113 gânduri despre “Conferințele Peniel și dezonorarea lui Dumnezeu

  1. „Afirmațiile lui sunt nu doar surprinzătoare, ci și categorice.”
    … si nu merita efortul. Paul Dan promoveaza un tip de apologetica buldozieristica in care tot ce misca neconservator, raul, ramul, sunt anatemizat si trimis in gheena fundamentalista …
    Imi pare rau, rareori sunt nevoit sa folosesc un astfel de limbaj dar … asta-i realitatea, n-avem ce-i face.

    1. Highlander

      In unele privinte ai dreptate, Dyo, legat de stilul
      lui Paul Dan (am avut si eu meciurile mele cu dumnealui in ce priveste stilul si abordarea unor anumite chestiuni) DAR in ce priveste ceea ce se petrece la Peniel, are dreptate. Ce cauta acele dansuri acolo?!? Ma mir ca fratele Lascau, pentru care am un deosebit respect, se arata „surprins” de afirmatiile lui Paul Dan, in timp ce prietenul dumnealui, pastorul Cristian Ionescu, pare sa dea dreptate articolului lui Paul Dan; si pe buna dreptate. Refuz sa cred ca tu sau fratele Lascau „sustineti”/aparati asemenea manifestari. Dar poate am inteles eu gresit.

      1. Pentru Highlander
        Nici eu (și nu cred că nici Dyo) nu susținem astfel de manifestări. Pentru că nu suntem toți la fel de incisivi în demonizarea lor, nu înseamnă că le disprețuim mai puțin. Problema este mult mai profundă și nu cred că până în prezent o intuim pe deplin în toată hidoșenia ei. Asistăm la o creștere a entropiei sprituale în cultele noastre, pe fondul moștenirii noastre comuniste. Tânăra generație, chiar dacă n-a fost „virusată” cum se exprima unul din organizația infierată acum, moștenește virușii lipsei de etică a părinților lor. Busola moralității e scăpată de sub control. Nu mă lasă inima să trimit în iad niște tineri care au făcut o alegere nefastă cu un dans lasciv și mizerabil, când liderii lor iși iau diplome de doctori pe munca altora. Acești tineri, care merită toată critica pentru ceea ce au făcut, mai au timp să se corecteze – să se pocăiască. Nu știu dacă „părinții” lor o mai pot face.

        1. Frate lascau, tinerilor care au fost in audienta nu le bag nici o vina, ca la 18 ani si mie mi-ar fi placut acele scenete. Problema e cu Oniga si cei care organizeaza acest tip de intilniri, care cu toate ca sint cred peste 30 de ani, le dam inca scuze ca sint „tineri”. Eventual ia-ti putea numii barbati imaturi, nu tineri. Si nu cred ca fratele Ionescu i-a trimis in iad, ci a spus ca felul acela de „greseli” poate sa trimita oameni in iad. Daca generatia mai batrina are probleme cu coruptia si cu birfa, generatia tinara are probleme cu pornografia, senzualitatea si drogurile.Asta nu inseamna ca trebuie sa inchidem ochii la unele pacate ca ceilalti fac altele mai mari.
          Ce este mai suparator , este ca Oniga dupa ce isi cere scuze si spune ca fost tras pe sfoara de trupa aceea , in fraza urmatoare spune ca i va mai folosi si in alte ocazii si i mai si admira ptr. atitudinea lor de dupa concert.Aia da maturitate.

          Si inca ceva , citez din comunicat: „ca actorii au o atitudine foarte buna si ca si-au luat rolul in serios, fiind constienti ca vor juca in fatza unor tineri evanghelici mai sensibili la anumite chestiuni firesti. ”
          In alte cuvinte, noi pocaitii sintem sensibili, trebuie sa se poarte cu manusi cu noi, ca nu ne prea plac chestile firesti. Problema nu e la noi ca sintem sensibili, problema este cu Dumnezeu care nu se poate uita la un dezmat de felul acela. Cel putin asa cred eu. Poate ca sint mai sensibil.

          Dar inteleg, la imaginile pe care unii le vad la televizor si in filme, ce se intimplat la Peniel nu e „big deal”.

      2. Highlander
        Cred ca, in principiu, fratele Lascau a surprins destul de bine si pozitia mea, care nu a avut de-a face cu dansul in sine (despre care nu am scris deloc pana acum; o voi face, sper, in viitorul apropiat), cat cu reactia distructiva a celor care au semnalat problema. Eu cred ca restaurarea nu se face cu anatemizari pe bloguri, cu semne multe de exclamare, cu majuscule si cu expresii precum „altarul lui moloh” …
        Nu sustin astfel de momente la Peniel, asa cum nu sustin nici tipul de reactie al fr. Cristian Ionescu sau cel de apologetica lui Paul Dan. Nu cred ca insa ca acele momente – pentru care organizatorii si-au cerut iertare! – pot sa omoare un nume precum Penielul; in schimb pot sa il ucida aceia care vor sa continue intr-o paradigma educationala a tinerilor care a produs pana acum o gramada de farisei si prea putini oameni in care sa poata fi vazut Cristos.
        Nu s-a facut aproape nimic pentru ucenicizarea tinerilor pocaiti in ultima jumatate de secol. Ne-am multumit sa ii conformam unor standarde exterioare. Poate ca acest scandal ne va trezi odata …

    2. winfastR

      Ei bine e o mica gafa a organizatorilor Penielului nu is impotriva dansului dar macar sa fie dans crestin!! pe muzica crestina !! precum la cea mai mare biserica penticostala din lume Yoido Full Gospel Church din corea de sud.
      si acolo se danseaza dar is fratii nostri si pe cantarile noastre.. orcum nu se prea potriveste la cultura noastra dar in viitorul apropiat din cauza comunicatiilor si a tehnologii, cultura crestina a popoarelor se monopolizeaza.. aici vb doar de cultul penticostal.
      Eu zic ca merita organizatorii o adoua sansa! Sa fim plini de dragoste totus

  2. Pingback: Hawt Post – 16 iunie 2011 (3) « România Evanghelică

  3. freedfromthelaw

    dyo, dar dansul lasciv al curvelor alora aduse de organizatorii „peniel” nu ti se pare ca este o calcare in picioare a tot ce poate insemna Dumnezeu si crestinism? dumneata cum ai raspunde unui necredincios pe care vrei sa il conduci la Hristos, si care iti replica „las’ ca am vazut eu ce sfintenie e la voi pocaitii”..??? In NT ni se porunceste sa ne deosebim prin viata de sfintenie de cei din lume. daca dumneata vezi ca „neconservator” ce fac curvele si curvarii aia la peniel, atunci…

    1. O IDEE

      Draga… BOUDEDfromthelow,

      DACA OAMENII AIA TE-AR DA IN JUDECATA PENTRU AFIRMATIILE TALE, AI PLATI DE 100 DE ORI CAT AI PUS IN TOATA VIATA TA LA COLECTE LA BISERICA, DAR, DUPA FELUL TAU DE EXPRIMARE, IMI DAU SEAMA CA NU ESTI LEGAT DE LEGEA ZECIUIELII…
      P.S. TE-AI UITAT VRODATA LA UN FILM IN CARE A APARUT O SCENA DE DANS? DACA DA, SA-TI FIE RUSINE CA TI-AI PANGARIT OCHII SI SUFLETUL.
      P.S. FI SINCER, TE-AI UITAT LA TOATA SCENA CU DANSUL DE LA PENIEL, SAU AI INCHIS COMPUTERUL DUPA… 5 SECUNDE. TARE AM IMPRESIA CA AI ABSORBIT INTREAGA SCENA DE DANS LASCIV… IAR PACATUL CURVIEI NU SE PETRECE DOAR DE LA BRAU IN JOS.

        1. Vali Horlescu

          Pofesore, rata de greseli e mai mare si mai grava la tine decat la cel pe care-l tragi de urechi.
          Poti vorbi, greseste mai putin ca tine.

          1. freedfromthelaw

            Stimate domn, nu sunt „pofesor” (se scrie „profesor”). Eu am mai dat un raspuns pe aceasta tema, dar am fost cenzurat.

      1. Am inceput sa ne ferim sa mai folosim cuvintele folosite in Biblie: Acum nu mai sunt curve ci „show girl”. Daca ne este teama de oameni atunci nu ne mai este teama de Dumnezeu, Acea Carmen din opera era o CURVA..
        Daca cineva se uita sau nu la televizor, in propria casa, la anumite scene sau dansuri, este problema lui cu Dumnezeu si Dumnezeu il va judeca. Ceea ce s-a intamplat la Peniel a fost o manifestare publica facuta in numele „care e mai presus de orice nume”, iar slujitorii lui Isus au datoria sa lupte pentu a pastra acest nume curat. Acea manifestare ne-a afectat pe toti cei care ne numim crestini. Este posibil ca unii lideri crestini, din prietenie sau colegialitate cu organizatorii manifestarii sa aiba o pozitie moderata sau nici una, dar asta nu le face cinste. satana se foloseste si de asra pentru a face dezbinare in Biserica. „DIVIDE ET IMPERA” este sloganul diavolului, „…Tata, vreau ca ei sa fie una cum si noi suntem una” – a fost rugaciunea Domnului Isus.

    2. Spunea Ion Alexandru întruna din poeziile sale că:
      „În poftele de la buric la vale
      Îşi sapă iadul peşterile sale!”

      Oare noi nu suntem conştienţi de pericolul ce ne ademeneşte tineretul în ziua de astăzi?

  4. Pingback: Declarația anului 2011 – Nominalizări (18) « România Evanghelică

  5. Pastorul Paul are dreptate!… Ne-am saturat de extrema gresita. Isus a fost extremist dar pe cea dreapta si pe extrema Lui vrem sa fim si noi. Lasati-ma cu caldicelul!

  6. Nu am comentat, nu am dat aprecieri dezbaterilor de pe net iscate de acest subiect, am urmarit foarte atent furtunoasele acuze ce se aduc de-o parte si alta. Am mai facut ceva, am rumegat mai adânc problema asa cum se cuvine unui crestin. Ma tem ca vinovati sunt absolut totii, conservatori au partea lor de vina, liberali a lor, libertini… pai de exista libertini si in penticostalism atunci de ce mai trageti la convertire pe ortodocsi cu numele, ca ceilanti nu mai pot fi asa usor convertiti. Eu personal ma indoiesc sa existe crestin care ia in serios pe Dumnezeu si sa fie si libertin, ah, ca-o mai calca si el in alte balari… cu duiumul sunt din acestia (ma includ), dar altceva vreau spune.

    Mai exista un mare vinovat, desigur diavolul cine altul, ne grabim spune noii. Acest diavol va asigur; nu-a a avut absolut nici un rol in toata chestiunea asta.. wow, cum asa veti sari pe dovleacul meu al sparge, iata cum.

    1) Ambele parti fie pro fie contra, se lauda avea calauzirea Sfântului Duh, iar daca este Dumnezeu Sfântul Duh , sarsaiala nu prea misca in front, corect, s-au gresesc? Daca nu dau în-bara, atunci macar una din douo trebuie fi-demonstra calauzirea Sfântului Duh, taman ca nici una nu da un astfel de firav semn… Da, am io ce am cu Sfântul Duh, ptr ca il cunosc foarte bine, ba as zice taman personal…

    2) ce am vazut in clip (trupa lu Puric), din pct de vedere artisitic este superb, locatia este la fel de optima, o Casa de Coltora fie ea si fost socialsita de pe vremea tov Demeter, care fu colegul meu pe vremea tovarasiei… va rog, retineti-analizati acest punct, ptr ca pe undeva se leaga cu postul ala fain a lu Ion Pocaitu cu Veta lui…

    3) Ambele tabaere sunt victime a-le acelaeasi mâini maleficizate, iarasi va zic, nu grbaiti-va, ca nu diavolul este capul rautatilor ci tot omul-rumân. Cine-i întelept sa vaza ultimile delcarati-osc, dar si socoteascacum se cuinve „numarul” ptr ca; omul-rumân, cap al rautatilor, are absolut toate caracteristicle antihristului, dovedit cu prisos, numa cine nu-i întelept-informat nu are habar, iar daca Sfântul Duh nu descoperi înanite si acu, in plin razbel cine oi fi io sa continui… Tind crede ca Veta aceia a lu Ion Pocaitu fu mai întelepata…. restul sunt vorbe, vorbe….

  7. Problema majora este ca anumiti pastori nu stiu sa faca nimic altceva decat sa critice. De ce nu discuta cu Oli Oniga? Cati din cei care au scris articole de atitudine impotriva a ceea ce s-a intamplat la Oradea, l-au sunat pe Oli Oniga sa discute cu el despre aceasta? Mi se pare mult mai normal sa-i abordezi pe cei in cauza decat sa iei atitudine publica, cum a facut fratele Paul Dan din San Diego.

  8. andrei

    Vreau sa incep prin a aduce aminte ca Lucian si cei de la Peniel au emis un comunicat prin care isi cer scuze fata de nefericitul eveniment si aduc si alte lamuriri ( http://www.peniel.ro/2011/04/comunicat/ ).
    E usor sa aruncam cu noroi peste oameni si lucrare. E greu sa incurajezi, e greu sa mustri constructiv si sa indemni; sa te rogi nici nu mai zic. E usor mai ales cand unele lucruri (genul muzical, stil de a te imbraca etc) nu sunt pe gustul personal al cuiva.
    Cand se intampla o greseala ca asta, se uita de toate lucrurile bune, de vietile schimbate de Dumnezeu prin aceste conferinte. Se incepe a se generaliza si arunca o imagine negativa peste toata miscarea.
    Mentionez ca nu sunt un foarte mare fan al Peniel, dar astfel de mesaje, care indeamna la desfiinatare si invinuiesc pe toti pentru toate, nu ma pot lasa fara reactie.
    Nu spun ca totul e pe placul meu, dar haideti sa analizam, sa cantarim, sa schimbam (sa ne lasam schimbati de Dumnezeu) si sa facem ceva pentru tinerii evanghelici din Romania.
    ma intreb cati din din mediul evanghelic fac ceva cu pasiune si daruire pt tineri. (care apropo nu sunt doar o statistica in registrele cultului si care, din cand in cand, mai canta in cor duminica in Biserica).

    un tanar de 26 ani din Romania

    1. freedfromthelaw

      Andrei – scuza lui Oniga este ieftina. Nu face doi bani. Stii de ce? Pentru ca fusese avertizat de mai multe ori de directia pe care o luasera conferintele Peniel…si totusi n-a facut nimic, ba dimpotriva.
      Pentru tine si cei care clamati ca „ce usor e sa critici o lucrare pentru tineret relevanta etc etc”, si care spuneti ca sceneta respectiva era o „ecranizare a pildei fiului risipitor” as avea urmatoarea intrebare: da’ daca ati vrea sa reproduceti cat mai fidel, de ce nu prezentati pe viu cum fiul a risipit averea tatalui cu femeile desfranate? de ce nu transformati scena intr-un bordel, ca asa poate sa sunteti mai „relevanti culturtal”? si as mai avea o intrebare: de ce pentru sceneta au angajat niste nepocaiti? aaa, nu cumva stiau deja daca cereau unor pocaiti si pocaite o astfel de reprezentare, aceia nu s-ar fi pretat la asa ceva? si ce va veti face cand veti dori sa ecranizati intamplarea cu femeia prinsa in curvie? dati scena pe fata?

      1. andrei

        comentariul meu nu se refera la apararea modalitatii pe care cei de la Peniel au folosit-o pt. ilustrarea pildei. pe mine ma irita cuvintele rostite si atitudinea pe care unii ”cruciati” o folosesc pentru a ataca, pana la urma, pe Aproapele – fie ca-ti place sau nu de el.

  9. Adorian

    Mi se pare foarte interesant acest domn Paul Dan care se descrie cam aşa: „nu mă atrag filmele, dar analizez critic fenomenul Hollywood. Muzica Creştina Rock este o erezie. Manifestările lumeşti şi indecenţa din bisericile Evanghelice sunt deplorabile.” – am citat de pe blogul dumnealui. Aşi spune că avem de-a face cu un reformator în toată firea. Să mai aud pe cineva că Dumnezeu nu îşi ridică şi azi prooroci care să aducă poporul la adevăr! Dumnealui ne spune că este preocupat şi de apologetica creştină. Şi prooroc şi apărător al adevărului. Nici nu-mi vine să cred că doar acum aflu despre el…

    În articolul despre experienţa sa cu Peniel, proorocul şi apologetul Paul Dan, ne povesteşte trista păţanie:

    „In timp ce eram in misiune in Romania am predicat la Timisoara la o conferinta Peniel. Lucian Oniga, organizatorul conferintei, m-a invitat sa tin mesajul principal. Nu mi-a spus despre genul de muzica care urma sa se cinte acolo. Lucrul acesta s-a intimplat cindva in 2002 sau 2003. Conferinta a avut loc la Sala Sporturilor din Timisoara.”
    Cândva în 2002 sau 2003 unsul Domnului este invitat la o conferinţă Peniel care a avut loc la Sala Sporturilor din Timișoara. Până aici totul bine. Invitaţia este făcută de însuşi Lucian Oniga, organizatorul conferinței. De aici începem să avem primele probleme. Şmecherul acesta de Oniga, îl invită pe unsul Domnului să ţină predica principală dar fără să-i spună ce fel de muzică o să se cânte. Şmecher tare acest Oniga. Unsul Domnului când a auzit că are să aibă microfonul în mână, o să stea pe scenă, toţi o să se uite la el în timp ce el îşi va da cu părerea la predica principală (domnle nu-i de glumă cu predica principală), nici n-a mai avut timp să se informeze ce fel de conferinţă este Penielul, şi ce fel de muzică se cântă acolo. Unsul Domnului e chemat toată ziua bună-ziua la conferinţe din astea cu microfonul în mână şi nu are timp să se informeze despre toate detaliile. Şmecherul de Oniga, ştiind cum stă situaţia, tace din gură şi nu informează pe unsul Domnului de păcatele care se săvârşesc pe la Peniel. Dar na… unsul Domnului merge totuşi şi predică…

    „Mesajul pe care mi l-a dat Domnul a avut impact mai mult decit ma asteptam. In jur de 20 de tineri si tinere au venit pe scena, s-au aruncat in genunchi, si si-au plins pacatele inaintea Domnului. Personal am fost coplesit de lucrarea Duhului Sfant.”
    Predica a fost de la Domnul. Nici nu putea fi altfel. Unsul Domnului are mesaje doar de la Domnul. Rezultatul mesajului de la Domnul prin unsul Domnului, a fost fabulos. 20 de tineri (20 ca să fim modeşti, sigur erau mai mulţi că la Peniel de obicei merg în faţă de la 50 în sus, dar noi am rotunjit că nu vrem să ne dăm mari ca alţii) s-au aruncat în genunchi (este probabil că au alegat pentru ca apoi să se arunce). Toţi plângeau! Domnul era acolo! Dar staţi să vedeţi ce-şi inventează Satana.

    „Dupa ce tinerii s-au sculat de jos, cu fata rosie de plins, prezentatorul a spus ca trebuie sa concluzionam cu bucurie momentul acela. Tinerii au mers inapoi pe banci, iar formatia rock a inceput sa cinte dezlantuit o muzica de discoteca irezistibila. Incet, acea atmosfera de reverenta si de prezenta lui Dumnezeu a disparut, si majoritatea tinerilor au inceput sa sa miste putin in ritm de dans, sau sa se manifeste lumesc. Am ramas stupefiat de ce s-a intimplat.”
    Tinerii roşi de plâns merg în bănci. Satana negru de supărare pentru feţele roşi ale tinerilor, a dat drumul la o muzică de discotecă irezistibilă (irezistibilă oameni buni! Era cât pe ce ca şi unsul Domnului să dea din picior!!! Rămâi stupefiat când auzi chestii de genul ăsta! Şmecher Satana!). În scut timp Satana reuşeşte să îi facă pe tineri să se mişte în ritm de dans lumesc!!!!! Teribil!!!!! Unsul Domnului a fost a fost atras în capcană!!!!! A ajuns să fie părtaş cu nelegiuirea şi cu destrăbălarea! Totuşi mi se pare interesantă o chestie. Prezenţa Domnului care era acolo când unsul Domnului predica (nici nu se putea altfel, doară predica unsul Domnului), a tăiato când a văzut că se încălzeşte atmosfera şi l-a lăsat pe unsul Domnului singur. He he… Şi Domnu are poantele Lui…
    Tragică întâmplare… Totuşi povestea nu se termină aici…

    “In acelas an, sau mai tirziu, Lucian Oniga m-a intilnit in fata scolii generale 150 din Bucuresti unde noi lucram la plantarea unei biserici. El mi-a spus ca ma invita din nou sa vorbesc la conferinta Peniel. I-am explicat ca muzica rock, chiar crestina, nu are ce cauta in mediu evanghelic. El si-a sustinut mai departe punctul de vedere ca trebuie sa foloseasca astfel de mijloace. Am refuzat sa dau curs invitatiei lui Lucian Oniga.”
    După acest eveniment tragic, şmecherul de Lucian Oniga încearcă să-l mai fraierească o dată pe unsul Domnului întinzându-i exact-exact aceeaşi momeală: predica principală! Hmmm, dar de data asta unsul Domnului nu se mai lasă luat pe neaşteptate. Dă în vileag excrocheriile lui Oniga şi îi explică ce trebuie să facă dacă vrea ca unsul Domnului să mai dea pe la Peniel. Dar se pare că Oniga nu vrea să audă de aşa ceva. Să vedeţi ce se întâmplă când nu asculţi sfatul unsului Domnului…

    „Un lucru la fel de grav este tangoul erotic stil argentinian in fata miilor de tineri. Iata unde duce problemele initiale nerezolvate ale organizatiei Peniel. Tangoul nu este singurul incident de senzualitate de la Peniel Oradea 2011. In clipul urmator, dansatoarea isi arata picioarele ca la cabaret.”
    În 2011 la o conferinţă Peniel la Oradea, Satana aşa a reuşit să preia controlul aşa tare că a băgat tinerilor în faţă să vadă: un tangou erotic stil argentinian!!! Incredibil!!! Lucru cel mai extraordinar este că tinerii nici nu şi-au dat seama de ce se întâmpla. Satana le-a spus că dansul este doar o scenetă care interpretează „pilda fiului risipitor”! Incredibil ce şmecher Satana acesta!
    Acuma, şi eu am fost la conferinţă. Dar n-am sesizat nici un dans erotic… Vezi ce înseamnă să nu fii unsul Domnului? Eu când mă uit la un dans îl evaluez artistic, nu mă uit la curul şi la bulanele dansatoarei. Hmmm, poate dacă mă uitam la curul şi la bulanele dansatoarei îmi dădeam şi eu seama că dansul era erotic… Vai, vai cum m-a înşelat Satana. Oricum, dacă unsul Domnului spune că dansul a fost erotic, sigur aşa a fost, chiar dacă eu n-am văzut.

    „Organizatia Peniel a pornit prost de la inceput. Peniel trebuie desfiinţat”
    Da! Subscriu la ceea ce a spus unsul Domnului! El de la început şi-a dat seama că Satana lucrează acolo. Oniga nu a vrut să asculte avertizările unsului Domnului, să fie desfiinţat!!!!!

    A… apropo. Nu m-am prezentat. Sunt unul din curvarii care a fost la Peniel (asta este mai ales pentru acela care se crede freed from the law of grace).

    1. freedfromthelaw

      auzi, stimabile, matale abia azi ai auzit de Paul Dan si nici nu citesti bine ce scrie ca te si napustesti sa arunci cu noroi fara pic de rusine…
      a propos – nu ma refeream la cei din audienta ca fiind curvari (da’ unii se simt cu musca pe caciula), ci ma refeream la cei care au prestat pe scena. Acu’ judecand dupa limbajul dumitale, si dupa faptul ca n-ai sesizat nimic erotic sau neobisnuit pentru o conferinta cu pretentii de crestinism, nici nu ma mira ca te-ai simtit vizat.

    2. Tinere leu, ia asculta ce iti zice un mos ortodocs , cu pustie la spinare, ce numa pe NP (teoretic), nu i-ar putea iubi-apara ci dimptriva, tot teoretic ar trebui sa ma bucur si diabolizez, dara io vaz cauza in alta parte, d-ta gresesti ca-i lovesti pe bieti conservatori (pe care nici io nu-i iubesc), car pe lânga multe greseli, negine ce sta lipite si de ei, desi, se cred infailibili, pagua lor ce o vor plati tot aici pe pâmant, dara, au si ei dreptatea lor cum si voi o aveti pe-a voastra , si acu sa-ti zic o taina

      Un conservator fie si total gresit, este mai greu sa mai fie rapus de satana, dar un liberal cazut in exces, spre libertinaj, Nu prea va mai avea sanse tine pipet satanei, ajunge la lepadare si varsare din gura Domnului, procesul este in natura lucruilor, nu trebuie sa mai explic, filozofez…

      Atentie, conservatori care va acuza dur, sunt mai vinovati decât voi, la o judecata mai amanuntita ei ar iesi pierduti in fata unei judecati santoase ,cunostitna de cauza. Dar voi liberali comiteti o si mai grava eroare pe care o veti plati scump in aceasta viata, ptr a învata lectia, eroarea comisa in aceste zile. Pacatul asta nu se va sterge mai devreme de 20 ani, retine; nu vorbim de mântuire, mântuirea este alta treaba. Si conservatori si liberali ce se razboiesc, îi asigur, 20 de ani de scoala pe acest pamânt veti mai avea de facut, scoala am spus, nu chiuleala cum sunt cei crestini cu numele.

      1. Adorian

        Europă Creştină, te îndrăgesc… Mulţumesc pentru frumosul compliment: „tinere leu” (Grrrrrrrr!!!).
        „d-ta gresesti ca-i lovesti pe bieti conservatori”

        Dragă „moşule ortodox”, cu tot respectul faţă de vârsta dumitale, trebuie să te contrazic. Dacă dumneata ai citit comentariul meu, ai observat că subscriu proorocului şi apologetului Paul Dan. De mult n-am mai întâlnit un om care să mă distreze în halul ăsta. Un simpatic din ăsta, greu dai de el. Şi când îl întâlneşti (chiar virtual să fie) nu poţi să faci altceva decât să-l îndrăgești.
        Acum să-ţi spun unde greşeşti dumneata. Să definim termenii pe scurt:
        Liberalismul: respinge doctrinele istorice ale cre¬dinţei creştine şi anume: respinge autoritatea Scripturii şi a revelaţiei divine, căderea în păcat, păcatul originar, naşterea din fecioară, întruparea, ispăşirea prin jertfa lui Hristos, învierea lui Hristos, minunile, etc. Exemplu de liberali: Schleiermacher, Ritschl, Harnack, etc.
        Conservatorismul: este în principiu o apărare a credinţei creştine istorice. Doctrine de bază: Trinitatea (implicit divinitatea lui Hristos şi a Duhului Sfânt), învierea trupului, ispăşirea lui Hristos pe cruce, salvarea prin Har.

        Acum cum poţi să-mi spui dumneata că eu lovesc în conservatorism? Conservatorii se luptă cu apărarea divinităţii lui Hristos, cu apărarea ispăşirii prin jertfa de pe cruce şi nu cu bătut din palme şi cu aberaţii din astea.

        Cei care dictează de pe la amvoane cum trebuie să se îmbrace soţiile altora, cât de lungă să fie fusta şi cât de scurtă să fie cămaşa sunt nişte oameni frustraţi şi neîmpliniţi, nicidecum conservatori. Mai sunt şi mulţi inculţi care nu au nici un simţ artistic şi nu înţeleg ce este arta în general, nici aceştia nu sunt conservatori ci sunt pur şi simplu inculţi. Sunt şi alţii ipocriţi care îşi permit să exprime judecăţi de genul curve şi curvari, nici aceştia nu sunt conservatori ci sunt doar nişte farisei ipocriţi şi pui de năpârci. Aceşti farisei ipocriţi, şi pe Domnul Hristos l-ar face curvar: Matei 11:19 „Iată un om mâncăcios şi băutor de vin, un prieten al vameşilor şi al păcătoşilor!”

        Haideţi dar să nu mai amestecăm frustraţii, inculţii şi ipocriţii cu conservatorii.

        1. Tinere leu-paraleu (Adorian), sti ca si mata imi placi, adica cum pui problema, serios iti zic, nu am ce alte comentari face, ma bucur fff mult ca sti diferentia, vedea in profunzime lucrurile, provocarile. Cu oameni ca d-ta se rupe pisica in douo dle Adorian, am vazut în tânara generatie un imnes potential teologic, nu are teama de om, in ciuda a ce se vede, ma bucur ptr d-ta, meri mai departe cu Dumnezeu asa cum ti s-a descoperit in Sfântul Duh.
          Doamne ajuta!

    3. daca taceai filozof ramaneai – asa te-ai ales si cu o eticheta pe care ti-ai pus-o singur
      articolul este o invitatie la dialog si dezbatere nu la denigrare si batjocora… dar unii nu prea inteleg care este diferenta

      1. Adorian

        Mai bine leu paraleu decât fariseu. Şi aşa ca fapt de vers prin „leu paraleu”, Europa-Creştină a încercat (na a încercat şi ea cât putut) să-mi facă un compliment.

        Acum întorcându-mă la dumitale… Da… Dumneata chiar ai capacitatea de a dialoga şi de a dezbate. Singurul argument împotriva expunerii mele a fost leul paraleu… Era evident că vei fi de partea proorocului şi apologetului Paul Dan. Amândoi vă ocupaţi cu nimicuri! Fiecare dă ce are.

        1. Da, pai ce sa mai dezbatem dle? Nimicuri asa cum le numesti d-ta, atunci mai bine ramânem curati-fareisizati, boala preavesnica in judeo-crestinism. Si ce, dl Paul Dan nu are si dânsul partea sa demna de rentinut, analizat, ba uite si dl Ionescu , pe care te asigur, nu-l agreez absolut deloc, are si dânsul parte de dreptate-adevar, desigur, si aparatori acelui ong (peniel). Pe mine nu ma intereseaza dle cine are dreptate, nu sunt judecator (in locul lui Dumnezeu), ca sa judec cum este mai bine sa fie. Nu este bine nici intr-un fel nici in celalat. Pe mine ma intereseaza analiza doar fenomenul stimabile. Concluziile le tin ptr mine, nu am drept da verdicte unei comunitati din care nu fac parte, nu dau nici in comunitatea mea (ortodoxa), vad deslusit ca nu-i usor fi preot, pastor, episcop, patriarh nici papa cu toate onorurile lui. Am mai spus, ma repet, orce meserie este de zeci de ori mai buna decât cea de teolog,mai ales crestin. Eu nu as acepta treaba asta nici sa ma roage Dumnezeu, de obligat nu obliga pe nimeni, ca doara io nu voi fi taman conu Iona. Stiu ca as avea multe de spus, ca multe mai invatasi si io la viata mea, nu trecui ca pestele prin apa in asta lume, crestina mai ales, dovada este ca ma uit foarte atent la toate schimbarile ce se produc la nivel mondial, inclusiv ograda penticostala, stiu io mai multe la acest capitol, nu de azi de ieri.

          In esenta, toata miscarea asta are radacina in varianta rosu-verde de la 1995 citire. O parte se entiziasmeaza, cealata plânge,si are motive din belsug sa plânga la vederea navaliri dracilor in sfânta-sfintelor. Din toata aceasta furtuna draceasca doar adevarati crestini vor pricepe calea de mijloc, cea in Sfântul Duh, ferice de cine o gaseste, singur, luminta de Dumnezeu nu de om, ca omul-i ajuns mai rau decât draci, demonizat cum profetesc sfinti parinti ca va ajunge la sfârsitul vremurilor, loadicizat , ca de-aia si este varsat din gura Domnului. D-ta chiar crezi ca crestinismul are envoie a se argumenta si gasi argumente ptr o pozitie adoptata ori cealata, este cea mai mare eroare ce o vad lua proproti. Zilele trecute tot legat de acest subeict, un biet sarman ce se crede crestin ori teolog modern /tânar instruit/, incerca pune sub masa un conservator mai putin instruit in mânuirea limbi, din punct de vedere uman, lingivistic, tânarul avea dreptate in felu sau, dar din perspectiva sacra, omul era o catastrofa , ca altfel nu cadea in acea nebunie apara o aberatie, argumentata doar din pct de vedere juridic si lingivistic. Asta mi-a adus aminte de argumentele homo care vor ajunge preoti, pastori, au si ajuns… sa fie de Dumnezeu ingaduie, sa vezi pe astia ce argumente iti aduc, ce bine mânuiesc limba cu care ametesc pâna si pe cei mai instruiti indivizi, pe astia da, insa pe unul atins de duhul lui Dumnezeu… fie el si habotnic, gresit cum o fi, nu-l rapune draci orce vor face ei , argumentatia lor este mereu mai tare decât a noastra, a celor pecetluiti de Sfântul Duh, ptr ca ei lucreaza cu lut (materie), noi in duh… dar asta-i alta tema.

          Sa fiti santos dle, mai mult nu va mai pot zice. Aveti mare grija de nimicuri, nimicurile au cele mai tari argumentati… poleala superba ptr nimicuri sunt argumentele.

  10. O IDEE

    Draga frate Petru,
    sunteti de acord si cu postarea anterioara a fratelui Paul, de pe blogul dumnealui, in care propovaduieste executia unui grup eretic charismatic dintr-o Biserica Baptista din California drept solutie pentru miscarile de trezire din sanul acestor biserici?
    Eu cred ca ar trebui sa fim selectivi si la „surse”, nu numai la „continut”.

    1. Postarea mea, care îndemna vizitatorii să citească articolul pastorului Paul Dan, nu spune că sunt de acord cu el și nici cu celelalte materiale publicate de domnia sa pe blog. Postarea mea era o invitație la o discuție pe tema celor petrecute la Oradea. Atât.

      1. O IDEE

        Inteleg scopul, insa va dati seama ca un asemenea link inspre blogul pastorului Paul va asociaza cu mentalitatea lui, din moment ce o folositi? Nu puteti spune ca sunteti neutru, din moment ce ati ales-o. Eu, ca simplu cititor, sunt tentat sa va asociez.

      2. marcel dogar

        Frate Petrica,

        Problema este cã în momentul de faţã, in majoritatea comentariilor, nu se face distincţie între dansul de la Peniel şi (ne)legitimitatea biblicã a exprimãrii bucuriei şi a aduce laude Domnului prin dans, ci este un fel de talmeş-balmeş, care, cu fiecare comentariu duce la amplificarea confuziei şi accentuarea polarizãrii.

        1. Marcel, nu cred. toti cred ca stiu diferenta intre dans si sarituri de bucurie. Eventual exista un dans de bucurie, nu cred ca nimenea este impotriva lui, in special la penticostali.Nici un lucru nu este rau, problema este ca noi avem o minte pacatoasa si orice lucru poate sa fie intors in ceva necurat. De exemplu, Adam si Eva, nu au purtat haine in Eden, din ce cauza este pacat acuma sa umblam pe strada in acelasi fel? Datorita pacatului din noi. Dansu nu rau, dar pune o femeie sa danseze in fata bisericii, mai ales una care nu e chiar spirituala, si vei vedea ce se intimpla. „Feritiva de tot ce vi se pare rau”.
          Scuze ca te-am ofensat…

  11. Dansul topait al celor din fata ecranului Peniel mi-a adus aminte de ceva asemanator facut de evrei ultraortodocsi din Ierusalim … Un fel de abandonare in bucurie. Muzica era diferita, dar manifestarile de genul acesta le vad in fiecare an la Chabad, in emisiuni televizate in toata america. Cei care topaie acolo sunt mai ales rabini, si nu dintre cei mai fara burta sau tineri. La fel fac si evreii mesianici.
    Cateva secvente aici:


    Mai ale aici:

    In Psalmi, oriunde s-a tradus prin „saltati“ in original este „jucati, topaiti in dans.“

    Sper sa nu fiu calificat drept inflamator al unei situatii si asa fierbinti.

    1. O IDEE

      Ar fi o discutie foarte interesanta „culturalizarea pacatului” sau „concepte de etica nationala”. Prea sunt folosite subiectiv aceste norme.

    2. Frate Dan, nu ne daţi o mostră de dans personal, imitând „abandonarea în bucurie” de care spuneţi? Eu aş fi mulţumit să vă văd într-o înregistrare de un minut măcar, în ţopăieli spirituale! 🙂

    3. Fr. Brinzei,
      Sper ca nu v-ati schimbat directia de conservator bazat pe comentariul pe care l-ati postat. Ca din cate am inteles eu din postare, sunteti de acord cu dansul in biserica?!

  12. Aceiasi evrei care topaie ne considera pe noi ciini. Ce este interesant ca nu este nici o femeie in acele clipuri. Poate cineva sa-mi arate un loc in NT unde dansul este o forma de lauda si inchinare?
    In apocalipsa sint citeva scene de inchinare inaintea lui Dumnezeu, poate sa gaseasca cineva „dansul”?
    Este vreun loc unde apostolii au incurajat dansul, sau l-au practicat?
    Se poate demonstra biblic, ca vom dansa in fata lui Dumnezeu in rai?
    Pe cine trebuie biserica sa urmeze, pe evrei sau invataturile apostolilor?
    Pe baza carui criteriu se copiaza numai anumite practici din Vechiul Testament si nu altele?

      1. Nu prea esti convingator Val, cel putin pentru mine! Şi care era rânduiala lui David, „discoteca lui Dumnezeu” sau „căutarea în mod extravagant a lui Dumnezeu”, cum zicea unul pe Facebook?
        Dacă Pavel nu a fost chemat să schimbe rânduiala lui David, dă-ne un exemplu de „trubaduri” sau „flaşnetari” de teapa fiilor veacului care să-l fi însoţit în misiunile lui? Să fi fost Dima şi nu scrie în Biblie? Să fi fost Timotei şi nu l-a demascat pentru a-l proteja? Sau poate levitul Barnaba?
        Biserica catolică îl dă ca sfânt al cântăreţilor pe „Cristos cel Negru” din Portobelo-Panama.
        Eu mizez pe ăsta… că-i negru, precum zeul rockeriştilor, hip-hop-iştilor etc.

      2. Val , am citit ceva comentarii la versetul din fapte 15.. cred ca stii ca acel verset nu este chiar asa de „clear cut” , sint cel putin 3 interpretari diferite care pot sa fie valide. Si sa-ti bazezi teologia inchinarii numai pe un verset…. un pic c-am riscat. Adaug un post a lui Christianus de pe „Popas”, enjoy..

        daca studiezi cu atentie textul cu dansul lui David, in conformitate cu regulile exegetice si hermeneutice biblice, vei ramane surprins ca rezultatul este altul.
        Daca am gandi ca un cercetator al Torei, de pe vremea Domnului Isus altfel este rezultatul, deci,in contextul VT (Torei):
        1. Nu exista dansuri ritualice in timpul inchinarii la templu, nici macar in traditiile rabinice, Talmud etc. Dimpotriva, exista indicatii specifice cu referire la a nu copia popoarele pagane in nici un fel. Inchinarea prin dans este de sorginte 100% pagana.
        3. Mical, imparateasa, fiica regelui Saul, a avut absoluta dreptate prin ceea ce i-a reprosat lui David, tinand cont de contextul si conduita unei familii regale
        4. Afirmatia lui David ca “a dansat pentru Domnul” nu are nici-un suport scriptural, este spusa in dialogul aprins avut cu Mical, care fiind regina avea dreptat! Aici se vede orgoliul lui David: a repudiat-o, faptul in sine este un abuz de autoritate. David nu a avut dreptate, nici biblic si nici conform etichetei curtii unui suveran.
        5. Dansul lui David este o greseala in lant, el de la bun inceput a gresit copiind modul pagan de aducere a chivotului, filistenii l-au pus intr-o caruta trasa de vaci, vezi ce jertfa au pus filistenii langa chivot, te apuca rasul… David in ravna lui continua copiindu-i pe filisteni pana ce Dumnezeu il trazneste pe Uza (vezi afirmatia lui David di 1 Cron 15:13) De ce nu copiem si darul de jertfa pus de filisteni? Soareci si bube de aur!!!!
        6. Platim tribut (mai degraba sintem brain washed) faptului ca traim in sec XXI, teologia liber(tina)ala ne afecteaza hermeneutica. Daca am avea mentalitatea lui Gamaliel am interpreta dansul lui David in contextul Pentateuhului, ca fiind o exceptie care intareste regula. Sa nu uitam ca de la ungerea lui David si pana la sfarsitul vietii lui el a decazut in multe feluri. Exemplul vietii lui David nu este un exemplu de sfintenie demn de urmat, ci mai degraba sunt demne de urmat momentele de pocainta, care intr-adevar sunt unice in Scriptura, poate doar Manase, fiul lui Ezechia, poate fi considerat un exemplu al pocaintei si intoarcerii la Dumnezeu cu adevarat.
        7. Nu in ultimul rand, defineste-ti si clarifica-ti exegetica si hermeneutica pe care le folosesti cand ajungi la concluzii total nebiblice!

        1. Gabi,
          Comentarile sunt doar comentarii..pana la urma…Christianus are un pdv intresant, dar f pe langa…..Psalmii sunt scrieri inspirate, nu copii de la pagani.. cat despre chivot, cand a incercat sa-l aduca in felul filistean, D-zeu nu l-a lasat… abia a 2-a incercare, cand l-a adus cum trebuie, avut succes.

          In NT nu sunt mentionate nici instrumentele… alea de ce sunt ok in bise? 😉

          1. Modul de Inchinare din NT nu este detailat nicaieri in cartile Bibliei. Chiar parintii bisericesti dinainte de Nicea sunt destul de rezervati in descrierea modului in care se inchinau crestinii vremii lor. Oricum erau complet diferiti de noi. Fara orchestre si fanfare, coruri etc.
            Nu cred ca discutiile pe tema aceasta ne ajuta la ceva. Fiecare neam al pamantului se inchina in felul lui. Ati putea scoate dansul din inchinarea africana de azi?

            1. Nu stiu daca e chiar asa.. sigur aromele difera dar principiile nu… Dansul este parte din inchinarea bibilica (felul cum dansam poate sa difere de la o natie la alta, dar dansul nu) si VT si NT…NT a schimbat doar legamantul lui Moise, nu si a lui David.. Culmea ca ridicarea mainilor a fost pana la urma acceptata in bise traditionala.. si aia tot din Psalmi vine 🙂

          2. Val, gata, mai convins, 2000 de ani de istorie crestina in care dansul nu s-a practicat ( inafara de in centrul „civilizatiei” mondiale, Africa 🙂 ). si asa dintr-o data, cind carismaticii Americani au descoperit si ei ca , vezi doamne, trebe sa reinfintam cortul lui David inpreuna cu dansul( cu sau fara haine), totul e ok. Mai lamurit.
            Intrebare: care dans tar trebui sa-l fac duminica la adunare?
            1. break dance
            2. Fecioreasca
            3.Lambada
            Sau ai tu vreun dans mai crestinesc?
            Pot sa dansez
            1.cu nevasta
            2.singur
            3. in grup
            4. „imbracat” ca David

            Cred ca o sa ma fac membru la Rev. ILIOI , ca dinsul spunea ca i-ar place o biserica de dansatori.

            1. Gabi,
              Vreo 2000 de ani fara dans, vreo 1800 fara botez cu DS, vreo 1300 fara botez in apa si ….vreo 1000+ fara justificare prin credinta… Cam trist, dar adevarat…Asta e…Bine ca te-am convins :)…

            2. marcel dogar

              Gabi,

              Felul tau de a pune problema distruge orice incercare (cel putin de-a mea) de dialog civilizat…

            3. Marcel, am fost absurd , ca sa demonstrez absurditatea. Toti vorbesc de dans, dar am vrut sa vad , daca il introducem, cum ne hotarim care este ok si care nu este ok?

            4. Marcel Dogar

              Gabi, de ce nu te-ai lăsat convins şi de cei 1800 de ani de istorie creştină fără experienţele umplerii cu Duhul Sfânt… de te pierzi pe la penticostali?
              De ce nu eşti catolic sau ortodox?
              De ce nu cumperi indulgenţe pentru a-ţi plăti păcatele?
              De ce nu aprinzi lumânări pentru a fi ascultat de vreun sfânt sau sfântă?
              De ce ai ales să accepţi o „erezie” apărută doar de o sută de ani, şi nu preferi ceva „istorie creştină”?

            5. Marcel, chiar crezi ca nu a existat „biserica ” inainte de a se naste penticostalismul? Chiar crezi ca nu a existat „botez cu Duhul Sfint” inainte de Azuza? Chiar crezi ca singura biserica ptr. o mie de ani a fost biserica apostata( catolicii sau ortodocsii)?? Serios?? In alte cuvinte Biserica a fost invinsa ptr. 1800 de ani?? Sau nu inteleg bine la ce te referi…

          3. Val , botezul cu Duhul Sfint nu a disparut niciodata. Numai ca problema e ca penticostalii l-au minimalizat la un singur fel de experienta.
            Botezul in apa , per se, nu te mintuie, ne muntuie credinta.
            Sint multi mintuiti fara sa stie exact termenii corecti(justificare prin credinta). Vorba aceea: better have it, and not know how to call it, than not have it , and know how to call it. 🙂

    1. marcel dogar

      Gabi,

      Am douã întrebãri:

      1. De unde ştii tu cum te cinsiderã ACEŞTI evrei care ţopãie,

      2. Cum îi consideri tu pe ei?

      @ fratele Dan
      Mulţumesc pentru aceastã intervenţie inspiratã!

        1. Marcel Dogar

          … Gabi, referitor la punctul 1 m-ai dat gata!!!

          Dacă asta îţi este hermeneutica şi la tema laudei Domnului şi a exprimării bucuriei… atunci mă dau bătut… deoarece cu siguranţă nu pot ţine pasul cu tine!

          Cel ce a făcut această afirmaţie te-a cosiderat într-adevăr un câine pentru care a ales să-şi dea viaţa…

          1. of, of, of , de trei ori of 🙂 . Normal ca Domnul nu ne-a tratat ca pe ciini, dar a folosit termenul acela , nu? Motivul ptr. care ne-a chemat „ciini” a fost ca sa demonstreze credinta acelei persoane, folosindu-se de felul de a gindii a evreilor din acea vreme…, common now., sa fim seriosi.. nu cred ca e necesar sa explic totul, unele lucruri se subinteleg….

            Matei 15:27 demostreaza felul de gindire a unor evrei( cel putin din vremea aceea) , nu neaparat ca Domnul nu ne-a iubit . Lucrul acesta este demonstrat de faptul ca a murit pentru niste ciini ca noi. Nu uita ca Domnul ne-a numit ( matei 7:11 NIV) „evil” care este un pic mai rau ca „ciine”.

            1. Gabi Bogdan toate comentariile de la sine exprima maturitatea fiecaruia si blogul prin subiectele deschise ne da posibilitatea sa reactionam in puterea credintei ce o detinem!!!!Este placut sa citesti si sa veizi reactia fiecarui duh ce detine si impulsioneaza!!Dar mai trist este pentru cei care nu inteleg valoarea subiectelor si chiar a comentariilor!!!Astfel de partide si de actiuni au fost si pe timpul domnului Isus Hristos.Acum ce este mai interesant ;este ca se petrece sub o forma moderna si putin mai complexsa!!!Iar unele persoane din gelozie ataca crezind ca e momentul sa-si expuna sfintenia si neprihanirea!!!Dar daca nu ajungem sa intrecem neprihanirea fariseilor ;ce se intimpla?Si la ce se ajunge?Sa nu uitam ca astfel se cerne si se descopera pacatul si slabiciunea fireasca a fiecaruia !Iar daca nu ajungem sa ne pocaim si prin cuvintul divin sa ajungem la noua personalitate cu nimic nu ne deosebim de poporul ales inaintea noastra(Israel) Harul care l-am primit nicidecum nu este ca mereu sa pacatuim; Romani 6 cu 1 la 14 !Ce azi se intimpla prin subiectele scrise putem sa realizam chita maturitate exzista si care este interesul!!!Nici o Biserica nu poate sa puna reguli in alta Biserica si chiar daca se ajunge la epistole scrise acestea sint adresate liderilor si comitetelor ,care pe urma le discuta in mod crestinesc cu membrii lor!!!!Dar sa nu uitam ca lipsa de intelepciune divina expune intelepciunea fireasca cu puterea ei si despre ea apostolul Iacob in capitolul 3 cu 12 la 16 ce ne descopera?Si noi azi ce reushim sa intilnim si sa discutam?Se vede ca amuzamentul acesta cu subiectele fierbinti prinde o mare putere si la urma o sa lase mari regrete!!!Si noi nu ajungem sa ne hranim cu FARMITURI SPIRITUALE CI DIN ALEA FIRESTI!!!Si daca aceste farmituri sint expuse de multi care ar trebui sa ne hraneasca cu hrana spirituala (Coloseni 3 cu 12 la 17),atunci ce mai putem sa comentam?Ap.Pavel prin cuvintele din 2 tesaloniceni capitolul 3 cu 11 la 18 ne tranzmite un indemn aparte pe care inca unii nu au reushit sa-l cunoasca indeaproape!Iar prin cuvintele din 1 Timotei capitolul 6 cu 3 la 14 ce ne descopera?Tainice lucruri si cu o mare valoare pentru crestinul autentic si care doreste sa ajungaa cu adevarat la mintuire!!!

  13. Da, domnilor. Eu ii critic pe cei care critica aiurea. Exista si o critica a criticilor. Critica trebuie sa fie constructiva.
    Daca doar criticam de dragul criticii, n-am rezolvat nimic. Rautatea si ipocrizia celor care stau imbufnati pe scaunele bisericilor ma intriga mult mai mult decat dansul unei trupe profesioniste apartiand unei religii traditionale dar invitati (in mod neinspirat) la o intrunire de tineret evanghelic. Sunt prea multi care nu au altceva de facut decat sa stea cu binoclul dupa altii. Ca dovada ca unii oameni religiosi au deja privirea formata pe imbracamintea femeilor din biserica, iata ce scrie acelasi Paul Dan pe blogul sau:

    „Eram in Romania in 2003 si tocmai se terminase serviciul divin la o biserica Baptista mare din Bucuresti. Majoritatea credinciosilor iesisera din sala, dar ramasesera citeva grupuri razlete care mai stateau de vorba.
    Eu eram cu familia, stateam jos pe banca si discutam cu cineva din banca din spatele meu. Intorcindu-ma cu privirea in spate spre persoana respectiva, am dat cu ochii peste citeva banci mai departe, de silueta unei tinere inalte cu blugi foarte stransi pe ea. De la nivelul meu, si a altora care mai erau ici si colo pe banci, iti sarea in ochi imaginea provocatoare pe care aceasta o arata cu nonshalanta.
    Desigur ca in biserica mai erau si alte vizitatoare sau alte femei nu prea decent imbracate, dar aceasta tinara era fata unui frate din comitetul bisericii. Ea trecea drept credincioasa. Aici nu ne legam de vizitatoarele din biserica. Scriptura spune despre cum trebuie sa fie crescuti copii pastorilor, predicatorilor si a celor din comitetul bisericii: “să-şi chivernisească (administreze) bine casa, şi să-şi ţină copiii în supunere cu toată cuviinţa.(σεμνότης).” 1 Tim. 3:4. Expresia “cu toata cuvinta” in limbajul original inseamna reverenta/seriozitate. Copii pastorilor, cit si a membrilor din comitetul bisericii, prin harul Domnului, trebuie sa fie un exemplu de seriozitate in toate aspectele, si in primul rind in felul cum vin imbracati la biserica”.

    Nu-i critic pe cei care critica doar vreau sa le spun ca in modul acesta nu se rezolva problemele pe care ei le combat. Stiti cum vad eu problema celor care critica? E ca un parinte dur care isi mustra aspru copiii pentru fiecare abatere dar nu stie sa le explice cu vorba buna unde au gresit si cum se pot corecta. Nu le ofera nici o sansa. Un astfel de parinte va avea copiii in lume. Cand ii vei spune ca nu stie sa-si carmuiasca bine casa, raspunsul lui va fi: „Dar eu le-am spus”. Sigur ca le-ai spus dar asta nu e suficient. „A carmui” sau a conduce o familie sau o biserica nu presupune doar a spune oricum ci sa fii si ascultat. Nimic nu e mai usor decat sa fii dur cu pacatele altora. Eu spuneam ca unii nu au altceva nimic de facut decat sa critice. Un pastor de la Oradea si-a facut si el blog dar posteaza cam de doua ori pe an . Din informatiile de pe blog rezulta clar ca omul si-a facut blogul din doua motive: 1. Sa acuze. 2. Sa raspunda acuzatiilor (sa se disculpe). Pe astlfe de oameni ii critic, care arunca cu noroi asupra altora folosindu-se de versete biblice. Predicatori care se declara „conservatori” dar instiga la ura. E simplu sa stai pe banca si sa spui ca predicatorul are dreptate si „bine-a facut. le-a spus-o”. Oare chia bine-a facut? Oare nu se putea spune altfel ca sa fie mai eficienti? Ma intreb daca pe acesti predicatori zisi conservatori chiar ii intereseaza sufletele oamenilor sau vor sa isi arate „sfintenia” lor inaintea oamenilor dispretuindu-i pe ceilalti?

    1. Nicu F

      Nu poti spune daca pastorul Paul Dan va avea copiii in lume. Mai intai sa traim si sa vedem cum se vor comporta in viata. Pana acum au fost ghidati bine, in lucrurile placute Domnului. Ma intreb cum faci tu cu copiii tai, pentru ca este o responsabilitate data de la Domnul pentru parinti.

  14. Bodgan draga, nu repeta istoria, nu dezbina Vechiul Testament de Noul, si sa lasi ce-ti convine precum Marcion. Ca nu esti de acord cu dansul e ok, insa sa impui tuturora hermeneutica(stiu ca sti cuvantul asta, de-aia il folosesc 🙂 ] ta e pagubos. Am gasit o carte buna, poate o gasesti prin librarii, Dancing for Joy: A Biblical Approach to Praise & Worship de Murray Silberling. Evreii is fratii nostri, toti vor fi mantuiti zice Cartea catre Romani.Crestinismul e evreiesc zice Edith Schaeffer. Domnul Isus a fost evreu, apostolii, Biserica, apoi am venit noi, buricu’ pamantului.
    Si inca o cartoaie, de pus pe varza, defapt in cateva volume, Music and the Arts in Christian Worship , o editat-o Robert Webber. Spor la citit!

    1. Liviu, Domnul Isus a facut dezbinarea, nu eu…. Tot nu mi-ai raspuns , cum decizi care traditii din VT le pastrezi si care nu???
      Evrei sint fratii nostri … daca vor veni la Domnul Christos…,
      In rest , Christianus ti-a raspuns mai bine decit as fi facut eu intr-o mie de ani 🙂

  15. Iata un pasaj relevant din cartoaie:”

    If Dance Was Once Part of Christian Worship, Why Did It Not Continue?

    The debate over dance and what forms are appropriate within the context of Christian worship has gone on since the church’s first days.
    The Old Testament references to dancing make clear that dance was inseparable from Jewish worship. J. G. Davies tells us: “The religion of ancient Israel was without question a dancing one” (J. G. Davies, Liturgical Dance: An Historical, Theological and Practical Handbook [London: SCM Press, 1984], 96). Dance for Israel was a sacred expression of faith, one worthy of heaven itself. Daniels writes, “The idea of heavenly beings encircling the throne of God and singing his praise goes back to the Talmud, where dancing is described as being the principle function of the angels” (Marilyn Daniels, The Dance in Christianity, A History of Religious Dance through the Ages [Rams, N.J.: Paulist, 1981], 18).
    As Christians considered the “new covenant” in Jesus the Christ, many forms of Jewish worship, including dance, were adopted as a natural part of early Christian worship.
    The string of dancing prophets continues with Jesus, as described in the Acts of John. The often violent opposition to dancing by the Church Fathers throughout the centuries has made us forget the significant role of the dance in the life of the early Christians. (Walter Sorrel, The Dance through the Ages, [New York: Grosset & Dunlap, 1967], 19)
    The Acts of John (c.e. 120), an apocryphal writing, describes dancing at the Last Supper. The disciples gather around Jesus and perform a circle dance, with Jesus speaking the words, “Whoso danceth not, knoweth not the way of life. Now answer thou to my dancing” (Sorrel, Dance through the Ages, 20–21; Daniels, Dance in Christianity, 14).
    Eusebius tells of the worship of the Therapeuts, which consisted of an all-night festival, including sacred dancing:
    They all stand up in a body and in the middle of the banqueting-place they first form two choroi, one of the men and the other of women, and a leader and conductor is chosen for each, the one whose reputation is greater for a knowledge of music; they then chant hymns composed in God’s honor in many meters and melodies, sometimes singing together, sometimes one chorus beating the measure with the hands for the antiphonal chanting of the other, now dancing to the measure and now inspiring it, at times dancing in procession, and at times set-dances, and then circle-dances right and left. (Sorrel, Dance through the Ages, 20)
    Throughout the ages many leaders of the church have loved and promoted dance as a form of worship, defending it against many false perceptions. In the second century Lucian of Samasta called dance “an act good for the soul, the interpretation of what is hidden in the soul” (Ronald Gagne, Thomas Kane, and Robert Ver Eecke, Introducing Dance in Christian Worship [Washington, D.C.: The Pastoral Press, 1984], 39). In a late fourth-century sermon on the text of Luke 7:32, Ambrose, the Bishop of Milan, gives this defense of dance:
    The dance should be conducted as did David when he danced before the ark of the Lord, for everything is right which springs from the fear of God. Let us not be ashamed of show of reverence which will enrich the cult and deepen the adoration of Christ. For this reason the dance must in no wise be regarded as a mark of reverence for vanity and luxury, but as something which uplifts every living body instead of allowing them to rest motionless upon the ground or the slow feet to become numb.… This dance is an ally of faith and an honoring of grace. The Lord bids us dance. (Daniels, Dance in Christianity, 18–19)
    There are numerous references to dance as a beneficial and welcome part of liturgy in the early church, including those from Gregory of Nazianzus, Bishop of Constantinople, Basil the Great (334–407), Bishop of Caesarea, Jerome (340–407), Ambrose (who requested that persons about to be baptized approach the font dancing), Hippolytus, and Clement, among others. These people judged dance according to its place in Scripture and tradition and encouraged sacred dance as an acceptable, even necessary form of worship and praise.
    The first limiting factor for dance was space, since Christians met (often secretly) in private homes. In days when Christians were persecuted and driven into hiding, dance was limited for practical purposes.
    Official prohibitions against dancing began for a variety of reasons. When people were converted to Christianity from other religions, they sometimes wished to bring with them the dances of their former religions. This was troubling to the early church leaders and led to a fear of dance becoming a pagan intruder into Christianity. Not all of these dances borrowed from other religions lent themselves well to the purpose of expressing the Christian faith.
    Some early church leaders also tried to prohibit dancing in order to set Christianity apart from Judaism. For this reason many Jewish practices were “spiritualized.” Christian practices may also have fallen victim to spiritualization due to the Hellenistic dualism of flesh and spirit, body and soul which was a part of the culture into which Christianity came.
    Under Constantine dance faced another obstacle. While Christianity was made the state religion and grand, ostentatious worship spaces were built, a wedge was driven between clergy and laity. Participation of the laity in worship, especially in the form of dancing and singing, was discouraged.
    Dance nevertheless continued. Some of the most well known dances were the “Dance of Death” and the “Mozarabe.” When plagues swept through Europe, touching the lives of all (especially the Black Death, 1347–1373), peasants believed that if they could catch the devil (who caused this terrible malady), they could drive him off. In the Dance of Death this was symbolically done.
    The Mozarabe was a seventh-century dance where a wooden arc of the Testament was carried through the cathedral in procession with eight boys dressed as angels, dancing and singing. In 1439 it was forbidden by Don Jayme de Palafox, the Archbishop of Seville. The dance was so beloved that the people of Seville collected money and sent the young dancers to Rome to dance before Pope Eugenius IV, who responded, “I see nothing in this children’s dance which is offensive to God. Let them continue to dance before the high altar” (Daniels, Dance in Christianity, 22–23).
    The reaction of church officials to dancing appears to be a subjective thing throughout the church’s history. In 539 the Council of Toledo condemned dancing in church processions in Spain and dancing in churches during vigils on saints’ days. In 633 the Council of Toledo forbade the Festival of Fools with its singing and dancing. In 678 the Council of Toledo suggested that the Archbishop Isidore of Seville compose a ritual with much sacred choreography (Gagne, et al., Introducing Dance in Christian Worship, 82; Daniels, Dance in Christianity, 22). Many such examples can be found throughout the history of the church.”

    R.Webber, Music and the arts in Christian worship , Nashville: Star Song.

  16. Am o intrebare. Paul Dan pastoreste o biserica in San Diego sau e predicator „independent” (ca sa nu zic „ambulant”). M-am uitat putin pe blogul lui, caruia ii faceti reclama gratuita aici, si am constantat ca dumnealui se axeaza mai mult pe „mustrari” in eseurile pe care le scrie. Are si articole de lauda dar ele sunt cu preponderenta adresate celor care critica (de genul „il felicit pe X pt ca i-a criticat pe Y si Z”). Afirmatia radicala potrivit careia „organizatia Peniel ar trebui desfiintata” iar Oli Oniga ars pe rug (pus sub disciplina bisericeasca) mi se pare destul de extremista. Faptul ca unii ii lauda pe extremisti, acestia sunt intr-o perpetua cautare de subiecte noi, de „greseli” pe care le critica cu asprime.

  17. Ar trebui sa vizitati o biserica baptista a fratilor negrii…sa vad care o sa poata sa stea teapan acolo…?!
    E posibil sa existe o libertate si in privinta dansului cum este …vinul de exemplu? Imbatarea cu vin este pacat…dar vinul in sine nu este ceva rau daca este folosit cu masura…uneori este chiar recomandat? (in Biblie) ? Vedeti ca pun semnul intrebarii- deci intreb!!!!!! Ce fac rabinii aia mai sus, pare amuzant…poate singurul pacat care exista acolo este ca nu au nici o eleganta in miscare …

  18. Sunt de acord cu afirmatiile pastorului Paul Dan din cateva motive:

    – in primul rand greseala nu este doar a unui singur membru din conducere – mi se pare ca se arunca pisica moarta in ograda altcuiva – adica hai sa dam vina pe cineva ca sa ne scoatem basma curata; eu nu cred ca la un asemenea eveniment nu s-a discutat in detaliu cu TOATA ECHIPA care va fi programul si ce va contine fiecare act; deci greseala trebuie asumata de intreaga echipa de lideri de la Peniel si in consecinta sa isi dea demisia toti;
    – in comunicatul oficial al Peniel ni se spune ca dansul respectiv nu facea parte din ceea ce s-a convenit cu trupa de pantomima; cum asa? adica oamenii aia au semnat un contract pentru un anumit tip de spectacol si apoi au facut ce au vrut ei pe scena? Daca este adevarat atunci ar trebui ca echipa Peniel sa ii dea in judecata si sa ceara daune, dar tare ma tem ca situatia sta altfel.
    – in al treilea rand: CE CAUTA DAN PURIC SI TRUPA LUI INTR-O CONFERINTA EVANGHELICA? Dan Puric este un actor si atat, care isi da cu parerea despre multe lucruri, iar printre acestea a chochetat si cu filozofia si teologia. Nu este nascut din nou, nu este crestin evanghelic, deci ce legatura este intre lumina si intuneric?

    Sustin si eu ca Peniel ar trebuie inchis si incurajata fiecare Biserica sa isi faca lucrarea proprie de tineret in liniste. Parerea mea este ca majoritatea lucrarilor de tineret para-bisericiesti ar trebui inchise iar bisericile evanghelice sa colaboreze sau sa lucreze independent cu grupele lor de tineret. Lucrarea este mult mai eficienta asa. O spun din experienta. La conferintele mari de cele mai multe ori se vine pentru distractia si muzica, chiar daca sunt invitati predicatori buni, ca sa nu mai vorbim de multe devieri din program pe care multi dintre cei care vin la asemenea conferinte nu le-ar accepta in bisericile sau lucrarea lor.

    1. adi

      Emy,ma raliez perfect cu tine.Tabara Peniel a inceput bine,dar de la an la an ,a „deraiat „foarte mult de la invatatura biblica ,mergand tot mai mult spre libertinism.Lucrul acesta, a fost observat de f multi pastori din Romania,inclusiv conducerea cultului Penticostal.S-a incercat o corectare a greselilor repetate,a scandalurilor provocate in diferite zone ale tarii (Baia Mare,Brasov),dar in zadar.Lucian Oniga are o atitudine f incapatinata,si cand a fost „incoltit” a spus ca „Fundatia Peniel este o Org. Non Profit”,si ce se amesteca conducerea Cultului Penticostal in activitatea lor. Sa intocmit un protocol de colaborare cu CP,dar nu s-a respectat.Urmeaza un comunicat de rupere a acestui protocol ,iar bisericile sa organizeze tabere cu tinerii lor,iar Oniga si Puric, sa se manifeste cum doresc ei in spatiul evanghelic Ortodox.Nu mi se pare normal ,ca tinerii bisericilor noastre ,sa fie manipulati de Oniga Lucian,care are o asemenea atitudine.Dupa ce a otravit Romania ,prin taberele” desantate”,acuma am observat,cauta alte „taramuri”(America,Austria,Spania…) sa mai” pangareasca” si acolo tineretul ,care are destula libertate.Mam bucurat ,cand am auzit ca bisericile din Arizona,au luat atitudine si nu au dat voie la organizarea taberei Peniel la ei.Toate bisericile si-au adunat tinerii si au organizat ei o tabara cu rezultate minunate.Aceasta metoda ar trebui multiplicata,in Romania si pretutindeni si atunci scapam de aceste manifestari ”extremiste”.Dumnezeu sa ne lumineze si sa avem grija noi de tinerii nostri,nu sa-i dam pe mana lui Oniga.

  19. Pingback: O precizare a lui Petru Lascău « România Evanghelică

  20. Marcel Moisa

    Ma surprinde usurinta/ingaduinta cu care unuii admit ca bun ceea ce s-a intimplat acolo (sceneta/dansul ).
    Dupa ce ca aproape toate mediile radio ,tv ,scris etc ,promoveaza dezmatul iar tinerii si nu numai sunt supraexpusi la acestea ,iata ca nici la o conferinta crestina nu scapa de …gaselnita celui rau de a distorsiona ,amuza in stilul lui etc.
    Cei ce se pretind crestini si se lasa asa usor dusi de valul lumii (bineinteles ca au mii de justificari deale lor ) ii asemui cu cei ce au inbratisat (in politica ) corectitudinea politica si sub acest paravan devin niste marionete minate de …
    Evanghelia e foarte clara si daca vrea cineva sa o inteleaga sa se roage Domnului si El il va lumina .
    ” Toti ar trebui sa stim cine-i Isus ” ( daca stiti cintarea ) .

  21. Pingback: 10 postări în Top 100 WP (17.06.2011) « România Evanghelică

  22. Pingback: 4 postări în Top 10 WP (17.06.2011) « România Evanghelică

  23. Daca am avea mai multi oameni ca Oli si ceilalti organizatori Peniel, Imparatia lui Dumnezeu s-ar extinde cu mult mai mult. Ei sunt oameni al lui Dumnezeu de care sunt mandru. Cu cat ii cunosti mai mult cu atat te smeresti. Nu vreau sa spun NIMIC de cei care astazi s-au trezit sa arunce cu pietre; citesc doar ca unii din ei tineau pietrele din 2002, 2003. Doamne cat or fi transpirat…

    1. Dacă ar fi lumea Împărăţia lui Dumnezeu, ce mare împărăţie ar avea Stăpânul!
      Concluzia la care ai ajuns e pe măsura premizei de la care ai pornit, adică greşită!

        1. Voiam să spun (premiza) că susţinând organizatorii Peniel, (promotori la Conferinţele lor a închinării vădit mundane), ajungi la concluzia greşită că lumescul ar putea lărgi Împăraţia lui Dumnezeu! Asta voiam să spun, nu altceva.

    2. adi

      Claudiu! Eu zic sa nu te pripesti ,in a face asa afirmatii.Fr.Simionuc spunea odata „eu te cunosc pana la camasa,de acolo in colo Domnul te stie” si avea dreptate.Eu te rog sa te smeresti sub mana Celui Tare,nu in fata lui Oli ,si la ceilalti organizatori Peniel. Vei fi tare dezamagit in scurta vreme ,ca si mine …

  24. nelu M

    Cit de evident este pt crestini duhovnicesti ca s-a gresit clar cu Peniel si manifestarile lor de acum si de mai demult Durerea e alta. Frati Penticostali trebuie un baptist sa vina (Paul DAn) sa ne deschida ochi spiritualii in timp ce noi aparam pacatul si-l indulcim ca sunt copii de ai nostri sau pentru popularitate Acum cine are Duhul? Cred ca la Peniel si cei ce ii sustin a ramas doar forme , tipete reci ,firma de penticostali iar Duhul adevarului cel biblic e acum la Dan PAul Doamne ai mila

  25. Pingback: 13 postări în Top 100 WP (17.06.2011) « România Evanghelică

  26. Pingback: 3 postări în Top 5 WP (17.06.2011) « România Evanghelică

  27. Pingback: 11 postări în Top 50 (18.06.2011) « România Evanghelică

  28. Am apreciat deseori valori scoase din visterie si puse pe blogul ce va apartine. De data asta a-ti scos lucruri vechi si greu mirositoare …”spre discutie”, inspirate din Ioan8. Nici o felicitare!

    1. Draga Han Christian
      Nu postez pentru felicitări.
      Putem discuta și subiecte care nu ne plac?
      Uite că am postat ceva mai nou: „A venit libertatea?” M-am inspirat din „Charisma”, o revistă americană care scrie despre noi.

  29. Sint de acord…numai ca pocainta vine dinauntru spre afara.Uite, pojarul este bine cind iasa afara ca atunci sti cum sa-l tratezi pe copil. Stii ca e bolnav. Am vazut multe fete cu rochii lungi si imbrobodite bine, care nu aveau voie acasa nici sa rida ca „risul este de la satana” ( asa le spuneau parintii)…si cind au ajuns la virsta de au putut sa iasa de sub tutela parinteasca…s-au facut lume urgent.
    Sint de acord ca avem o problema…dar ce s-a intimplat acolo este doar simptomul. Problema este mult mai adinca si vad ca nimeni n-o discuta. Noi toti vorbim aici de bubele de afara.. ca alea se vad. Poate ca e bine ca a iesit la suprafata – acum putem analiza unde s-a gresit.
    Si sa nu ne miram…noi cei mai in virsta care trebuia sa le fim model, am ajuns de mirul lumii. Nu mai conteaza ca sintem baptisti sau penticostali…ne-am cam facut toti de ris. Nu credeti? Am ajuns sa ne aparam brandul…uitind ca este o singura Mireasa, o singura Biserica si ca este a Lui…

  30. David

    Pentru Nelu M. Vreau sa-ti spun ca doar pentru faptul ca cineva critica anumite lucruri, nu inseamna automat ca are Duhul. Nu ma refer aici la cel care a scris articolul ci vorbesc la modul general. Martorii lui Iehova critica si ei multe iar mormonii la fel. Doar pe baza acestui fapt, nu putem trage concluzia ca acestia „au Duhul”. Unii crestini sunt usor indusi in eroare de unii predicatori „ultra-conservatori”. Doar pentru ca acestia critica, unele biserici ii invita la amvon imediat cu toate ca acestia sunt niste blasfemeietori si se indeletnicesc doar cu instigarea si dezbinarea crestinilor. In ce priveste muzica gen „rock”, autorul are dreptate. Pe fondul unei asftfel de muzici, ascultatorul nu poate sa mediteze la cuvantul care s-a predicat la intrunirea respectiva. Muzica rock (pe versuri crestine) ii face pe unii sa se simta bine si sa spuna „mi-a placut” dar aceasta nu-i schimba cu nimic.

  31. Daca si Dumnezeu s-ar purta cu noi la fiecare greseala cum face pastorul Paul Dan…
    Apostolii ne-au invatat cum sa ne purtam cu cei care gresesc.
    Cand ucenicii au vrut sa cheme foc din cer Domnul Isus i-a mustrat si le-a zis ca nu stiu de ce duh sunt calauziti.

    Atunci cand vrei sa faci bine, in dragoste, calauzit de Duhul nu arunci cu pietre in fratii tai crestini. Nu asta este modul in care inainteaza Imparatia.

    Galateni 5
    18. Daca sunteti calauziti de Duhul, nu sunteti sub Lege.
    19. Si faptele firii pamantesti sunt cunoscute si sunt acestea: preacurvia, curvia, necuratia, desfranarea,
    20. inchinarea la idoli, vrajitoria, vrajbile, certurile, zavistiile, maniile, neintelegerile, dezbinarile, certurile de partide,
    21. pizmele, uciderile, betiile, imbuibarile si alte lucruri asemanatoare cu acestea. Va spun mai dinainte, cum am mai spus, ca cei ce fac astfel de lucruri nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu.
    22. Roada Duhului, dimpotriva, este: dragostea, bucuria, pacea, indelunga rabdare, bunatatea, facerea de bine, credinciosia,
    23. blandetea, infranarea poftelor.
    Impotriva acestor lucruri nu este lege.

    1. Nicu F

      Tu singur ai spus ca Domnul Isus le-a spus ca nu stiu de ce duh sunt calauziti. De care duh puteau fi calauziti? De duhul lui Satan. Sau cand Domnul Isus mustra pe Petru, ii spune „Satano!” Ti se pare a fi bland? Nu amesteca dragostea cu dreptatea. Daca Paul Dan a mustrat pe cineva nu a fost sa se dea el mare, ci pentru a-i pazi pe altii sa faca aceleasi greseli.
      Gandeste-te ca una este sa gresesti tu singur, si alta este sa gresesti si sa duci in greseala ta o biserica sau o organizatie de sute de oameni.

  32. Pingback: 13 postări în Top 100 WP (18.06.2011) « România Evanghelică

  33. Pingback: Demonizează Petru Lascău Penielul la fel cum o face Cristian Ionescu și Paul Dan? « România Evanghelică

  34. Pingback: Demonizează Petru Lascău Penielul la fel cum o face Cristian Ionescu și Paul Dan? « România Evanghelică

  35. Pingback: 4 postări în Top 10 WP (18.06.2011) « România Evanghelică

  36. viorel chis

    Gabi Bogdan in Biblie niciaieri nu o sa gasim scris ca partidele vor fi cum azi sint si ca neprihanirea si sfintirea este obtinuta pe fapte si lucruri murdare!!Stiu ca pentru multi dorinta le este de a obtine o viata mintuita dupa mentalitatea si faptele lor de acum ,dar o mare autoinshelare atit pentru cei care ishi ascund pacatul si chit si pentru cei care se abat de la ce este scris in Scriptura!!Maturitatea fiecaruia se vede in multe lucruri si chiar viata fiecaruia se intelege spre ce este indreptata!!In apocalipsa 21 cu versetul 7 se reda conditiile de primire a mintuirii si se face prin versetele urmatoare si descrierea noii Imparatii daca dorim sa o acceptam si sa o cunoastem!Tot odata dupa descrierea cetatii in versetele 23 la 27 ce se explica?Credem ca lucrurile intinate de aici o sa se mai gaseasca si sa exziste acolo?Nicidecum fiinca prin vewrsetul 27 se explica!!In capitolul 22 cu 1 la 6 ajungem la o descriere mai interesanta care ar trebui meditata si inteleasa fiinca prin versetul 7 ce gasim scris?”

  37. Ș.G.F.

    PRIMUL PAS pentru a fi binecuvântat de DUMNEZEU este POCĂINȚA:

    I.
    Și IOV a avut nevoie de pocăință, iată ce a afirmat: „De aceea mi-e scîrbă de mine şi mă pocăiesc în ţărînă şi cenuşă.”(vezi Iov 42:6)…apoi a fost binecuvântat în lucrare.
    II.
    Și PETRU a recunoscut că are nevoie de pocăință: „Cînd a văzut Simon Petru lucrul acesta, s’a aruncat la genunchii lui Isus, şi I-a zis: „Doamne, pleacă dela mine, căci sînt un om păcătos.” (Luca 5:8)…apoi a fost binecuvântat în lucrare.
    III.
    Și PAVEL (PAUL) a recunoscut că are nevoie de pocăință: „O, adevărat şi cu totul vrednic de primit este cuvîntul, care zice: „Hristos Isus a venit în lume ca să mîntuiască pe cei păcătoşi”, dintre cari cel dintîi sînt eu.” (1Timotei 1:15) …apoi a fost binecuvântat în lucrare.
    IV.
    Și NOI trebuie să trebuie să recunoaștem că avem nevoie de pocăință în general și de fiecare dată când greșim: „Căci toţi au păcătuit, şi sînt lipsiţi de slava lui Dumnezeu.” (Romani 3:23)…apoi vom fi binecuvântați în lucrare.

    Vom face, vei face PRIMUL PAS?

    (1Petru 3:8)” Încolo, toţi să fiţi cu aceleaşi gînduri, simţind cu alţii, iubind ca fraţii, miloşi, smeriţi.
    3:9 Nu întoarceţi rău pentru rău, nici ocară pentru ocară; dimpotrivă, binecuvîntaţi, căci la aceasta aţi fost chemaţi: să moşteniţi binecuvîntarea.
    3:10 „Căci cine iubeşte viaţa, şi vrea să vadă zile bune, să-şi înfrîneze limba dela rău, şi buzele dela cuvinte înşelătoare.
    3:11 Să se depărteze de rău şi să facă binele, să caute pacea, şi s’o urmărească.
    3:12 Căci ochii Domnului sînt peste cei neprihăniţi, şi urechile Lui iau aminte la rugăciunile lor. Dar Faţa Domnului este împotriva celor ce fac răul.”

  38. Pingback: 14 postări în Top 100 WP (18.06.2011) « România Evanghelică

  39. cristi

    PROBLEMA ESTE CA S-A CAM SFARSIT CU ERA POCAINTEI…
    CUNUNIILE RELIGIOASE SE FAC IN AER LIBER CA BISERICA E … DE MODA VECHE , MULTI IMI REPROSEAZA CA AU CUNOSTINE DE O GRAMADA DE POCAITI CARE BEAU SI CONFIRMA CA E OK SI DACA CUNUNIILE SAU MUTAT IN AER LIBER ATUNCI SA SE EGALIZEZE SITUATIA, DISCOTECILE SE CAM MUT IN BISERICI( MUZICA GALAGIOASA, TINUTE SEMI SUMARE SAU CHEAR SUMARE, ETC…)
    SA NU MAI VORBIM DE CULMEA NESIMTIRI – SE VORBESTE IN TIMPUL BISERICI CA LA TEATRU …
    ASA CA POCAITI-VA DACA PUTETI SI AVETI UNDE….
    CONCLUZIA : LUATI-O SINGURI !!!

  40. Romanu Cornelius

    Personal am avut ocazia sa stau de vorba cu citiva tineri care au fost de fata la Oradea cind s-a petrecut scena aceasta atit de discutata. Comentariile lor au fost simple :noi am inteles imediat despre ce-i vorba chiar daca scena a fost nu dintre cele mai de dorit. Asta nu ne v-a impiedica sa mergem in continuare la aceste conferinte au continuat acei tineri.Mi-am permis sa redau aceasta deoarece le cunosc viata de dinainte si stiu ca intilnirea lor cu Dumnezeu s-a produs la Peniel .Va garantez ca multi pastori si-ar dori sa aiba in bisericile lor astfel de tineri.Cei ce s-au intilnit cu ISUS stiu intotdeauna sa aprecieze corect astfel de momente,cit despre cei lumesti ei gasesc discotecile dupa ce pleaca de la programele noastre perfect regizate. Sa nu uitam ca si-n bisericile noastre se mai intimpla uneori sa ne scape pentru un moment un lucru sau altul de sub control.Cine-i fara greseala sa ia piatra si sa arunce mai departe.

    1. Faci afirmaţii gratuite, tizule, garantând că „mulţi păstori şi-ar dori astfel de tineri în biserici…” Adică cum…ţapi năstruşnici să-şi dorească mulţi păstori printre oi şi mieluşei? Ce statistică ai făcut?
      Prea joci rolul înfiltratului din tabăra adversă, ce pretinde toleranţă, că doar…toţi greşim!

  41. Pingback: 15 postări în Top 100 WP (19.06.2011) « România Evanghelică

  42. Fratilor NU sunt de acord cu acea manifestare de la Peniel si recunosc nu ne face cinste noua ca crestini dar hai sa luam atitudine si asupra celor care ne fac de ris prin ca li se iau averea ca au dat faliment in politica si ca sunt parlamentari in partide politice care sunt penticostali si mai mult ei se imbogatesc prin propaganda politica si nici unde in Cuvintul lui Dumnezeu nu scrie ca putem sa fim in partide politice si sa si predicam evanghelia NU aveti curajul sa spuneti lucrurilor pe nume ,eu un simplu om pot sa spun ca nu este lucrarea lui Dumnezeu ca sa faci politica si sa faci propaganda politica .

  43. Pingback: 100 de comentarii la: Conferințele Peniel și dezonorarea lui Dumnezeu « România Evanghelică

  44. Pingback: Petru Lascău – 500.000 « Romania Evanghelica

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s