Din memoriile unui pastor penticostal (2)

La plecarea lui Tivadar a

La plecarea lui Petru Tivadar în America (1965), în curtea Bisericii Penticostale nr. 1 din Oradea, Str. Ion Ghica nr. 13.
De la stânga la dreapta: Petru Chiș, Ioan Bot, Ioan Abrudan, Traian Ștrengar, Petru Tivadar, Mihai Chiș, Iuliu Florea, Gheorghe Manea, Ioan Berar.

Conferință – Filiala Oradea

Str. I. Ghica 13
28 Martie 1985

Fr. Berar, Fr. Gog Lazăr, Inspectorul Cultelor: Damian, Paluț Fl.

Fr. Gog Lazăr dă citire referatului social:
„Dezvoltarea economică a țării între anii 1986 – 1990.”

Fr. Berar face referiri la referatului citit, face aluzie la viitorul strălucit al țării noastre.
Se dă cuvânt la câțiva frați:

Fr. V. din Chiribiș ia cuvântul.
Arată o dezvoltare frumoasă în țara noastră sub directivele date de tov. Nicolae Ceaușescu, președintele țării noastre. Prosperitate și viitor copiilor noștri.

Fr. C.T.  Arată că se bucură foarte mult de realizările din țara noastră, blocuri, fabrici. Hotărârile Congresului al 13-lea, frumoase hotărâri de viitor. La 17 Martie au avut loc alegeri și s-au ales cei mai buni în fruntea poporului. Își ia angajament de viitor.

Fr. U.T.
A fost bine venit referatul din care s-a înțeles frumoasele realizări pentru viitorul nostru și al copiilor noștri. Își ia angajamentul că va munci în realizarea planului de producție.

Fr. E.Ș. (Bratca).
Sunt în producție de aproape 40 de ani, eu și copiii mei, 5, suntem în producție. Frumoase realizări s-au făcut în țara noastră și se vor face și în viitor. Ne angajăm ca în viitor să depunem eforturi pentru a realiza tot mai mult pentru patria noastră. Vom apăra pacea și doresc ca Dumnezeu să dea pace.

Fr. Beraru
Mulțumește fraților care au luat cuvântul, pentru frumoasele cuvinte.

Eu am citit foarte mult și-mi place să citesc cărți sociale și spirituale. Am învățat că noi suntem cetățeni și slujitori ai Domnului.

Referatul prezintă realizările până în prezent, din 1944 până azi, care sunt foarte frumoase.

S-au arătat cifrele frumoase în realizările țării care dispune în prezent de mijloacele tehnice pentru a realiza planul de viitor. Nouă ne revine sarcina, ca cetățeni credincioși să ne îndeplinim datoria față de țară. Conducerea Cultului ne prezintă acest referat, dar ne prezintă și pe Domnul Isus Hristos ca model în viața noastră.

Eu vă spun, din propria mea convingere, că în trecut au fost persecuții. Mă bucur că în prezent avem case de rugăciune frumoase, avem din 3 în 3 luni conferințe de orientare cu organele de stat. Noi țintim pentru libertate și pace.

Cuvântul D-lui inspector.

Ca și altă dată doresc să vorbesc în câteva cuvinte. Este vorba de dezvoltarea bunăstării prin frumoasele realizări și obiectivele de dezvoltare. Avem datoria să ne aducem aportul nostru, să ne achităm de datoria cetățănească. Noi ne-am întâlnit pentru a cunoaște realizările țării, pentru a ne aduce și noi aportul.

Vorbește apoi de realizări în electronice care sunt de viitor, automatizarea în producție. Menționează reducerea săptămânii de lucru la 44 de ore. Producția agricolă să crească de mai multe ori. Educarea tineretului spre civilizație.

Referatul cultic

„Datoria lucrătorului și drepturile lui.”
Citește Paluț Florian.

Este datoria fiecărui lucrător este să se sfințească pentru Dumnezeu. El prezintă Cuvântul lui Dumnezeu și trebuie să fie sfânt. (Fiți sfinți că și Eu sunt sfânt).

Pentru zidirea Templului, a Trupului lui Hristos 1 Cor. 3:10. Ce zidești? Lucrurile de aur, argint și pietrele prețioase sunt sfinții (pietrele vii).

Sau: paie, trestie, lemne – credincioșii nesfinți. Tu ce clădești?

Dreptul lucrătorului este să trăiască din slujirea Evangheliei.

Fr. Berar întreabă dacă sunt întrebări?

Fr. Sonea Florian propune ca să se analizeze în toate bisericile și să se pună lucrători corespunzători nu din aceia care fac dezbinări.
În diferite părți se duc proroci care nu sunt proroci, să se pună capăt la aceștia.
Suntem deranjați de anumiți preoți la inmormântări.

Fr. Gog Lazăr dă câteva îndemnuri de organizare.

Cel ce vestește Evanghelia trebuie să fi exemplu dintâi.

  1. Familiile noastre (exemple)
  2. Bisericile noastre (exemple de smerenie nu în laude)

Fr. Berar

Orice muncă este grea dar munca cu omul este cea mai grea.
Sfaturi de încheiere.
Salută pe toți frații.

8 gânduri despre “Din memoriile unui pastor penticostal (2)

  1. Mos Ion Roata

    „Closca” cu „puii de aur” !. Aia da iepoca si „pionierat” al Vestirii si Zidirii „Omului De Tip Nou” ! . Ma bucur sa vad ca noile „sapaturi arheologice” aduc la lumina relicve, bucati si secmente din „veriga pierduta”!.O veriga tainica si adanc ingropata , ce a leagat si consolidat strans si revelator succesul si izbanda „inaintasilor nostrii” ajunsi aici !.Loaiali unui „ideal” ce inca mai misca din coada in asfintit, cu urechile, ochii ,trupul, pantecul, inima si sufletul legate „armonios si serviabil” de ambasada romana cat si de sectia „pasapoarte”din Pavilionul Securii si Ciocanului !.

    1. mike

      Activisti si in acelas timp si,, suflatori” dar nu la instrumente muzicale , ci la urchile partdului. Cite -SUFLETE-nevinovate au sfirsit in inchisori din cauza unor pseudo pocaiti– fratiori vitregi ai DOMNULUI – copii lui iuda.– Ei au luat de buna ,zicala romaneasca –fate frate cu d–cul pina treci puntea. SE POATE BEA AMBELE PAHARE??, POTI SERVI LA DOI STAPANI??, eu unul nu cred– JUDECATA e a DOMNULUI.

  2. Mos Ion Roata

    Observati cum tac kitik ” tovarasii „??!!.Nici un comentariu !. Toata lumea muckles ,cu musca asezata obrazniceste si la vedere pi caciula familiala !. Daca nu-i tata – e bunicu’ , daca nu-i unchiu’, e varul lui primar, sora lui cu barbatu’ ori fratele soacrei mele !. Oricum,acestea sunt „centru- innaintasii ” cu care defilam „scenic si mioritic” la Conventiile anuale ale Diasporei !. Dumnezeu nu se lasa facut de rusine, chiar daca efortul pastorului Ionescu apare la prima vedere , zadarnic !

  3. Ovidiu

    Se pare ca subiectul de discutie la acele conferinte pastorale se baza pe aceeasi tema…”Iubirea de patrie si implinirile marete ale socialismului”. Aceasta tema…sa fi fost abordata din convingeri personale, sau a fost ceva impus de partid si practicat sub forma de linguseala? Chiar „obligatie” fiind, ma gandesc ca un om al lui Dumnezeu cunoaste limitele „supunerii fatza de stapaniri”, mai ales atunci cand ADEVARUL si minciuna sunt puse in balanta.

  4. Ioan Bâle, Toronto

    La întrebarea eminesciană « Ce-i mâna pe ei în luptă, ce-au voit acel Apus? » pot răspunde oameni diferiţi în forme diferite. Iată un argument al unui ne-comunist, care a trăit însă un soi de „dictatură” diferită de cea de la noi: „Când mi-a venit timpul să-mi fac bilanțul spiritual, era firesc că trebuia să-l fac prin proiectarea întregii mele stări spirituale în sfera istoriei economice și a luptei de clasă.” (Thomas Merton, The Seven Storey Mountain, 1999, p. 147)
    Noi n-am trăit capitalismul românesc dinainte de comunismul românesc, însă cred că aveau motive multe românii acelor vremuri să deste sistemul economic şi politic existent şi să simpatizeze cu lupta de clasă. Aşa îmi explic de ce Thomas Merton, Karl Barth, Paul Tillich, Richard Wurmbrand, şi mulţi alţi teologi şi gânditori creştini, au simpatizat cu ideile de stânga şi cu lupta de clasă, acolo unde trăiau.

  5. emil

    Imi revin in minte cuvintele unui cintec interzis in perioada aceea:

    Mmm… Ce oras frumos !
    Mmm… Ce oras frumos !
    Fabrici si uzine…
    La mine-n cartier,
    La tine-n cartier,
    La ea in cartier,
    La el in cartier
    Fabrici si uzine…
    ……

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s