Aiurea în tramvai… Jurnalu’ lui Ion Pocăitu

N-am mai scris cam de multişor în jurnalul ăsta.  Mi-am dat seama ca a scrie nu e nevoie numai de timp ci şi de un fel de predispoziţie sufletească. De o vreme, nu prea le-am avut pe nici una. Cu timpul o fost cum o fost, că mai puteam rupe un pic din nopţile pe care şi aşa nu le prea dorm întregi. Când mă întreabă Veta dimineaţa, cum am dormit, îi spun: „De mai multe ori!” Că aşa dorm acuma de o vreme. Doamne ce mai e şi cu apartamentele astea de la bloc! N-ai unde să te refugiezi, mai ales când ai şi o droaie de prunci, care dorm pe unde apucă şi ei săracii… Ziceam că timp mi-aş fi făcut eu într-o noapte din aceea de dormit în reprize (şi nu orice reprize, unele sunt de la box), dar cu predispoziţia am stat mai rău. Şi de asta ori are grijă ori Veta, ori copiii, ori fraţii de la biserică.

Ieri dimineaţă coboram cam ursuz scările (că iar nu mergea liftu’) şi îmi plângeam aşa de milă pe dinăuntru. Afară ploua. Vreme mohorâtă. Noaptea dormisem în câteva reprize de lupte greco romane. Veta a fost şi ea nervoasă pe copiii care întrebau toţi deodată unde le sunt blugii, adidaşii, ciorapii… Biata Veta! N-am mai avut curaj să întreb şi eu de cafea. Mi-am făcut-o singur. Am pus o lingură de cafea peste zaţul rămas de ieri (că trebuie făcute economii!) şi mi-am fiert-o în ibricul care e mereu pe aragaz. M-am scăpat şi am întrebat-o pe Veta dacă n-a văzut unde e borcanul cu zahăr. Atâta i-a trebuit! Ce să mai spun? Nu mă plâng, că îmi zise unul de la intreprindere că a lui nici n-are nevoie s-o provoci cu vre-o vorbă. Porneşte singură. Automat.

Vroiam să zic, că aşa mahmur de parcă nu eram pastor penticostal, coborâi scările şi mă întâlnii cu fratele Gheorghe, pastorul de la fraţii baptişti, chiar în holul blocului. Mergea şi el spre tramvai. Arăta şi el ca după o noapte dormită la miliţie. Că atâta îţi mai trebuie, să dormi la miliţie şi să mânânci la farmacie. Palton de scânduri te aşteaptă. Ne uitarăm unul la altul şi am întrebat deodată: „Care e necazul frate Gheorghe?” (El zise, Ioane). Şi începu el să zică din năduful care-l avea în el, ca dintr-o oală sub presiune. Găsise bietul om unul care să-l asculte.

„Apoi, ce să-ţi spun frate Ioane, sunt tare amărât!” spuse el., şi începu… L-au chemat pe bietul om la Comunitate.  Au şi ei alegeri acum. (Oare câte nenorociri le va pune Domnul în faţă şi lor? Că noi avurăm de ales din trei). Se spune că toţi pastorii din Comunitate au fost chemaţi să fie chestionaţi cu privire la alegeri. Printre altele i-au întrebat unele lucruri care-i produceau necaz mare fratelui Gheorghe. Îl şi văd stând acolo între ceilalţi păstori speriaţi, aşa smerit şi cuminte cu este el, alba ca varul când l-au întrebat dacă vorbeşte în alte limbi. Bietul om! Acuma, dacă l-ar fi întrebat vreun penticostal de-al nostru, ar fi fost cu totul o altă treabă, dar acum şefii lui de la Comunitate voiau să intre în sufletul omului şi să afle acest secret. Se temeau să nu candideze vreunul care vorbeşte în limbi la vreo funcţie? Mai mult ca sigur.
Eram tare curios să ştiu ce a răspuns fratele Gheorghe. „Nu vorbesc în alte limbi, şi îmi pare rău” a spus fratele Gheorghe. I-a mustrat apoi că pun astfel de întrebări. Mi-a spus apoi că alţii au recunoscut că vorbesc în alte limbi, ba unul chiar a spus că momentele acelea sunt cele mai preţioase din viaţa sa de părtăşie cu Domnul.

Am plecat apoi cu tramvaiul care mergea în direcţia opusă, şi înghesiuit aşa într-un colţ, m-am tot cugetat până la ultima staţie unde cobor, la toată treaba asta.  Ciudate lucruri se petrec! Dacă un pastor este plin de Duhul Sfânt că vorbeşte în limbi, eu cred că este calificat să slujească bisericii. Aşa spune Scriptura. Or fi având oamenii aceia o altă Scriptură decât a noastră? Nu cred. Au o altă înterpretare a ei. Asta e sigur.
Acuma, ştiu că este corect să ne uităm nu daruri ci la roadele cuiva, atunci când stabilim dacă este de la Domnul sau nu. Dacă este un mesager bun sau rău. Dar când îi alegem ca să slujească, ar trebui să ne uităm la roada Duhului dar şi la darurile Duhului Sfânt. Omul va trebui să lucreze pentru Împărăţie cu darurile încredinţate lui. Poate oi fi eu greşit, dar aşa mi se pare mie că spune la Sfânta Carte.
Ciudăţenia necazului care a dat peste bietul frate Gheorghe (şi nu numai peste el), vine de la faptul că nişte oameni care nu cred în darurile Duhului Sfânt şi care se laudă cu roada Duhului şi o apreciază tare mult, dau dovadă prin comportamentul lor că tocmai această roadă le lipseşte, prin modul în care îşi tratează colegii de lucru. Totul mi se pare aiurea. Aiurea în tramvai…

Când am ajuns la lucru, şeful s-a uitat cam chiorâş la mine. Nici nu am pretenţii. Oricum nu are nici daruri şi nici roade duhovniceşti. E ortodox şi nu prea le are cu biserica. Ortodox ateu, cum spunea cineva. Cine ştie ce o fi în capul lui cu privire la mine? Precis nimic bun şi onorabil. Dar parcă şefii fratelui Gheorghe, care l-au interogat despre vorbirea în limbi, au păreri mai strălucite despre noi penticostalii? Abia acum mi s-a deschis mintea să înţeleg pe cine invitam noi la evanghelizări. Doamne iartă-ne! Şi mai ales, dă-ne minte şi înţelepciune! Amin!

41 de gânduri despre “Aiurea în tramvai… Jurnalu’ lui Ion Pocăitu

  1. Ma tot intreb cum vor proceda acesti oameni cu casatoriile mixte baptisto-penticostale. Sa zicem ca un baiat de la penticostali se indragosteste de o fata de la baptisti. Cum vor proceda „mai marii lor”?
    1. Vor interzice castoriile cu alte confesiuni (baptistele doar cu baptisti si invers).
    2. Vor accepta casatoria dar ii vor pune sub disciplina bisericeasca pe amandoi: pe el pt ca este penticostal iar pe ea pentru ca s-a casatorit cu un „baptist carismatic”.
    3. Ii vor suspenda pe amandoi in luna de miere.

  2. Nu cred că ne-am lăudat nicăieri că facem minuni. Nu vreau să fiu răutăcios, dar m-aş bucura să-mi poţi da un singur exemplu din tot ce am scris eu până aici pe acest blog, un singur pasaj în care m-am lăudat că fac minuni. Nu este frumos să distorsionaţi lucrurile şi să le daţi o astfel de turnură. Nu este hazliu, indiferent câte feţe zâmbitoare ataşaţi textului. Ridiculizaţi ceea ce nu cunoaşteţi şi nu este chiar sănătos.

  3. @ Gabbyy:
    Copile drag, se pare ca nici romaneste nu stii !
    ce te mai omori de engleza? si-asa nu vei lua bac-ul …
    In cazul ca vrei sa glumesti, poti gasi destule subiecte,
    dar , de cele sfinte, lasa-le pentru timpul cand te vei pocai
    de voie sau de nevoie.
    Nu te juca cu focul, ca te v-a arde ! Be GOOD !

  4. In urma cu mai multi ani, un frate de-al nostru a spus un mesaj din partea Domnului in biserica baptista Emanuel din Oradea. Imediat au venit usierii, l-au dus afara, l-au apostrofat, l-au facut imbecil, vrajitor, eretic si in toate felurile. Fratele le-a zis doar atat ca „Dumnezeu o sa-i pedepseasca pentru asta”. In duminica urmatoare, Paul N. a spus in predica, ca unul care s-a dat „proroc” i-a blestemat pe „fratii usieri”. Cam asa trateaza ei lucrurile. Scot anumite faze din context, manipuleaza, speculeaza ce vor ei ca sa discrediteze lucrarea Duhului Sfant. Cand vor sa discrediteze pe cineva, il citeaza pe respectivul dar omit sa spuna ca de fapt cuvintele respective au fost in replica la niste insulte avansate de catre „fratii nostri”. Daca penticostalii iar trata pe baptisti (ca si cult) exact asa cum ne trateaza ei, imediat ar sti sa spuna „I-ati vazut? V-am spus noi cine sunt….”. Ciudat insa ca nu-si vad propriile greseli. Daca penticostalii iar exclude, suspenda, pune sub discplina pe cei cu crez baptist din bisericile noastre (sunt destui cu crez baptist), oare sar mai putea face „Alianta Evanghelica”? Nu ar fi culmea ridicolului? Penticostalii sa-i puna sub disciplina pe cei care nu gandesc exact ca ei (ci inteleg Biblia in stil baptist), sa-i numeasca „eretici”, „rataciti” etc asa cum fac baptistii. Ce sar intampla? Doua grupe de „eretici” ar face alianta pentru ce? Oamenii acestia au invatat sa strige tare: EREZIE, EREZIE etc ca sa dea impresia ca ei chiar stiu ce vorbesc, ca ei au gasit formula corecta care-L impresioneaza pe Dumnezeu.

  5. Ioan C.

    Ramane totusi o intrebare, Cel ce da ruieste harul limbilor corintiene de ce nu-l da si pe cel al limbilor rusaliene ( in limbi intelese, neinvatate inainte)?

  6. julian

    as vrea sa stiu sigur daca informatiile despre comunitatea baptista si alegerile din cadrul ei, alegeri la care se face referire mai sus, sunt veridice si exacte. daca cei care au candidat pt functii au fost intrebati daca vorbesc in limbi … pt ca daca este asa, atunci lucrurile vor lua o turnura mare … daca nu cumva deja s-a facut. Este jenant, penibil si cutremurator… Daca ceea ce afirmati este adevarat, atunci cred din inima ca fratii baptisti au nevoie mare de rugaciune … cu punerea mainilor.

  7. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (06.04.2011) « România Evanghelică

  8. Manole-Manole

    Ce har sa fim frati
    Nascuti si de sus
    Desi-imprastiati
    Crescand in Isus

    Petale-n culori
    Asa cum le-a vrut
    Cel ce are flori
    Crescute din lut

    In lumea de-acum
    Tesute covor
    Sfintite-n parfum
    De leac, la Izvor…

  9. @gabbyy,
    Parerea mea este ca tu ai o conceptie gresita asupra subiectului pus in discutie.
    Tu crezi gresit „ca oamenii fac minuni” si te adresezi gresit la oameni.
    Minuni face numai Dumnezeu- deaceea mai este numit si Dumnezeul Minunilor-iar oamenii,care au avut parte de minunile(expierentele) lui Dumnezeu,depun marturie despre aceste minuni.
    Deci,daca doresti cu toata inima sa ai parte de „o minune in viata ta” roaga-te fierbinte lui Dumnezeu-care asculta rugaciunea-si vei avea parte de minunea respectiva. Mai mult vei marturisi si altora(inclusiv in spatiul virtual)despre minunea lui Dumnezeu.
    Dar sa fii foarte atent,caci Dumnezeu te poate face si de MINUNE ,daca „iei in desert Numele Domnului,Dumnezeului tau”(Exod,20.7)

  10. Informatiile cu privire la „chestionarul fratilor baptisti” este cat se poate de veridic.
    Metoda aceasta este practicata si la examenele de admitere la facultatea baptista din Oradea (la colocviu sunt intrebati daca vorbesc in alte limbi, mai direct sau mai indirect ca sa stie sa-i puna pe „watch list”). Oricum, dupa ce vor termina alegerile si vor fi siguri ca vor pune la carmuire cesationisti de-ai lor (anti-penticostali), dupa aceea vor incerca solutii diplomatice cu penticostalii. Unii pastori de-ai nostri vor fi chiar emotionati cand vor fi invitati sa predice in bisericile lor, fara sa banuiasca faptul ca totul e o chestiune politica iar acea ocazie este prima si ultima si are un scop. Desigur, dupa aceea vor urma vizitele lor (lungi si dese) prin bisericile penticostale si ne vor numi „frati in Domnul”. La vocabular religios nimeni nu-i bate pe acesti oameni. Nu poti sa discuti laic cu ei pt ca abunda in expresii religioase bine ticluite. Dupa ce-i cunosti mai bine, ajungi la concluzia ca numai vorbaria-i de ei. Daca ar si practica ceea ce predica, cred ca ar cuceri lumea. Daca atunci cand gresesc, ar recunoaste public ca gresesc si sar pocai (tot public) ar fi cu adevarat lideri si altii le-ar urma exemplul. Dar cand ei predica pocainta iar atunci cand gresesc vadit (bubuie INTERNET-ul de insultele lor) si refuza cu indarjire sa recunoasca, ca au gresit si spun cu tupeu ca „acuzatiile la adresa lor sunt MINCINOASE”, atunci cei din anturajul lor devin ca ei. Oh de-ar deveni ca predicile lor, Doamne bine-ar fi. Nu are rost sa incerci sa-i convingi pe acesti oameni ca au gresit, ca n-ai sa reusesti. Ei cred ca in ograda lor pot sa faca ce vor si ne intreaba ce ne intereseaza pe noi ce fac ei in perimetrul lor. Ce cauta UN in Libia? Gaddaffi nu poate sa faca ce vrea el in patria lui?

  11. ACIDUZZU

    „“Care e necazul frate Gheorghe?” (El zise, Ioane). Şi începu el să zică din năduful care-l avea în el, ca dintr-o oală sub presiune. Găsise bietul om unul care să-l asculte.
    “Apoi, ce să-ţi spun frate Ioane, sunt tare amărât!” spuse el., şi începu… L-au chemat pe bietul om la Comunitate…”

    Stiti ce-mi place in „Jurnalul lui Ion Pocaitu”, frate Petrica ?
    Cei doi frati pastori, (amandoi pocaiti in adevaratul sens al cuvantului) unul de la fratii penticostali si celalalt de la fratii baptisti, vecini de apartament si „frati sfinti care au parte de aceeasi chemare cereasca” traiesc intr-o dulce si placuta prietenie ! Parca ar fi chiar in Psalmul 133… Macar ei, saracii; vai de ceilalti, ciracii…

  12. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (06.04.2011) « România Evanghelică

  13. NouaOrdineCrestina

    Odata cu progresul si „civilizatia” ,MATERIALISMUL”dialectic si istoric” a patruns pe nesimtite si in mintea si subconstientul crestinului !. I-a contaminat cugetul , inima si simtirile ,precum radiatiile unui reactor crapat ,ce contamineaza invizibil aerul si apa ocenului, apoi patrunde treptat in lantul alimentar al lumii !. Radiere cauzatoare de boli incurabile cu repercursiuni grave , de lunga durata ,ce se extinde in mai multe generatii !. Baptistii sunt crestini radiati de deavolul cu ateism cancerigen !. Au devenit neputinciosi iar sistemul lor imun fata de pacat ( Puterea Duhul Sfant !)le-a fost distrus de radiatiile filosofice ale materialismului modern si derivatiile lui liberale, contaminate de egoism si mandrie desarta ! .Vedem stradania si efortul lor sa traeasca,in spaseme si convulsii de neputinta , dorinta lor de a demonstra superioritate dar. . . sistemul lor imun fata de pacat (Puterea Duhului Sfant) le-a fost distrus !.Au devenit lumesti, muritori !. Radiatiile deavolului le-a atrofiat bunatatea ,transformand-o pe nesimtite in ura ,le-a impietrit inma, le-a distrus capacitatea si puterea nalitica, le-a intunecat gandirea si vederea ,le-a brutizat sensibilitatea spre Esenta si Postamentul ce suporta si LUMINEAZA peste secole CRUCEA grea ,masiva si noduroasa a MANTUITORULUI, sifintita din altruism cu SANGE LUI DIVIN !.Traim si suntem cu totii martorii celui mai reliefat paradox crestin ,sabotaj conceput de Inselatorul : REFUZUL , REJECTAREA SI NEGAREA ADEVARULUI !. Cum oare poate cineva , setos dupa IUBIRE PURA , sa refuze cu incapatanare atat SURSA SI IZVORUL, cat si pe CEL ce o ofera cu prisosinta , invelita si insotia de pura, vibranta si autentica mangaiere si pace sufleteasca ??!!.

  14. Gabbyy
    „…am sa va dau aqu’ o alta problema de rezolvat. O mica ecuatzie:
    E adevarat ca voi cand va intruniti vorbiti in limbi, toti deodata, fara sa inteleaga careva (cei care au asa zisul dar al spiritului sfant)? Si faceti asta ore’n sir.
    Stiu ca porniti de la ideea ca in secolul I apostolii au primit acest dar de a vorbi in limbi, da doar atunci cand intalneau in lucrarea de propovaduire, oameni de alta etnie.”

    1. Pavel spune în 1 Cor 13:1, că sunt două feluri de limbi: omeneşti şi limbi îngereşti. La Cincizecime ucenicii plini de Duhul Sfânt au vorbit în limbi omeneşti, contemporane lor şi cunoscute de participanţii la închinarea de la Ierusalim, care veneau din provinciile imperiului Roman. Este singurul caz relatat de Biblie când primii creştini au vorbit în limbi cunoscute şi nu avem relatat nici un caz în care ei au folosit darul „doar atunci cand intalneau in lucrarea de propovaduire, oameni de alta etnie.” În celelalte cazuri (Samaria, Corneliu, ucenicii lui Ioan) cei umpluţi de Duhul sfânt au vorbit în limbi necunoscute (glossolalia).
    2. Când noi penticostalii ne adunăm, o facem uneori pentru a ne ruga. Aveţi dreptate, ne rugăm uneori ore în şir. Ne rugăm toţi deodată, pentru că Dumnezeu, căruia ne rugăm ne poate asculta pe toţi deodată (oricum, El ascultă simultan mii de credincioşi de pretutindeni din lume, care se roagă în minutul acesta). Unii se roagă în limbi alţii în româneşte sau engleză. Nu avem nici o problemă cu ecuaţia, pentru că am rezolvat-o de multă vreme.
    3. Pavel vorbea corintenilor de altă practică şi nu de rugăciunea lor comună. Aveau obiceiul să demonstreze cât de spirituali sunt vorbind în timpul predicilor sau altor slujbe, iar Pavel reglementează vorbirea lor în limbi: să vorbească doar dacă este prezent darul tălmăcirii, şi să vorbească pe rând şi nu mai mulţi de doi sau trei.
    4. Nu vezi condiţiile acestea în religia noastră pentru nu o cunoşti. Textele din 1 Corinteni 12 şi 14 fac parte integrantă din credinţa noastră şi le-am studiat de la Azusa Street încoace, de peste 100 de ani. Avem rezolvate ecuaţiile acestea de tare multă vreme.
    Gabbyy, nu încerca să dai ecuaţii de rezolvat altora până nu cunoşti materia. Trebuie să şti foarte bine algebră ca să dai altora de rezolvat ecuaţii de algebră.
    Sper să treci bacul la matematică…

    1. mike

      Am discutat cu cineva despre vorbirea in limbi atit la Cornelius cit si la Rusalii . Daca nu gresesc , vorbirea in limbi in fam Cornelius ,-Dumnezeu a aratat evreilor ca si neamurile(care erau numite spurcate) sint iubite si beneficiaza de mintuire prin jertfa DOMNULUI ISUS, iar la rusalii , vorbirea a fost in limba fiecarei natii ,tocmai ca fiecare strain aflat acolo la Ierusalim sa auda despre lucrarea de mintuire a omeniri prin jertfa aceluias- ISUS HRISTOS -glorie si slava LUI in veci!!!!!! Vorbirea individuala- glossolalia- e discutia noastra personala si intima cu DUMNEZEU.

  15. Pentru Gabbyy
    „dar sunt sigur ca inteleg biblia mai bine decat voi”
    Absolut magnific! Nu ştiu de ce mai trebuie să iai bacul?
    Primeşti studenţi? Mulţi ar fi bucuroşi să studieze la picioarele unuia ca tine.

    1. Pentru ca să vezi ce facem la întrunirile noastre, vizitează biserica unde sunt pastor, la: elimarizona.com.
      Mă bucur că citești Biblia câte un capitol pe zi. Nu e rău.
      Am vizitat blogul tău (pentru că înțeleg acum de ce postezi comentarii pe blogul meu). Mă gândeam așa că dacă tot citești Biblia o să mai faci unele schimbări în subiectele abordate.

      1. Deci, cel ce stabilește ce este bine și ce este rău, ești dumneata. Nu înțeleg de ce mai citești Biblia? Dacă Dumnezeu nu îți este suficient pentru stabilirea codului moral, înseamnă că ești mai dumnezeu decât El. Măi!!!, măi!!!

    2. Esti ca un lup care i-si schimba parul dar naravul ba . Ti-ai shimbat numele dar atitudinea a ramas la fel . Viata ta merge spre, o declivitate gresita remediazo te rog in numele Lui ISUS . Citeste mai atent poate o sa reusesti saptamana viitore la bac…

  16. Se vede ca jurnalul „lui Ion Pocăitu”se intregeste cu subiecte ,greu de inteles in puterea moralei si astfel se ajunge la comentarii si chiar critici!!Este greu de inteles mesajul!Si Scriptura este la fel de greu de inteles in evanghelii si epistolele!Ele la fel destainuie un ADEVAR si prea putin ajung de inteleg mesajul!!!Dar ori cum
    Ion Pocăitu nu cedeaza si mesajul i-l complecteaza!!!!Pentru a ii intelege mesajul se vede ca este nevoie de a te numi la fel!!!!

  17. Mare ratacire pe capul fratilor baptisti cu privire la unele lucruri din Scripturi. Dar, cum ramane cu raspindirea acestori erori de interpretare a unor lucruri din Scripturi pentru fratii baptisti ? Nu cumva se numesc minciuni ? Si daca raspandesti minciuni, cum te apropii de Cina Domnului ? Si daca toata viata ta raspandesti minciuni ca, nu este vorbire in limbi, proorocie, vedenie, darul vindecarilor, etc,etc, nu cumva poti fi acuzat a fi mincinos si cum ramane cu intrarea in imparatia lui Dumnezeu ???????

  18. mirela

    Apreciez duhul intelepciunii si blandetii cu care i s’a raspuns lui Gabbyy,Domnul sa va binecuvinteze pe toti;pentru tine Gabbyy,am o vorba:mai stiu pe cineva care,baiat ca tine ,a crezut ca’L „trage de sireturi „pe Dumnezeu,ba chiar I’a zis:”ce ai sa’mi faci?ai sa ma pui in pat ca pe sora’mea?”(avea o sora paralizata in urma unei meningite)A facut 18 ani,s’a dus la scaldat ,a vrut sa sara de pe mal,s’a agatat cu pantalonul intr’o tufa si a cazut in cap pe pietre…astazi e in pat …paralizat,si asta de mai bine de 25 de ani!E din Arad si tin sa’ti spun ca’si doreste si el o minune acum…

  19. Chris Prunean

    Nea Gabbyy, lucrurile si imaginile de pe blogul tau sunt mortale… si la propriu si la figurat. Chiar esti crestin? Ca vad ca pasaje din Biblie stii sa copy and paste, da’ sa respecti ce scrie in Biblie, nu prea.

  20. Eu cred ca si dvs, pastorii penticostali, ar trebui sa-i intrebati pe pastorii baptisti care vin sa ne intretina atmosfera prin bisericile noastre, prin predicile lor, ce pozitie au fata de doctrina noastra, ca sa stim daca nu sunt „eretici” din punctul nostru de vedere.
    Prin aceste luari de pozitie numai le starniti stupul de viespi….

  21. costica H.

    Am citit mesajul si comentariile; eu sunt baptist si nu fac deosebire intre baptisiti si penticostali.
    Fratiile voastre, eu am prieteni frati penticostali de foarte multi ani, mai mult de 30 de ani. Fac insa deosebire intre cei pocaiti si cei nepocaiti; fie baptisiti fie penticostali.
    Acuma vin sa spun ca la noi in adunare s-au casatorit tineri si de la noi si de la voi, daca ma rog pot spune asa, unii au mers la voi si altii au venit la noi.
    Nu-i mare stiinta sa inteleg ca pocainta nu se poate sa vina de la oameni aceasta vine de la Dumnezeu cel bun. Apoi doar Duhul Sfant este acela care o produce iar daca apoi mai da si darurile care vrea El, este todeauna bnevenit in viata celui pocait si nascut se Sus.
    Ma tem numa sa nu vorbim sau sa scriem prea usuratec despre Cel ce face si da aceste daruri; haidem sa scriem cu har si cu sare ; niciodata alte ingrediente.
    Povestile sant frumoase mai ales scrise de cei ce au talent, numa ca si eu au o tzinta cand scriu; ce-i drept, este scris duhul prorocului este supus prorocului, nu-i asa ?
    Iata deci cata resonsabilitate ne luam cand scriem sau spunem ceva, mai ales despre El.

  22. @gabbyy
    Cu dragoste iti spun tinere: nu te juca cu Facatorul tau!
    Am vizitat site-ul tau si iti reprezinta modul cum gandesti. Fa un test de sinceritate inaintea Domnului Isus, privindu-L in ochi si intreaba-L: Iti place cum te reprezint?
    Si in biblia mea si in a ta scrie: Fiti sfinti caci Eu sunt sfant!
    Tu nu stii ca prin legamantul care l-ai incheiat cu Domnul Isus ai devenit un preot, o lumina in lume, un reprezentant al lui Hristos pe pamant? Sa fiu mai clar (cu riscul de a ma judeca, dar cu intentia de a te trezi): Nu poti sluji lui Dumnezeu si diavolului.
    Poate fr. Petrica a fost mai bland cu tine si pentru ca este „gazda” (apropo vorbeste cu respect ca poate sa iti fie cel putin tata!!!), insa eu indraznesc sa iti spun adevarul in dragoste.
    Oricata credinta si cunostinta ai avea in cele spirituale, acestea se vor vedea prin fapte, iara acestea: faptele, se vor judeca.
    Asa cum am inceput asa termin: in dragoste iti spun tinere: Nu te juca cu Facatorul tau!

  23. Cineva care te iubește

    Frate Petre
    Dupa cum va exprimati in jurnalul lui Ion P. se vede limpede ca aveti anumite complexe. Iosif Ton a creat un circ si dumneavoastra va simtiti fara bilete. Nevoia de semnificatie v-a condus la a scrie acest articol de 30 de arginti prin care amplificati conflicte in loc sa le aplanati. Eu sunt baptist si imi iubesc fratii penticostali, din inima! Dumneavoastra insa trebuie sa verificati de ce duh sunteti calauzit cand alimentati certuri intre frati. „Abia acum mi s-a deschis mintea să înţeleg pe cine invitam noi la evanghelizări. Doamne iartă-ne! Şi mai ales, dă-ne minte şi înţelepciune!” Pe cine ati invitat frate, daca nu pe frati in credinta? Si daca ati facut-o iar unii din acestia au gresit prin vorbele lor, cine va da dreptul sa-i judecati????!!!!
    „Făţarnicule, scoate întâi bîrna din ochiul tău, şi atunci vei vedea desluşit să scoţi paiul din ochiul fratelui tău.” Sau nu cumva ati fost recent canonizat ca fiind sfantul din Arizona???!!! Problema fundamentala nu este doctrina baptista sau penticostala despre Duhul Sfant si daruri spirituale ci este mult mai profunda si priveste POCAINTA! Daca ar exista pocainta autentica nu am avea bloguri tip patratosul si nici jurnale de genul celui scris de dumneavoastra. Doamne indura-te de noi si pune dragoste intre frati! AMIN

    1. Într-adevăr, foarte mare dragoste arătați, și o faceți în scris…
      Domnule anonim, care mă iubești, dumneata unde ai fost canonizat, că nici măcar locul de unde îți verși otrava nu ni-l spui?
      Mai iubiți-ne altfel. De ce s-a umflat orezul în dumneata când practicile baptiste antipenticostale au fost deconspirate dacă ne iubiți așa din inimă. În cazul unei iubiri autentice pentru penticostali, ar fi fost cazul să le scrieți celor din Comunitatea de Oradea că n-au făcut bine ceea ce ai făcut, că au „amplificat conflicte în loc să le aplaneze”.

  24. NouaOrdineCrestina

    Respec(k)tul fata de Dumnezeu ,respectul fata de DRAGOSTEA ‘I PURA , INCOMENSURTABILA SI PERFECTA,nu poate fi nici ciungit si nici divizat ! Dar cu gandirea ‘ti subreda ,de desert arid ,sarmane .. Gobbyy, nu ma astept la mai mult !. Daca ai ajuns in posesia lui ( a respectului ), , el se indentifica usor in gandirea ta ,in vorbirea ta , in comportare si fapte !. Din mocirla in care cu incapatanare oarba ai intrat si te-ai adancit ,da,acum este foarte greu sa te mai smulgi, mai ales de unul singur !. Remediul ce postul si rugaciunea ti le pot oferi , nu corespund si nu pot fi incadrate sub nici o forma ,in felul tau de gandire de acum !. Esti , fara voia ta, un exemplu si un element crestin, radiat si contaminat de Deavolul, cu ura !.Afirmi ca traesti dar esti mort !. Intre imperfectiunea ta si HAR , ai ridicat repede zidul gros si inalt al incapatanarii ,zid ce creste vertiginos si divizeaza tot mai mult pe baptisti de penticostali !. Caci numai Liantul Dragostei Crestine este unic , absolvit de rigorile legii ,ce are si poseda puterea suverana sa darame acest zid al urii , si prin prabusirea lui , sa acopere o sumedenie de pacate !. Cand iubesti pe aproapele tau ,indiferent din ce unghi priveste el spre Sfanta Cruce din Glgota, nu vei reusi sub nici o forma sa-l insulti !. Iar atitudinea ta rejectaza invataturile si exemplul Mnatuitorului ,ce-L denigrezi sacrilegic si sa-L nesocotesti !.El este Dragoste si Bunatate Absoluta !. Rautatea si ura apartin Intunericului si Stapanului lor si sunt situate diametral opus dragostei si bunatatii ce salasuete in inima celor ce-l cunosc pe Dumnezeu si doresc arzator sa faca voia Lui !. Trebue ,prima si prima data in viata ta sa platesti lectii scumpe, apoi sa treci prin niste examene( ori sa cazi !)si abea pe urma vei intelege efortul meu ,de-ati reduce dipotriile si devierea analitica din gandirea-ti necoapta si puerila !. Ma rog pentru tine , ca Bunul Dumnezeu si Tata, sa-ti deschida ochii ,sa-ti dea sensibilitate ,ingaduinta , dragoste si intelepciunea Lui !

  25. Teodor

    Fratii baptisti ii invenineaza pe enoriasii lor impotiva penticostalilor si a bapticostalilor (adica a „baptistilor carismatici” cum ii numesc ei in mod eufemistic), isi vor alege conducatori anti-penticostali, vor sa fie siguri de asta de aceea ii intreaba solemn daca nu cumva vorbesc in alte limbi mai mult ca ei toti (ca Sfantul apostol Pavel). Dupa ce isi vor face bine lucrarea, stigma va fi bine instalata in bisericile lor impotriva penticostalilor, atunci liderii lor, vor veni prin bisericile penticostale ca sa „mentiona bunele relatii”, sa le demontreze la ai lor cat de destepti sunt ei ca stiu sa aplaneze orice conflict si sunt si frati sfinti, adica ei „vor sa traiasca in pace cu toti”. Inainte de pace insa, vor sa fie siguri ca le imprima bine in mintea membrilor lor ca penticostalii sunt eretici. Dupa aceea, asa cum am spus, vor incerca sa le arate enoriasilor ca ei ii iubesc chiar si pe cei mai rai….. (ca nu au nimic cu noi ci doar cu „ereziile” noastre).
    Nu are nici un rost sa incerci sa le ceri sa se puna ei in situatia noastra pt ca nu o vor face, ei nu pot sa gandeasca decat din punctul lor de vedere. Nu are rost sa-i intreb ce ar face ei daca noi am pune presiune pe cei cu crez baptist, i-am marginaliza, i-am exclude, suspenda din bisericile noastre. Nu stiu cum vor raspunde acesti oameni in fata lui Dumnezeu. Oare vor gasi si acolo formule cu care sa se eschiveze?

    1. mike

      Parafrazind pe Gamaliel –daca miscarea e de la DUMNEZEU ea va inainta si nu va dispare ,,daca nu, se va autodistruge singura -sa nu va treziti ca luptati inpotriva lui DUMNEZEU. Se pot lupta ,, baptisti” inpotriva darurilor lui DUMNEZEU CARE DA CU MINA LARGA CELOR CE IL IUBESC CU ADEVARAT PE EL FIE BAPTIST CARISMATIC FIE PENTICOSTAL?? Sint sigur ca DOMNUL nu iubeste gindirea si faptele unora ca Gabbyy, dar doreste ca acestia ca ei sa se pocaiasca. Amin

  26. Barbuceanu

    Am o nedumirire. In ultima perioada am sesizat ca au existat cativa pastori baptisti foarte agresivi cu fratele Iosif T., in blogosfera evanghelica. Am constatat apoi ca cei mai inversunati dintre ei sunt baptisti-tudoristi. Unul, Timotei Pop, din Portland, Oregon, a scris chiar si o carte in care am inteles pomeneste numele lui I.T. intr-un mod foarte critic. Am aflat ca acest Pop provine dintr-o familie de „tudoristi”, care am inteles ca sunt un fel de „Crestini dupa Evanghelie”. Un al doilea personaj, la fel de agresiv este pastorul Paul Dan din San Diego, California. Pe blogul lui Dan, acesta dezvaluie faptul ca provine de la „tudoristi”. Cum se face ca acesti baptisti-tudoristi sunt atat de agresivi? Am observat ca unii din ei s-au aciuit pe langa biserici baptiste fundamentaliste si ies la atac sa-l apere pe pastorul Daniel Chiu. Ei vin sa ne spuna ca scrisorile agresive ale lui Chiu provin din sinceritate si ne spun ca cei care il critica pe Dan Chiu sunt „indraciti”. Ce sa le mai spui? Se pare ca acesti indivizi daca nu au ultimul cuvant, se dau peste cap, fac spume, isi incoarda muschii pe net etc. In mod paradoxal insa, tot ei sunt cei care se declara „conservatori” si isi arata nemultumirea fata de liberalism. Ei uita insa invatatura lui Isus: „ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel”. Vor ca altii sa le respecte crezul lor, sa manifeste piosenie fata de teologia lor, in timp ce ei nu respecta crezul altuia. Daca acesti baptisti-tudoristi cred in mod sincer ca noi suntem rataciti, la fel de sincer cred si eu ca si sunt eretici. Prin urmare, am si eu voie sa-mi exprim in scris, in mod sincer, opinia mea despre crezul lor sau acest drept le este rezervat in mod exclusiv lor? Se pare ca ei sunt de acord cu violenta verbala, cu atacurile la persoana, atata timp cat aceste atacuri vin si apara ideile lor. Ei nu pot sa judece, sa gandeasca, ce ar fi daca ar avea toate confesiunile evanghelice aceeasi logica. Daca fiecare confesiune ar crede ca doar ei au dreptul sa isi exprime in mod radical convingerile, sa-i faca eretici pe toti si sa devina agresivi (ca ei) atunci cand altii isi spun parerea in mod deschis, sincer fata de ei. Ce ma uimeste insa este ca majoritatea dintre ei se dau oameni cu scoala. Unul ca ei mi-a spus daunazi ca el provine dintr-un mediu academic (precis a fost maistru la intreprindere) si lui nu i se pare logic si normal ca baptistii fundamentalisti sa fie combatuti public, pe net. Dar i se pare perfect normal ca acestia sa-i combata pe altii….

  27. David

    Frate Mitica,
    Posibil ca nu exista aceasta combinatie „baptisti tudoristi”. Intr-adevar nu suna bine, parca ar fi o organizatie legionara sau ceva de genul acesta. E posibil atunci ca acesti frati sa fie 100% baptisti dar sa provina de la ramura tudorista a Crestinilor dupa Evanghelie. Daca nu ma insel si sotia fratelui Panican faceam parte din aceasta organizatie (dansa a trecut la cele vesnice). In orice caz, ca si crestini, noi suntem chemati sa propovaduim credinta adevarata. Faptul ca ne axam pe scoaterea in evidenta a „ereziilor” unuia si altuia, nu ii ajuta cu nimic pe oameni ci dam mai degraba impresia ca suntem o secta. (Martorii lui Iehova procedeaza la fel). Cu atat mai putin cred ca ar trebui sa ne axam pe „demascarea” unuia si-a altuia ca fiind eretic. In timpul lui Isus era un numar mai mic de religii, denominatii, confesiuni etc. In zilele noastre, daca crestinii sar axa pe „demascari” de genul acesta, nu ar mai avea nici o sansa sa-i castige la Hristos. O religie specializata in „demascari”, „denunturi” si „demonstratii” nu face altceva decat sa arate ca nu are dragoste fata de cei pe care ii terfeleste in spatiul public. „Este normal sa existe mai multe multe partide (denominatiuni) ..” insa daca doresti sa-ti expui teologia care tu crezi ca este cea genuina nu o faci intr-o maniera in care nu ai vrea sa si-o expuna fratele tau de o alta denominatie, care are o alta parere decat a ta. La ora actuala asistam la o incercare de executie publica a baptistilor carismatici in timp ce suntem extrem de toleranti cu toate celelalte diferente dintre noi. Pe liderii lor, chiar nu ii intereseaza ce cred baptistii despre doctrina mantuirii dar s-au gasit sa fie stricti la ceea ce cred ei despre „darurile spirituale” si am antrenat un cor de baptisti care sa strige pe toate blogurile la unison: „Erezie, erezie, erezie……” sub bagheta unor dirijori care nu-l agreaza pe Iosif Ton (sau il invidiaza) nu doar de acum. Asa ca, stimati frati baptisti, am un sfat pertinent pentru voi. Fratii vostri penticostali (deci carismatici) au fost cat se poate de „nice” cu voi, v-au tratat omeneste, v-au ospatat la mesele lor de dragoste, v-au respectat convingerile religioase. Desi in anumite privinte au o intelegere diferita a Scripturii, nu au strigat dupa voi „eretici”, „rataciti” si nici „proroci ai lui Baal”. Consider ca ar fi normal si crestineste sa abordati si voi aceste diferente tot intr-o maniera rezonabila. Biblia nu iti rezerva dreptul dea ofensa pe nimeni. Daca baptistii conservatori condusi de P.N. si cei fundamentalisti reprezentati de altii, considera ca e normal, biblic si moral sa scriem carti unii impotriva altora, sa lansam atacuri la persoana unuia si a altuia, atunci sa nu se supere cand sunt tratati la fel. Intrebarea mea pentru toti baptistii care au iesit la atac impotriva credintei penticostale, este urmatoarea: de ce doriti tratament preferential? De ce faceti oamenilor ceea ce nu vreti sa vi se faca voua? Din moment ce intre voi aveti baptisti calvinisti si baptisti arminianisti care predica in contradictoriu, e clar ca unii din voi au orbul gainii (scuzati-mi expresia) dar e limpede ca unii nu vad ceea ce spune Biblia clar. Asa cum nu vi se pare normal ca P.N. al vostru sa scrie articole intitulate „Ereziile pastorului Daniel Chiu” iar acesta la randul lui sa scrie articole intitulate „Ereziile pastorului Paul Negrut”, la fel consider ca ati dat dovada de lipsa de dragoste si de ingaduinta crestina atunci cand ati sarit cu bolovanii scriind carti, articole, eseuri si alte materiale jurnalistice despre Iosif Ton, Strajeri, Carismatici etc, speculand secvenete din cadrul unor manifestari excentrice ale unor americani sau africani. Va spun in Numele Domnului ca NU ESTE CORECT CE ATI FACUT. Trebuie sa va rezivuiti pozitia inaintea lui Dumnezeu si in lumina Sfintelor Scripturi si sa va cereti scuze daca trebuie, asa cum procedeaza adevaratii crestini. Trebuie sa admiteti ca, unii din liderii vostri refuza sa recunoasca, ca ei v-au tarat in acest razboi care a dus la deteriorarea relatiilor baptisto-penticostale. Daca lor nu le pasa, voua, baptistilor sinceri, cu frica luii Dumnezeu, ar trebui sa va pese. Daca baptistii vor continua sa riposteze impotriva articolelor care ii incrimineaza pe baptisti si actiunilor lor dar nu isi vor exprima pozitia impotriva articolelor baptistilor care au scris articole agresive, nu va exista nici o rezolutie. Nu va spun ca pe un repros ci ca pe o constatare: baptistii au inceput razboi public impotriva carismaticilor. Lor li s-a parut perfect normal sa ataci liber, online, in spatiul virtual (cum vreti sa-l numiti) convingerile altora dar li se pare total ANORMAL, nebiblic, neomesc, sa fie atacate convingerile lor.
    Nu este o gandire logica, normala, morala, biblica. Condamand actiunile baptistilor veti arata clar ca sunteti impotriva principiului denigrarii publice. Altfel veti continua sa dati un semnal lumii evanghelice nebaptiste ca sunteti de acord cu atacurile sub centura la adresa oricui numai la adresa baptistilor NU. Incepeti curatenia din propria ograda si apoi dati lectii si altora si le vor primi. Nu poti sa dai altora indicatii si reguli pe care nici tu nu le urmezi. Dumnezeu sa aiba mila de noi toti si sa ne dea lumina si pricepere. In acelasi timp sa ne dea Dumnzeu putere sa ne recunoastem greselile, sa ne cerem iertare de la fratii nostri pentru care nu a murit Chiu, Negrut si nici Ton. As vrea sa vad cat mai multi lideri baptisti responsabili care sa faca abstractie de „ravna” lor apologetica si sa faca pleoarie pentru principii dupa care sa se ghideze toate denominatiile evanghelice. Daca si fratii baptisti sunt de acord ca evanghelicii trebuie sa traiasca in pace, atunci cred ca sunt de acord ca trebuie sa existe niste norme, principii pe care sa le respecte toti cei care fac parte din aceasta echipa mare, diversa, numita „evanghelici”.

  28. Fiecare denominatie evanghelica are o parere despre celelalte denominatii. In mod implicit exista diferente de intelegere a unor aspecte din Scriptura. Nu vad insa de ce o denominatie ar avea dreptul sa-si strige mai tare convingerile decat altii? Faptul ca o denominatie a decis sa dea volumul mai mare, sa creasca numarul decibelilor si sa se impuna agresiv pe piata evanghelica, nu inseamna nici pe departe ca ei detin adevarul.
    Cred ca daca si celelalte denominatiuni ar adopta modelul lor de a se raporta la altii, ar iesi un haos total. Ca evanghelici (non-baptisti) am putea sa iesim toti si sa strigam in forta despre „apostazia fratilor baptisti”. In mod cert nu le-ar conveni. In consecinta acestor oameni nu le-ar conveni ca cineva sa le adopte modelul, sa le copieze principiile. De ce? Pentru ca nu exista principii in spatele acestor actiuni ci doar ravna fara pricepere, cum spunea sfantul aspotol Pavel.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s