nu mai sunt înțelepți pe fața pământului. O astfel de concluzie este nu doar pripită ci ea spune despre neascultare și lipsă de respect ca junelui care este la faza când le știe pe toate și crede cu totală lipsă de realism că el nu e ca restul lumii.
Porunca divină ca tânărul să asculte de părinți vine din simpla rațiune că cei bătrâni au trecut prin viață și au secerat deja ceea ce au semănat învățând din această experiență că nu tot ce zboară se mănâncă, nu toate dealurile merită cucerite și că unele lucruri nu trebuie făcute.
Criza de azi este mare (poate ca întotdeauna) de tineri care vor să asculte și să fie supuși celor bătrâni.
@Petru Lascau, as vrea sa elaborati putin versetul din Efeseni 6:4 intr-un alt post cind aveti timp. Eu sunt si parinte si copil, traind intre parinti traditionali romani si ci copiii crescuti in cultura americana. Eu multumesc lui Dumnezeu pentru parinti care au inteles acest verset, dar vad in jurul meu o mare lipsa de parinti duhovnicesti.
„Și voi, părinților, nu întărâtați la mânie pe copiii voștri, ci creșteți-i în mustrarea și învățătura Domnului.”
@ ACIDUZZU,
Multumesc mult pentru raspuns.
Poezia e extraordinara.
Gandurile d-voastra au gasit rezonanta in sufletul meu.
Fiti Binecuvantat.
@A Friend,
„Poate d-voastra socotiti ca toti cei cu peri carunti au ajuns si intelepti. Poate nu.”
Poate…
Nici eu nu sunt adeptul de a-i venera pe batranii (cu parul alb) daca nu o merita…
Alexandru Vlahuta scrisese o poezie in sensul acesta: „Scrisoare catre un batran…”
SCRISOARE CATRE UN BATRAN
de Alexandru Vlahuta
Părul alb e lucru mare pentru cine vrea să ştie,
Şi a şti să-l porţi e poate cea mai grea filozofie.
Vremea, ce zbârceşte faţa, netezeşte judecata.
Pentru orice-ncreţitură, mintea trebui să-şi ia plata.
Şi pleoapă de pleoapă când s-apropie-n afară,
Atunci ochiul cel lăuntric vede lumea mult mai clară.
Ah, şi mari lucruri grăieşte gura pregătitei groape,
Şi-nţelept trebui să fie cine stă de ea aproape!
Iată ce gândesc când trece un bătrân pe lângă mine,
Şi când văd pe faţa-i blândă ieroglifele divine,
Ce-a săpat, în treacăt vremea, ca pe-o obeliscă vie!
Mi se pare că într-însul văd un zeu:
Ah, cine ştie
Ce-o fi clocotind în lumea strânsă în bătrânu-i creier,
Şi ce-o fi târând cu sine furtunosul lui cutrier!
Câte visuri izbândite! Câte visuri sfărămate!
Grămădire colosală ici ruine de palate;
Dincolo în codru-n doliu, şi sub el un vraf de scrum.
Într-un colţ trântit se vaită dorul, abătut din drum.
Câte cuiburi goale! Câte, câte falnice porniri
Şi iluzii aurite, prefăcute-n amintiri!
Cum să nu te-nchini în faţa unui astfel de colos!
Şi-n genunchi de admirare să nu-i dai smerit prinos,
Ştiind că până-ntr-amurgul gârbovitei bătrâneţi
El a răbdat vijelia nestatornicei vieţi!
Tot aşa gândeam de tine când văzutu-te-am întăi,
Pân-a nu şti ce acopăr prefăcuţii ochi ai tăi.
Azi, când te cunosc, ce cuget, de voieşti să ştii, ascultă:
E ciudat s-auzi o gură-mbătrânită că insultă.
E ciudat să vezi moşneagul hărţăgos cătând pricină
Lumii şi batjocorind-o, chiar când ea ar fi de vină.
E ciudat să vezi pe capu-i părul alb că se zburleşte.
Răutatea şi mânia pe bătrân cumplit mânjeşte,
Gura lor e pentru sfaturi, nu pentru ocări!
Ce-ai zice
Pe bătrânul cel din ceruri să-l vezi pogorât aice,
Şi din vecinica-i răbdare să-l vezi ca pe-un om de rând,
Mânios, zvârlind cu pietre după noi, şi înjurând?…
Nu-i aşa, că toată slava i-ar cădea în ochii tăi?…
Vezi, noi socotim bătrânii ca pe nişte dumnezei,
Înţelepţi, blajini, pe dânşii pururea stăpâni fiind,
Bunătate şi iubire peste noi împrăştiind,
Purtând vecinic în privirea lor văpăile iubirii,
Aşteptând, ca pe un oaspe drag, clipala adormirii,
Suferind de suferinţa şi de plânsul tuturor,
Duşmanului ce-i huleşte tinzând mână de-ajutor.
Vai! Dar cui spun eu acestea? Ţie, care n-ai idee
Că în oameni pus-a Domnul sfânt-a dragostei scânteie,
Care n-ai dospit în tine decât neagra răutate,
Ţie,-mbătrânit în ură, şi în vrajă, şi-n păcate.
Care n-ai simţit în pieptu-ţi mai curată mulţumire
Decât plânsul altor inimi, ca să-ţi râzi de-a lor zdrobire;
Ţie, care, când vezi pe-alţii propăşind în a lor cale,
Simţi că crapă-n tine fierea… cheagul răutăţii tale.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Haide! Încetează-odată cu smintita-ţi îndârjire!
Leapădă-ţi făţărnicia şi-nvrăjbita ta pornire!
Aibi o clipă de căinţă, pân-a nu intra-n mormânt,
Pleacă-ţi fruntea şi-mblânzeşte-ţi cugetare şi cuvânt.
A surpa din temelie lumea vezi că nu se poate,
Deci astâmpără-te!…
Uite, ţi se văd prin piele toate
Poftele ce fierb în tine! Aibi ruşine cel puţin!
Nu te mai preface! Haide! Cugetă că eşti creştin,
Şi că dincolo de groapă îţi va pune mâna-n piept
Cel-de-sus, şi vei da samă de-ai fost strâmb, ori de-ai fost drept!
Ah! şi când ştii că de ochiu-i nu-i ascuns nimic în vremuri,
Trebui să fii dinainte-i cremene, ca să nu tremuri!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Şi-n auzul celui vecinic, şi-n auzul tău atunci,
S-or deschide-ngrozitoare, ca ale gheenei munci,
Două guri. Una va zice: Eu pământului l-am dat
Alb ca zorii dimineţii, fraged şi nevinovat.
Şi va zice cea de-a doua: Când în sânul meu intrat-a,
M-am cutremurat de groază, Doamne… era putred gata!
http://ro.wikisource.org/wiki/Scrisoare_c%C4%83tr%C4%83_un_b%C4%83tr%C3%A2n
„Si eu apreciez dialogul, dar nu doresc neaparat un argument. ”
Si eu sunt de aceeasi parere si doar subliniam cinstea care o datoram celor mai in varsta (Evrei 13:7) Daca o merita ! Daca nu, totusi sa nu devenim hilari chiar atunci cand acel batran nu merita… Sa nu uitam ca si noi vom deveni batrani…
Cat despre batranii de teapa celor din cartea Susanei (Biblia Apocrifa) n-am niciun respect…
Apropos, Elisei merita aceasta cinste din plin, in ciuda plesuviei sale.
@ ACIDUZZU
Nu in directia aceasta am vrut sa merg, dar in fine.
Poate d-voastra socotiti ca toti cei cu peri carunti au ajuns si intelepti. Poate nu.
Eu incercam sa spun ca nu este totdeauna adevarat, si cred ca Scriptura relateaza acelasi lucru.
Si eu apreciez dialogul, dar nu doresc neaparat un argument.
Multa Sanatate.
Isus si apostoli dupa El niciodata nu a predicat vreo religie .Isus a propovaduit Evanghelia.
Isus strabatea toate cetatile si satele, invatand pe norod in sinagogi, propovaduind Evanghelia Imparatiei si vindecand orice fel de boala si orice fel de neputinta care era in norod. (Mat.9:35).
Cind Biserica si a deschis usile in ziua Cinzecimii ,Petru tot Cuvantul l a propovaduit si rezultatul nu a intarziat sa apara…vezi Fapte 2.14-41.Ei staruiau in invatatura apostolilor, in legatura frateasca, in frangerea painii si in rugaciuni. Care adunatura de popor mai tine si face astazi ce faceau primi crestini.?
Adica daca ne uitam la ortodocsi sau catolici sau neoprotestanti o sa vedem ceea ce am fi vazut la Biserica primara,ori ca este vorba de invatatura ,ori ca este vorba de legatura dintre oameni,ori ca este vorba de frangerea paini ,ori ca este vorba de rugaciune.
Daca tot zice cineva ca este Biserica Lui Dumnezeu atunci unde sunt lucratori pusi de Dumnezeu in Biserica .”””Si Dumnezeu a randuit in Biserica, intai, apostoli; al doilea, proroci; al treilea, invatatori; apoi, pe cei ce au darul minunilor; apoi, pe cei ce au darul tamaduirilor, ajutorarilor, carmuirilor si vorbirii in felurite limbi. 1 Cor.12.28″”””” si 10. Cel ce S-a coborat este acelasi cu Cel ce S-a suit mai presus de toate cerurile ca sa umple toate lucrurile.
11. Si El a dat pe unii apostoli; pe altii, proroci; pe altii, evanghelisti; pe altii, pastori si invatatori,
12. pentru desavarsirea sfintilor, in vederea lucrarii de slujire, pentru zidirea trupului lui Hristos,
13. pana vom ajunge toti la unirea credintei si a cunostintei Fiului lui Dumnezeu, la starea de om mare, la inaltimea staturii plinatatii lui Hristos;
14. ca sa nu mai fim copii, plutind incoace si incolo, purtati de orice vant de invatatura, prin viclenia oamenilor si prin siretenia lor in mijloacele de amagire;
15. ci, credinciosi adevarului, in dragoste, sa crestem in toate privintele, ca sa ajungem la Cel ce este Capul, Hristos. Efeseni 4.10-15.””””
Aveti acesti lucratori in asazisele voastre biserici??????
Pai daca nu aveti acesti lucratori ,inseamna ca acele adunari nu reprezinta pe Dumnezeu deaceea nici Dumnezeu nu si a randuit acolo lucratori,fiindca nu isi gaseste placere in ele.
7. (Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant, si acestia trei una sunt.)
8. Si trei sunt care marturisesc (pe pamant): Duhul, apa si sangele, si acestia trei sunt una in
marturisirea lor. 1 Ioan 5.7-8.
Cit despre religie ,ar fi bine sa ramanem la singura religie care este recunoscuta de Dumnezeu si scrisa in Biblie….Religia curata si neintinata, inaintea lui Dumnezeu, Tatal nostru, este sa cercetam pe orfani si pe vaduve in necazurile lor si sa ne pazim neintinati de lume. (Iac.1:27)
Criza apare in urma unor actiuni si ea se doreste din partea unor persoane foarte inteligente si cu dorinte egoiste!Fiinca se stie ca cei care intra in criza ajung in impas ,ajung desnadajduiti si ushor de manipulat!Acest fenomen a aparut odata cu neglijarea si nerespectarea poruncii divine cu privire la omenire!Iar acum rezultatele le vedem intr-un mod tot mai revelant ,modern si perfid!!Sfintele Scripturi releva starea si rezultatul ;2 Timoteni 3 cu 1 la 9.Si totusi chiti ani au trecut de chind mesajul scris a aparut?Si chiti doresc ca mesajul adresat lui Timotei sa-l asocieze si cu prezentul?Greu de acceptat asa ceva fiinca in fruntea poporului se ridica persoane inteligente cu subiecte si oferte senzationale si astfel lumea ajunge manipulata si indusa in criza de o adevarata cunostinta a CUVINTULUI scris in SFINTELE SCRIPTURI.Si rezultatele ishi expun efectele peste tot vrem nu vrem !!!Si in acest concept devenim o istorie pentru copiinostrii si generatia ce ne urmeaza ,dupa cum cei din trecut au devenit pentru noi o istorie scrisa cu efectele si caracterele ei!!Totushi daca am fi sinceri cu noi inshine si am gasi placere in Legile divine ,Tatal ceresc ne tranzmite un mesaj aparte prin versetul din Iosua capitolul 8;”Cartea aceasta a legii să nu se depărteze de gura ta; cugetă asupra ei zi şi noapte, căutînd să faci tot ce este scris în ea; căci atunci vei izbîndi în toate lucrările tale, şi atunci vei lucra cu înţelepciune.”Si intradevar mesajul are o mare putere si aduce mult rod daca-l cunoastem si in viata ajungem sa-l practicam!!Pentru multi apare invidia si ghindirea fireasca si se doreste o inducere in eroare chiar prin invataturi si mesaje ce ghidila urechile ,dar sa nu uitam ce este scris ;2 Timotei 4 cu 1 la 5.Si astfel criza se poate atenua si evita!!!Este nevoie de o mare maturitate crestina si de a face ce au facut primii crestini ;Faptele ap.2 cu;”42Ei stăruiau în învăţătura apostolilor, în legătura frăţească, în frîngerea pînii, şi în rugăciuni.
43Fiecare era plin de frică, şi prin apostoli se făceau multe minuni şi semne.
44Toţi cei ce credeau, erau împreună la un loc, şi aveau toate de obşte.
45Îşi vindeau ogoarele şi averile, şi banii îi împărţeau între toţi, după nevoile fiecăruia.
46Toţi împreună erau nelipsiţi dela Templu în fiecare zi, frîngeau pînea acasă, şi luau hrana, cu bucurie şi curăţie de inimă.
47Ei lăudau pe Dumnezeu, şi erau plăcuţi înaintea întregului norod. Şi Domnul adăuga în fiecare zi la numărul lor pe cei ce erau mîntuiţi.”
Mesajul este scris pe inteles si este la indemina fiecaruia ,depinde daca se doreste sa fie cunoscut si in viata aplicat!Si sa nu uitam ca Tatal ceresc ne spune;
„19Iau azi cerul şi pămîntul martori împotriva voastră că ţi-am pus înainte viaţa şi moartea, binecuvîntarea şi blestemul. Alege viaţa, ca să trăieşti, tu şi sămînţa ta,
20iubind pe Domnul, Dumnezeul tău, ascultînd de glasul Lui, şi lipindu-te de El: căci de aceasta atîrnă viaţa ta şi lungimea zilelor tale….”Deuteronom 30 „
Tare ciudati sant acesti pocaiti ” pitici ” !!!
alin cristea si-a facut auto portretul in strofa a doua din propriai poezie
@mihailandrei,
Aveti voi bubele voastre-n cap:
http://deveghepatriei.wordpress.com/2011/07/04/noi-ne-declaram-schismatici/
De ce nu va vedeti de ele ?
@mihailandrei,
Te indemnasem cu gentilete mai la-neput sa sapi mai adanc si iata ca, am sapat eu prin refularile tale cele spihopate. Iata ce am gasit:
http://mihailandrei.wordpress.com/2011/07/01/penticostalii-au-facut-front-comun-si-mi-a-suspendat-contul-de-pe-youtube/
Esti multumit acum ? Te-ai stamparat ? Te-astamperi de-acum ?
Ai crezut ca si noi suntem ca tine ? De-aceeasi teapa .Rrefuleaza-ti neimplinirile undeva prin mahalaua ordodoxiei cu pretentii de dreapta-credinta. Caci se-acolo vii !
Doamne fereste daca toti drept-credinciosii din Romania si Diaspora iti seamana ! Intr-adevar asta da putere de marturie imbracata in sutana cu miresme de…
@mihailandrei,
adica,
http://mihailandrei.wordpress.com/about/
Nu-ti ajunge ca pe propriul blog de laturi esti „luat in baloane” de oameni cu scaun la cap? Sau poate te visezi viitor martir al neamului ? Urmatorul canonizat ?si pretendent la un post vacant de sfant facut la…apelul de seara, precum caprarii-n armata ? Garantat ca Inalt Prefericitul Patriarh Daniel nu strica vreo boaba de tamaie pe tine…
Pastreaza-ti si in continuare „pozitia lotus” a lui Krishna…sincreticule ! (ca sa nu folosesc totusi o anagramare ce tine de…cretinism).
Ai verificat laptucile pe care le-ai consumat din religiile orientale ? Caci de-acolo ti se-apleaca de tot dai la…boboci…
@mihailandrei,
„Mergi mai bine si ia o Coca Cola, poate iese “duhul” din sticla si te binecuvinteaza.”
In niciun caz Duhul Sfant nu iese dintr-o sticla de Coca-Cola sau dintr-o sticla de tzuica sau turtz de Maramu’.
Daca aveai cunostinta minimum-minimorum, citeai pe-acolo pe la I Petru 1:10-16; 4:11 („cuvintele lui Dumnezeu nu ale Satanei cum faci tu); II Petru 1:19-21.
Din sticlele acestea ai „supt” domnia-ta duhuri de broaste, duhuri de draci din Apocalipsa 16:13-16; caci cu asta te-ocupi spurcand acet blog si si in viata de toate zilele care arata ca o viermuiala, demon in sutana de popa !
Ti-am vizionat videoclipul, ti-am auzit agitatia agonizanta, ti-am vazut balele prelinse la fiecare respiratie. Tu nici macar nu esti in stare sa legi doua cuvinte coerente in comparatie cu debitul „cornului celui mic” din videoclipul de pe tvrm… Tu esti doar doar un popa „barat” adica interzis, care se ascunde in spatele pseudo-eruditilor…
De acolo iti versi balele si dai in balbe…flatulente…
Mai omule (mihailandrei), tu te contrazici la fel ca si NP in predicile lor, ideologizezi excesiv multe parti de adevar istoric, rezultatul unor mistificari grosolane la fel ca si NP. Nu vad absolut nici-o diferenta ditre sectele (NP), puse din discutie de d-ta si ortodocsia mata. Daca in NP predomina fantismul, sectarismul nici in B.O nu exista lipsa de el, bun exemplu esti chiar d-ta. Vrei ori nu vrei mata, NP este parte a biserici lui Hristos, cu toate aberatile lor sunt parte acestei biserici, sunt crestini! NP nu este cel pe care il redai d-ta in acele clipuri, analiza mai serios vei constata faptul ca se %incadreaza in mai bine de 70% in canoane si invatatura sfintilor parinti, strict teoretic ca practica-i omoara si pe ei. Categoric si ei se afla in mâinile celui rau, politicului, al mafiei, bolsevicilor cum si BOR cu onor a fost si ramas pe mai departe.
In privinta traduceri Cornilescu, te-asi sfatui sa ai nitica rabdare, pe vremea mea numerosi preoti, studenti studia pe aceasta editie, ma refer la noi ortodocsi, deasemeni, mari specialisti in ebraica si greaca au conluzionat faptul ca editia Cornilescu a fost si ramas cea mai buna traducere, specialisti ortodocsi nu NP, toba de cultura, dar este adevarat; ptr uni astia ar fi fost cumparati de masoni…. asa zic verzi pe la noi, nu, nu aia a lu cernitu si ailanti de la interbelica. Pai nu-i asa; nu esti ortodocs nu esti rumân (N.I), nu-i tot pi-asa, nu exista mântuire in afara ortodocisei… mai sa fie… halal zeu mai avem noi rumâni ortodocsi, se identifica cu cel al sectarilor de care vorbesti d-ta, ca si aia la fel tipa si vazui ce se balangane ca totii draci in colivie.
Din fericire Dumnezeu nu doarme si pune jorda ecumenismului masono-politic pe voii ptr a va pune cu botu pe labe, si bine face ca va arde câte una peste botisor ca prea, prea va spurcati reciproc in numele unui hristos, ca cel al Domnului Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, nu ar permite asa ceva unui autentic crestin.
Sunt crestin ortodocs dar nu din ograda dumitale, decât sa fac parte din ortodoxia mata mai bine ma duc la musulmani.
@Petru Lascău
Fals pe toata lina frontului!
Ortodocsii nu s-au nascut prin marea schizma, ci au ramas la aceleasi invataturi de dinainte de schizma.
Biserica ce s-a desprins a fost cea Catolica , nu cea Ortodoxa pentru ca Biserica Catolica a anulat hotrarile anterioare ale Sfintelor Sinoade care au combatut ferm infailibiliatatea papei si au pastrat nestirbit crezul .
Dovada a fost si evolutia ulterioara care a artat ca Biserica catolica este cea care a generat marile erezii protestante si „Sfanta” Inchizitie.
De ce nu a generat Biserica ortodoxa a lui Hristos ,astfel de anomalii ca protestantismul lui Luther?
Marea schisma a fost oficializarea unei situatii deja existente, a avut loc pentru ca asa a vrut muschii celor ce au ocupat samavolnic tronul Bisericii Apostolice a Romei.
Flacaii au vrut sa schimbe dogma, umblau cu „infaibilitatea papei” plus alte traznai.
Cauza principala se trage de la ridicarea imperiului carolingian, influenta nefasta a francilor se vede pana astazi.
Au fost lupte grele, materializate nu doar in dispute teologice, ci si in lupte armate. Totul a culminat cu monstruoasa idee a „infailibilitatii papale” pentru care nu exista nici cel mic temei dogmatic.
PS: E minunat ca neoprotestantii se fac de ras in continuare crezand ca Daco-Romania a fost crestinata de papistasi.
E superb ca neoprotestantii folosesc fara sa stie propaganda Vaticanului.
Mititeii de voi, va hraniti cu iluzia ca la Roma a existat mereu ceea ce astazi se numeste “catolicism”. Nici macar ternul de “catolic” nu e de origine latina, e grecesc cat incape!
Cat despre povestea cu bulgarii care ar fi impus Ortodoxia pe meleagurile noastre e scornita de papistasi,astfel de idei nastrusnice le-au copiat ai tai din carti de genul “Catolicism si Ortodoxie Romaneasca, de Silvestru Augustin Prundus – Clemente Plaianu”.
Studiaza la modul serios problema ,lasa documente falsificate gen „Donatio Constantini” (Dania Imparatului Constantin cel Mare).
@mihailandrei
„Crestinismul s-a raspindit la stramosii nostri din rasarit, de la locul de origine al crestinismului insusi.”
Greu de crezut ! Doar nu ne vei reabilita din nou doctrina despre…Stalin, Lenin ? Cu astea ne-am obisnuit ca si cu „lumina care vine de la Rasarit”!
„Caci este rusine numai sa spunem ce fac ei in ascuns ” (Efeseni 5:3,12; Romani 1:24.)
Adica…pe sub sutana, cu mireasma de Satana !
Du-te de te spovedeste in alta parte, stimabile !
Ca aici ai cam…spurcat locul ! Ti-o spun ca sa pricepi chiar cu un singur neuron…
„prin dialog…”
Si eu va multumesc ca prin diaglog am ajuns la un consens. Adica la adevarul cum ca toti prietenii lui Iov (patru la numar) emiteau pretentia ca stiu totul nu numai despre suferinta lui Iov si cauzele ei ci si despre…aroganta, cu sau fara peri carunti…
Domnului Lascău,
14. SUNTEM MANTUITI PRIN HAR, CREDINTA, FAPTE BUNE
” 8. Căci în HAR sunteţi mântuiţi, prin CREDINŢĂ, şi aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu; 9. Nu din fapte, ca să nu se laude nimeni. 10. Pentru că a Lui făptură suntem, zidiţi în Hristos Iisus spre FAPTE BUNE, pe care Dumnezeu le-a gătit mai înainte, ca să umblăm întru ele.” ( Efeseni 2: 8- 10).
Sursa aici http://acvilaortodoxa.wordpress.com/2011/07/04/generatia-playback/#comment-179
@ACIDUZZU,
Eu inteleg altfel afirmatia lui Elihu, in contextul in care el o foloseste.
Plus, eu ii vad pe toti trei aroganti in fara Suveranului, si in fata lui Iov.
Nu vedeti la fel?
Faptul ca Elihu a vorbit in aroganta este irelevant, pentru ca toti trei, si cei mai in varsta, au vorbit cu aceeasi atitudine.
Oricum, nu ma gandeam la pasajul acesta cand am postat mai devreme.
Multumiri.
Domnule mihailandrei
Regret că aveți o astfel de gândire sectară. Consultați o simplă schemă a religiilor creștine și veți constata că și Biserica Ortodoxă s-a născut tot prin schismă, sau rupere ca și celelalte. Ve-ți observa apoi că noi românii am fost catolici pânâ ce ne-au făcut ortodocși bulgarii.
Doctrinele ortodocxiei în ceea ce privește mântuirea omului trebuie să recunoașteți că n-au nimic cu Scriptura.
Citindu-vă ulrtimele comentarii constat că recurgeți la un limbaj care vă descalifică nu doar să participați la un dialog civilizat dar și de vă considera creștin. Eu am un mare respect pentru orice creștin indiferent de denominațiunea sa și nu permit ca pe paginile acestea care îmi aparțin sa folosiți cuvinte murdare.
Nici o șansă… 🙂
Obișnuiți-vă cu situația… 🙂
Noi cunoastem crestinismul de la Sf Ap Andrei ,nu de la bulgari.
Sarbii si bulgarii au fost increstinati in sec 9,pe cand noi in primele sec ,asa ca nici vb sa primim crestinismul de la bulgari ,treci de studiaza!:)))
Crestinismul s-a raspindit la stramosii nostri din rasarit, de la locul de origine al crestinismului insusi.
@Lidia L
Problema nu e ca emiti diverse ipoteze, mai mult sau mai putin fanteziste, problema consta in faptul ca propriile tale fantezii le prezinti ca fiind axiome, adica ceva cert care nici macar nu trebuie dovedit.
Termenul de „pocainta” nu a aparut odata cu pocaitii, el exista in ortodoxie, in Taina Spovedaniei.
În Noul Testament, cuvântul tradus prin „pocăinţă” este cuvântul grecesc μετάνοια (metanoia),un gând-după, diferit de gândul de dinainte; o răzgândire însoţită de regret şi o schimbare de comportament, „schimbare a minţii şi inimii”, sau, „schimbare de conştiinţă”.
Una din descrierile cheie ale pocăinţei din Noul Testament este parabola fiului risipitor din Luca (15,11).
PS: „Pocainta” aia de-o invoci tu e „made in Hollywood”.
Nu are nici un fel de legatura cu Hristos marturisit in Crezul nostru:
„Carele pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire S-a pogorat din ceruri si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara, si S-a facut om.”
Un Hristos lipsit de Maica Sa, de Cruce, de Sfinţi si de calitatea de Dumnezeu adevărat, nu te va asculta oricât ai striga la el.
„Cine va PRIMESTE pe voi, pe Mine Ma primeste „(Matei 10, 40).
„Cel ce vă ASCULTA pe voi, pe Mine Mă ascultă, si cel ce se LEAPADA de voi se leapădă de Mine”(Luca 10, 16).
Astfel, cine nu cinsteste pe sfinti, nici pe Domnul insusi nu-L cinsteste.
In acest caz se mai poate spune ca-l aveti pe Hristos?
Nu!
Atunci condamna textul biblic pe motiv ca este „neo-nazist”!
Voi doriti distrugerea crestinismului ,prin scindarea lui in mii de „culte”.
Prin voi, diavolul isi pune in aplicare planurile …
„Fiţi treji, privegheaţi. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită.”(1 Petru 5,8)
„Căci eu ştiu aceasta, că după plecarea mea vor intra, între voi, LUPI îngrozitori, care nu vor cruţa turma .”(Fapte 20,29)
Biblie nu spune ca peste 1600 de ani dupa Hristos ,va apare vreo denominatie noua care va fi cea dreapta, ci dimpotriva, spune ca vor apare secte, propovaduitori si profeti falsi, asta e lucrarea satanei, de a DEZBINA crestinatatea si a zapaci oamenii pentru a-i conduce spre pieire.
Scindarea crestinismului nu are nimic de a face cu Hristos ,ea apartine unei Clase aparte din sanul Biserici ,care are mai mult conotatii politice si de dominare a lumii,in rest propaganda si sperietoare.
Dint-o Biserica ,s-au desprins mai multe madulare din care unele au putrezit de tot intre timp, altele incerca sa infecteze Biserica adevarata prin multiple metastaze.
E cazul tuturor sectelor rezultate dupa Reforma: Lutherana, Presbiteriana, Menonita, Baptista, Adventista, Penticostala …
Cat de mult iubeste Domnul dezbinarile?
La neoprotestanti, fiecare cu „adevarul „sau ,minciuna este confundata cu adevarul.
Permite-mi să-ţi duc reproşul:
„În pătratul poezie,
Oricât vrei să faci pe moşul,
Ai gândirea ageamie.”
@Mihailandrei, Ignoranta domniei tale, impletita cu obraznicia cu care dai buzna unde iti poti varsa veninul urii de preot, dar nu al lui Dumnezeu, ci al propriei subculturi, ma obliga sa iti spun ca mai ai inca multe de invatat in lumea pe care o cunosti doar in parte. Vad ca ai acces la computer, te invit sa dai un clic pe Google, si o sa ramai scovarda cand o sa gasesti ca Biserica ortodoxa cu toti oamenii numarati intr-o tara ( Romania, unde pune la numarat vreo 22 milioane de membri), nu numara de la distanta jumatate din numarul penticostalilor, sau este cel mult egala cu numarul baptistilor, care sunt in lume.
Atunci te intreb, care Biblie o citesti, ca toate Bibliile pe care le-am avut in mana in aproape 60 de ani (ortodoxa, baptista, penticostala, adventista, etc.) infiereaza inchinarea la idoli, icoanele, facerea idolilor, respectarea moastelor (trupuri moarte) si alte PACATE strigatoare la cer prin gravitatea lor, pe care voi le numiti Sfanta Traditie.
Care traditie? La lege si la marturie, ca daca nu faceti asa, nu va mai rasari soarele peste poporul acesta. Lasa doctrinele omenesti la o parte, cauta pocainta si mantuirea in Numele Domnului ISUS, invata-i si pe cei dragi cum sa scape de povara pacatelor in Jertfa Mantuitorului, si vei fi fericit tu si cei ce te asculta.
Toate acestea sunt in Scriptura.
Mulţumesc mult Ioane pentru posibilitatea oferită de a-l cunoaşte pe „Ioan Iacov Hozevitul”. Epigrama de mai sus e una din poeziile bine croite ale „sfântului”, dar pentru mine, capodopera sa poetică rămâne: „O, om, ce mari răspunderi ai…”
Eram copil, când recitasem pentru prima dată această poezie bine alcătuită şi plină de har. Puţini ştiu, în zilele noastre, că autorul ei a fost pustnic în pustiul Hozeva, lângă Ierihon.
Ce anume nu ai reusit sa intelegi?
Nu te-ai prins ca Noul Testament este rezultatul …..CANOANELOR?
Biblia nu exista fara Biserica, fara Traditie sau istorie .
Biblia a stat neadunata pana in sec 4.
Cine a hotarat ce scrieri/carte sa faca parte din Sfanta Scriptura si care nu?
Episcopii din Sinoadele de atunci ,asa au rezultat cele 27 de carti ale Noului Testament!
Ia zii, asta te-a invata la adunare?
Nu a lasat nici un Apostol vreo lista cu cele 27 de carti ,ci BISERICA a stabilit treaba asta. Acceptând canonul aratam ca ne încredem în judecata Sinoadelor din primele sec.
Biblia nu a cazut din vazduh, si daca nu avem încredere în Traditia Bisericii prin care ni s-a dat, cum putem afirma ca avem o credinta bine întemeiata?
Daca nu erau Sfintii Parinti si Sinoadele care sa aleaga Adevarul de erezie, biblia aia a vostra editata de CORNilescu cel eretic, probabil ar fi continut tampenii de genul „evanghelia lui iuda” sau alte scrieri de inspiratie dubioasa care circulau pe atunci si tulburau Biserica.
Cercetarea istoriei Bisericii primare ne arată un lucru: structura Bibliei este produsul Tradiţiei Bisericii.
Pana în secolul 4 unele carti din Noul Testament precum : Iacov,Evrei, Iuda, 2 Petru, 2 şi 3 Ioan, şi Apocalipsa erau încă larg dezbătute, fără decizia autoritară a unui sinod/conciliu bisericesc noi ne-am îndoi chiar şi acum de autoritatea apostolică a cartilor amintite.
Nu putem avea incredere in CANONUL Noului Testament daca respingm Traditia Bisericii care a stabilit canonul.
PS:Cum crezi tu ca s-a ajuns la Noul Testament?
Ai tu impresia ca „duhul” ala al vostru care va face sa va tavaliti, a trimis Noul Testament prin e-mail lui Miller sau lui Carol Parham?
Mergi mai bine si ia o Coca Cola, poate iese „duhul” din sticla si te binecuvinteaza.
„Children begin by loving their parents. After a time they judge them. Rarely, if ever, do they forgive them”
-Oscar Wilde
Cred ca acest citat se portiveste si in situatia de fata.
„Cu siguranta, sunt multe versete care onoreaza pe cei in varsta, dar sunt si versete care declara ca “nu perii albi aduc intelepciunea”. Poate gaseste cineva versetul. ”
Cu siguranta, cu siguranta ! Dar sa nuitam aroganta cu care glasuieste Elihu impotriva „perilor albi” (Iov 32:6-13). Intr-adevar, „numai Dumnezeu il poate infunda pe om…” (versetul 13b). Numai El, Atotputernicul il poate denunta pe Elihu in toata „splendoarea” arogantei lui…
De la capitolul 38 vorbeste NUMAI DUMNEZEU ! Ceilalti trebuie sa-si puna mana la gura si sa taca !
Cand vii inaintea Domnului, „apropie-te mai bine sa asculti decat sa aduci jertfa nebunului…” (referinta din Eclesiastul 5:1-2).
Domnule Mihailandrei dupa cum scrii s-ar putea chiar sa fii preot ortodox, fiindca se vede ca stii cite ceva. Biserica lui Hristos, daca nu ai stiut pina acum, sunt credinciosii, alesiiDomnului de pe intreg pamintul, intrun cuvint, cei care s-au pocait cu adevarat, nu biserica ortodoxa si nici vreo alta biserica. Ti-am dat site-ul de la resurse crestine, unde vei putea invata ce inseamna pocainta. Daca te vei incapatina sa mergi inainte pe drumul tau de traditie, religie si ura impotriva celor credinciosi, care cu adevarat formeaza Biserica Domnului, vei trage consecintele pt. o vesnicie. Daca nu, vei deveni si tu „un eretic” iubit de Domnul. Domnul sa te binecuvinteze si sa te ajute!
In rest nimeni nu are timp sa stea pe blog sa te convinga de Adevar. Sfirsitul discutiei.
„Ati adus DEZBINAREA in tara noastra, despartind si dezbinand familii si comunitati intregi, de parca nu era suficient papismul in Ardeal.
Si nu sunteti numai o secta care-si aroga detinerea adevarului si mantuirii, ci mii de secte, fiecare cu talcuirea ei diferita a Bibliei si aberatiile ei.”
Afirmatiile acestea cam put (scuzati-ma) a neo-nazism ! Ca de legionarism am mai auzit !
„Cuvantul “secta” vine de la verbul “a se desparti”.
S-au despartit baptistii /adventistii /penticostalii dintr-o alta confesiune? Da.”
De ce nu priviti in ograda proprie, stimabile ?
Dumneavoastra v-ati desprins (ca sa nu zic „scindat”) de bogomilii din prima jumatate a domniei Tarului Petru al Bulgariei (927-968). Retinem ca in limba bulgara, Bogomil, (dupa numele preotului Ieremia Bogomil ), adica „Bogo” (Dumnezeu) si „mile” (prieten), ar insemna „prietenul lui Dumnezeu”.
Din Bulgaria, bogomilismul patrunde la Constantinopol in anul 1118. Conducatorul lor era medicul Vasile, inconjurat de 12 adepti, pe care ii numea ca pe cei 12 apostoli. Este prins, condamnat la moarte si ars in hipodrom. Sinoadele tinute la Constantinopol in anii 1316 si 1325 condamna bogomilismul.
Bogomilismul se dezvolta si in Bosnia, unde devine religie de stat in sec. XIV, in vremea banului Culin. Trece apoi in Italia si Apusul Europei, fiind preluat de chatari, care apoi se unesc cu valdenzii, rezultnd albingenzii.
In Ucraina, la sf. sec. XIX, apar „noii bogomili”.
Si inca o precizare, stimabile:
Bogomilii au apărut în Bulgaria vecină și în România. Cunoscuți și sub numele de blajini bogomilii au intrat puternic în folclorul românesc dar din păcate nu și în istoriografie. Episcopii bogomili (exista un episcop și pentru Roumania! -deși această Roumanie s-ar putea să fi fost de fapt Rumelia turcă) au cutreierat toată Europa răspândindu-și învățătura. Este extrem de interesant cum o erezie apărută în Europa de Est a avut o asemenea putere de pătrundere astfel încât să fie preluată de Sudul mult mai civilizat.
Nici bogomilii și nici catarii n-au fost de loc iubiți de biserica locală, fie ea ortodoxă sau catolică. Împărații de la Constantinopol au măcelărit căpeteniile bogomile ajunse cu propăvăduirea în capitala lui Constantin cel Mare dar nu au practicat o politică de decimare sistematică a populației bogumile cum a făcut Biserica Catolică cu catarii. Pe la începutul secolului XIV bogomilii dispar în mod misterios din istoriografia oficială.Au fost ei oare incorporați- prin blândețe și nu prin lama spadei- în mainstream-ul ortodox ?
Cu toate condescendenta va recomand o referinta bibliografica cu greutate de atestare istorica prin continutul ei:
Dă clic pentru a accesa 11_moldovan.pdf
S-auzim numai de bine si sa lasati loc de buna ziua. Din bun simt, nu de alta !
Asculta-mi sfatul: Atunci cand…eructezi, spune „Pardon !”
@mihailandrei,
„Biserica este cea care pazeste si garanteaza Biblia. Fara “temelia” Bisericii nu aveam astazi nici o Biblie .”
Mai sapa, mai sapa stimabile, pana pe la Efeseni 2:19-22 si apoi ajungi asa, ca in plimbare, pe la Evrei 12:22-25, daca ai vreo Biblie (indiferent de editie). Daca nu esti de acord cu cele scrise pe-acolo, atunci, lasa cel putin loc de „bunaziua” atunci cand intri neinvitat in casa cuiva. Din bun simt cel putin…Ca asa te invata chiar Biserica si Sfintii Parinti…
Domnului Cornelius
Dacă nu se duce mintea
Sus la ceruri sau la moarte,
Prea uşor se rătăceşte
La vorbirile deşarte.
Şi de nu se odihneşte
Mila păcii întru noi,
Vom găsi mereu pricină
De gâlceavă şi război.
Iar când nu ne dăm silinţa
Spre cunoaşterea de sine,
Cântărim mai totdeauna
Numai faptele străine.
Așa-s cei care se uită
Doar la cele aparente
În ureche pun cucută
Cu mișcările lor… zvelte
Campioni ai ne-simțirii
Nu știu cînd e cald sau rece
Cînd pe meandre ale firii
Apar nobilele spețe
Nu știu anii să-i adune
Să socoate rar și bine
Cu măreață-nțelepciune
Armoniile divine
Contabilitatea crasă?
A afonului lăută…
Cine joacă cărțile pe masă
Cînd poți pune-ușor cucută?
Prietene, ce-ai de făcut,
Fă-o repede, zis-a Isus
Răstignirea n-a trecut
Dacă sînt pe cale-n sus
Nu la lucruri trecătoare
Cum sînt anii sau limbuții
Ci la slava norilor și soare
Ne uităm, și nu ca struții
Anii-i numărăm cu sete,
Nu cu poftă, ci-n smerenie
Limbuția-n multe fețe
Nu-i a minții căpetenie
Pătrățoșii ani din viață
Trebuie socotiți cu grijă
Rotunjirea lor, pe piață,
Convertește orice criză
Cel ce scrie Cartea Vieții
Știe socoti prea bine
Știe care-i prețul pieții…
Emigrările divine…
(Versificări matinale, de Alin Cristea, zis Rotundu, care tocmai a împlinit cea mai pătrățoasă vîrstă – 44 de ani)
De obicei, cei mai in varsta obiecteaza ca cei tineri nu ii asculta, iar cei tineri obiecteaza ca cei in varsta nu-i inteleg si ii enerveaza.
Ce bine ca apostolul Pavel se adreseaza amandorura, scriind copiilor sa „asculte de parintii lor” si parintilor sa „nu intarate la manie pe copiii lor”.
Efeseni 6:1,4
Oricum, nu sunt foarte convins ca acest pasaj se poate aplica neaparat la orice relatie intre tineri si batrani, ci mai degraba la o relatie tata-fiu. Poate gresesc.
Cu siguranta, sunt multe versete care onoreaza pe cei in varsta, dar sunt si versete care declara ca „nu perii albi aduc intelepciunea”. Poate gaseste cineva versetul.
In timp ce am foarte mult respect pentru cei ce sunt mai in varsta decat mine, si as prefera sa invat de la unul mai batran decat de la unul mai tanar, totusi, simplul fapt ca cineva este mai in varsta nu garanteaza si faptul ca acesta ar fi mai intelept.
Uneori poti invata de la un copil.
Felicitari pentru blog.
Cornelius,.se pare ca unul are hormoni de „mascul dominant” si la vîrsta de vreo… 88 de ani. 🙂
„Unii dintre cei din blogosfera evanghelică muncim enorm pentru a rezista pe o astfel de piață dură…”
Domnule Alin Cristea, mai menajati-va si dv.! Am aprecia enorm gestul …
Am nevoie de Biserica Lui Hriistos nu de o secta desprinsa din Biserica..
Adevarul este in Biserica …”Biserica Dumnezeului celui viu, stâlp şi temelie a ADEVĂRULUI.”(1 Tim .3,15)
Biserica este cea care pazeste si garanteaza Biblia. Fara “temelia” Bisericii nu aveam astazi nici o Biblie .
Daca nu ne încredem în Biserica, atunci nu ne putem încrede în Biblie, care a fost scrisa, transmisa si pastrata de catre Biserica.
Cuvantul “secta” vine de la verbul “a se desparti”.
S-au despartit baptistii /adventistii /penticostalii dintr-o alta confesiune? Da.
Mai tarziu s-au despartit si ei intr-o multime de “denominatiuni”, dupa cum li se nazarea reformatorilor care apareau mereu in interior.
Dar, cred eu, ceea ce deranjeaza mai mult este ca acest cuvant, “secta”, este asociat cu cel de “erezie”, adica o invatatura deformata, incorecta, incompleta si care nu reflecta adevarul.
Cuvântul „erezie” provine de la grecescul αιρεσις – hairesis, care înseamnă „alegere”, sau „sciziune”,a se rupe de totalitate – de întregimea învăţăturii celei drepte, şi de trupul Bisericii celei adevărate.
Aceste apucaturi, au fost condamnare chiar de Sf Apostoli ,devenise necesar pentru biserică să determine ce era şi ce nu conform cu adevarul…
„De omul eretic(αἱρετικὸν), dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te, Stiind ca unul ca acesta s-a abatut si a cazut in pacat, fiind singur de sine osandit.” (Tit 3.10-11)
Dar Hristos ne-a invatat sa-i judecam pe oameni dupa roadele lor.
Daca judecam „lucrarea” voastra dupa roade ,suntem obligati sa tragem concluzia ca acest pom trebuie „taiat si aruncat în foc” (Matei 7,19).
Care sunt „roadele” voastre ale sectarilor (adventisti, baptisi, penticostali)?
Ati adus DEZBINAREA in tara noastra, despartind si dezbinand familii si comunitati intregi, de parca nu era suficient papismul in Ardeal.
Si nu sunteti numai o secta care-si aroga detinerea adevarului si mantuirii, ci mii de secte, fiecare cu talcuirea ei diferita a Bibliei si aberatiile ei.
Iar cei care produc dezbinari in Biserica ,sunt denumiti „oameni firesti, care nu au Duhul”, iar scopul lor imediat si de perspectiva este atacul asupra unitatii credintei…”Aceştia sunt cei ce fac DEZBINARI, (oameni) fireşti, care nu au Duhul.” (Iuda 1,19)
Nu aveti pe Duhul Sfant, ci pe duhul cel rau, viclean, mincinos, blasfemiator dezbinator si cel al neascultarii…”Ca să nu fie DEZBINARE în trup, ci mădularele să se îngrijească deopotrivă unele de altele.” (1Cor.12,25)
Zilnic se mai trezeste cate un eretic sa-si creeze propria lui secta…John Smith si Thomas Helwys(baptisti),A.J. Tomlinson si Charles Parham(penticostali),William Miller si Ellen G. White (adventisti),Charles T. Russell (yehovisti)…etc
Multumesc pentru raspuns !
Domnul sa va binecuvinteze, frate Petru !
„Pentru educarea noii generatii pastorii i-au scos de la seviciu religios s-au facut studiu biblic in anexele bisericii.La un moment dat in cladire exista doua biserici, o biserica a batrinilor in sanctuar si o biserica a generatiei tinere in salile anexe.”
Am mai spus-o si inca o mai spun ! Ceea ce se intampla de ceva timp incoace cu „pregatirea” de la asubsolul bisericii sau de prin anexe, a tinerei generatii, exte o incercare reusita de a rupe partasia, de a largi prapastia dintre generatii. In Legea lui Moise erau stipulate metodele de invatare a generatiei tinere impreuna cu cei batrani si nicidecum separata de acestia: Deuteronom 4:9 -10; 6:6-7:1-11; 11:18-32, si in final Deuteronom 27:15-16,26.
Am mai spus-o si o mai spun! Din acelasi aluat framantat, poti prepara o paine proaspata si de calitate si poti, prin rupere sa prepari niste gogosi gustoase, dulci si pudrate cu zahar vanilat si alte arome (de „calitate”) dar…goale pe dinlauntru… Acestea sunt…”gogosile bisericii”, rupte din acelasi aluat din care se coace painea miezoasa sau „boamfa” cum se zice-n Banat, si surogatele…speciale care nu satura niciodata !
Aceste surogate speciale au pretentia de a fi schimbul de maine al bisericii…Al carei biserici ? (Efeseni 6:1-3 spune cu totul altceva !)
Domnule Mihailandrei, fii f. atent ce vorbesti pentru ca in curind, f. curind, ve-i sta in fata Creatorului si vei da socoteala pt. fiecare cuvint pe care l-ai rostit. Vorbesti in necunostinta de cauza, nu stii sa faci diferenta intre pocaiti ( neoprotestanti) si eretici.
Cei care raspindesc erezii sunt cei care interpreteaza gresit Cuvintul lui Dumnezeu, (Martorii, moonistii, mormonii de ex.).
In traducerea ortodoxa Biblia spune ca Trebuie sa ne pocaim si noi asta facem.
Ce se vede in acest clip sunt niste extreme, care nici macar nu sunt inregistrate in Romania. Pocaiestete cit mai ai vreme ca sa nu mergi in iadul vesnic cu religia ta cu tot. Ai nevoie de o relatie personala cu Mintuitorul nu de o religie. Dumnezeu sa se indure si de tine cum s-a indurat si de noi pocaitii. Mergi pe resurse crestine si invata ce inseamna pocainta . http://biblia.resursecrestine.ro/citeste
„Un batran cantareste greu, daca este treaz, traieste in sfintenie si daca s-a dezvoltat proportional cu varsta pe calea lui Dumnezeu.”
Cred ca aveti o apreciere selectiva pentru acei care „cantaresc greu” fara sa- discreditati amestecandu-i cu…piticii…
Ce trompe frate ?
„Biciul este pentru cal, frîul pentru măgar, și nuiaua pentru spinarea nebunilor. Nu răspunde nebunului după nebunia lui, ca să nu semeni și tu cu el. Răspunde însă nebunului după nebunia lui, ca să nu se creadă înțelept.” Proverbe 26:1-12)
Frate Cornelius,
Pentru unii exuberanti doar in fire, Cartea Proverbelor nu are nicio valoare…(Proverbe 17:21-25;10:1;15:20;19:13).
Pe acestia, in cel mai scuzabil caz…”i-a adus barza” drept „soimi ai patriei”…Ca despre „o mostenire… de la Domnul” (Psalmul 127:3-5), nici nu poate fi vorba…
Exista unii si astazi, aidoma lui Cain, care vin „de la cel rau”, cu fete posomarate, mocnind uciderea-n inima lor. Ei sunt reprezentantii sindromului Emo…chiar si in biserici: adica razvratiti, libertini, rebeli (II Timotei 3:1-5).
După cât pari de necopt
Te-aş pune între şoldani.
Pari născut în optze-şi-opt
Nu de optze-şi-opt de ani.
CRIZA SAU MOARTEA CONSTIINTEI
Frate ACIDUZZU crize avem si noi in SUA nu numai voi, ele pot fi economice sau spirituale– iata cum apare o criza spirituala la generatia noua.
În timpul lui Luther pentru omorârea conştiinţei se vindeau indulgenţe astăzi se consiliază. De la şcolile publice şi până la şcolile duminicale conştiinţa acestei generaţii este anesteziată de preoţii lui Baal aşa zişi consilieri ai secolului 21. Aceşti consilieri le omoară conştiinţa prin două metode:
Metoda eliminării sentimentului de vinovăţie şi metoda tratării păcatului ca o boală. Prin aceşti consilieri se elimină sentimentul de vinovăţie, păcătosul nu-i vinovat ci prietenii, rudele, părinţii şi în cele din urmă mediul înconjurător. Dacă nu eşti vinovat nu ai nevoie nici de mântuire şi asfel a fost scos Dumnezeu din conştiinţă. Prin metoda a doua se tratează păcatul ca o boală. Sărmanul păcătos este bolnav şi în cele din urmă consilierul te trimite să faci mai multe şedinţe de pshio-terapie, sau mătănii să-ţi substragă atenţia de la păcat.
Ceea ce este trist este fapta consilierilor creştini care au introdus aceste metode şi în bisericile penticostale liberale româneşti din America. Pentru educarea noii generatii pastorii i-au scos de la seviciu religios s-au facut studiu biblic in anexele bisericii.La un moment dat in cladire exista doua biserici, o biserica a batrinilor in sanctuar si o biserica a generatiei tinere in salile anexe.
Din acest moment apar contradictiile dintre noua generatie si batrini inclusiv pastor. Aceasta metoda a fost folosita si in scolile publice fie in Rominia fie in SUA. In timpul fostului presedinte George W. Bush s-a inceput o metoda noua de educare si anume „ sa redam copii inapoi parintilor sau nici-un copil in urma”. Numai in perioada 2008-2010 in metropola Detroit s-au inchis peste 40 de scoli publice pentru ca n-au trecut testul ACT. In statul Texas a aparut scoala in familie (family school) respectiv biserici in care familia este integrata in educarea copiilor (Family itegrated church). Astfel au disparut scolile duminicale iar locul ivatatorilor a fost luat de parinti. Si in biserica copii au fost redati parintilor ca fii lui Recab. Dupa 14 ani scoala in familie „family school”se intilneste in toate statele Americi inclusiv la romini dar nu in biserici. Acum se inplineste expresia „ Ii lipsesc cei 7 ani de acasa” adica n-a fost educat nici in casa nici in biserica (sanctuar) ci de partidul comunist sau de invatatorii de scoala duminicala care o parte au parasit biserica devenind atei. Vom avea scuze in fata lui Dumnezeu pentru noua generatie ca i-am creat totul pentru a ramine in biserica exact ca Ieroboam care a adus o noua forma de inchinare in Israel iar pe vechea generatie(leviti) i-a fortat sa emigreze in Iuda intarind imparatia lui Roboam. Ce ziceti?
Domnule pastor Petru Lascău,
După cum bine știți, eu am un întreg arsenal… Să vorbiți doar despre sabie nu e relevant…
Eu zic că încă nu am scos-o… Aștept să văd ce intenționează preopinentul…
Apreciez că ați afișat comentariul. Nu și că ați evitat, IARĂȘI, chesiunea în discuție…
Nu voi face deocamdată pași din tufișul în care m-ați lăsat să mă odihnesc puțin (în această luptă de gherilă pe care o ducem pe Internet).
Mă voi referi doar la întrebarea pe care o ridicați: Ce aș mai scrie oare pe blogurile mele dacă n-ar fi postările dvs.?
Păi ce am scris și ÎNAINTE de a apărea dvs. cu blogul… Hi, hi, hi…
Oricum, cum puteți observa relativ ușor, am o droaie de subiecte pe care le abodez, nu doar legate de pastori, penticostali, sau polemice…
Și, desigur, dvs. nu vă referiți la blogurile mele, ci la un anumit blog… 🙂
Domnule Alin Cristea
Iar scoteți sabia fără să fiți provocat.
Dacă unii din cititorii acestui comentariu vă vor răspunde după cum meritați tot eu sunt vinovatul, nu-i așa?
Dincolo de tot ce spuneți am mângâierea că vă inspir. Despre ce ați mai scrie oare în blogurile dumneavoastră dacă n-ar fi postările mele?
Cât privește pe cei mai bătrâni, tot respectul…
Dragă Laurențiu
NU am căutat pricină de gâlceavă cu postarea ta. Probabil că am înțeles-o superficial din mersul unei mașini pe unul din ecranele acela minuscule care sfidează dioptriile ochelarilor mei. Tema este însă de când lumea. Sunt cu totul de acord cu tine că unii îmbătrânim fără să ne înțelepțim cu trecerea anilor. Dictonul ar trebui să fie: Am venit, am văzut și am învățat… Din păcate unii după ce văd pleacă doar…
Cu același respect
Un batran cantareste greu, daca este treaz, traieste in sfintenie si daca s-a dezvoltat proportional cu varsta pe calea lui Dumnezeu. Altfel, el nu este decat, un pitic cu parul alb.
Ma asteptam ca dumnevoastra – unul dintre pastorii agili si talentati (si nu va periez) – sa prindeti ideea postarii mele care nu se refera la batrani ca la persoane in varsta.
Am retinut o expresie de-a dumneavoastra in timpul unei conferinte PENIEL: „Batranetea nu e o varsta, ci o stare. Singurul ei dezavantaj e ca nu are viitor.” Multi din CB al CP nici nu au peri albi. Ori sunt mai tineri, ori nu mai au par deloc. Dar si ei sunt batrani, in sens spiritual. Batranetea e o stare … care se legitimeaza prin competenta. Tot respectul pentru competenti, supunere in fata intelepciunii, saru’mana perilor albi. Dar un mare NU despotismului celor ce isi aroga titlul de „batran” doar pentru a-si impune principiile … normative, frate, normative.
cu respect
Aşa-i cum zici, george, unii tineri au în ei hormoni de „mascul dominant” înainte de vârsta potrivită acestui post,
Nişte trompe peste „schinare” le-ar trebui unor astfel de tinerei elefănţei!
Neoprotestanţii au invadat spaţiul ortodox.Toate “reformele” astea neoprotestante, apar nu din dorinta de a găsi “adevărul” ci din dorinţa de a colecta zeciuială.
Asta se explica zecile de mii de secte care merg toate cu Biblia in mană ,dar cu doctrine total diferite.
Daca vrei sa colectezi tu zeciuială nu e suficient sa fi neoprotestant ,trebuie sa ai gruparea ta cu propia ta viziuni asupra Bibliei, asa ai ceva nou ce nu are si altul si atragi mai multi platitori de zeciuială.
Asta se explica de ce exista neoprotestantii…. sa colecteze si ei zeciuială , deci hai la “reformă”.
http://mihailandrei.wordpress.com/2011/07/06/neoprotestantii-au-invadat-spatiul-ortodox-%e2%80%ac%e2%80%8f/
Domnule Petru Lascău,
Am citit de mai multe ori textul scris de pastorul Balcan (Bălcan?). Primul lucru pe care l-am remarcat a fost așezarea între ghilimele a cuvântului bătrâni. Lucrul mi se pare just, având în vedere și explicația că nu orice persoană peste care au trecut anii se poate încadra la categoria „bătrâni” din Scriptură.
Sincer, nu văd unde este incitarea la ură în textul despre care vorbim. Da, se sugerează că liderii CP nu dau dovadă de înțelepciune în toate deciziile lor. Dar cele scrise acolo nu sunt cu nimic mai grave decât, spre exemplu, cele scrise de dumneavoastră în unele texte. Cum să nu fie justificată reticența față de înțelepciunea liderilor CP când se știe cine e acolo. Chiar dumneavostră l-ați desființat, printr-o postare cu sute de comentarii, pe vicepreședintele CP (Gurău, dacă bine îmi aduc aminte numele). Să nu mai vorbim de alți așa-ziși bătrâni care ignoră unele dintre „valorile eterne ale Împărăției lui Dumnezeu” menționate în comunicat. Vile, mașini de zeci de mii de euro, atitudini de șefi, nu de slujitori etc., asta înseamnă simplitate și smerenie?
Apoi, ce fel de înțelepciune e aceea care ia decizii unilaterale, fără să discute cu „învinuiții”? Sau care nu ține cont de recunoașterea greșelilor? Având în vedere aceste lucruri, cum să nu fii de acord cu pastorul din Onești? Cum să nu crezi că „bătrânii” din conducerea CP au îmbătrânit degeaba și se joacă de-a vierii nerecunoscători. Experiența superioară unora nu a dus spre înțelepciune, ci spre șmecherie.
Eu sunt totuși optimist, iar optimismul mi se trage din faptul că se mai găsesc și bătrâni (fără nicio conotație peiorativă) înțelepți. E de ajuns să intru pe blogul pastorului Doru Pope (pe care de altfel nu îl cunosc și nici nu l-am auzit predicând vreodată), să citesc ultimele trei postări și să-i mulțumesc lui Dumnezeu că încă mai pot vedea caracterul Lui în oameni.
Nu propun „o eutanasie a CP și instaurarea conducerii tinerismului de azi”. Nici nu sunt în măsură să fac propuneri, dat fiind faptul că nu (mai) sunt penticostal. Tot ce pot să fac este să sper că, poate, într-o zi, liderii penticostali își vor respecta propiile proclamații și vor arăta că le pasă de oameni, nu de reguli.
După cât de recalcitrant pare Laurenţiu faţă de bătrâni, nu-l văd în postura de a „sluji” bisericii pe care o păstoreşte (aceasta doar în cazul în care-i fals).
Hai nu-mi spune Florine, că tu te revolţi împotriva părinţilor tăi fireşti ori spirituali şi în biserică promovezi credibil ascultarea de Dumnezeu, sau aşa cum este drept, ascultarea în Domnul faţă de părinţi! Chiar şi firea aceasta ne împinge la respect faţă de oamenii mai în vârstă! Oare Biblia se citeşte în zilele noastre, de-andărătelea?
Domnule pastor Petru Lascău,
Comentariul dvs. despre tineri și bătrîni este jenant. În alte condiții ar fi fost oarecum… interesant.
Dar polemica antiPeniel nu a fost declanșată și nu este întreținută în jurul clivajului de vîrstă.
Se face o corespondență cu totul IRAȚIONALĂ între vîrstă și teologie.
Polemica antiPeniel este una… INSTITUȚIONALĂ.
Rolul Cultului în mișcarea penticostală din România rămîne un subiect extrem de sensibil…
Ați distras atenția de la chestiunile în discuție…
Printr-o atitudine patriarhalistă…
Tocmai de astfel de atitudini nu e nevoie într-o dezbatere… TEOLOGICĂ.
Cum scriam, de mai multe ori, în ultimii ani: Pe piața ideilor nu contează vîrsta, vila sau piscina…
„Charles Haddon Spurgeon a preluat amvonul din New Park Street Chapel la vârsta de douăzeci de ani. Și a fost nevoie să se construiască London Tabernacle pentru a adăposti mulțimea care venea să-l audă predicând. Clădirea se umplea până la refuz la mesajele lui înainte ca el să fi împlinit treizeci de ani. Locuitorii Londrei stăteau în zăpadă, la intrarea în biserică, așteptând să se deschidă ușile de la intrare. Marele predicator G. Campbell Morgan avea numai treisprezece ani când a ținut prima predică, iar la vârsta de douăzeci și trei de ani unii îl numeau “marele învățător biblic al Angliei”.” (Charles R. Swindoll, Iosif: un om al integrității și al iertării, Societatea Biblică din România, Oradea, 211 p.)
Don’t patronize me (don’t talk to me as if I know nothing or do not know what you are talking about. …) – ASTA trebuie să pricepeți destui (bloggeri-pastori) care veniți în spațiul public cu un stil oral, oratoric, sfătos, de comunitate de duminică (cu naftalină)…
Aici, în spațiul public, e o altă… PIAȚĂ!
Spre deosebire de amvon, aici dacă nu rămîneți la subiect sînteți sancționat drastic…
De aceea am spus cîndva că deocamdată doar parazitați blogosfera evanghelică, încă nu ați venit cu acea contribuție INEDITĂ pe care o presupune bloggingul…
Spiritul de blogger, în general vorbind, are cu totul alte coordonate…
Unii dintre cei din blogosfera evanghelică muncim enorm pentru a rezista pe o astfel de piață dură…
Măcar Pătrățosu și Rotundu ar putea fi considerați cu masterat în blogging (evanghelic)…
Nu vă vorbesc din ceea ce îmi imaginez, vorbesc dintr-o experiență care mă face să am, în spațiul blogosferic (și pe Internet), vîrsta de vreo… 88 de ani!
Ascultați de cei mai bătrîni…
Și, cînd puteți, respectați-i putin…
Frate Petru, va inteleg. Puteti vorbi cu o larga detasare fata de CP pentru ca deciziile lor nu va afecteaza direct. (ba inca, cred ca unele decizii in CP sunt luate la presiunile unor pastori romani din SUA). Inteleg ca limbajul lui Laurentiu va deranjat si l-ati „taxat” ok; dar limbajul (incalificabil) al lui Cristian nu v-a deranjat? am vazut ca l-ati tratat cu mare clementa. Aceasta discrepanta imi este greu sa o inteleg.
Atata timp cat „degetul lui Roboam” este mai gros decat coapsa batranului si inteleptului Solomon, frate Livius, se „bate toaca la urechea surdului…”
„Stati in drum si intrebati de cararile cele vechi ! Dar ei zic: „Nu vrem sa umblam pe elel !”
Istoria se repeta, frate Livius !
S-a creat un precedent. Manifestarea de-acum nu este o inviorare spirituala autentica; este un amstec cu lumea, un fel de religie corcita dupa reteta samaritenilor, este o recidiva sadea !
Frate Petru Laze,
Asta este pe plan national criza Romaniei. Pe plan spiritual este aceeasi criza dar determinata de nestatornicia in credinta. (vezi II Timotei 4:3-4), Adica „mana proasta” vs.”oale cu ceapa, praz, usturoi si castraveti…DIN EGIPT „(in niciun caz din Canaan !)
Douazeci de ani, in Romania, „Sfantul Ion…Limba de Lemn” ne-a tot aburit cu tranzitia care, etimologic vorbind, este ceva care vine spre noi, sta putin (ca trenu-n gara) si-apoi pleaca mai departe. Am descoperit apoi criza si iata-ne agonizand pe toate planurile. Doamne, la care…”112″ sa sunam sa nu ne duca doar la reanimare ci la o sfanta terapie intensiva unde sa fim conectati la cer, monitorizati de Duhul Sfant ? Ca nu prea avem altfel de sanse…
Nevoia primordiala este de a scapa de criza spirituala si de…limba de lemn evanghelica, ce de prea multe ori presara doar…picatura chinezeasca si nicidecum cuvantul drept, mustrator si sfant al Evangheliei !
Vremea lui Roboam, frate Lascau; vremea lui Roboam…
„Asa trecator, ma intrebam ce s-ar fi intamplat daca Isus ar fi fost supus batranilor? e clar ca asta suna a chemare la rebeliune nu? de aceea ma gandeam asa… trecator ”
Cu tot respectul, trebuie sa subscriu si eu la replica fratelui Lascau !
Presupun ca nu sunteti predispus in „a visa la o rascoala de tip Absalom” sau la vreo vreme de-a lui Roboam, nu ? Asta nu „transpira prin toti porii” exprimarii dumneavoastra a parfum de intelepciune !
„Vai de tine tara al carei voievod este un copil !”
Stimate frate „Petru”si eu din partea fratiorului nostru Cristian Ionescu asteptam un discernamint mai mare si cum doreste ca tinerii sa-i dea respect si o comunicare decenta la fel asteptam si eu din partea lui sa foloseasca pentru cei in virstra!Eu nu i-am adus niciodata „acuzatii nefondate”si nici nu l-am facut o” persoana plinã de rãutate dar si ignorantã.”Oricum totul depinde de caracter si intr-o buna zi o sa realizeze!!Ca persoana crestina si cu pozitie in partea spirituala trebuie sa inteleaga atributiile care i se cuvin si felul de vorbire,traire ,comportare si slujire!!Multi stiu ca sint obositi si plictisiti de comentariile mele,dar ele expun un ADEVAR si o suferinta care putea sa fie evitata si rezolvata!Se doreste sa se cunoasca realitatea?Binenteles ca nu!!Si mereu se scrie ca sint „acuzatii nefondate”,dar realitatea este alta!Si stiti destul de bine care este azi situatia cu foarte multi!!!Criza in ori ce domeniu apare din greshala si din lipsa de intelepciune divina!!!Criza intre crestini exzista doar chind ei sint firesti si ap.Pavel explica aceste lucruri fiinca si pe timpul lui le-a intilnit si vazut!!!Azi ar fi cu multul mai bine ca ele sa nu se repete in aceiasi maniera si de la o atitudine fireasca sa se ajunga la o atitudine duhovniceasca!!!!Stiti destul de bine ca pentru o facere de bine in familie pot sa spun ca am ajuns in un impas ,dar acest lucru m-a intarit si mia dat putere sa spun ADEVARUL.Si trist este ca unele persoane cu chit ca se pretind ca sint slujitori spirituali nu au ajuns sa inteleaga ca trebuie sa slujeasca cu adevarat si sa implineasca porunca domnului Isus Hristos,sa pastreze oile in staul si cele care se ratacesc de la staul sa fie cautate si aduse inapoi ,iar ranile pricinuite de lupi sa fie vindecate si astfel nici un membru din Biserica sa nu ajunga in criza alaturi de pastor!!!Daca credem ca puterea DUHULUI SFINT lucreaza sa intelegem ca Biserica lui Hristos care si-a rascumparat-o cu insushi singele Sau nici odata nu ajunge in „CRIZA” fiinca este rascumparata de pe pamint si „sînt scrişi în ceruri, de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, de duhurile celor neprihăniţi, făcuţi desăvîrşiţi,
24de Isus, Mijlocitorul legămîntului celui nou, şi de sîngele stropirii, care vorbeşte mai bine decît sîngele lui Abel.”Deci…?
25Luaţi seama ca nu cumva să nu voiţi să ascultaţi pe Cel ce vă vorbeşte! Căci dacă n’au scăpat ceice n’au vrut să asculte pe Cel ce vorbea pe pămînt, cu atît mai mult nu vom scăpa noi, dacă ne întoarcem dela Cel ce vorbeşte din ceruri,
26al cărui glas a clătinat atunci pămîntul, şi care acum a făcut făgăduinţa aceasta: ,,Voi mai clătina încăodată nu numai pămîntul, ci şi cerul„.
27Cuvintele acestea ,,încă odată„ arată că schimbarea lucrurilor clătinate, adică a lucrurilor făcute, este făcută tocmai ca să rămînă lucrurile cari nu se clatină.
28Fiindcă am primit dar o împărăţie, care nu se poate clătina, să ne arătăm mulţămitori, şi să aducem astfel lui Dumnezeu o închinare plăcută, cu evlavie şi cu frică;
29fiindcă Dumnezeul nostru este ,,un foc mistuitor„.
Asadar sa nu ne autoinshelam si sa intelegem mesajul din Evrei 12 si intreg mesajul din SFINTELE SCRIPTURI fiinca ;”16Toată Scriptura este însuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire,
17pentruca omul lui Dumnezeu să fie desăvîrşit şi cu totul destoinic pentru orice lucrare bună.”Si astfel nu o sa mai ajungem in CRIZA!!!!
Pt. Caludiu nitisor
Am degetele prea mari pentru telefoanele de azi care sunt cam prea mici. Voi încerca să mai corectez acum din greșeli.
Isus a fost supus părinților Săi și char sistemului iudaic și bătrânilor până „i-a sosit ceasul”. Nu cred că putem asocia neaascultartea rebelă a tinerismului de azi față de valorile trecutului și ale bătrânilor cu lucrarea mesiei, numai în cazul în care avem de-aface cu un nou mesia.
Laurențiu Balcan avea obligația să vorbească mai politicos față de liderii CP. Din respect față de proprii părințo n-ar fi trebui să folosească expresiile pe care le-a folosit.
Domnule Florin Pușcaș
Dacă pastorul de 35 de ani ar fi avut puțintică mai multă experienșă nu ar fi scris ceea ce a scris. Din respect pentru propri părinți.
Nici eu și nici „stimabilul Cristian Ionescu” nu am propus nicăieri ascultare prin renunțare la rațiune. Știți bine că sunt unul dintre cei mai constanți critici ai CP și a lipsei lor de viziune. Asta nu-mi dă voie să spun că sunt oameni bătrâni lipsiți de rațiune, cu perii albi seci și plini de prostie, cum implică pastorul pe care-l apărați.
Dacă înțelepciunea nu se găsește la cei cu părul cărunt, îndrăznesc să spun că n-o veți găsi nici la cei tineri care disprețuiesc experiența înaintașilor. Ea vine din frica de Dumnezeu și este pașnică și nu incită la ură.
Nu implic nicăieri în ideile și scrierile mele că numai cei bătrâni știu să interpreteze Scripturile. Am o mare admirație pentru o serie de tineri teologi de azi. Apelul meu la ascultare și supunere față de cei mai bătrâni care ne sunt lideri nu pornește de la capacitatea lor superiorară de a interpreta Scripturile, ci de la experiența lor. De exemplu, eu am avut 35 de ani și înțeleg prin ce trece un pastor ca fratele Balcan. Știu modul de gândire pe care îl ai la 35 de ani. În schimb fratele Balcan nu a avut niciodată 61 de ani. Ne despart 26 de ani de experiențe. Din cauza acestor ani datorăm ascultare celor mai în vârstă. Să nu mai vorbim de respectul pentru slujba pe care o au cei mai învărstă de cât noi.
Mă gândeam așa la ultimul îndemn: „Trceceți stimabililor la ortodoxie!” Ce variantă ați vrea? O eutanasie a CP și instaurarea conducerii tinerismului de azi?
Este uimitoare povestea mai tanarului Neemia, dus in robie din cauza unor parinti care au maniat pe Domnul prin purtarea lor, acest tanar se putea bucura de tot ce-i oferea viata, pana la cel mai inalt nivel, dar… ceva nu-i in regula cand afla ca multi dintre batranii ramasi acasa sunt batjocoriti, iar mormintele celor apusi sunt profanate. Povestea spune ca a renuntat la viata , aparent fara grija, si isi ia lumea in cap sa faca ceva pentru cinstirea memoriei celor care au contribuit in mod direct la robia lui si a intregului popor, la un moment dat. Nu isi afla linistea pana nu reabiliteaza memoria batranilor lui Israel, poate chiar a parintilor lui firesti.
Au fost vinovati ? Sigur ca da; si-au meritat soarta ? Pe drept; dar el vine in Fata Lui Dumnezeu, plange, posteste si se roaga mai multe zile, marturisind pacatele lui si ale parintilor lui: „caci eu si casa tatalui meu am pacatuit…” Neemia 1:6-7.
Jucand la doua capete, multi dintre noi ne dispretuim parintii care prin purtarea lor vinovata ne-au trimis in „robie”, dar la celalalt capat suntem victimele copiilor nostri, care nu mai gasesc nici o intelepciune in noi, agitandu-se sa ne trimita la cosul de gunoi al istoriei.
Mai tinerilor, care nu va mai suportati parintii, Cartea Cartilor va spune deslusit ca fara binecuvanterea lor, a batranilor, nu aveti multe zile cu soare, dar nici o calatorie lunga. Nu este o amenintare, este doar o interpretare directa a Cuvantului, iar aici nu se are in vedera fata omului ( scoli, diplome, avere, cu ochelari sau fara, etc.)
CRIZA
Ca vrem sa credem sau nu toti trecem prin criza, batrinii sint mai rari decimati de noua generatie iar tinerii mai desi lacomi sa mosteneasca ce a mai ramas de la babaci. Daca n-a mai ramas nimic atunci se asociaza in organizatii ca: Tinerii romino-americani si forteaza pe batrinii care au mai ramas prin biserici sa cedeze ca restul sint prin case de batrini sau aziluri. Iata cum vede actorul Constantin Tanase cu 66 de ani in urma lupta duintre generatii putin adaptata religios.
CRIZA
Ne-am trezit din hibernare
Si-am strigat cât am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!
Si cu asta ce-am făcut?
Am dorit, cu mic, cu mare,
Si-am luptat, cum am stiut,
S-avem nouă adunare,
Si cu asta ce-am făcut?
Ca mai bine să ne fie,
Ne-a crescut confortul brut,
Dar trăim în săracie,
Si cu asta ce-am făcut?
Ia coruptia amploare,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Scoatem ftatii la vânzare,
Si cu asta ce-am făcut?
Pentru-a câstiga o pâine,
Multi o iau de la-nceput,
Predica prin tări străine,
Si cu asta ce-am făcut?
Traversăm ani grei cu crize,
DolIarul iar a decăzut,
Cresc întruna taxe-acide,
Si cu asta ce-am făcut?
Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Si cu asta ce-am făcut?
Se urzesc pe-ascuns inventii,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Tara-i plină de conventii,
Si cu asta ce-am făcut?
Pleacă-ai nostri, vin ai nostri!
E sloganul cunoscut;
Iarăsi am votat ca prostii,
Si cu asta ce-am făcut?
Frate Petrica….Stiti care este problema ? Prapastie uriasa intre generatii…Un singur lucru poate crea un pod intre generatii…Dragostea divina.
Iata ce se intampla cand TINERII raman fara BATRANI (sau se separa de acestia). Aceasta criza este numita si CRIZA ELEFANTILOR. Cititi, va rog relatarea de mai jos:
Here’s an interesting story from the KwaZulu-Natal’s Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve in South Africa. Hluhluwe-Umfolozi is a giant park extending over hundreds of miles of savanna and includes a wide range of plant and animal species. In the early 2000′s there was a mysterious rash of rhinoceroses murders and what was characterized as rapes in the park.The park police did some investigating and found “gangs” of young male elephants were responsible for the crimes. This is not normal elephant behavior. The park officals discovered this had happened before in South Africa’s Pilanesberg National Park in the early 90′s. In Pilanesberg, young bull elephants committed similar acts while suffering from premature musth. Musth is a periodic condition in bull elephants characterized by highly aggressive behavior accompanied by a large rise in reproductive hormones. These elephants were having premature musths and the conditions were lasting much longer than normal in adult elephants. The aggressive behavior also was far more violent and destructive than anything previously observed.
What had happened in both these parks may be underlying advice in how to raise children to become successful adults. The elephants of Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve were young male orphaned elephants reintroduced from Kruger Park. As a consequence there were no “older bulls” in Hluhluwe-Umfolozi Park. The orphan boy elephants were confused by the aggressive feelings of musth. Unsure of how to channel their aggression, they began displaying sexually deviant and extremely violent behavior. Lacking old bulls for role models the young elephants formed gangs and started raping and killing rhinos.
The park reintroduced 10 “old bulls” and the gangs quickly disappeared the “hypersexual” activity stopped and so did the killings. The “old bulls” were role models the younger bulls intuitively knew to emulate. The “old bulls” taught what was acceptable, productive, and normal behavior for elephants. They mentored the younger bulls to become experienced in dealing with the consequences of musth.
Apropo, nu prea am vazut multi „batrani” pe la Peniel …
Doar că „junele care e la faza când le ştie pe toate” e de fapt un pastor cu experienţă care împlineşte luna viitoare 35 de ani.
Ori dumneavostră, la fel ca stimabilul Cristian Ionescu, propuneţi o ascultare care implică renunţarea la uzul raţiunii. Da, Biblia porunceşte tinerilor să fie supuşi bătrânilor, dar tot Biblia încurajează la discernământ, la cercetarea lucrurilor şi păstrarea celor bune etc.
Vreţi un sistem în care „bătrânii” să ştie cel mai bine, doar ei să interpreteze Scripturile, să dea direcţia şi să aibă dreptate întotdeauna? Treceţi stimabililor la ortodoxie!
Se vede ca ati scris cu repeziciune textul 🙂
Laurentiu (ca banuiesc ca la el faceti referire) nu s-a referit la „intelepti pe fata pamantului” ci strict la cei din conducerea Cultului Penticostal. Articolul, imi pare mie, este fortat probabil pantru echilibru(?)
Asa trecator, ma intrebam ce s-ar fi intamplat daca Isus ar fi fost supus batranilor? e clar ca asta suna a chemare la rebeliune nu? de aceea ma gandeam asa… trecator 🙂
Frate Petrică,
Dincolo de greutățile pe care ți le-a făcut tastatura de voiaj 🙂 cred că ai pus punctul pe i, sau mai degrabă degetul pe rană. Nu contest faptul că ”juniorii” au și ei dreptatea lor (pe ici pe colo, deh, nici noi nu suntem perfecți) dar și-o revendică prea devreme și cu prea mare obrăznicie.
Sper că ai (împreună cu sora Rodica și nepoțelul 🙂 ) o vacanță binecuvântată!
Ne (re)vedem (foarte) curând 🙂 !
Subscriu. . . .cu unele rezerve si. . . . .paranteze ! ;la urma urmei , la orisice varsta poti sa-ti dai cu ciocanul pe degete ( teorie abuziva lipsita de practica, lipsa unui Paslode portabil -up to date, parkinson and alzhemer ! ! ! Respectul nu sufere de complexul dominarii, nu se impune, nu se cerseste,nu are varsta si sarmanul de el, lupta idealistic sa ramana forever young and two way street !.Am nepoti „bine crescuti” ce pana mai ieri erau. . . zambitori, cu ras zglobiu, pistruiati si cu. . . breton !. Si acum inca mai simt imbratisarea lor „afectiva” la Craciun, in schimbul unui plic !. Si trecura ani si ani si umbre lungi pe sesuri dar. . . nici la Craciun si nici la Pasti, telefonul nu mai suna. . . .