Iubiții noștri dușmani

„Dar Eu vă spun: Iubiți pe vrăjmașii voștri, binecuvântați pe cei ce vă blastămă, faceți bine celor ce vă urăsc, și rugați-vă pentru cei ce vă asupresc și vă prigonesc!”
(Matei 5:44).

Domnul Isus n-a rostit doar aceste cuvinte ci le-a trăit. Mă gândesc la soldații romani care Îi străpunseseră mâinile și picioarele cu piroanele răstignirii. La picioarele crucilor celor schingiuiți de ei au auzit blesteme și vaietele chinului uman, în una din cele mai barbare execuții. Dar n-au auzit niciodată ce li s-a fost dat să audă din gura Domnului: „Tată, iartă-i că nu știu ce fac!” Dacă alți condamnați la astfel de moarte implorau iertarea lor, de data aceasta ei erau victimele care aveau nevoie de iertarea răstignitului. Crucificatul, schingiuitul, condamnatul la moarte se ruga pentru iertarea lor. Scuza înaintea Tatălui ceresc purtarea lor. Motiva cruzimea lor cu ignoranța. Nu știau ceea ce fac. Erau inocenți prin ignoranță. Acționau ca niște copii neinformați asupra consecințelor faptelor lor.

Indiferent cum am spune-o a-i iubi nu este lucru ușor și nici puțin. Este dificil și mare.

Probabil că ar trebui să definim termenul. Ce înțelegem prin dragoste?
Agapate tous echthrous humon – Iubiți pe vrăjmașii voștrii – spune textul original.
Limba greacă face distincție între phileo – dragostea dintre prieteni, față de copii sau părinți, plină de afecțiune și sentimente; eros – dragostea pasionată dintre un bărbat și o femeie, și agape – dragostea care dăruiește, care se sacrifică, dragostea dumnezeiască.

A-i iubi pe dușmani nu înseamnă deci a avea sentimente nobile, de simpatie și prietenie față de ei, dar nici pasiunea erotică a îndrăgostiților. Mai degrabă, Cuvântul Domnului ne îndeamnă a-i iubi cu fapta, prin slujirea lor.

Când biserica primară se aduna la mese de dragoste, ei le numeu „agape” pentru că în timpul acestor mese, nu numai că săracii se săturau de bunurile aduse în comun de toți creștinii participanți, dar de obicei comunitatea sfinților ajuta pe sărac cu haine și alte bunuri necesare.

De fapt, spusele Domnului ne sugerează și modul în care trebuie să-i iubim pe dușmanii noștri. Binecuvântându-i, făcându-le bine, rugându-ne pentru ei.

Noi creștinii avem parte de mulți dușmani. Avem deci cu atât mai mare ocazie să ne exprimăm dragostea creștină față de ei. Putem să rostim binecuvântări pentru ei, să le facem binele ori de câte ori avem ocazia, să ne rugăm pentru ei. Domnul Isus a făcut-o. Trebuie s-o facem și noi.

Un comic contemporan spunea că lui nu-i este greu să-și iubescă dușmanii, pentru că el și-i i-a făcut.

Când răspundem cu bine răului pe care ni-l fac dușmanii, nu numai că sporim binele din univers dar anihilăm răul existent prin contrariul lui. Dragostea care „acopere o mulțime de păcate” are mult de lucru în relațiile ei cu dușmanii.

Dacă cineva are nevoie de dragoste, atunci acela este omul care face rău altora. Nevoia sa izvorăște din criza pe care o declanșează acțiunile sale și această criză este aceea de relații. Ura rupe relațiile și fortifică singurătatea. Ne izolează de restul lumii. Omul fiind o ființă socială își face cel mai mare deserviciul sieși urând pe alții. Dușmanii prin natura lor sunt ființe condamnate la sigurătate și la criza de iubire și acceptare. De aceea ei sunt candidații cei mai potriviți pentru dragostea noastră, a celor ce L-am cunoscut pe Dumnezeu care este dragoste.

„Traversăm prin viață înconjurați de convoiul protector al altora” spune Robert Kalm, un profesor de psihologie de la Universitatea din Michigan. „Oamenii care reușesc să păstreze o rețea de suport social o duc cel mai bine”, continuă el.

Medicina a demonstrat prin studii că oamenii singuratici par să moară mai repede de atac de inimă. Cei care au contacte sociale puține au un risc la bolile de inimă cu 40 la sută mai mare decât persoanele sociabile care comunică permanent cu alții. La fel se petrece cu fenomenul îmbătrânirii. Singurătatea ne distruge mai mult decât orice alt factor indiferent ce măsuri de autoconservare luăm.

Dacă conștiința că suntem iubiți este condiție a sănătății noastre psihice, atunci ajutăm nespus de mult pe omul aflat pe buza prăpăstiei urii întâmpinându-l cu dragoste. Dușmanii noștri au nevoie de dragostea noastră nu din vorbă ci din faptă și din adevăr. Ea îi va smulge din ghiarele singurătății.

95 de gânduri despre “Iubiții noștri dușmani

  1. ACIDUZZU

    Fotografia de mai sus aduce de doua ori a „curata” blsfemie !
    1. Pentru ca cei infatisati in imagine nu sunt deloc ucenicii Domnului Isus ! Domnul Isus nu a spalat nici macar picioarele lui Iuda, cu atat mai putin ale acestor „apostoli…” din imagine !

    2. Il umilim, penrtru a doua oara (dupa doua mii de ani) „punandu-l pe Domnul Isus sa spele picioarele unor „netaiati imprejur, musulmani, budisti, new-age, practicanti de religii mistice africane…
    A devenit Domnul Hristos,…”tiiitoarea” acestora ?

    Termenul „Agapate tous echthrous humon” – Iubiți pe vrăjmașii voștrii, nu inseamna in niciun caz reprezentarea sugestiva din poza aceasta ci doar atat:
    „Noi creștinii avem parte de mulți dușmani. Avem deci cu atât mai mare ocazie să ne exprimăm dragostea creștină față de ei. Putem să rostim binecuvântări pentru ei, să le facem binele ori de câte ori avem ocazia, să ne rugăm pentru ei. Domnul Isus a făcut-o. Trebuie s-o facem și noi.atat” (Am incheiat citatul !)

    Domnul Isus a spalat, spala si va spala picioarele doar ale celor care fac parte din grupul sau de prieteni (cei ce pazesc poruncile Lui), grupul celor apropiati ca ucenici, apostolo si toti „mladite roditoare” in El. Nicidecum picioarele acestora , reprezentantilor lumii fara de Dumnezeu !

    Nu sunt intru totul de acord cu afirmatia:
    „Traversăm prin viață înconjurați de convoiul protector al altora” spune Robert Kalm, un porfesor de psihologie de la Universitatea din Michigan. „Oamenii care reușesc să păstreze o rețea de suport social o duc cel mai bine”, continuă el.”
    Nu sunt de acord sa ma fac „frate cu dracul pana trec puntea !” Asta inseamna compromis pe toate planurile, lipsire de demnitate, de verticalitate mai ales moral-spirituala !
    Textul din Ieremia 29:5-7: „fericirea voastra atarna de fericirea cetatii in care locuiti !” are o alta intelegere: RAMAI DEMN, CREDINCIOS (PANA LA MOARTE) SI IN MIJLOCUL CETATII IN CARE „TE-AM DUS” IN ROBIE ! „NU VA LASATI AMAGITI…” (versetul 8), continua Ieremia in contextul dat: „CACI EU STIU GANDURILE CARE LE AM CU PRIVIRE LA VOI…” (Eu le am, nu cei din fotografie…versetul11) : „…DACA MA VETI CAUTA DIN TOATA INIMA !” (versteul 12).

    Inchei cu doua din „vaiurile” profetului Isaia 5:20-21:
    1. „Vai de cei ce zic raului bine si binelui rau; care numesc lumina intuneric si intunericul lumina; care socotesc amarul dulce si dulcele amar!” (Isaia 5, 20);
    Inselarea si stricarea mintii isi vor da roadele lor, anume razvratirea si orbirea sufleteasca, iar acestea vor avea si ele plata lor.
    2. „Vai de cei care sunt intelepti in ochii lor si priceputi dupa gandurile lor!” (Isaia 5, 21);
    Alergarea dupa slava cea de la oameni arata lipsa de adevarata intelepciune, pe cei ce fac aceasta Domnul lasandu-i in puterea mintii lor.

    1. Stimate frate ACIDUZZU
      Cred că v-ați cam grăbit cu afirmațiile Dvs.
      1. Domnul nu doar că ar fi spălat picioarele acestor oameni ci chiar le-a spălat păcatele prin jertfa de la Golgota. A murit pe cruce în locul lor.
      2. Nu-L umilim mai mult decât S-a umilit El singur pe sine jertfindu-se pentru niște mizerabili ca noi.
      Indiferent de interpretările Dvs, cred că dacă ar fi fost posibil, sub steagurile Națiunilor Unite, să se întâlnească acești exponenți ai aroganței și fărădelegii umane, Domnul Isus n-ar fi pregetat să le dea o lecție de slujire și lor. A dat-o ucenicilor și iată că noi, urmașii lor, n-am învățat mai nimic din ea. Încă manifestăm aroganța fariseică „eu sunt mai bun ca tine” arătând cu degetul păcatele altora.
      Cât privește acordul parțial cu afirmația profesorului din Michigan, probabil că vă veți lămuri de justețea ei când crizele vă vor forța să vă numărați prietenii. Am trecut pe aici și am fost dezamăgit să constat că nu toți pe care-i credeam erau. Mângâierea a venit că i-am descoperit pe cei care erau pe când eu credeam că nu sunt.

      1. ACIDUZZU

        Frate Petrica,
        Cu tor respectul si dragostea ce v-o port, dar sa nu ma intelegeti gresit !
        Nu sunt mai bun…dar nici nu sufar de aroganta fariseica de care vorbeati. Eu vorbeam doar de interpretare blasfemiatoare care „da bine” pe sticla politichiei mondiale… Ei (cei din imagine) sunt asa de puternici incat chiar Domnul Isus poate sa fie la dispozitia acestora.
        In sensul acesta am spus „blasfemiator”. Nu ca n-au nevoie de jertfa domnului Isus. Aroganta lor fariseica, „pretinde”…spalarea picioarelor… despre asta vorbeam.
        Cat despre…Steagurile Natiunilor Unite sau alte aliante sub semnul „cornului celui mic” asta tine doar de politichie. Si asta o stiti prea bine frate scump. Ca doar nu despre asta propovaduiti. Va rog sa-mi iertati indrazneala aparent nelalocul ei, dar nu cred ca va rezista vreo alianta fara Stapanul Absolut. Caci „despartiti de Mine, nu puteti face nimic !” Nu eu locuiesc in USA si doresc schimbari „democratice” de mai bine si pe-acolo. Este adevarat, nu mi-e indiferent ce se intampla cu fratii mei de-aceeasi credinta din America, dar, as ramane la Ieremia 29:11- 14 a. Adica, „NIHIL SINE DEO”, mai mult decat scrie in mod parsiv pe orice bancnota americana: „IN GOD WE TRUST” adica…”ne incredem in Dumnezeu dar cu ajutorul…verzisorilor” !
        Este nevoie si de acestia dar nu la amanetarea credintei ! Stiu ca nu acesta este raspunsul pe care-l asteptati de la mine; nu doresc cu niciun chip sa va infrunt (nici nu mi-ar sta bine de altfel) dar nici n-as face popularitate unor astfel de idei despre o subordonare divina: adica Fiul Lui Dumnezeu, ajuns doar la cheremul plictisului politicii si politicienilor de talie mondiala ! Budisti, islamisti, ba’hai, yoga. religii sub semnul magiei woodoo. Eu va-ntreb: Cand a spalat Domnul isus picioarele fariseilor ? Ca doar erau de-aceeasi „religie” cu El ! De-aceeasi nationalitate !

        1. Frate ACIDUZZU
          Dincolo de spoiala funcțiilor și faima câștigată, oamenii care conduc lumea de azi nu sunt decât niște păcătoși pentru care a murit Isus pe cruce și care au nevoie de mântuire. Nu pot să-i văd altfel. Nu sunt cu nimic mai bun ca ei și n-am nici un drept să-i condamn la iad. Mi s-a părut nimerită ilustrația tocmai pentru că ea exprimă dragostea divină manifestată prin slujire. Voiam să conving cititorii articolului meu că trebuie să-i iubim și pe dușmani slujindu-le, asemenea Domnului nostru.
          Cât privește fariseii, cărora Domnul nu le-a spălat picioarele, sunt de acord cu Dvs. N-au fost invitați la Cină de taină. Mielul nu fusese încă jertfit. După Înviere, invitația este adresată tuturor oamenilor de pretutindeni. Crdeți că vreunul din ilustrație face excepție de la această universală invitație?

      2. ACIDUZZU

        Draga frate Petrica,
        N-am liniste pentru ca vad ca v-am starnit, pe nedrept !
        Spuneati:
        „Cât privește acordul parțial cu afirmația profesorului din Michigan, probabil că vă veți lămuri de justețea ei când crizele vă vor forța să vă numărați prietenii. Am trecut pe aici și am fost dezamăgit să constat că nu toți pe care-i credeam erau. Mângâierea a venit că i-am descoperit pe cei care erau pe când eu credeam că nu sunt.”

        Sa stiti ca am foarte putini prieteni. Ii pot numara pe degetele de la o mana ! Nu-mi pare rau. Nu caut slava si nici anturajul nimanui.Fratele Olah Liviu spunea in vremuri de grea cumpana:
        „Domnul Isus si cu mine formam MAJORITATEA !” Cu alte cuvinte, „Daca Domnul este de partea noastre, cine ne poate sta impotriva ?” Sau, vorba lui Elisei: „Doamne, deschide-i ochii ca sa vada (lui Ghehazi) ca sunt mai multi cu noi decat cu ei !”
        Stiu, mai mult decat credeti, prin ce ati trecut ! Nu veti sti decat in vesnicii cat am fost de partea dumneavoastra, chiar atunci cand oceanul ne despartea. Fratele meu (ii stiti numele…) avea o vorba preluata din Proverbe: „Nu-l parasi pe prietenul tau si pe prietenul tatalui tau ” (in cazul acesta, pe prietenul fratelui tau…) Nu va starnesc amintirile ca nu-i bine pe blog ! Avem tot timpul din lume si loc pe privat sa discutam asa dupa cum am si facut-o pana acum ! Nu v-am dezamagit si nu vreau sa fiu pricina de poticnire pentru dumneavoastra, fratele meu pentru care a murit Hristos !
        Sa fiti cu adevarat binecuvantat in toate, frate Petrica. ! „Sangele apa nu se face !”, spuneau romanii…

  2. george

    Spre sfârşitul slujbei de duminică preotul întreabă:
    – Câţi dintre dvs şi-au iertat duşmanii ?
    80% au ridicat mâna. Preotul insistă cu întrebarea.
    Toţi răspund de data asta, cu excepţia unei bătrânele.
    – Doamna Nelly…dvs nu sunteţi dispusă să vă iertaţi duşmanii ?
    – Eu nu am duşmani, răspunse blând.
    – Doamnă Nelly, asta este foarte ciudat. Câţi ani aveţi dvs ?
    – 99, răspunse dansa.
    Parohia se ridică în picioare şi aplaudă la unison.
    – Oh, Doamnă Nelly, puteţi veni aici în faţă să ne spuneţi cum se poate ajunge la 99 de ani, fără să ai nici un duşman ?
    Dulcea Doamnă Nelly vine în faţă, se întoarce cu faţa spre enoriaşi şi spune:
    – Pentru că deja au crăpat toţi, nenorociţii!

    (Disclaimer: Anecdota este preluata de pe internet. Orice asemanare cu persoane reale din mediul evanghelic este pur intamplatoare … 🙂 )

  3. vaetele – vaietele
    Ai iubi – A-i iubi
    ș-i – și-i
    deserviciul – deserviciu
    Dușmanii, prin natura lor sunt ființe – nu se pune virgula intre subiect si predicat
    porfesor – profesor
    conșiința – conștiința

    1. ACIDUZZU

      Aveti o stranie predispozitie de a da…canoane ! (Paiul si barna, strecurarea tantarului si ingitirea camilei… Aveti o beregata larga pentru a inghiti cele doua cocoase…) Pe cand sa va vedem drept pilda data noua agramatilor ?

      1. ACIDUZZU

        CORECTARE:
        „inghitirea camilei”
        (pentru a nu primi si pentru asta vreun canon in mahala…ca nu-mi place mahalaua peste care sunteti proprietar de drept si de fapt…)

    2. marcel dogar

      Alin Cristea,
      înpotriviri – împotriviri
      – apoi când o să te ţii de cuvânt???
      – când o să-ţi vezi (de) greşelile tale şi să le laşi în pace pe-ale altora??

    3. Bravo Alin:

      Ion Creanga nu a omis sa iti descrie caracterul in Amintiri din copilarie. Esti material bun si amuzant pe toate blogurile , indeosebi in masura corectitudinea gramaticala te framinta mai tare decit idea expusa. Felicitari!!!

      1. Domnule pastor Petru Lascău,

        Sînt oarecum uimit că afișați comentarii despre persoana mea, precum cel al lui davidcdamian, după ce ați refuzați să afișați un alt comentariu, al altui comentator (probabil), despre mine.

        Și asta DUPĂ ce mi-a’i trimis acel comentariu și DUPĂ ce v-am spus ca am alte priorități decît „corectitudinea gramaticală”.

        Nu vă consider un om lipsit de inteligență, dar nici un om lipsit de răutate.

        Aveți la dispoziție destule informații (publice) despre persoana mea și despre activitatea mea (din ultimii 10-20 de ani) ca să producă suficientă jenă pentru a vă scuti de aprobarea (discriminatorie) a unor astfel de comentarii.

        Oricum, pînă la apariția unor bloguri precum Pași spre lumină (și Popas pentru suflet), eu am fost batjocorit MULT mai mult decît ați reușit pînă acum aici (și la Popas…). Vi se pare cumva că au reușit să mă incomodeze cu ceva aceste bădărănii ale pocăiților?

        Dimpotrivă, m-au călit și mi-au ascuțit reflexele publice.

        Dacă ați reuși să treceți de acest nivel, atunci poate că v-ați gîndi mai consistent la faptul că cei cărora le aprobați astfel de comentarii scîrboase la adresa mea mîine-poimîine vor scrie, altundeva, astfel de mizerii la adresa dvs. (și a altor pastori).

        ACEST lucru este mult mai important decît să-mi dați mie peste nas. (nas care e, oricum, mai sus decît unde poate ajunge palma dvs.)

        Știu că nu este un lucru ușor să dobîndiți ALTFEL de reflexe decît cele cu care v-ați obișnuit pînă acum.

        Dar, totuși, dacă sîntem recunoscători Divinității pentru ce a făcut pentru noi, vom face ceva efort, nu-i aș?, și în acest sens…

        1. N-am vazut nici unul din comentatorii amintiti de tine sa se ia de alte persoane.Asa ca greseala nu e la ei,ci la tine.Are legatura cu mandria si cu faptul ca esti cu nasul pe sus(chiar tu ai recunoscut).

        2. NouaOrdineCrestina

          Remarca inofensiva: Domnule Cristea, In mediul miner ,cu certitudine ai fi avut mult mai multa izbanda ,ai fi reusit sa te remarci cu mai mult succes decat in „spatiul public si evanghelic”!!.Pacat ca nu ti-ai urmat pregatirea profesionala ,inclinatia si vocatia ce o posezi (inclusiv vocabularul) toate vadit orientate pentru acel mediu practic !. Pacat , mare pacat !

  4. NouaOrdineCrestina

    .Romanii nostrii, da , „spala” ,ca apa -i ieftina ! .In schimb, pansarea ranilor este ocolita strategic, necesita multa atentie, este costisitoare si cere si . . . . efort material !. De observat , cu precadere in STATES: in lihgeanul pentru spalarea picioarelor, cu fiecare persoana spalata, apa devine tot mai rosie. . . ..iar cand in „vasul de ocara” va fi numai sange ,comentariile vor deveni de prisos !

    1. ACIDUZZU

      Din cauza comentariilor sau chiar a observatiilor pe considerente de…virgule, cratime sau exprimari ambigue, dupa cum remarca neinvitat p-acilea, proprietarul „mahalalei…”, „vasele de-ocara” am fi chiar noi, si, chiar si-asa (de-ocara) respectivul proprietar al „mahalalei…” sa se considere indreptatit in a „emite pretentii” de a-i spala picioarele ! D-aia apa-i rosiatica ! De la lepra… Si asta nu-i numai in State…intrucat „bloggarii” evanghelici sunt vanati pretutindeni si concentrati in…suburbiile mahalalei (ca si mahalaua are un „top” al suburbiilor sale…

  5. Han Christian

    Domnul Isus stia ca prin dragostea Sa aratata la cruce va obtine un rod al dragostei(suferintei), Isaia 53. Putem si noi la randul nostru sa stim mai dinainte ca dragostea pe care o aratam va avea vreun ro(st)d pentru gloria Tatalui ?

    1. ACIDUZZU

      Mai cititi odata cu grija si luati de reper Evanghelia lui Marcu cap 14:10; Matei 26: 14; Luca 22:3 si observati ca trei evanghjelisti sunt de-acord in ceea ce priveste unde era Iuda inainte de Cina. Evanghelistul Ioan nu are interesul sa-l remarce pe Iuda la spalarea picioarelor ci doar la Cina, atunci cand a luat bucatica ( Ioan 13: 30)
      Si stim axioma biblica despre marturia a doi sau trei martori…

      1. marcel dogar

        Deoarece doar Ioan ne relatează atât despre spălarea picioarelor, cât şi despre scena în care lui Iuda îi este dată bucăţica, socot că îi putem da crezare.
        Versetele pe care dumneavoastră le pomeniţi, nu infirmă nicidecum ceea ce scrie Ioan.
        Marcu 14:10, Matei 26:14, Luca 22:3 arată doar negocierea lui Iuda cu preoţii, nici măcar nu se pomeneşte că Iuda ar fi plecat în timpul cinei sau după cină. Acest detaliu îl relatează doar Ioan.

        „Evanghelistul Ioan nu are interesul sa-l remarce pe Iuda la spalarea picioarelor ci doar la Cina, atunci cand a luat bucatica ( Ioan 13: 30)”

        Nu este corect. Ioan are interesul să-l remarce pe Iuda, atât la spălarea picioarelor, cât şi la cină.
        S-ar părea că Ioan chiar aşează fapta lui Iuda în centrul scenei, deoarece începe cu el „după ce diavolul pusese în inima lui Iuda Iscarioteanul gândul să-l vândă” (Ioan13:2), deci, după ce fusese la „negociere” cu preoţii şi pentru că Isus ştia cine este, de unde este şi încotro merge, începe să le spele picioarele, fără a fi deranjat de prezenţa lui Iuda… Dacă Iuda n-ar fi fost acolo, afirmaţia „Căci ştia pe cel ce avea să-L vândă; de aceea a zis: „Nu sunteţi toţi curaţi.” (vers 11) nu ar fi avut nici un sens.
        Apoi în scena următoare, care se leagă fără nici o cusătură de scena spălării picoarelor îl găsim pe Iuda, căruia îi este întinsă bucăţica (versetul 21 şi următoarele)
        Iuda a ieşit afară „după ce a luat bucăţica” (versetul 30). Bucăţica i s-a dat după ce picioarele i-au fost spălate. Scena cinei se termină cu ieşirea lui Iuda.
        Isus a spălat picioarele trădătorului.

        1. ACIDUZZU

          Daca-i asa, frate Marcel Dogar, atunci inseamna ca oricare dintre cei care participa la Cina Domnului si astazi, urmand ca mai apoi sa se faca nevazuti in noaptea vanzarii de frate, se fac vinovati de un indoit pacat !(Evrei 10:25-31).
          Daca Domnul Isus a spalat si picioarele ucenicului tradator, acesta (sau oricare ar fi cei din imaginea alaturata postarii) se vor alege doar cu atat ! Dar se vor „alege” in final si ca…neghina.!
          Frate Marcel Dogar, multumesc tare mult pentru coerenta argumentarii plauzibile, credibile ! Asa da ! Lauda Domnului !
          A fost o provocare la care ati raspuns…”impartind (despicand) drept cuvantul adevarului” !(2 Timotei 2:15)
          Sa fiti binecuvantat !

          1. Daniel Floruta

            ACIDUZZU,
            „Frate Marcel Dogar, multumesc tare mult pentru coerenta argumentarii plauzibile, credibile ! Asa da !”

            Te-am crezut mai tare pe pozitie 🙂
            Hai sá vedem ráspunsul la cateva intrebari:
            1).Ce are a face ucenicul Iuda care a fácut minuni,a vindecat,a scos draci,a urmat pe Domnul (normá intreagá)…dar a cázut,cu Bus,Hasan Pasa sau mai stiu eu ce guvernant?
            2).Cum intelegem versetul nu dati márgáritarele voastre porcilor?Mt.7:6
            3).Cum intelegem 1 corinteni 10:14-21.?
            Ráspuns:1)Nimic,Iuda era un ucenic care credea in Isus,presedinti de state,nu(in special cei arabi).ioan 13:13 voi má numiti Domn si bine ziceti cá sant.Doar cei ce-l au ca Domn pot sá participe.2)Márgáritarele trebuiesc date celor ce inteleg cá sánt márgáritare nu oricui(dacá seicul de la meschita nu stiu care crede in Isus si al acceptá da,dacá nu,nu).
            3)Dacá cina era inainte de spálare atunci nicidecum nu putea sá participe cei ce nu erau
            ucenici.Retineti:Iuda incá nu-l vándu-se deci nu putea fi condamnat pt cea ce nu fácu-se.A fost doar avertizat de intentiile lui rele.

            1. ACIDUZZU

              Chiar ca n-are nimic a face (nici in clin, nici in maneca, cum se spune-n popor) ambiguitatea cu care amestecati versetele biblice pe care le luati la fel ca hapurile medicamentoase…cu politica ! Deocamdata atat are a face ! Ambiguitatea mixturii pe care ati produs-o ! Deocamdata atat va pot raspunde ! Nimic mai mult pentru dumneavoastra. Interpelarea este in drept s-o faca fratele Marcel Dogar, in fata caruia m-am explicat deja, suficient de aerisit. Si m-a inteles ! Chiar scuzele de rigoare !

          2. nu, Iuda nu a mai luat parte la cina. Va rog nu confundati pastele care se serba la evrei cu cina instituita de Domnul Isus.Sunt doua acte diferite.Si s-ar putea ca nici spalarea picioarelor nu era asociata neaparat cu cina.(mai trebuie sa studiez)

            1. ACIDUZZU

              @Gabriel Dinca,
              Iti multumesc draga frate pentru analiza exigenta facuta si pentru efortul de a elucida dilemele. Sper sa „vorbim” mai mult pe privat !

            2. marcel dogar

              Gabriel,
              nu cred că am făcut nici o confuzie între „paştele” sărbătorite de Isus cu ucenicii şi „Cina Domnului” instituită de El cu această ocazie.

              Afirmaţiile lui Isus

              „„Acesta este trupul Meu care se dă pentru voi; să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea”, respectiv „Acest pahar este legământul cel nou, făcut în sângele Meu care se varsă pentru voi.” (Luca 22, 19-20)

              ne dau de înţeles, fără nici un dubiu, că este vorba de instituirea noului Legământ şi că avem de a face cu „Cina Domnului”.

              Exact în acest context (versetul 21), deci nu cănd luaseră ei masa, ori băuseră paharele de vin anterioare, Isus spune „Dar iată că mâna vânzătorului Meu este cu Mine la masa aceasta”, apoi ucenicii încep să se întrebe: „oare nu cumva sunt eu?” s.a.m.d.

              Deci pentru mine nu există neclarităţi în ce priveşte faptul că Iuda a participat la „Cina Domnului”, nu doar la sărbătoarea Paşteor.

              El a ieşit afară undeva între versetele 23 şi 24 din luca 22.

              În ce priveşte spălarea picioarelor, nu cred că are vreo o legătură cu „Cina Domnului”, nici cu Paştele, sau cu obiceiul existent pe atunci, ci cu cearta iscată între aopstoli (Luca 22,24), din dorinţa de a şti care va fi cel mai mare. Isus le-a dat o lecţie de „lider”. Nu doar lor, ci şi nouă.
              Dacă ar fi fost ceva legat de obicei, ar fi trebuit s-o facă înainte de a se apuca să manânce, nu în să se scoale de la masă „în timpul Cinei”.

            3. marcel dogar

              Completare:
              El (adică Iuda) a ieşit afară undeva între versetele 23 şi 24, sau 27 şi 28 din luca 22.

            4. ca sa nu raman dator.Desfasurarea evenimentelor par putin dezorganizate comparand cele 4 evanghelii.Matei cu Marcu sunt foarte apropiati . Luca avand in vedere ca nu a luat parte la cina e greu de inteles ordinea pusa de el.Ioan fiind putin mai sumar deasemenea e mai greu de inteles. Singurul lucru explicit care ne-ar ajuta ar fi versetul unde zice: Iuda dupa ce a luat bucatica a iesit afara in graba.
              Matei si Marcu ne vorbesc despre bucatica in cauza. S-ar parea ca e vorba despre praznicul Pastelor. De aceea parerea mea este ca (avand in vedere ca Matei, Marcu si Ioan au fost de fata) iuda a iesit inainte de Cina legamantului nou.

            1. ACIDUZZU

              @ Gabriel Dinca,

              Desigur, am spus, „efortul de a elucida dilemele…”
              Studiez si eu (inca) si promit ca o sa mai „stam de vorba” cu aceeasi placere reciproca la fel de sincera. Deocamdata raman la comentariul autorizat al lui J. C. Ryle „Expository thoghts on John ” (volume 3), Editura The Banner of Truth Trust ISBN 0 85151 506 1, in care, in colaborare cu celelalte Evanghelii autorul stabileste capitolul 13 din Ioan, inainte de consumarea Mielului Pascal, iar spalarea picioarelor era apreciat (nu interpretat) ca un gest de respect din partea gazdei fata de musafirii sai si avea si o importanta ceremoniala prepascala, cand toti participantii la mielul pascal practicau ablutiunea (spalarea ritualica): Ioan reda doar atat in versetul 4: „S-a sculat de la masa, s-a dezbracat de hainele lui( ceea ce denota o pregatire pentru ablutiune), S-A DEZBRACAT DE HAINELE LUI (prin asta intelegandu-se toata vestimentatia personala, asa cum cerea ceremonialul ablutiunii), A LUAT UN STERGAR SI S-A INCINS CU EL. ” De remarcat ca Apostolul Pavel (un rabin de marca si cu solide conostinte
              traditionale despre desfasurarea ceremonialului pascal) nu mentioneaza in 1 Corinteni 11:23-32 decat: „Căci am primit de la Domnul ce v-am învăţat; şi anume, că Domnul Isus, în noaptea în care a fost vândut, a luat o pâine. (1Cor 15.3; Gal 1.1-12; Mat 26.26; Marc 14.22; Luc 22.19;) Şi, după ce a mulţumit lui Dumnezeu, a frânt-o şi a zis: „Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi; să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea.”
              Tot astfel, după Cină, a luat paharul şi a zis: „Acest pahar este legământul cel nou în sângele Meu; să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea, ori de câte ori veţi bea din el.”
              Pentru că, ori de câte ori mâncaţi din pâinea aceasta şi beţi din paharul acesta, vestiţi moartea Domnului, până va veni El. ( Ioan 14.3; Ioan 21.22; Fapt 1.11; 1Cor 4.5; 1Cor 15.23; 1Tes 4.16; 2Tes 1.10; Apoc 1.7;)
              De aceea, oricine mănâncă pâinea aceasta sau bea paharul Domnului în chip nevrednic, va fi vinovat de trupul şi sângele Domnului. (Num 9.10-13; Ioan 6.51-64; Ioan 13.27; 1Cor 10.21;)
              Fiecare să se cerceteze, dar, pe sine însuşi, şi aşa să mănânce din pâinea aceasta şi să bea din paharul acesta. (2Cor 13.5;)
              Căci cine mănâncă şi bea îşi mănâncă şi bea osânda lui însuşi, dacă nu deosebeşte trupul Domnului.
              Din pricina aceasta sunt între voi mulţi neputincioşi şi bolnavi, şi nu puţini dorm.( Din pricina ca sunt „vinovati de trupul si sangele Domnului”, prin faptul ca s-au apropiat de Cina in chip nevrednic !)
              Dacă ne-am judeca singuri, n-am fi judecaţi. (Ps 32.5; 1Ioan 1.9;)
              Dar, când suntem judecaţi, suntem pedepsiţi de Domnul, ca să nu fim osândiţi odată cu lumea. (Ps 94.12-13; Evr 12.5-11).

              Expresiile folosite aici de apostolul Pavel sunt:
              a) „Caci am primit de la Domnul ce v-am invatat…Domnul Isus a luat o paine („Luati mancati !” – ca si in Evanghelii)…;a luat un pahar („Beti toti din el” – la fel ca in Evanghelii), nementionand nici macar in treacat ablutiunea ca parte componenta a Cinei Domnului !

              b) „chip nevrednic” inseamna aici, FARA CERCETARE DE SINE (si se pare ca din nou Evanghelistul Ioan face o remarca despre pozitia lejera la consumarea mielului pascal, in versetele 21-26, precum si demascarea tradatorului, si indentificarea acestuia prin bucatica intinsa din mielul pascal nu din painea de la Cina ! El va „iesi din scena Cinei in versetul 30.

              Apoi, Evanghelistul Luca, „cercetand cu de-amaruntul” (Luca 1:1-4; Fapte 1:1) vine si chiar da cu lux de amnunte detaliile cu privire la timpul exact in care a luat Iuda „bucatica”. (Luca 22:21: Dar iata ca mana vanzatorului Meu este cu Mine la masa aceasta !” La masa Pascala, nu la Cina instituita imediat dupa. Luca prezinta evenimentul ca un proces coerent, intr-o continua desfasurare. El incepe cu „Praznuirea Pastelor” din cap.22:1-13:
              „1 Praznicul azimilor, numit Paştele, se apropia.
              2 Preoţii cei mai de seamă şi cărturarii căutau un mijloc cum să omoare pe Isus; căci se temeau de norod.
              3 Dar Satana a intrat în Iuda, zis şi Iscarioteanul, care era din numărul celor doisprezece.
              4 Iuda s-a dus să se înţeleagă cu preoţii cei mai de seamă şi cu căpeteniile străjerilor Templului cum să-L dea în mâinile lor.
              5 Ei s-au bucurat, şi au căzut la învoială să-i dea bani.
              6 După ce le-a făgăduit că li-L va da în mâni, Iuda căuta un prilej nimerit să dea pe Isus în mâinile lor, fără ştirea norodului.
              7 Ziua praznicului Azimilor, în care trebuiau jertfite Paştele, a venit.
              8 Şi Isus a trimis pe Petru şi pe Ioan, şi le-a zis: „Duceţi-vă de pregătiţi-ne Paştele, ca să mâncăm.”
              9 „Unde voieşti să pregătim?” L-au întrebat ei.
              10 El le-a răspuns: „Iată, când veţi intra în cetate, vă va ieşi înainte un om, ducând un ulcior cu apă; mergeţi după el în casa în care va intra,
              11 şi spuneţi stăpânului casei: „Învăţătorul îţi zice: Unde este odaia pentru oaspeţi, în care să mănânc Paştele cu ucenicii Mei?”
              12 Şi are să vă arate o odae mare de sus, aşternută gata: acolo să pregătiţi Paştele.”
              13 Ei au plecat, şi au găsit aşa cum le spusese El. Şi au pregătit Paştele.”
              De la versetul 14- 20, Luca descrie desfasurarea Cinei Domnului, fara a lua vreo…”pauza…” si neremarcand practica ceremoniala a ablutiunii, ca parte componenta a Cinei Domnului.

              Evanghelistul Marcu, prin Evanghelia sa de reper pentru celelalte Evanghelii este identic cu Luca, in capitolul 14:12-42. Aici insa, expresia” Sculati-va, se-apropie vanzatorul” (din versetul 42) subliniaza in mod elocvent unde se afla vanzatorul in momentul Cinei Comnului !

              Evanghelistul Ioan reia „subiectul Iuda Iscarioteanul” in capitolul 18:2-4:

              „Iuda, vânzătorul, ştia şi el locul acela, pentru că Isus de multe ori Se adunase acolo cu ucenicii Lui.( Luc 21.37; Luc 22.39,47,48,53)
              Iuda deci a luat ceata ostaşilor şi pe aprozii trimişi de preoţii cei mai de seamă şi de farisei şi a venit acolo cu felinare, cu făclii şi cu arme. (Mat 26.47; Marc 14.43; Luc 22.47; Fapt 1.16;)
              Isus, care ştia tot ce avea să I se întâmple, a mers spre ei şi le-a zis: „Pe cine căutaţi?”

              c) „vinovat de trupul si sangele Domnului” adica de aceeasi gravitate cu pacatul lui Iuda cand arunca inapoi argintii la picioarele preotilor din Sinedriu marturisind cu o cainta tardiva: „Am vandut sange nevinovat !” („Treaba ta…”) (Matei 27:3-6).

              Draga frate Gabriel Dinca, in favoarea acestei desfasurari atat a proznuirii Pastelor cat si a Cinei Domnului, sunt de comun acord o pleiada de istorici crestini, parinti apostolici, incepand cu cei din secolele 3-4 dupa Hristos: istoricul Ciprian, Ieronim, Augustin, Ioan gura de Aur (Chrysostom), Cyril de ierusalim, Theodoret, euthimius, Lombardus, Toma de Aquino, ferus, Toletus, Bellarmine, Jansenius Baronius, Maldonatus, Calvin, Beza, Bucer, Wittaker. Comentariile lor rezerva un loc deosebit pentru Luca 22:21 stabilind locul si timpul desfasurarii Cinei Domnului in toiul noptii (nicidecum ziua) si imediat dupa consumarea Mielului Pascal.
              Ei mai fac doua referiri la textele evanghelice adecvate cu privire la timpul desfasurarii Pastelor si, implicit, a Cinei Domnului:
              1. „dupa ce a luat Iuda bucatica, a iesit afara in graba. Era noapte !” (Ioan 13:30)
              2. „Dupa ce au cantat cantarile (Psalmii care compuneau Halelul si care se cantau la praznuirea Pastelor, 116, 117, 118,) de lauda, au iesit in Muntele Maslinilor .” (Marcu 14: 26-27; Matei 26:30-31) chiar domnul Isus precizeaza: ” In noaptea aceasta…” (completand astfel relatarea lui Ioan din 18:3: „cu felinare, faclii si cu arme”. )
              (Spre deosebire de ceilalti trei evanghelisti, Ioan nu mentioneaza numele gradinii ci doar locul acesteia (Ioan 18:1 si CONTINUTUL RUGACIUNII DOMNULUI ISUS DIN GRADINA GHETSEMANI, RUGACIUNE CARE L-A ADUS „INTR-UN CHIN CA DE MOARTE” (Ioan 17:1-26; Luca 22:44).

              Sa fii binecuvantat de Domnul frate drag !

      2. Costica H.

        personal nu prea stiu aaxiomele acestea; si o alta treaba;cine suntem noi sa spunem ca ce a vrut Duhul Sfant si apoi Ioan,care este interesul si prioritatile sale cand a scris evanghelia?

  6. cimm

    Apostolul Pavel a demonstrat ca se poate implini aceasta porunca de a iubi pe vrasmasi lui.

    ……….cand suntem ocarati, binecuvantam; cand suntem prigoniti, rabdam;

    13. cand suntem vorbiti de rau, ne rugam. Pana in ziua de azi, am ajuns ca gunoiul lumii acesteia, ca lepadatura tuturor.

    14. Nu va scriu aceste lucruri ca sa va fac rusine; ci ca sa va sfatuiesc ca pe niste copii preaiubiti ai mei. 1 Cor.4:12-14.

    La noi insa pina la ajunge ca sa iubim pe vrasmasi nostri trebuie sa incepem sa iubim pe fratiii nostri .

    Vrei sa poti iubi pe vrasmasul tau atunci incepe sa iubesti pe fratele tau.

    Un singur lucru nu trebuie sa iubesti si acesta este:,,,Nu iubiti lumea, nici lucrurile din lume. Daca iubeste cineva lumea, dragostea Tatalui nu este in el. (1Ioan.2:15)”””””

    ,,,,Cinstiti pe toti oameni „”” si iubiti pe frati a spus apostolul Petru.In biserica primara nici nu se pomenea sa nu iti iubesti vrasmasi dapoi cum pe fratii.Pai de ne ar vedea astazi apostolii s ar speria de noi…..

    21. Si la aceasta ati fost chemati; fiindca si Hristos a suferit pentru voi si v-a lasat o pilda, ca sa calcati pe urmele Lui.

    22. „El n-a facut pacat, si in gura Lui nu s-a gasit viclesug.”

    23. Cand era batjocorit, nu raspundea cu batjocuri; si, cand era chinuit, nu ameninta, ci Se supunea dreptului Judecator. 1 Pet.2.21-23.
    Inadevar Isus si a iubit vrasmasi atat de mult incit i a si iertat ,ba mai mult a mijlocit pt acesti vrasmasi in fata Lui Dumnezeu zicind:”Tata, iarta-i, caci nu stiu ce fac!”..Luca 23:34.
    Pe urmele Lui Isus a calcat biserica primara ,avem exemplu pe unul din primi sapte diaconi care a fost martirizat,pe Stefan ,si el inainte sa moara a dovedit ca se poate ierta.In timp ce pietrele loveau in el ,Stefan …,,, a ingenuncheat si a strigat cu glas tare: „Doamne, nu le tine in seama pacatul acesta!” Si, dupa aceste vorbe, a adormit. Fapte 7.60 „”””

    Spalarea picioarelor Isus a facut o in timpul cinei,nu inaintea cinei si nici dupa cina.Pentru mine acest lucru vorbeste mult.Iubirea de fratii poate sa faca asa ceva ,la noi inca nu se poate pune aceasta problema ca suntem departe cu faptele.

    ,””””2. In timpul Cinei, dupa ce diavolul pusese in inima lui Iuda Iscarioteanul, fiul lui Simon, gandul sa-L vanda,
    3. Isus, fiindca stia ca Tatal Ii daduse toate lucrurile in maini, ca de la Dumnezeu a venit si la Dumnezeu Se duce,
    4. S-a sculat de la masa, S-a dezbracat de hainele Lui, a luat un stergar si S-a incins cu el.
    5. Apoi a turnat apa intr-un lighean si a inceput sa spele picioarele ucenicilor si sa le stearga cu stergarul cu care era incins. „””””Ioan 13.2-5.
    Cum ar putea oare astazi vreunul ca sa renunte la el insasi ,si sa se aplece sa spele picioarele fratelui sau ,cind toata ziua umbla sa i caute fratelui sau doar greseli si slabiciuni.
    Oare ucenici nu au fost ei plini de greseli si slabiciuni ,dar Isus nu s a uitat la asta ,pentru ca dimensiunea iubiri este atat de mare incat nu mai vezi greselile fratelui tau ,incit esti instare sa iti iubesti si vrasmasi,incat esti gata sa mori pentru Isus..

  7. cimm

    Ma am uitat putin la poza si mi au venit idei,pe care o sa vi le impartasesc si voua.
    Cum credeti ca ar fi aratat lumea noastra astazi daca in poza de mai sus ar fi fost inversate locurile?
    Ca la drept vorbind pentru trei persoane din imagine cel care sta in genunchi si spala picioarele lor este un simplu evreu,care cindva spun ei a fost un om bun ,un profet ,si il vad instare sa faca acest lucru.
    Cum ar fi aratat imaginea cu Isus stand pe scaun ,iar acesti distinsi oameni stand la picioarele Lui Isus.
    Asa i ca ar fi fost lumea mult mai buna astazi ,daca de la cap lucrurile ar fi bune.?
    Insa ce este drept atata vreme cit ei stau pe scaun ,cineva trebuie sa stea jos.
    Imaginati-va ca la picioarele celor de mai sus ,in locul Lui Isus sau de impreuna cu Isus sta si Biserica.
    Astazi biserica este la picioarele lor,ei nu prea dau multe pe adevarata biserica,chiar daca respecta traditi si religiii.
    Tin sa va amintesc ca va veni o zi in care se vor schimba locurile,si atunci se va implini ce a spus Isaia:,,,,Pe Mine insumi Ma jur, adevarul iese din gura Mea, si cuvantul Meu nu va fi luat inapoi: orice genunchi se va pleca inaintea Mea si orice limba va jura pe Mine. (Isa.45:23)”””””.
    Astazi cei de mai sus ,sunt domni,au nume ,sunt cunoscuti ,sunt celebri ,si au la picioarele lor pe oricine,chiar si pe Isus .
    Dar ,,,In ziua aceea, Domnul va fi singurul Domn, si Numele Lui va fi singurul Nume. Zaharia 14:9″””””.

    1. viorel chis

      Pentru „cimm says:25 octombrie 2011 la 12:42 PM”in comentariu ridica o intrebare la care doresc sa -i raspund cu o alta intrebare;Cum te simti chind descoperi ca ai spalat si poate speli picioare la unii care te insala ,te au inselat si au curaj sa-ti zimbeasca si pe mai departe in pretentie sa te si batjocoreasca si sa te injoseasca?Faptul ca speli picioarele la un pacatos,la o persoana bolnava ,la una neajutorata si la una mai putin insemnata pentru multi din jurul nostru azi poate este o mare binecuvintare pentru viitor!!!Nu uita de Samaritean ,de Preot si de Levit din Luca capitolul 10 cu 25 la 37.Mesajul ne da raspunsul corect la toti.

  8. viorel chis

    un subiect care vrem nu vrem ne rascoleste sufletul fiinca „IUBIREA-DRAGOSTEA'” din inima si mentalitatea omului nu va disparea niciodata in capacitatea de ghindire normala si cuget curat fata de partea divina!Si prin aceasta calitate se ajunge la unificare si la cunoasterea TATALUI NOSTRU CERESC ,A DOMNULUI ISUS HRISTOS ,a celor dragi si alaturi de cei pe care ii iubim si din vrajmasi dorim sa-i facem prieteni.Pentru multi este greu de crezut aceasta afirmare,dar realitatea este ca numai asa se poate ajunge la sfintirea si neprihanirea ce duce la desavirsire.Trist si dureros este ca aceasta calitate in mod egoist ,pentru motive egoiste de unii este respinsa si inca cu dorinte de argumentare si justificare dupa cum prima pereche umana a facut in momentul chind a gresit.Noi de multe ori datorita starii de pacat si de influienta a duhurilor rele sintem indepartati de la efectul acestei calitati si daca nu ajungem sa ne reabilitam ajungem ca cei care nu cunosc mesajul Domnului Isus Hristos si in comportament si actiune l-au respins si i-l resping si in continuare.Dar sa nu uitam ap>Pavel prin cuvintele din 1 Corinteni capitolul 13 ne explica despre Dragoste lucruri care inca deunii nu au ajuns sa le inteleaga si din aceasta cauza sint dezbinarile ,problemele ,lipsa de incredere ,puterea de inshelaciune,manipulare si chiar dujmanie perfida cu pretentie de dragoste .Satan este cel care prin duhul sau reuseste sa implementeze aceste lucruri si azi sa ajungem in criza si probleme diferite de puterea si calitatea Dragostei.Fiinca in 1 Ioan capitolul 2 ,capitolul 3 ;ce gasim scris? Si totusi mesajul este scris de multe sute de ani si este abuzat si ignorat.Cei care ajung de inteleg se cunosc dupa faptele care ajung sa le expuna la incercarile care apar.Este dureros sa intilnesti persoane care in fata spun ca te iubesc si de fapt cu zimbetul pe buze te insala,te minte si te fura.Dar ce sa facem traim intr-un sistem pacatos care ignora LEGEA DIVINA dupa cum si pe timpul DOMNULUI ISUS HRISTOS s-a intimplat si sa nu uitam ce este scris in 1 Ioan capitolul 2;”4. Cine zice: „Il cunosc”, si nu pazeste poruncile Lui, este un mincinos, si adevarul nu este in el.
    5. Dar cine pazeste Cuvantul Lui, in el dragostea lui Dumnezeu a ajuns desavarsita; prin aceasta stim ca suntem in El.
    6. Cine zice ca ramane in El trebuie sa traiasca si el cum a trait Isus…..9. Cine zice ca este in lumina, si uraste pe fratele sau, este inca in intuneric pana acum.
    10. Cine iubeste pe fratele sau ramane in lumina, si in el nu este niciun prilej de poticnire.
    11. Dar cine uraste pe fratele sau este in intuneric, umbla in intuneric, si nu stie incotro merge, pentru ca intunericul i-a orbit ochii….”
    De ce ne sint scrise aceste lucruri ?Raspunsul astfel i-l primim;
    „26. V-am scris aceste lucruri in vederea celor ce cauta sa va rataceasca.
    27. Cat despre voi, ungerea pe care ati primit-o de la El ramane in voi si n-aveti trebuinta sa va invete cineva; ci, dupa cum ungerea Lui va invata despre toate lucrurile si este adevarata, si nu este o minciuna, ramaneti in El, dupa cum v-a invatat ea.
    28. Si acum, copilasilor, ramaneti in El, pentru ca, atunci cand Se va arata El, sa avem indrazneala si, la venirea Lui, sa nu ramanem de rusine si departati de El.
    29. Daca stiti ca El este neprihanit, sa stiti si ca oricine traieste in neprihanire este nascut din El.” Si mesajul regelui Mihai redat azi a expus iubirea pentru Romania si pentru poporul ei ,dar ce vedem ca apare in comentarii?Acelas lucru care a aparut si la DOMNUL ISUS HRISTOS chind si-a aratat si expus in mod neconditionat dragostea pentru noi ;mai ales noi neamurile care inainte de jertfa eram fara speranta la Imparatie;Efeseni 2 cu 11 la 22.

  9. NouaOrdineCrestina

    Praftica ,praftica, domnii mei !!!. . .si toti acesti „imitatori ” ,ce folosesc speculativ -teatral- traditional-duminecal ,comportament crestin ,inclusiv spalarea picioarelor , nu au nici cea mai mica legatura cu Mantuitorul in viata privata de zi cu zi ,in amalgamul social in care se includ !. Nici o iota de diferenta intre faptele lor si. . . a celor ce compun gloatele „Natiunilor Unite ” !

  10. Pingback: 10 postări în Top 100 WP (27.10.2011) « Romania Evanghelica

  11. Gabi Bogdan

    Aciduzzu, Cimm
    Domnul le-a dat ucenicilor o pilda , pe care ei sa o urmeze.
    -Isus i-a răspuns: „Dacă nu te spăl, nu vei avea parte cu Mine!
    Spalarea picioarelor a avut o semnificatie mult mai adinca decit cea aparenta, si a fost ptr. biserica, (cu toate ca Iuda a fost printre ei.)
    Domnul il identifica pe Iuda (” i-am apărat Eu în Numele Tău, pe care Mi L-ai dat. I-am păzit – și nici unul n-a pierit, numai cel destinat pierzării „) ca pe unul dintre cei „dinauntru” care a pierit.Inseamna ca el a fost in „viata” , a avut „viata” ptr. o perioda de timp.
    .
    Domnul sa asezat la dreapta Tatalui, nu se mai inchina in fata nimanui.
    Acuma este timpul implinirii cuvintului”Pe viața Mea, spune Domnul, că orice genunchi se va pleca înaintea Mea și orice limbă Îl va mărturisi pe Dumnezeu!”
    Ca se va face de buna voie acum, sau se vor inchina zdrobiti de maretia prezentei Lui, la judecata, este alta poveste.
    Oferta mintuirii este universala, dar moartea si invierea este limitata celor „ce cred”
    „pentru ca oricine CREDE în El să nu piară”.
    Domnul nu a murit ptr. Osama, deoarece Osama a murit si (cred eu ) nu a crezut.

    1. marcel dogar

      Gabi, Domnul Isus a murit pentru Osama, însã Osama a murit, probabil, fãrã a crede în puterea salvatoare a acestei jertfe.

      Christos a adus o jertfã deplinã, desãvârşitã şi universal-valabilã, însã puterea salvatoare a acesteia are efect mântuitor doar prin credinţa personalã.

        1. marcel dogar

          D’accord, Gãbiţule ;), accept provocarea.
          Cu o singurã condiţie: sã faci şi tu, pentru afirmaţia ta, ceea ce-mi ceri mie.
          Când eşti gata mã anunţi şi ne împãrtãşim reciproc „cercetãrile teologice”

          1. Gabi Bogdan

            Ok Marcel.
            1.Ioan 3:16″…. pentru ca oricine crede”. Jertfa este limitata numai la cei ce cred.
            2.Romani 10:13 Fiindcă oricine cheamă Numele Domnului va fi salvat. Aceasi limitare, „oricine cheama”
            3. Romani 10:14 Așadar, cum Îl vor chema pe Cel în care n-au crezut? Și cum vor crede în Cel despre care n-au auzit? Și cum vor auzi, dacă nu este cine să predice?
            Intrebari retorice. Raspunsul este clar.
            .Multi nici nu au sansa sa auda.
            Daca moartea Domnului ar fi ptr. toata lumea, toata lumea ar trebuii sa auda de ea, nu?
            Lumea inainte de Domnul Hristos, nici vorba. Milioane mor zilnic , si nu aud de El.
            Logic si biblic.
            Ce zici?

            1. viorel chis

              fratioare :Gabi Bogdan says:”27 octombrie 2011 la 11:56 PM” pentru comentariul scris ;Sa nu incercam sa ajungem si noi sa punem „intrebari retorice” pentru a deveni ca fariseii ,sau carturarii care doreau sa-L ispiteasca pe DOMNUL ISUS HRISTOS.Fiinca nu se intimpla la fel cu cel ce nu cunoaste ,cum se intimpla cu cel ce cunoaste!fapt concret si exeplificat;Daca cineva detine o companie de instalatii sanitare,electrice sau de ori ce fel de natura,in momentul chind liciteaza la primirea lucrarii ,el poate doar sa liciteze fiinca detine autorizatia si cele necesare alaturi de asigurare pentru a primi lucrarea pe baza de un contract ;fata de care muncitorii tai sint straini de toate informatiile .Odata obtinuta lucrarea tu i-ti asumi responsabilitatea pentru lucrare ,calitate si terminarea ei in timp si fara surprize si accidente.Daca cumva s eintimpla sa nu respecti anumite cerinte si lucrarea se termina cu defectiuni si cu probleme ;cine este tras la raspundere?ei si cu viata de crestin este la fel;Domnul ISUS HRISTOS A VENIT SA IMPLINEASCA VOIA TATALUI SI PRIN PUTEREA HARULUI NE DESCHIDE CALEA;Efeseni 2 cu 11 la 22 ;citeste fiecare verset cu o mare atentie sa percepem ceea ce nu am ajuns pina in prezent sa percepem;Si sa citim si mai departe daca zicem ca ;”1.Ioan 3:16″…. pentru ca oricine crede”.Jertfa este deschisa la toti acum indiferent de nationalitate ,religie si alte categorii ,dar sa vedem ce se cere pentru a detine efect si intra in puterea HARULUI;Sa citim efeseni 4cu 20 la 32 si sa incercam sa intelegem ce este scris fiinca in Romani capitolul 6 cu 1 la 14 ce gasim scris?si atunci ?Noi credem ca putem sa trecem peste CUVINTUL SCRIS?Lucrarea ,proiectul tau chind ajunge sa primeasca aprobarea inspectorului pentru finalizare si primirea intregii valori a lucrarii?La fel este si cu Dumnezeu -TATAL SI DOMNUL ISUS HRISTOS ,fiinca gasim scris;2 Ioan ;”9. Oricine o ia inainte, si nu ramane in invatatura lui Hristos, n-are pe Dumnezeu. Cine ramane in invatatura aceasta are pe Tatal si pe Fiul. „Chit despre cei caare au murit in neconstiinta DUMNEZEU alaturi de DOMNUL ISUS HRISTOS are un timp ca si ei sa ajunga la cunostinta planului divin si gasim scris ;apocalipsa capitolul 20 si nici ei nu scapa de incercare si de curatire fiinca in IMPARATIA TATALUI CERESC SI DOMNULUI ISUS HRISTOS SA VEDEM CINE INTRA;Apocalipsa 21 cu;”27. Nimic intinat nu va intra in ea, nimeni care traieste in spurcaciune si in minciuna; ci numai cei scrisi in Cartea Vietii Mielului. „Deci ferice de cei ce cunosc si respecta aceste lucruri fiinca apostolul Ioan a primit urmatoarea revelatie din partea ingerului;apocalipsa 22;”6. Si ingerul mi-a zis: „Aceste cuvinte sunt vrednice de crezare si adevarate.” Si Domnul Dumnezeul duhurilor prorocilor a trimis pe ingerul Sau sa arate robilor Sai lucrurile care au sa se intample in curand. –
              7. „Si iata, Eu vin curand! – Ferice de cel ce pazeste cuvintele prorociei din cartea aceasta!” Deci sa nu ne autoinselam ,in viata sa invatam ceea ce este scris si sa aplicam fiinca apostolul Petru prin cuvintele din 2 petru capitolul 1 cu 1 la 11 ;ce ne explica?Si nu merita sa avem parte de;”intrare in Imparatia vesnica a Domnului si Mantuitorului nostru Isus Hristos. „?Sper ca nu deranjeaza comentariul si este luat in considerare ca o complectare la intrebarile ridicate lui „marcel dogar „sa fiti binecuvintati si ” Harul, indurarea si pacea sa fie cu voi din partea lui Dumnezeu Tatal si din partea Domnului Isus Hristos, Fiul Tatalui, in adevar si in dragoste! „

            2. mike

              @Gabi – Cred ca cei nu au auzit de jertfa Domnului ISUS la fel si cei ce au trait inaintea jertfei LUI, vor sta sub umbrela cuvintului – vremuri de nestiinta- de care Dumnezeu va tine seama. Pentru cei ce au auzit si nu cred –– ??? Dar sa ne optim putin la cei ce au auzit si au crezut si–? Ioan -cap-15 -verse-1-Eu sint adevarata Vita, si Tatal Meu este Vierul..–2- Pe orce mladita care este in Mine, si n-aduce rod, EL o taie, si pe care aduce rod, o curata , ca sa aduca si mai mult rod..– 3- Acum voi sinteti curati, din pricina Cuvintului pe care vi l-am spus. 4- Ramineti in Mine, si EU voi ramine in voi. Dupa cum mladita nu poate aduce rod de la sine,daca nu ramine in vita, tot asa nici voi nu puteti aduce rod , daca nu ramineti in Mine.. – 5- Eu sint Vita, voi sinteti mladitele. Cine ramine in Mine si in cine ramin EU aduce mult rod , caci despartiti de Mine, nu puteti face nimic. -6- Daca nu ramine cineva in Mine , este aruncat afara, ca mladita neroditoare, si se usuca, apoi mladitele uscate sunt strinse , aruncate in foc, si ard.. – Sint de acord cu tine ca – trebuie sa auzi . sa crezi- dar trebuie sa si stai in credinta indiferent de circumstante-luind exemplul sfintilor si al martirilor pentru Hristos aducind roada care se cere , altfel cred ca Isus a murit degeaba pentru mladitele USCATE-. Referitor la spalarea picioarelor – cred ca Domnul ISUS a dat o pilda de SMERENIE noaua tuturor ca si noi sa fim smeriti ca EL. Acel ce a spalat picioarele ucenicilor a fost OMUL ISUS El a murit , a inviat apoi sa inaltat la cer si se chiama DUMNEZEU ISUS – eu nu cred ca EL mai spala picioarele unor muritori de rind. , dar a transferat acest -job -(smerenia) noua oamenilor, si putem traii aceasta smerenie –NUMAI DACA RAMINEM IN EL SI EL RAMINE IN NOI. God bless You Brother.

            3. marcel dogar

              Gabi, eu ziceam să-ţi argumentezi biblic afirmaţiile tale, nu pe ale mele ;-)!

              Explică-mi, te rog, cum demonstrează aceste versete afirmaţia ta „Domnul nu a murit ptr. Osama, deoarece Osama a murit si (cred eu ) nu a crezut.”
              Eu zic: „Domnul a murit şi pentru Osama, însă el şi-a ratat mântuirea pentru faptul că nu a crezut”. La fel ca cel de-al doilea tâlhar. Isus nu a murit doar pentru unul dintre ei, ci pentru amândoi. Unul a crezut, iar prin aceasta jertfa lui Christos a devenit mântuitoare pentru el, în timp ce pentru celălalt a rămas fără valoare (deoarece el a ignorat-o), dar nu inexistentă.

              În interpretarea versetului din Ioan 3,16 scrii „Jertfa este limitata numai la cei ce cred.”
              Fals! Jertfa lui Christos nu este limitată în sine de nimic, exact cum Adevărul nu este ştirbit de nici o necredinţă. Faptul că eu (sau fie şi toată omenirea) nu cred adevărul, el rămâne oricum adevăr. Adevărul nu se limitează la ce credem noi despre el. Nici jertfa Domnului Isus nu o face!

              În următoarea afirmaţie a ta:
              „Oferta mintuirii este universala, dar moartea si invierea este limitata celor “ce cred”
              există o contradicţie, deoarece nu există mântuire fără moartea lui Christos. Deci, dacă oferta mântuirii este universală, atunci şi moartea şi învierea lui Christos (care este determinantă pentru mântuire) este universală. Oricine o poate primi, prin credinţă. Dacă cineva nu o primeşte, nu ştirbeşte cu nimic din universalitatea ei.

              Binecunoscutul exemplu al cecului în alb exprimă excelent acest adevăr.
              Dumnezeu, prin jertfa Domnului Isus a dat întregii omeniri un cec în alb. El s-a obligat să acopere orice „sumă” necesară achitării datoriilor fiecărui om. Dacă eu, necrezând în acest lucru, sau neauzind despre existenţa acestei oferte, rămân cu datoriile neplătite nu este datorită limitării cecului, ci a ignoranţei mele sau a semenilor mei (care nu m-au informat în timp util).

          2. Gabi Bogdan

            Marcel
            Ioan 10:11 Eu sunt Păstorul cel bun. Păstorul cel bun este gata să-și dea viața pentru oi
            Pentru cine isi da viata Pastorul cel bun? Pentru capre?

            Ioan 10:26 Însă voi nu credeți, pentru că nu sunteți dintre oile Mele.:
            De ce oare, un om nu crede?
            Chemarea este facuta la toti , dar numai oile o vor auzii.

            Ioan 10:29 Tatăl Meu, care Mi le-a dat, este mai mare decât toți
            Ioan 17:6 Le-am făcut cunoscut Numele Tău oamenilor pe care Mi i-ai dat din lume; erau ai Tăi, iar Tu Mi i-ai dat Mie – și ei au ascultat de Cuvântul Tău.
            Ioan 17:9 Eu Te rog pentru ei – nu mă rog pentru lume, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat
            Efeseni 5:25 Soților, iubiți-vă soțiile așa cum Și-a iubit Cristos Biserica! El S-a dat pe Sine pentru ea,

            Chestia cu cecul in alb suna bine,dar te intreb pe tine personal, din ce cauza ai semnat acel ceck? Datorita faptului ca ai fost mai destept ca cel de linga tine? 🙂

            Chestia cu cecul in alb suna bine , dar nu face sens, deoarece nu este este oferit tuturor. \
            Cum poti sa scrii ca este oferit tuturor? Nu poti sa vezi REALITATEA?Stii citi oameni mor zilnic fara sa auda Evanghelia?
            Raspunsul este evident, din aceea cauza se trimit misionari, ca toti sa auda.

            Oferta este universala
            Romani 1:21 pentru că, deși L-au cunoscut pe Dumnezeu, ei nu L-au glorificat ca Dumnezeu și nici nu I-au mulțumit, și astfel gândirea lor a devenit fără folos, iar mintea lor nesăbuită s-a întunecat Toti oamenii il cunosc pe Dumnezeu! Nici unul nu vrea sa se pocaiasca.

            1. marcel dogar

              Gabi,
              încă tot nu pot identifica unde faci tu delimitarea între universalitatea ofertei salvării şi limitarea jertfei lui Christos.
              Dacă jertfa Lui nu ar fi universală, în timp ce oferta ar fi, atunci ar însemna că în momentul în care cineva crede, Christos ar trebui să moară din nou, pentru a-i plăti pedeapsa păcatelor. Faptul că nu o face, ne arată că jertfa adusă „o dată pentru totdeauna” (Evrei 7,27; 9,12; 10,10) nu este limitată, ci valabilă oriunde şi în orice vreme. Ea doar se „activează” deci se eliberază puterea salvatoare prin credinţa celui dornic de salvare. Nicidecum nu o pot interpreta altfel.

              Faptul că mulţi mor zilnic fără să audă Evanghelia, nu implică inexistenţa sau absenţa ofertei Evangheliei pentru ei.
              La fel cum nu înseamnă că o lege nu există pentru cineva, dacă persoana aceea a murit fără a fi în cunoştinţă de existenţa acelei legi…

            2. Gabi Bogdan

              Marcel
              O sa incerc o analogie ( imperfecta, ca toate analogiile).
              Imagineaza-ti un riu care se termina intr-o cascada in care o multime de oameni inoata fara sa stie, sau fara sa-i intereseze de pericol.
              O echipa de salvare intr-un elicopter le arunca colaci de salvare si ai anunta de pericol.

              Optiunea #1
              Nici unul dintre inotatori asculta si nu se agata de colaci, echipa de salvare ai ridica pe unii in elicopter, care, de la inaltime vazind pericolul care ai astepta, sint extremi de multumitori salvatorilor si aleg sa ramina in elicopter.
              Ceilalti aleg singuri sa moara inecati in cascada.
              Chemarea este universala, catre toti cei care o aud.
              Salvarea este numai pentru cei care sint alesi de capitanul elicopterului sa fie trasi afara.

              Optiunea #2
              Echipa de salvare arunca colacii de salvare in apa, anunta pericolul , asteapta pina cind cineva se agata de colac, dupa care ai ridica in elicopter.
              Chemarea este universala.
              Salvarea este si ea posibil/universala , deoarece depinde de fiecare daca o accepta sau nu.

              Eu cred ca optiunea #1 este biblica.
              Am impresia ca tu crezi ca optiunea #2 este biblica.
              Esti gresit. 🙂

            3. marcel dogar

              Gabi,
              uite că mi-a trebuit o săptămână să-mi revin după şocul suferit în urma citirii analogiei tale… în special datorită poziţionării tale teologice 😉 🙂

              Dar, cel puţin, mi s-a clarificat motivul acelor argumente şi texte care nu se potrivesc deloc!

              Eşti liber să crezi ce vrei, însă eu nu pot avea o asemenea credinţă, nici nu pot predica oamenilor o astfel de mântuire. Nu ştiu ce le spui tu copiilor tăi…

              Îţi amintesc o altă analogie, de data asta perfectă, deoarece este din Scripturi:
              „Şi, după cum a înălţat Moise şarpele în pustie, tot aşa trebuie să fie înălţat şi Fiul omului, pentruca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţa vecinică.” (Ioan 3,14-15)

              Oricine, Gabi, oricine! Asta nu înseamnă doar cei aleşi de căpitanul elicopterului…
              Când au fost israeliţii muşcaţi de şerpi, Moise a înălţat şarpele de aramă. Cine era salvat atunci? Cei aleşi sau rândiuţi de Moise, ori de altcineva? Nu, ci oricine avea credinţa că privind spre şarpele de aramă va trăi, acela era salvat!

              Marcu 16,15-16
              „Apoi le-a zis: „Duceţi-vă în toată lumea, şi propovăduiţi Evanghelia la orice făptură. Cine va crede şi se va boteza, va fi mîntuit; dar cine nu va crede, va fi osîndit.”

              Cui să propovăduiască Evanghelia? La orice făptură. Credinţa acestor făpturi îi va selecta, nimic altceva.

              Ioan 3,17-19
              „Dumnezeu, în adevăr, n-a trimes pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca lumea să fie mîntuită prin El.
              Oricine crede în El, nu este judecat; dar cine nu crede, a şi fost judecat, pentrucă n-a crezut în Numele singurului Fiu al lui Dumnezeu.
              Şi judecata aceasta stă în faptul că, odată venită Lumina în lume, oamenii au iubit mai mult întunerecul decît lumina, pentrucă faptele lor erau rele.”

              Spuneai că Isus a murit pentru oi, nu pentru capre. Ei, să ştii că pe când murea Christos nu exista nici o oaie, doar capre :-).
              Dumnezeu şi-a trimis Fiul în lume, pentru ca să transforme „caprele” care cred în El în „oi”.
              Uite că aici Ioan spune „lumea să fie mântuită prin El”. Şi, din nou, oricine!
              Apoi, judecata nu stă în faptul că cineva nu a fost ales de căpitanul elicopterului, ci în faptul că, odată sosit elicopterul, oamenii au iubit mai mult apele în care se scăldau.

              Să fii iubit, frăţioare 🙂

            4. Marcel, inainte de a ajunge la versetele citate de tine, trebuie sa incepem cu inceputul,
              A.W. Tozer spunea ” All is of God, for as von Hugel teaches, God is always previous”
              Versetul care incepe procesul mintuirii se gaseste in Ioan 6
              ”    44 Nimeni nu poate să vină la Mine decât dacă Tatăl care M-a trimis îl atrage”
              cuvintul ” atrage ” in limbajul greaca este „helkuo” care translatat inseamna ” to drag off, draw, impel.
              Cuvint folosit in a descrie un magar care nu mai vrea sa miste , si este tras de stapin.
              Ca si pilotul care trage omul afara din apa,

              Stiu ce crezi tu ca cred eu si gresesti ( cel putin partial ) Dar este un subiect prea vast ca sa-l putem discuta in acest format.
              Si totodata inteleg si reactia ta, ca si eu aveam exact aceiasi reactie inainte.
              Adinceste un pic acest subiect, si poate vei vedea ca nu sint chiar asa de ratatcit. 🙂
              Sa auzim de bine!

            5. marcel dogar

              Gabi, cu cât adâncesc mai mult subiectul, cu atât sunt mai convins de corectitudinea pozitiei mele 🙂
              Interpretarea datã de tine versetului citat este falsã. Acest verset spune adevãrul, şi anume, cã nimeni nu se poate cãţãra în elicopter, oricât ar vrea! El ajunge acolo doar ridicat de capitanul elicopterului. Acesta îl va ridica în momentul în care va observa credinta lui.
              Adu-ţi aminte de proclamaţia lui Ioan Botezãtorul:
              „Iatã Mielul lui Dumnezeu care ridicã pãcatul lumii”

            6. Marcel , nu mi-ai demonstrat de ce a fost falsa interpretarea mea.
              Am citat un verset, dupa care am translatat un cuvint.
              Si daca crezi ca Domnul asteapta sa vada daca omul ” produce” credinta, Pavel crede diferit:
              8Căci prin har aţi fost mîntuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine dela voi; ci este darul lui Dumnezeu.
              Pina si credinta aia care unii cred ca este fabricate de ei, de fapt este un dar. 🙂
              Dar cum zice americanul, we agree to disagree !
              Cel putin de data asta! 🙂

            7. marcel dogar

              Gabi, dragule, greu pricepi! 🙂
              Mă faci s-o iau „băbeşte”. Şi am s-o fac, de dragul tău, însă doar mâine, cu ajutorul Domnului.
              Voi avea un zbor de 8-9 ore şi sper să nu fiu prea obosit în a dezlega tainele pe care parcă înadins te faci că nu le pricepi 😉

            8. marcel dogar

              Gabi,
              este foarte adevărat că numai atraşi de Dumnezeu putem veni la El, însă în final depinde doar de atitudinea (credinţa) noastră. Este evident că nu putem face nimic fără El!

              Ca să înţelegi unde cred eu că greşeşti în interpretarea versetului respectiv (Ioan 6,44) am să-ţi dau o pildă într-o singură afirmaţie:

              „Un copil nu poate absolvi studii universitare, dacă tatăl său nu-l sprijină financiar”

              Prin urmare, tu îi promiţi copilului tău că îl vei susţine financiar, oricât va fi nevoie, pentru a-şi absolvi studiile universitare.

              Deci, este clar că el nu va putea absolvi fără sprijinul tău financiar, însă tu nu-i vei da nici un dolar, nici nu vei plăti pentru el, dacă el nu se va înscrie la universitate, nu?

              Ar fi corect ca cineva să spună despre copilul tău că el de aceea este fără studii, deoarece tu nu l-ai susţinut financiar. Cum te-ai simţi? Îmi imaginez că Dumnezeu se simte asemănător când tu ne spui nouă că de aceea bin Laden nu este mântuit, deoarece El nu l-a ales pentru mântuire.

              „Doresc Eu moartea păcătosului? zice Domnul, Dumnezeu. Nu doresc Eu mai degrabă ca el să se întoarcă de pe căile lui şi şă trăiască?” (Ezechiel 18,23)
              „Pe viaţa Mea, zice Domnul Dumnezeu, că nu doresc moartea păcătosului, ci să se întoarcă de la calea lui şi să trăiască” (Ezechiel 33,11)

              Ei, când Dumnezeu doreşte aşa de mult ca păcătosul să se întoarcă, încât se jură pe viaţa Lui, atunci fii sigur că îl şi atrage! Nu-l lasă singur, deoarece El ştie din ce-i făcut. El ştie că despărţiţi de El nu putem face nimic! El ne pune totul la dispoziţie, ne dă şi ore particulare, doar să ne apucăm de treabă! El chiar face risipă de iubire! El aruncă sămânţa peste tot, chiar şi în cele mai neprielnice locuri… doar, doar, acel teren spinos, pietros sau bătătorit se va îndrăgosti într-o bună zi de sămânţa cazută pe el, în el, de dragul lui, pentru a prinde viaţă, acolo, în întunecimea-i pământoasă, sădind astfel izvorul vieţii în el, înviindu-l apoi la o viaţă nouă, o viaţă fără de moarte!

              S-ar putea ca tu să nu faci deosebire între alegerea lui Dumnezeu pentru o chemare specifică (ceea ce a făcut cu Iacov, „urându-l” pe Esau – Romani 9,13) şi chemarea la mântuire. Pentru prima se pot face diferenţe, aşa cum nu toţi sunt chemaţi să fie apostoli, sau profeţi, etc., tot aşa, doar o naţiune – prin alegerea suverană a lui Dumnezeu – a fost chemată să fie cea aleasă pentru a da lumii pe Christos, Răscumpărătorul ei.

              A doua, însă, chemarea la mântuire este pentru toată lumea!

            9. Marcel, scrii:
              este foarte adevărat că numai atraşi de Dumnezeu putem veni la El, însă în final depinde doar de atitudinea (credinţa) noastră.
              Poti sa-mi arati de unde reiese acel ” depinde” in Ioan 6?
              Felul cu analizezi acel capitol nu este corect( in opinia mea) deoarece cind Domnul a vorbit, el a intentionat sa-i faca pe ascultatori sa inteleaga ceva, nu vad nici unde unde El ar fi facut o trimitere la alt verset sau capitol.

              Si din nou scrii:
              „A doua, însă, chemarea la mântuire este pentru toată lumea!”
              Aici chiar ai dat-o in bara 🙂
              toata lumea aude evanghelia?
              miliarde au murit fara sa auda de mintuire.
              corect spus ” … Pentru toata lumea care aude ”
              fratele Ionescu a gazduit aceasta discutie.
              citeste numai posturile lui Chris Ratiu. Sint numai vreo 5 sau 6.
              http://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/10/18/joaca-de-a-habarul/
              http://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/10/24/predestinare-si-har/

    2. ACIDUZZU

      2Gabi Bogdan,
      Multumesc foarte mult pentru sprijin, frate Gabi Bogdan ! Prompt si transant, ca de obicei ! Ma bucur inca odata de cunostinta. Daca si-n realitate sunteti la fel ca si aici in spatiul virtual, as fi fericit sa va am de prieten si frate de partasie ! Domnul sa va binecuvinteze viata si…lungimea de unde a Duhului pe care ganditi, scrieti si sunteti receptionat clar, incepand cu mine ! Cine are urechi de auzit, sa auda !

      1. Gabi Bogdan

        Aciduzzu , aminteste-ti ca ai scris mai sus data viitoare cind nu o sa fiu de acord cu tine! 🙂
        Calvin spunea ca una din cunoasterii greu de obtinut este cunoasterea de sine( parafrazez din engleza).Asa ca drept sa-ti spun, cum sint in realitate , depinde de cine priveste si cum priveste.De multe ori ma surprind pe mine insumi.
        Intr-o zi, sint sigur ,ca o sa avem partasie impreuna cu cel pe care il asteptam sa vina.Partasia perfecta!
        Ada Doamne ziua aceea mai curind……
        „Man never achieves a clear knowledge of himself unless he has first looked upon God’s face, and then descends…” Iohannes Cavinus.

        1. ACIDUZZU

          @Gabi Bogdan,
          Daca magnetul n-ar avea doi poli diferiti, nu -s-ar mai mnumi magnet, nu-i asa ?
          Da, imi amintesc perfect de „dialogul” nostru in spatiul virtual atunci cand subliniam eventualitatea unor pareri contradictorii. Ei, si ce-i cu asta ?
          Sa ne suparam precum copiii, sa ne bosumflam, ne adunam jucariile personale si-apoi sa plecam bosumflati pentru totdeauna? Nicidecum !
          Tocmai aceasta este frumusetea unei partasii fratesti !
          Sa ai pareri proprii, sa le-aduci in lumina, in discutia celorlati, sa-ti clarifici in mod politicos si manierat dilemele, sa poti spune si tu ca apostolul Petru care dupa ce a fost „infruntat” frateste (caci „dragostea nu se poarta necuviincios”, nu-i asa ?) de apostolul Pavel in Antiohia pentru cursa (latul) fatarniciei in care cazuse (Galateni 2:11-14), cu toate acestea, fratele-apostol Petru, se exprima extraordinar de gingas si atent cu apostolul Pavel, chiar daca acesta nu era de fata:

          „Să credeţi că îndelunga răbdare a Domnului nostru este mântuire, CUM V-A SCRIS SI PREAIUBITUL NOSTRU FRATE PAVEL, DUPA INTELEPCIUNEA DATA LUI, ca şi în toate epistolele lui, când vorbeşte despre lucrurile acestea. În ele sunt unele lucruri grele de înţeles pe care cei neştiutori şi nestatornici le răstălmăcesc ca şi pe celelalte Scripturi, spre pierzarea lor. ”
          (2 Petru 2:15-16) trecand apoi cu acelasi ton la versetul 17 si 18: „Voi deci, preaiubiţilor, ştiind mai dinainte aceste lucruri, păziţi-vă ca nu cumva să vă lăsaţi târâţi de rătăcirea acestor nelegiuiţi şi să vă pierdeţi tăria; ci creşteţi în harul şi în cunoştinţa Domnului şi Mântuitorului nostru Isus Hristos. A Lui să fie slava, acum şi în ziua veşniciei. Amin.”

          Scopul nu este Galateni 5:15, despre care am mai scris si in postarea cu”’soferul Gheorghe Vlase” din Slobozia, compatriotul nostru, adica sa ne muscam „virtual” unii pe altii ci sa ne imbarbatam „ca sa nu ne pierdem taria ” (2 Petru 2:17-18).
          Totusi, este cineva care patrunde intotdeauna „prin efractie”, intotdeauna ca o stafie dar cu pretentii de VIP, pe blogul acesta si aproape pe toate blogurile evanghelice de la A-Z, care nu sufera sa fie contrazis (vezi commentul lui din 27 octombrie 2011, ora 1,28 AM) si care atunci cand a fost cam trimis la…index, s-a cam ratoit atat la comentatori cat si la proprietarul blogului, considerandu-se ofensat. Ce credea ca e…frumoasa din padurea adormita si care trebuie pupata de vreun print aiurit, sau de vreun hidalgo in cautare de fantezii inedite ?
          „Daca-i asa, ia-ti „frate” jucariile, si pleaca ! Cine te tine ? Caci…deschisa-i poarta, „larga-i calea”! Dar atunci cand pleci (bosumflat) lasa totusi loc si de „buna-ziua”!
          Bine-am zis ?

        2. mike

          @ Gabi. Gabi eu nu am zis ca sint, sau nu mintuiti – scriptura ne spune asta –ca Dumnezeu tine cont de vremurile de nestiinta., dar i-ti pun o intrebare -ce zici de -Avraam-Moise, Josua,David , Daniel , cei trei tineri prietenii lui Daniel( DIN CUPTORUL APRINS) sau ILIE sint mintuiti sau nu???- ei nu au auzit de Evanghelie .Apropo Cornilescu traduce uneori gresit cuvintul mintuire( saved) care normal se intelege- salvat – ( comparat cu unul care era pe punctul de inec si cineva la salvat, dar– respectivul are din nou potentialul sa se inece ) . Am auzit pe multi spunind ma mintuit Domnul–cred ca, corect- e – ma salvat Domnul ,ma spalat de orice vina , dar de acum incolo( Job-l) meu e sa ma pastrez curat , adica sa-mi construiesc neprihanirea mea care inpletita cu neprihanirea LUI HRISTOS aduce in final –MINTUIREA.-. Bless You

          1. Gabi Bogdan

            Mike, poate discutam odata acest subiect „live”
            Mintuirea se primeste ( din partea omului) numai prin credinta.
            Vezi Evrei 11.
            Inainte de Domnul Isus, credinta in promisiunile lui Dumnezeu au adus mintuirea credinciosilor.
            Dupa Jertfa, mintuirea este adusa tot prin credinta, credem ca Domnul a murit si a inviat, si in acelasi timp credem in promisiunile(la viitor) pe care El ni le-a facut noua, celor mintuiti.
            Daca credem numai ca El a murit si a inviat, acesta este numai o acceptare a unei realitati istorice.
            Crezind-ul pe El si crezind promisiunile Lui, este normal ca ce se naste din aceea credinta vor fi faptele credintei, si nu faptele legii.

            1. mike

              @Gabi Ma bucur ca ai ajuns la concluzia adevarata – cei din vechiul testament au fost mintuiti prin credinta in promisiunile LUI DUMNEZEU –fara sa asculte sau sa auda de Evanghelie( aceasta a fost intrbarea care mi-ai puso mie-Crezi ca oameni care nu au auzit Evanghelia o sa poata fi mintuiti ?) Ai raspuns corect in locul meu –thank you. Cu privire la cei de dupa jerfa Domnului Isus sint pe aceiasi linie cu tine . Consider jertfa Domnului Isus ca un bilet gratis pentru fiecare muritor( cei ce asculta Evanghelia si sint chemati la pocainta ) – ramine de latitudinea fiecarei persoane sa mearga la gara si sa se inbarce in tren– unii nici nu se gindesc la travel si rup biletul , alti se trezesc dupa plecarea trenului iar cei fericiti sa-u sculat de dimineata sa ocupe locurile bune. Totusi e bine sa stim ca Dumnezeu lucreaza cum vrea EL ( A iertat poporul din Ninive, pentru faptul ca sa pocait ) ca nu cumva sa cadem in logica lui Calvin

          2. ca sa spun si eu ceva.Dumnezeu a ales un nr. El trebuie completat.El stie dinainte cati oameni o sa se nasca pe pamant, stie cati o sa raspunda la chemarea Sa (stie totul), deci sa grabim venirea lui marturisind la altii despre El. Locul e „predestinat” ( banuiesc eu) dar alegerea o face fiecare.

            1. mike

              @ Gabriel – Desigur Dumnezeu prin dragostea Lui mare pentru noi, a dat ce a avut mai scump( Fiul Sau Domnul nostru ISUS ) ca sa schimbe destinatia noastra spre noul Ierusalem (rai) – Dar nu forteaza pe nimeni spre aceasta destinatie , ci ne chiama cu blindete pe calea mintuiri . Deaceia consider cu totul gresita logica lui Calvin care spune ca orice ai face (pacate multe = esti predestinat pentru rai(-sau multa smereniesi pocainta =predestinat in iad) God Bless You, Brother.

  12. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (27.10.2011) « Romania Evanghelica

  13. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (28.10.2011) « Romania Evanghelica

  14. Pingback: 15 postări în Top 100 WP (28.10.2011) « Romania Evanghelica

  15. Pingback: 10 postări în Top 50 WP (29.10.2011) « Romania Evanghelica

    1. Pete, this is the second time I quoted Calvin on any blog. Most of my quotes are from Tozer and CS Lewis.
      I like to quote people smarter than me.
      I am not that smart so I have to borrow…
      Everything i know I learned from people a lot smarter than me.
      If I ever say something original, be aware, it could be a heresy.
      Don’t forget, vote early and vote often.(mayor Daley, Chicago)
      On Sunday, so we can have computers at Sunday school.
      Good day!

      1. Frate Gabi. .Citesc de mai multa vreme comentariile dumneavoastra si va apreciez pentru comentariile scurte dar la subiect. Chiar daca nu ne cunoastem personal,totus nu incerc ,sa intervin in comentariile dumneavoastra sa raspunt.imi este frica, ca linga greselile gramaticala,stiu ca in exprimarile mele in limba romana fac multe gresel,si raspunsul potrivit nu o sa intirzie din s partea dumitale,dar cu engleza nu stiu, nu inteleg.Doresc ca Dumnezeu sa va binecuvinteze.

  16. Multumesc frate Ianos.
    Eu ma gindeam sa ma opresc de la comentarii,ca mai marii mei din partea locului, ” m-au pus deoparte ” de la unele asa zise ” slujbe” ca de ce scriu pe bloguri.
    Pacat mare.
    Dar o sa imi schimb locul de postat.
    Pe Facebook.
    Ca acolo se pare ca e ok.
    Poate o sa postez si ceva poze mai ” deochiate”
    Ca se poarta.
    Ca am auzit ca nu este pacat.

  17. Nu stiu daca ma cunost dupa nume,da ma bucur ca ma numest frate in domnul Isus. Si crucea putem duce impreuna poate pina cind ajungi ca si sa te vad si sa te cunosc mai bine atunci cind vei posta pe Facebook.

  18. pete

    Gabi tu mai citeste o data optiunea #1 si vezi daca o poti intelege ca tare gresit gramatical e scrisa si nu face nici un sens cine alege sa ramina in elicopter ,pe cine a ales capitanul? Am crezut ca tu glumesti cu calvin dar tu ai probleme serioase fratele meu imi pare rau pentru tine.Dar asa patesc toti care isi pierd timpul citind mai mult in carti decit in Carte.

  19. Pete (Cristea?) scrie ” l citind mai mult in carti”
    Se pare ca Pete este penticostal
    Cit despre problemele mele serioase, Pete nici nu le stie pe toate 🙂
    Normal ca am avut greseli, eram foarte stresat aseara dim motive bine intemeiate.
    Se pare ca Pete il ureste pe Calvin.Care e mort de citeva sute de ani.
    Pete is my friend.

    1. mike

      @ Gabi –Iartama dar cred ca ai cam incurcat ideile de la # 1. –Matei cap- 12 -verse 30–Caci oricine face voia Tatalui Meu care este in ceruri, acela Imi este frate ,sora si mama( la fel Luca=8-21).–Matei12–24– Daca voieste cineva sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine , sa-si ia crucea si sa Ma urmeze.. – Matei 19 -29– Si oricine a lasat case , sau frati, sau surori, sau tata ,sau mama, sau nevasta, sau feciori, sau holde, pentru Numele Meu, va primii insutit si va mosteni viata vesnica.(la fel i Marcu-10 -29-30). – Ioan-6-40- Voia Tatalui Meu este ca oricine vede pe Fiul si crede in EL sa aiba viata vesnica; si Eu Il voi invia in ziua de apoi. D aca cei din riu nu fac ceva pentru salvarea lor sint sigur ca nimeni nu-i va lua cu forta in helicopter – musai-(- sa faca voia Tatalui -se lepede de sine,sa-si ia cruceasi sa Ma urmeze, sa lase case, frati etc) sa strige dupa ajutor , sa intinda miinile catre cei de sus si sa apuce cu nadejde colacul salvator – Cine??? ORICINE.. Blessing

      1. Mike, chiar nu ai observat ca una am pierdut-o?
        Mike, nu am incurcat nici o idee. O analogie nu este teologie.
        Daca vrei sa facem un ping pong biblic, nici o problema.
        Tu dai cu versetele tale, eu cu a mele, si tot asa ptr. urmatoarele 4 luni . 🙂

    1. Pete , te rog adu-ți aminte și de mine, cînd vei fi fericit, și arată, rogu-te, bunătate față de mine; pune o vorbă bună pentru mine daca ajungi printr-o pozitie inalta in noua administratie. 🙂

      1. mike

        Iosif (in cazul nostru Gabi) cu siguranta i-si va aduce aminte de tine paharnicul la vremea potrivita, Chestia cu ping-pong e buna , suplimentam studiul biblic acasa , dar dai putin termen, eu ma gindeam la 4 ani- cam pe la sfirsitul stagiului noului Leader. altfel teminam prea repede duielul. Oricum trebuie sa ma dau si eu pe linga un bun profet sa -mi spuna daca ma va ridica cumva si pe mine Capitanul din mocirla , sau se va termina – fuelul tocmai cind i-mi va veni rindul?? Nadajduind, eu tot i-mi pun harnes-ul si astept cirligul cine stie ???

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s