19 gânduri despre “Timpuri moderne – Zâmbetul de sâmbătă

  1. Dupa forma umbrelor din stanga, de pe zid, se pare ca-i la Western Wall, dar oare cum l-au lasat sa se apropie in pantaloni scurti si papuci indoielnici? E o enigma.

  2. Daniel Medre

    Morris ii spune fiului sau: “Vreau sa te casatoresti cu o fata pe care o aleg eu.”
    Fiul raspunde:“Imi pare rau, dar imi voi alege singur mireasa.”
    Morris:“Bine, cum vrei, dar ma gandisem la fiica lui Bill Gates.”
    Fiul: “Ok atunci, raspunsul meu este da.”
    Morris se duce apoi la Bill Gates si-i spune:“Am gasit un sot pentru fiica ta.”
    Bill Gates:” Fiica mea este prea tanara pentru a se casatori.”
    Morris: “Pacat. Tanarul este vicepresedinte la World Bank.”
    Bill Gates: “Ok atunci, raspunsul meu este da.”
    In final, Morris se duce la presedintele World Bank si-i spune:
    “Cunosc un tanar pe care-l recomand ca vicepresedinte al bancii.”
    Presedintele: “Dar sunt deja mai multi vicepresedinti decat este necesar.”
    Morris: “Da, dar acest tanar este ginerele lui Bill Gates.”
    Presedintele: “Ok atunci, raspunsul meu este da.”
    Astfel au evreii succes in afaceri!!!!!!!!

    Cat despre acest „Moise” cred ca a pierdut bani in Stock Market ieri
    cand au fost peste 500 de puncte in jos si-i cere sfat lui Dumnezeu:
    „E timpul sa cumpar, sau sa vand? Cum ai spus?… Stai sa vedem
    ce va fi Luni?!”….

  3. ACIDUZZU

    @Livius,
    Si la Zidul Plangerii (Pocaintei) poti sa vii travestit ! ca tot „se poarta” travestismul ! Si-n pocainta, si-n, credinta, si-n slujire, si-n lauda si inchinare si taote acestea in Biserica lui Hristos de pe pamant (inca)…nu numai in fotografia de-aici ! In asemena stari nut-i vine sa razi pentru ca intotdeauna umbrele…aluneca spre iad !

    Firea pamanteasca se da jos de pe crucea rastignirii unde am tintuit-o demult, cand eram numai in „dragostea dintai”, pune mana pe mouse-ul PC-ului, da click pe RELOAD si ne trezim ca retraim clipele din I Regi 14:6: „Intra, nevasta lui Ieorboma; pentru ce vrei sa te dai drept alta ? (Sunt insarcinat sa-ti vestesc lucruri aspre !)”

    Am pus intre paranteze cea de-a doua parte a versetului, intrucat, unii inca nu vor sa auda de ” lucruri aspre” vestite atunci cand intra in Sanctuar in haine de imprumut („Prietene, cum ai intrat aici ?” se va auzi doar la final…), in haine straine (unii intra imbracati in haine de…nebun. Vezi I Samuel 21:13-15; Psalmul 34) Ei vor doar sa „slujeasca” asa cum sunt” si doar imbracati in hainele nevestei lui Ieroboam !

  4. marcel stepan

    Omul isi spune rugaciunea impreuna cu cineva drag care nu poate fi prezent si care isi transmite rugaciunea la Zidul Plingerii prin telefon.ANTISEMITILOR!

  5. incognito

    Sosise vremea sa se achite de promisiunea facuta mamei sale, poate a venit sa mijloceasca pentru sotia lui bolnava, copilul depresat ……. sau cine stie ?!?!
    Numai DUMNEZEU stie tot, aude tot, vede tot. Cu siguranta il cunoate bine si pe „Moise” asta al nostru.

    Interesant ca fratii lui ultra-Ortodocsi l-au lasat sa se apropie de Zidul Plangerii in tinuta necorespunzatoare, cu pantofii tociti si culmea…..vorbind la telefon. Intrusul nu arata ca si ei, totusi au avut ingaduinta, era acolo pentru o cauza nobila, se merita sa fi dojenit, ba chiar umilit.
    A venit asa cum era, nu mai avea timp sa imresioneze sau sa se puna bine cu ei…..sau mai bine zis cu noi , care cu spiritul nostru ultra-critic am observat : telefonul, pantalonii scurti si …..ATAT !!!!

    Daca am fi fost noi acolo, dupa ce in prealabil am fi ras de el putin, i-am fi smucit telefonul si l-am fi trimis sa-si revizuiasca tinuta . Daca „Moise” ar fi fost prea insistent si nu s-ar fi conformat, l-am fi pus la zid , ca tot aveam unul in apropiere. Daca nu-i ca noi, nici o paguba.

    @ Marcel Stepan – ati luat o decizie buna , despre Dumnezeu nu se glumeste.
    @ ACIDUZZU – cu ultima replica te comporti ca si cum ai fi tu gazda. Din cate stiu eu…. nu esti.

    1. ACIDUZZU

      Multumesc, dar incognito cum vrei sa pari totusi, te erijezi in „calitate” de cerber de paza si purtator de…zgarda cu ecuson, al blogului desigur, sperand ca-ti vei primi simbria cuantificata printr-un ciolan gras si plin de maduva…Pe-acilea se pune osu’ la lucru tovarase, nicidecum nu se exerseaza (excita) pe uscat doar…reflexele lui Pavlov, adica doar sa-ti lase gura apa…Sau doar te-a asmutit suedezul de…stepa ?

      1. ACIDUZZU

        PS> Evreii stiu ca-n Lege este interzis a se manca dulaul intrucat este animal necurat. Nu de putine ori, unii indivizi sunt catalogati ca fiind doar „caini si si-aceia morti ! (2 Samuel 16:9; 2 Imparati 8:13 ; Filipeni 3:2; Psalmul 22:16; 2 Corinteni 11:13; Galateni 5:15;Apocalipsa 22:15).

      2. incognito

        @ACIDUZZU trebuie sa recunosc ca esti „destept foc”, stai bine la capitolul imaginatie iar cat despre manuirea figurilor de stil esti „genial” .

        Nu stiu ce-ai urmarit prin AMALGAMUL de mai sus (o desfasurare dintre cele mai nefericite a zelului tau motivat de spirit de ranchiuna ), ceea ce ai reusit insa e sa ma lasi PERPLEX .

        Pseudonimul tau o fi insemnand altceva in siciliana , pentru mine insa , in urma „definitiei” pe care ti-ai semnat-o mai sus, inseamna CEVA: acidic, cu gust acru, care miroase intepator, care urzica si are rol coroziv.

        Iti recomand pe viitor sa incerci sa adopti un stil de a raspunde civilizat, poate reusesti sa-ti schimbi in timp si definitia……..

        1. ACIDUZZU

          Iti multumesc de sincerele aprecieri. Sunt la fel de…acide ca si ale mele chiar daca nu te semnezi la fel… Totusi, in pofida vointei tale, in dialectul sicilian asa inseamna, asa se traduce.
          Ma bucur ca ai ramas PERPLEX, dar aceasta stare iti apartine in mod subiectiv si te reprezinta in timorare.
          Sper sa-ti revii la timp si sa te dumiresti ca nu numai pe acest blog, dar si pe altele este nevoie de pasari care canta dar nu neaparat doar de cuci care dupa ce si-au depus oul in cuib (blog) strain, o zbughesc la fuga.
          Ti-as spune si eu impreuna cu altii un sincer „bun venit !!” dar constatam ca n-avem cui. Cracteristica ta de manifestare este doar „incognito !” Asmenea cucului. Totusi imi vine sa apreciez sfaturile bune dac asi sti din partea cui vin. Numai pentru ca in stil „incognito” iti canti numele „cu-cu, cu-cu” nu-mi prea inspiri increderea necesara.
          Totusi, du-te in pace…cucule !

  6. Dana

    Shalom!
    Ce sa spun???Sa va laud Domnilor? Categoric NU!
    Sa ma prezint.Numele meu este Dana Filipeanu si sunt fost redactor al desfiitatului post de radio Micul Samaritean.La postul de radio mai sus numit aveam sarcina nobila de a realiza emisiunea Shema Israel, impreuna cu colega mea Andreea Iancu.La acelasi post de radio aveam onoarea de a asculta si pune pe unde predici ale fratelui pastor Petru Lascau.
    Sincer sunt uimita de acest topic al blogului Dvs.Domnule pastor.
    Traim vremuri tulburi, vremuri care ne indeamna sa ne cercetam caci Scriptura ne arata ca apostazia sta la panda.Daca ar fi sa fiu sincera , cu mana pe inima cand raspund la intrebarea daca iubesc ceea ce iubeste Dumnezeu? Ce voi raspunde? Dar sa vedem ce spune EA, Sfanta Scriptura? ce iubeste Dumnezeu?
    Voi da versete si va las sa descoperiti raspunsul.Am un sfat.Va rog frumos sa nu „spiritualizati ” raspunsul.
    Sa pornim la drum.
    Ioel 3:16-21
    16. Domnul răcneşte din Sion, glasul Lui răsună din Ierusalim, de se zguduie cerurile şi pământul. Dar Domnul este scăparea poporului Său, şi ocrotirea copiilor lui Israel.
    17. Şi veţi şti că Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru, care locuieşte în Sion, muntele Meu cel sfânt. Ierusalimul însă va fi sfânt, şi nu vor mai trece străinii prin el.
    18. În vremea aceea, va picura must din munţi, şi va curge lapte din dealuri, toate pâraiele lui Iuda vor fi pline de apă. Un izvor va ieşi de asemenea din Casa Domnului, şi va uda valea Sitim.
    19. Egiptul va ajunge pustiu, Edomul va ajunge o pustie stearpă, din pricina silniciei făcute împotriva copiilor lui Iuda, al căror sânge nevinovat l-au vărsat în ţara lor.
    20. Dar Iuda va fi veşnic locuit, şi Ierusalimul din neam în neam.
    21. Le voi răzbuna sângele pe care nu l-am răzbunat încă, dar Domnul va locui în Sion.
    Ieremia 31
    1. „În vremea aceea, zice Domnul, Eu voi fi Dumnezeul tuturor seminţiilor lui Israel, şi ei vor fi poporul meu.”
    2. Aşa vorbeşte Domnul: „Poporul celor ce-au scăpat de sabie, a căpătat trecere în pustie: Israel merge spre locul lui de odihnă.”
    3. „Domnul mi Se arată de departe: „Te iubesc cu o iubire veşnică; de aceea îţi păstrez bunătatea Mea!
    4. Te voi aşeza din nou, şi vei fi aşezată din nou, fecioara lui Israel! Te vei împodobi iarăşi cu timpanele tale, şi vei ieşi în mijlocul jocurilor voioase.
    5. Vei sădi iarăşi vii pe înălţimile Samariei; cei ce le vor sădi, le vor culege şi roadele.
    6. Căci vine ziua, când străjerii vor striga pe muntele lui Efraim: „Sculaţi-vă, să ne suim în Sion, la Domnul, Dumnezeul nostru!
    7. Căci aşa vorbeşte Domnul: „Strigaţi de bucurie asupra lui Iacov, chiuiţi de veselie în fruntea neamurilor! Înălţaţi-vă glasurile, cântaţi laude, şi ziceţi: „Doamne, izbăveşte pe poporul Tău, pe rămăşiţa lui Israel!”
    8. „Iată, îi aduc înapoi din ţara de la miazănoapte, îi adun de la marginile pământului: între ei este şi orbul şi şchiopul, femeia însărcinată şi cea în durerile naşterii; o mare mulţime se întoarce înapoi aici!
    9. Plângând vin, şi îi duc în mijlocul rugăciunilor lor; îi duc la râuri de apă, pe un drum neted pe care nu se poticnesc. Căci Eu sunt Tatăl lui Israel, şi Efraim este întâiul Meu născut.
    10. „Ascultaţi Cuvântul Domnului, neamuri, şi vestiţi-l în ostroave depărtate! Spuneţi: „Cel ce a risipit pe Israel îl va aduna, şi-l va păzi cum îşi păzeşte păstorul turma.
    11. Căci Domnul răscumpără pe Iacov, şi-l izbăveşte din mâna unuia mai tare decât el.
    12. Ei vor veni, şi vor chiui de bucurie pe înălţimile Sionului; vor alerga la bunătăţile Domnului, la grâu, la must, la untdelemnul, la oi şi boi, sufletul le va fi ca o grădină bine udată, şi nu vor mai tânji.
    13. Atunci fetele se vor înveseli la joc, tinerii şi bătrânii se vor bucura şi ei; le voi preface jalea în veselie, şi-i voi mângâia, le voi da bucurie, după necazurile lor.
    14. Voi sătura de grăsime sufletul preoţilor, şi poporul Meu se va sătura de bunătăţile Mele, zice Domnul.”
    15. „Aşa vorbeşte Domnul: Un ţipăt se aude la Rama, plângeri şi lacrimi amare: Rahela îşi plânge copiii; şi nu vrea să se mângâie pentru copiii ei, căci nu mai sunt!”
    16. „Aşa vorbeşte Domnul: „Opreşte-ţi plânsul, opreşte-ţi lacrimile din ochi; căci truda îţi va fi răsplătită, zice Domnul; ei se vor întoarce iarăşi din ţara vrăjmaşului.
    17. Este nădejde pentru urmaşii tăi, zice Domnul; copiii tăi se vor întoarce în ţinutul lor!”
    18. Aud pe Efraim bocindu-se: „M-ai pedepsit, şi am fost pedepsit, ca un junc nedeprins la jug; întoarce-mă Tu, şi mă voi întoarce, căci Tu eşti Domnul, Dumnezeul meu!
    19. După ce m-am întors, m-am căit; şi după ce mi-am recunoscut greşelile, mă bat pe pulpă; sunt ruşinat şi roşu de ruşine, căci port ocara tinereţii mele.” –
    20. „Îmi este Efraim un fiu scump, un copil iubit de Mine?” „Căci când vorbesc de el, Îmi aduc aminte cu gingăşie de el, de aceea Îmi arde inima în Mine pentru el, şi voi avea milă negreşit de el, zice Domnul. –
    21. „Ridică semne pe drum, pune stâlpi, ia seama la calea, la drumul pe care l-ai urmat… Întoarce-te, fecioara lui Israel, întoarce-te în cetăţile acestea care sunt ale tale!
    22. Până când vei fi pribeagă, fiică rătăcită? Căci Domnul face un lucru nou pe pământ: femeia va peţi pe bărbat.
    23. „Aşa vorbeşte Domnul oştirilor, Dumnezeul lui Israel: „Iată ce se va zice iarăşi în ţara lui Iuda şi în cetăţile sale, când voi aduce înapoi pe prinşii lor de război: „Domnul să te binecuvânteze, locaş al neprihănirii, munte sfânt!”
    24. Iuda va locui acolo fără teamă în toate cetăţile lui, plugarii şi cei ce umblă cu turmele la păşune.
    25. Căci voi răcori sufletul însetat, şi voi sătura orice suflet lihnit de foame.” –
    26. La aceste lucruri m-am trezit, şi am privit; şi somnul îmi fusese dulce. –
    27. „Iată, vin zile, zice Domnul, când voi însămânţa casa lui Israel şi casa lui Iuda cu o sămânţă de oameni şi o sămânţă de dobitoace.
    28. Şi cum am vegheat asupra lor ca să-i smulg, să-i tai, să-i dărâm, să-i nimicesc şi să le fac rău, tot aşa voi veghea asupra lor că să-i zidesc şi să-i sădesc, zice Domnul.”
    29. „În zilele acelea, nu se va mai zice: „Părinţii au mâncat aguridă, şi copiilor li s-au sterpezit dinţii”,
    30. ci fiecare va muri pentru nelegiuirea lui; oricărui om, care va mânca aguridă, i se vor sterpezi dinţii!
    31. „Iată, vin zile, zice Domnul, când voi face cu casa lui Israel şi cu casa lui Iuda un legământ nou.
    32. Nu ca legământul, pe care l-am încheiat cu părinţii lor, în ziua când i-am apucat de mână, să-i scot din ţara Egiptului, legământ, pe care l-au călcat, măcar că aveam drepturi de soţ asupra lor, zice Domnul.”
    33. „Ci iată legământul, pe care-l voi face cu casa lui Israel, după zilele acelea, zice Domnul: Voi pune Legea Mea înăuntrul lor, o voi scrie în inima lor; şi Eu voi fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul Meu.
    34. Nici unul nu va mai învăţa pe aproapele, sau pe fratele său, zicând: „Cunoaşte pe Domnul!” Ci toţi Mă vor cunoaşte, de la cel mai mic până la cel mai mare, zice Domnul; căci le voi ierta nelegiuirea, şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatul lor.
    35. „Aşa vorbeşte Domnul, care a făcut soarele să lumineze ziua, care a rânduit luna şi stelele să lumineze noaptea, care întărâtă marea şi face valurile ei să urle, El, al cărui Nume este Domnul oştirilor:
    36. Dacă vor înceta aceste legi dinaintea Mea, zice Domnul, şi neamul lui Israel va înceta pe vecie să mai fie un neam înaintea Mea!”
    37. „Aşa vorbeşte Domnul: „Dacă cerurile sus pot fi măsurate, şi dacă temeliile pământului jos pot fi cercetate, atunci voi lepăda şi Eu pe tot neamul lui Israel, pentru tot ce a făcut, zice Domnul.”
    38. „Iată, vin zile, zice Domnul, când cetatea va fi zidită iarăşi în cinstea Domnului, de la turnul lui Hananeel până la poarta unghiului.
    39. Frânghia de măsurat va trece încă pe dinaintea ei, până la dealul Gareb, şi de acolo va face un ocol înspre Goat.
    40. Toată valea unde se aruncă trupurile moarte şi cenuşa, şi toate ogoarele până la pârâul Chedron, până la unghiul porţii cailor la răsărit, vor fi închinate Domnului şi nu vor mai fi niciodată nici surpate nici nimicite.”
    Si acum din Noul Testament cateva marturii clare:
    Romani 11
    Întreb dar: „A lepădat Dumnezeu pe poporul Său?” Nicidecum! Căci şi eu sunt Israelit, din sămânţa lui Avraam, din seminţia lui Beniamin.
    2. Dumnezeu n-a lepădat pe poporul Său, pe care l-a cunoscut mai dinainte. Nu ştiţi ce zice Scriptura, în locul unde vorbeşte despre Ilie? Cum se plânge el lui Dumnezeu împotriva lui Israel, când zice:
    3. „Doamne, pe prorocii Tăi i-au omorât, altarele Tale le-au surpat; am rămas eu singur, şi caută să-mi ia viaţa?”
    4. Dar ce-i răspunde Dumnezeu? „Mi-am păstrat şapte mii de bărbaţi, care nu şi-au plecat genunchiul înaintea lui Baal.”
    5. Tot aşa, şi în vremea de faţă, este o rămăşiţă datorită unei alegeri, prin har.
    6. Şi dacă este prin har, atunci nu mai este prin fapte; altminteri, harul n-ar mai fi har. Şi dacă este prin fapte, nu mai este prin har; altminteri, fapta n-ar mai fi faptă.
    7. Deci, ce urmează? Că Israel n-a căpătat ce căuta, iar rămăşiţa aleasă a căpătat; pe când ceilalţi au fost împietriţi,
    8. după cum este scris: „Dumnezeu le-a dat un duh de adormire, ochi ca să nu vadă, şi urechi ca să n-audă, până în ziua de astăzi.”
    9. Şi David zice: „Masa lor să li se prefacă într-o cursă, într-un laţ, într-un prilej de cădere şi într-o dreaptă răsplătire.
    10. Să li se întunece ochii ca să nu vadă, şi spinarea să le-o ţii mereu gârbovită.”
    11. Întreb dar: „S-au poticnit ei ca să cadă? Nicidecum! Ci, prin alunecarea lor, s-a făcut cu putinţă mântuirea Neamurilor, ca să facă pe Israel gelos;
    12. dacă, deci, alunecarea lor a fost o bogăţie pentru lume, şi paguba lor a fost o bogăţie pentru Neamuri, ce va fi plinătatea întoarcerii lor?
    13. V-o spun vouă, Neamurilor: „Întrucât sunt apostol al Neamurilor, îmi slăvesc slujba mea,
    14. şi caut, ca, dacă este cu putinţă, să stârnesc gelozia celor din neamul meu, şi să mântuiesc pe unii din ei.
    15. Căci, dacă lepădarea lor a adus împăcarea lumii, ce va fi primirea lor din nou, decât viaţă din morţi?
    16. Iar dacă cele dintâi roade sunt sfinte, şi plămădeala este sfântă; şi dacă rădăcina este sfântă, şi ramurile sunt sfinte.
    17. Iar dacă unele din ramuri au fost tăiate, şi dacă tu, care erai dintr-un măslin sălbatic, ai fost altoit în locul lor, şi ai fost făcut părtaş rădăcinii şi grăsimii măslinului,
    18. nu te făli faţă de ramuri. Dacă te făleşti, să ştii că nu tu ţii rădăcina, ci rădăcina te ţine pe tine.
    19. Dar vei zice: „Ramurile au fost tăiate, ca să fiu altoit eu.”
    20. Adevărat: au fost tăiate din pricina necredinţei lor, şi tu stai în picioare prin credinţă: Nu te îngâmfa dar, ci teme-te!
    21. Căci dacă n-a cruţat Dumnezeu ramurile fireşti, nu te va cruţa nici pe tine.
    22. Uită-te dar la bunătatea şi asprimea lui Dumnezeu: asprime faţă de cei ce au căzut, şi bunătate faţă de tine, dacă nu încetezi să rămâi în bunătatea aceasta; altminteri, vei fi tăiat şi tu.
    23. Şi chiar ei: dacă nu stăruie în necredinţă, vor fi altoiţi; căci Dumnezeu poate să-i altoiască iarăşi.
    24. Fiindcă, dacă tu, care ai fost tăiat dintr-un măslin, care din fire era sălbatic, ai fost altoit, împotriva firii tale, într-un măslin bun, cu cât mai mult vor fi altoiţi ei, care sunt ramuri fireşti, în măslinul lor?
    25. Fraţilor, pentru ca să nu vă socotiţi singuri înţelepţi, nu vreau să nu ştiţi taina aceasta: o parte din Israel a căzut într-o împietrire, care va ţine până va intra numărul deplin al Neamurilor.
    26. Şi atunci tot Israelul va fi mântuit, după cum este scris: „Izbăvitorul va veni din Sion, şi va îndepărta toate nelegiuirile de la Iacov.
    27. Acesta va fi legământul, pe care-l voi face cu ei, când le voi şterge păcatele.”
    28. În ce priveşte Evanghelia, ei sunt vrăjmaşi, şi aceasta spre binele vostru; dar în ce priveşte alegerea, sunt iubiţi, din pricina părinţilor lor.
    29. Căci lui Dumnezeu nu-I pare rău de darurile şi de chemarea făcută.
    30. După cum voi odinioară n-aţi ascultat de Dumnezeu, şi după cum prin neascultarea lor aţi căpătat îndurare acum,
    31. tot aşa, ei acum n-au ascultat, pentru ca, prin îndurarea arătată vouă, să capete şi ei îndurare.
    32. Fiindcă Dumnezeu a închis pe toţi oamenii în neascultare, ca să aibă îndurare de toţi.
    33. O, adâncul bogăţiei, înţelepciunii şi ştiinţei lui Dumnezeu! Cât de nepătrunse sunt judecăţile Lui, şi cât de neînţelese sunt căile Lui!
    34. Şi în adevăr, „cine a cunoscut gândul Domnului? Sau cine a fost sfetnicul Lui?
    35. Cine I-a dat ceva întâi, ca să aibă de primit înapoi?”
    36. Din El, prin El, şi pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.

    Sfanta Scriptura ne da un raspuns clar.
    Eu aleg sa stau in binecuvantarea lui Dumnezeu care este conditionata si legata strans de poporul Israel!
    Dumnezeu sa ne ajute pe toti sa iubim ceea ce iubeste El!

    1. Soră Dana
      Postarea mea cerea un zâmbet de la dumneata. Atât. Nu o dizertație teologică. Cred că se mai poate zâmbi când cineva se duce să se roage și vorbește la telefon în același timp. Poate fi creștin, evreu, musulman, budist… Efectul este același. Sincer regret că n-am găsit o astfel de poză cu un musulman.
      Poza voia să spună ceva despre noi… oamenii secolului 21 dotați cu aparatura care ne încurcă viețile și relațiile.

      1. Dana

        Domnule Pastor,
        Ma bucur ca mi-ati raspuns.Imi place sa zambesc si gust glumele dar citind comentariile acestui topic am ajuns la concluzia ca s-a starnit un iz de antisemitism care nu onoreaza acest blog.Asa ca am ales sa raspund cu versete din Sfanta Scriptura pentru a pune in garda cititorii sa nu cocheteze cu antisemitismul pentru ca este periculos si pacatos.
        Biserica trebuie sa se afle intr-o pozitie de binecuvantare si cred ca un exercitiu pentru Ea ar fi sa invete sa laude pe Domnul ei pentru alegerea poporului Israel si planul maret in care si-a facut aparitia mantuirea omenirii :Yeshua Ha Mashiah, nascut din israelita fecioara Miriam.
        Va doresc Shalom Uvraha!Pace si binecuvantare!

        1. Stimată soră Dana
          Cei mai mari comici ai lumii sunt evrei. Mă aștept ca și simpatizanții lor să aibă simțul umorului.
          Am analizat toate postările mele de până acum și nu găsesc nimic antisemit în ele. Iubesc poporul Domnului și cred cu mare convingere că un adevărat creștin nu poate decât să-l iubească pe Israel.

          1. Dana

            Shalom frate Pastor Lascau,
            Aveti o inima aleasa si iubitore.Predicile Dvs. au fost un real balsam pentru mine si ascultatorii RMS.Mi-e dor de ele…
            Reactia mea este una de indreptare spre binecuvantare.
            Poporul Domnului are nevoie de sustinere in rugaciune si Israelul trebuie sa fie in atentia Bisericii.
            Domnul Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant sa va toarne din belsug har si binecuvantare din inaltul cerului.
            Doresc sa va salut cu ultimile versete ale profetului Mica din Moreset.
            Nota: Numele original al profetului Mica este : MICHEEA si traducerea din ebraica : Cine este ca Domnul ( Cap 7:18)

            Mica 7
            18. Care Dumnezeu este ca Tine, care ierţi nelegiuirea, şi treci cu vederea păcatele rămăşiţei moştenirii Tale? El nu-Şi ţine mânia pe vecie, ci Îi place îndurarea!
            19. El va avea iarăşi milă de noi, va călca în picioare nelegiuirile noastre, şi vei arunca în fundul mării toate păcatele lor.
            20. Vei da cu credincioşie lui Iacov, şi vei ţine cu îndurare faţă de Avraam, ce ai jurat părinţilor noştri în zilele de odinioară.”

  7. Dana

    Shalom,
    Am primit un e-mail de la organizatia Messianic Bible si m-am gandit ca ar fi bine sa vi-l ofer si Dvs.
    Today Orthodox Jewish men continue the ancient custom of wearing fringes on
    their garments. Did Yeshua also wear fringes?

    The custom of wearing fringes originates with a commandment in the Word of God:

    “Speak to the Israelites and say to them: “Throughout the generations to come you are
    to make tassels on the corners of your garments, with a blue cord on each tassel. You
    will have these tassels to look at and so you will remember all the commands of the Lord,
    that you may obey them…I am the Lord your God.” (Numbers 15:37-41)

    The Hebrew word for tassel or fringe is tzitzit. Tzitziyot is the Hebrew plural.

    Tzitzit, which were to be worn on the four corners of their garments, were designed
    to be a constant reminder to the Jews to be a distinct people, set apart for service to
    the one true God.

    Even their daily dress was meant to remind the Jewish people of their unique calling as
    a holy nation.

    Since Israel was surrounded by pagan nations who worshipped idols and false gods,
    God warned them to not be like the heathen.

    The fringes would act as a continual sign to the world that the Jewish people had
    a God-ordained calling, as they displayed devotion to God.

    Some tallits (prayer shawls) are large enough to
    be draped over the head while praying. In the
    photo above, the tzitzit are visible on the four
    corners of the garment hanging down.

    Tzitzit (fringes) are full of symbolism and have a connection to life and death.

    Upon death, a fringe is cut off a Jewish man’s tallit (prayer shawl), which
    symbolizes the end of his obligation to follow the commandments.

    If we understand this symbolism, it gives added richness to the account of David
    and King Saul.

    Filipeanu, please click here to sponsor a Chapter of the Messianic Prophecy Bible

    When David crept up on King Saul and cut off the edge of his robe, this was clearly
    symbolic of death. Knowing this, David felt remorseful and told his men to spare Saul’s
    life. (1Samuel 24).

    He said to Saul afterward, “I cut off the corner of your robe, but did not kill you.
    Now understand and recognize that I am not guilty of wrongdoing or rebellion. I
    have not wronged you, but you are hunting me down to take my life…”
    (I Samuel 24: 8-11)

    The well-known story in the Brit Hadashah (New Testament) bears out these rich
    associations with life and death.

    As commanded by the Torah, Yeshua of Natzeret (Jesus of Nazareth) also wore
    the fringes on his garments.

    The book of Matthew describes the healing that took place when a woman reached
    out to touch the hem of Yeshua’s garment. The hem of the garment was Yeshua’s
    tzitzit. The woman, not daring to touch Him directly, touched his tzitzit.

    “A woman who had had a hemorrhage for twelve years approached him from
    behind and touched the tzitzit on his robe…and she was instantly healed.”
    (Matthew 9:20-22)

    The fact that the woman reached out to touch Yeshua’s tzitzit demonstrated her
    faith in Him and the Word of God. This faith released the healing power of God.

    Yeshua embraced the wearing of tzitzit. He did not condemn wearing them but
    denounced the use of them to show off one’s status, spiritual or otherwise.

    He exposed the hypocrisy of the Pharisees, who because they loved to be seen by others,
    lengthened their tzitziyot (Mathew 23:5). As with most things, even obedience
    to the commandment of tzitzit can come from impure motives.

    In other words, one can have kosher tzitzit without having a kosher heart.

    The purpose of the tzitzit is the exultation of God and his commandments, not the
    exultation of oneself and one’s observance.

    The tzitzit pictured above are tied in two different styles. The all
    white one is tied in the traditional Ashkenazi style, while the one
    with the thread of blue (t’chelet) is woven in the Sephardic style.

    The way tzitzit are tied has special significance.

    In accordance with tradition, each fringe has 39 windings, which corresponds to
    the numerical value of the Hebrew phrase, “Adonai Echad” (The Lord is One).

    This is a powerful reminder to to walk the narrow path leading to the one true God.

    The Torah specifies that each of the tassels on the four corners of the garment was
    to have a long thread of a special shade of blue called t’chelet in Hebrew.

    According to the Talmud, the blue thread acts as a visual reminder to keep a
    heavenly focus on the Throne of God since the blue resembles the ocean, which
    resembles the sky, which resembles the Throne of God.

    The tallit is a four-cornered garment with tzitzit on each corner.

    Tradition holds that the dye must come from a special sea snail that became extinct
    about 1000 years ago.

    Consequently most Jewish people, including Israelis, now wear only white fringes,
    omitting the blue thread.

    Today, some rabbis believe they have re-discovered this snail and are making
    available a thread of blue to attach to one’s tzitzit.

    Filipeanu, please click here to make a difference for YESHUA and Eternity!

    The long thread of blue is connected to three shorter threads, making a total
    of four threads for each corner of the garment. These threads are then tied in
    such as way as to double them, so that they total eight strands. These are
    tied in a series of five double knots to symbolize the number 13.

    According to tradition, adding 13 to the numerical value of the Hebrew word tzitzit,
    which is 600, gives the grand total of 613.

    This is the total number of commandments in the Torah (613).

    The tzitzit, therefore, serve as a reminder to Jewish people to keep the Torah
    and to follow all of God’s commandments.

    The man on the left is wearing a tallit gadol,
    and the man on the right a tallit katan.

    Modern Jewish Observance

    Today, many observant Jews follow the command to wear tzitzit.

    Since it is no longer common to wear four cornered garments, Orthodox Jews wear
    a tallit katan, meaning small tallit, under a regular modern shirt.

    The prayer shawl, called the tallit gadol (large tallit), is a four cornered garment worn
    over one’s clothing resting on the shoulders.

    This prayer shawl is worn during the morning services by all male participants, and
    by some in the afternoon and evening prayers depending on their cultural background
    and their Jewish affiliation.

    While sizes vary according to custom and preference, some are large enough
    to cover the whole body while others hang around the shoulders.

    The modern tallit displays a variety of designs, artistic creations and colors,
    including depictions of Jerusalem and Joseph’s coat of many colors.

    This Bar Mitzvah Boy is beaming as he wears
    his tallit and carries the Torah.

    At 13, Jewish boys begin wearing a tallit in the synagogue when they celebrate their
    Bar Mitzvah (coming of age ceremony). Bar Mitzvah boys often receive a tallit
    as a special gift from their father or grandfather.

    In some Jewish communities, men begin wearing the tallit after their wedding.

    What about women? Do they wear tzitzit?

    According to Jewish tradition, women are exempt from the requirement of
    wearing fringes on their garments.

    In Orthodox Judaism, a woman wearing tzitzit is likened to a woman dressing in
    men’s apparel, which is forbidden in the Torah.

    In Reform Judaism, however, women are allowed to wear the tallit and to
    participate more fully in synagogue services such as publicly reading from the Torah.

    A tzitzit from one of the four corners of this
    Jewish rabbi’s tallit casually drapes his hand as
    he cradles the Torah.

    In some Messianic Jewish congregations, a number of Gentile Believers also
    choose to wear tzitzit to identify with the Jewish people and as an expression
    of their faith in the God of Israel.

    The Biblical custom of the tzitzit continues to be a rich reminder to all Believers,
    Jew or Gentile, to stay focused on God.

    The great prophet Zechariah foretold that in the end times, many non-Jews will come
    seeking the faith of the God of Israel in a most unusual way:

    “In those days ten men from all languages and nations will take firm hold of one Jew
    by the hem of his robe and say,‘Let us go with you, because we have heard that
    God is with you.’” (Zechariah 8:23)

    People from all over the world reach for the tzitzit of the Jew, in order to grasp God’s
    covenant with Israel.

    Although present reality with worldwide anti-Israel sentiments may seem the reverse of this,
    God’s Word reveals what is to come.

    „And I will put my Spirit in you, and you will live, and I will place you in your own
    land.” (Ezekiel 37:14)

    God has good things in mind for Israel. We should too.

    Your support is vital in helping us stir the nation of Israel to seek the Lord.

    A revival is coming that will shake the world. We invite you to be a part of it.

    Filipeanu, please click here to Stand with Israel and our work in the Holy Land

    „I will bless those who bless Israel.” Genesis 12:3

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s