Pilda iehovistului milostiv

iehovistul

Un om, din aceia care dorm pe sub poduri, a fost lovit într-o dimineață de o mașină. Zăcea la marginea drumului într-o baltă de sânge, gemând neajutorat. Un pastor penticostal mergea în Mecedesul său la biserică. L-a văzut pe bietul neorocit și a plecat mai departe. Cum putea să-și murdărească tapițeria nouă a mașinii sale?  Pe același drum venea și un dirijor de la baptiști. A văzut și el nenorocirea, dar dacă pastorul penticostal nu s-a oprit, n-a făcut-o nici el.

A venit apoi un martor al lui Iehova pe o bicicletă. Când a văzut cele întâmplate, i s-a făcut milă de omul nenorocit, s-a aplecat spre el, i-a pansat rănile cu fâșii din cămașa sa, l-a pus pe bicicletă, l-a dus la primul spital, a plătit pentru urgență, și a promis să plătească întreg costul îngrijirii medicale.

Cine credeți că a fost aproapele celui lovit de mașină?

61 de gânduri despre “Pilda iehovistului milostiv

  1. Semne bune ca vine primavara.
    Pe vremuri, se spunea ca cine scapa din iarna si nu moare de frig si de foame, in primavara este impuscat ca face parte din rezistenta.
    O intrebare nejustificata vine pe fond.
    Care este diferenta intre pilda fiului risipitor de la Peniel si pilda samariteanului de la Pasi spre lumina?
    Un posibil raspuns este ca nu vom avea critica de tip Chicago de data aceasta.
    Un alt posibil raspuns este ca la Peniel au fost folositi necrestinii lui Puric, la Pasi spre lumina se foloseste bicicleta iehovista.(camasa este la moda dar numai cea mormona)
    Un alt posiil raspuns poate veni de la proprietaru blogului, nu?
    Provincia mai poate confirma si alte situatii de pilda credinta cu carul sau carul cu credinta.

    1. Pilda iehovistului milostiv este o variantă contemporană a pildei Domnului cu samariteanul milostiv. Voiam să scot la lumină tocmai reacția pe care creștinii de azi o au față de alții de alte religii. Ceva asemănător s-a petrecut cu evreii când L-au auzit pe Mântuitorul „vorbind bine” de samariteni. Atitudinea preotului a levitului continuă și azi, când corectitudinea evanghelică e deasupra compasiunii umane. Suntem tot mai corecți teologic și tot mai răi cu inima.
      Nu e nicio asemănare dintre pildele de care amintiți. La niciun capitol, cu excepția aducerii lor în contemporan.

  2. Mihai

    As aprecia daca ati permite publicarea .Deci sa intelegem ca pastorii penticostali au ajuns ca preotii si levitii din vremea Domnului Isus? Fii diavolului,morminte varuite,serpi,pui de naparci? si ca martorii lui Iehova sunt cei pe calea cea dreapta, ei care neaga divinitatea Domnului Isus plus altele care de care mai eretice afirmatii?
    Totusi nu cred ca veti permite afisarea acestei postari si deci va spun ca in particular> insulele aduse Domnului Isus se pedepsesc cu suferinte intr/o generatie , doua sau trei<va intreb :aveti suficient material umna pentru toata suferinta la care va expuneti?credeti ca ajunge viata dvs si a familiei? de ce va jucati cu focul??

    1. Oare de ce este așa de greu pentru noi să gândim corect? Domnul Isus n-a vrut să spună cu pilda aceasta că toți preoții erau „fii diavolului, morminte văruite, șerpi, pui de năpârci”, cum n-a spus nici despre leviți. Pilda Domnului n-a afirmat că samaritenii sunt cei de pe calea dreaptă și că o să fie mântuiți. Pilda Domnului voia să stârnească spiritele vremii Sale în legătură cu facerea de bine, cu mila și compasiunea umană. Pentru evreul care a auzit pilda, a-l pune pe samaritean deasupra preotului și levitului, era cam tot același lucru ce s-a întâmplat în mintea dumneatale când ai auzit de iehovist. Scopul pildei mele tocmai acesta era. Lipsa de compasiune umană n-o putem demasca decât așa. Nu aveți inimă nici pentru un biet blogger ca mine. Sunteți gata să mă dați flăcărilor iadului, nu numai pe mine ci și pe urmașii mei.

    2. Mihai

      Sunteti sigur ca sunteti in regula cu Dl Isus?Departe de mine sa trimit pe cineva in flacarile iadului (nici nu vreau si nici nu pot) dar daca cineva insista sa se duca singur, nu pot decat sa/l avertizez>Si cand va fi prea tarziu isi va aduce aminte ca un anonim i-a tot atras atentia ca nu e bine, ca greseste si oare de ce a facut asta? Gandirea corecta este in functie de paradigma.Si fariseii credeau ca gandesc corect…va cunosc (virtual) de ceva vreme, v/am vazut vorbind in tara cu diverse ocazii,apoi la „Pastorul cel bun”, de cateva ori v/am atras atentia ca ceva nu este in regula, alteori m/am lasat pagubas, de cele mai multe ori ati persiflat interventiile mele in raspunsurile dvs…ca si acum.Ati ales prost personajele>pastorii penticostali sunt si fara dvs , angrenati intr/o crunta denigrare la fel si cei baptisti, alimentata de unele cazuri negative dar odata cu ei este de fapt denigrata credinta in Dl Isus si atunci in cine ati lovit de fapt? Iehovistii sunt extrem de nocivi si insistenti si nu ati facut decat sa dati apa la moara celor care ne piseaza cu piosenia lor mergand din usa in usa cu zambete si brosuri si invitatii la sala regatului…si apoi baptistii si penticostalii sunt evanghelici si nu religii diferite…ati dat o palma si oare cui ati dat/o? Rveniti/va cat nu este prea tarziu…personal nu am nimic de impartit cu dvs. doar ravna pentru credinta…mai ganditi/va

      1. Da sunt sigur că sunt în regulă cu Domnul! Dumneata ești? Dacă ești, e foarte bine.
        Aveți dreptate, „gândirea este funcție de paradigmă”. Am scos „corectă” din comentariu, pentru că afirmația nu era corectă. Fariseii credeau că gândesc corect și-L condamnau pe Domnul, ale cărui învățături nu se potriveau în paradigma lor. Nici ale Domnului nu se potriveau cu ale lor, numai că nu Domnul i-a crucificat pe ei, ci invers. Ideologia noastră ne duce la acțiune.
        Am ales ca personaje pastorul penticostal și dirijorul baptist pentru că sunt de-ai noștri. Puteam să aleg un preot catolic și un cantor ortodox și probabil aș fi primit felicitări din partea paradigmei dumneatale de gândire. L-am ales pe iehovist nu pentru corectitudinea teologiei sale din același motiv pentru care Domnul l-a ales pe samaritean. Sincretismul religios al Samariei producea un soi de credincios rezultat din încrucișarea multor credințe păgâne cu elemente iudaice. Domnul l-a ales pe samaritean pentru a șoca mintea evreilor, așa cum mintea multora a fost șocată de iehovistul cu bicicleta. L-a ales pe samaritean pentru ca să ne spună că putem avea o ideologie corectă, de la Moise și de la Dumnezeu Însuși și să avem inimi de piatră, insensibile la durerile rasei umane. Domnul l-a ales pe samaritean pentru a explica evreului cine este aproapele lui – omul suferind, în nevoie, jefuit.
        Nu pun la îndoială rătăcirea iehovistă, amestecul lor ideologic nociv și insistența supărătoare cu care bat la ușa mea. N-am promovat cu nimic religia lor, ci am spus, ca și Domnul, că poți găsi inimi miloase până și în cele mai rătăcite teologii, așa cum poți găsi teologii ortodoxe la cele mai împietrite inimi.
        Pastorii penticostali nu sunt una cu credința penticostală, și nici cu credința în Domnul Isus. Ei ar trebui să se poarte astfel ca să n-o denigreze prin comportamentul lor.
        Dacă n-aveți de împărțit nimic cu mine, vă rog nu mă mai salvați. Râvna pentru credință a creat Inchiziția.

  3. CiprianM

    e clar ca biciclistul. Dar poate daca erau multi adunati prin preajma celui cazut, atat de multi incat sa nu fi incaput pe langa el, cred ca si omul cu mercedesul s-ar fi oprit.

      1. Dreptate aveti suta la suta. Si stiti ca folosesc o efa corecta.
        Multumesc pentru raspunsul de mai sus.De fapt postarea mea este un paravan folosit intr-o discutie cu cineva de linga mine.Raspunsul este si pentru el.
        Apropo.Nu cred ca fac reclama, dar v-am ascultat un sfat mai vechi, atunci cind afirmati ca va face placere sa lecturati Max Lucado. In urma cu o saptamina am cumparat ceva de acest autor(frate si si pastor)Este deosebit de actual, de realist, si totul este legat de cuvint cu mare finete. De fapt vi se aseamana , doar ca el fiind crescut aici in America, nu detine „floricelele” cind descrie o stare, o situatie sau o interpretare.
        Am dovada ca imaginatia si inventivitatea rominului este din „dor, dorului, dor”.lucru pe care Dumnezeu la dat numai noua. Nu-i vorba ca si altii au primit altceva, tot in exclusivitate

        1. Mihai. Sunt foarte măgulit de complimentele tale. Norocul nostru că nu ne aude Max Lucado… Am o mică ilustrație: Se spune că măgărușul pe care a încălecat Domnul de Florii a venit tare supărat acasă pe ingrații de colegi care nu au spus nimic de glorioasa sa intrare în Ierusalim. Mama l-a scărpinat după ureche și i-a șoptit: „Băiete, fără Christos toți suntem niște măgari obișnuiți!”

  4. Lucian

    Domnul in pilda de unde si inspirata aceasta „propaganda” ca altfel nu am cum sa ii spui a dat drept exemplu oameni din diferite popoare nu oameni din diferite biserici pentru a promova pe unii sau pe altii. De asemenea putea fi tot un iehovist si in mercedesul acela si un penticostal sa acorde o mana de ajutor. Nu vad de unde atata accent pus pe diferitele culte de la o vreme. Ca si cum Iehovismul , penticostalismul sau baptismul este poarta spre cer. Oameni buni , fratii mei , Domnul Isus este poarta. Daca biciclistul acela s-a oprit , el a fost bun ? Oare a fost el bun ? Nu cumva Domnul este bun ?

    1. Domnul a vrut să ne spună că omul cu inimă bună, plină de compasiune pentru suferințele altora, nu contează din ce segment vine. Când avem nevoie de un aproape al nostru, el este întotdeauna omul căruia i se face milă de noi.

  5. Mos Ion Roata

    . . si cunosc personal aici in State ,o multime de ortodocsi (romani si sarbi) si catolici (croati si polonezi ) la fel de inimosi , gata sa repete si ei gestul si fapta sectantului iehovist !

  6. ioan ardelean

    A putea sä faci binele si sä nu-l faci este päcat.A face binele nu este o virtute ci o datorie a fiecärui om.Iehovistul a fäcut o faptä bunä pe cänd penticostalul si baptistul au gresit(päcätuit).La ce-i foloseste insä ,,aproapelui” fapta bunä fäcutä din fire dacä nu-L recunoaste pe Domnul Isus ca fiind Fiul lui Dumnezeu vrednic de inchinare cäruia i s-a dat toatä Slava,judecata si puterea in cer si pe pämänt?Stim cä si fratii nostrii din lume fac multe fapte bune cu un anumit scop sau pur si simplu din milä.Un om poate cästiga recunostinta si numele de ,,aproape” al semenului säu dar ce i-ar folosi unui om dacä ar cästiga toatä lumea aceasta dacä si-ar pierde sufletul?Nu este mäntuire färä Isus.Cei care nu sänt näscuti din nou din apä si din Duh si care nu-L au pe Domnul Isus ca Mäntuitor nu au sanse la mäntuire.Si musulmanii spun ca si iehovistii cä Isus a fost un mare profet ridicat de Dumnezeu la cer.Ei nu acceptä insä jertfa de pe cruce , moartea si Invierea Domnului nostru Isus Hristos.Ei spun cä nu este decät un Dumnezeu si au dreptate insä ei nu se inchinä Dumnezeului adevärat.Ei nu acceptä Trinitatea si pe Domnul Isus ca fiind Fiul lui Dumnezeu rästignit inviat din morti ridicat la Dreapta Tatälui.
    Asadar Domnul sä-i ierte pe cei doi frati penticostal si baptist si sä-i dea credintä ,,aproapelui” iehovist ca sä se pocäiascä si sä-i fie fapta sa de folos.

    1. nu „binele ” ci bine, nu este totuna, a face bine orice lucru pe care il faci este altceva, decit a face binele…
      este scris „bine”am intilnit o multime care confunda termenii in acest text

    1. Gabe. Te poți face orice… Îți cumperi un Mercedes și treci nepăsător pe lângă mine.
      Pilda Domnului s-a născut dintr-o întrebare simplă: „Și cine este aproapele meu?” Fariseul știa legea și poruncile. Știa că trebuie să-l iubească pe aproapele său ca pe sine însăși.. dar voia să se îndreptățească. Răspunsul Domnul a fost această pildă în care Domnul nu pleda ca evreii să se facă samariteni și nici ca samaritenii să se facă evrei. Voia să spună, simplu, că aproapele meu este omul aflat în necaz (atunci când eu o duc bine) și cel cel ce mă ajută, atunci când sunt căzut între tâlhari.

      1. gabe

        Nu cred ca un pastor penticostal nascut din nou in care locuieste Duhul Sfint ar putea trece pe linga acel nenorocit… un cioban penticostal poate…

        1. Domnul Isus a spus de un preot și un levit. Unii pun întreg neamul preoțesc și toți leviții (cântăreții) aici. Ne plac grozav de mult generalizările.
          Am apelat la un pastor penticostal pentru că sunt și eu unul. Evident că pilda pate fi ajustată la religia fiecăruia.
          Ai dreptate, un om născut din nou nu poate trece pe lângă suferința aproapelui său.

  7. dan

    De ce sunt unii automat invidiosi pe iehovisti si nu pe… biciclisti? 🙂 Ce treaba si cu morala asta. Fiecare o indreapta incotro-i umbla mintea… Pina una alta, ala din poza cu motoreta, io parlit manile bietului om (sau manechin) atirnate pe esapament 🙂 (na poftim… alta)

  8. Radu Oprea

    Pilda si Intrebarea din final se refera foarte clar la ATITUDINEA unor „religiosi” fata de apropapele lor.
    Mai presus decat religiozitatea impecabila de duminica,conteaza dragostea asociata cu
    umilinta. Este adevarat,iehovistii neaga divinitatea lui Isus,dar ce folos daca cei care o
    recunosc,si se duc sa I se inchine nu au fapte (chiar elementare)…este tocmai ceea ce subliniaza Ap.Ioan !
    Pilda aceasta ,din nefericire,poate exprima o realitate pentru unii,care se regasesc prin
    comunitatile noastre,pentru unii care doctrinar si la nivel teoretic (slava Domnului !) sunt pe calea buna,dar prin fapte sunt de multe ori „pe langa”…ceea ce a fost pe vremea lui Isus intalnim si in timpurile noastre.
    Ilustratia este binevenita…ramane sa pricepem mesajul.

    1. Dave C.

      Gabi,
      Daca as avea talent poetic ca si acest rapper, I would rap un cintecel in romaneste, si as pune in versuri destui „ne-samariteni” romani 🙂

  9. Dupa mine as zice ca alegerea cea mai buna o va face Domnul pentru ca el cunoaste pe cei ce sint ai lui CIT DESPRE PILDA CARE ATI AFIRMAT -O ATI VRUT DOAR SA SCOATETI PE CINEVA BATISTA CURATA DAR NU MERGE;PADURE FARA USCATURI NU SE POATE.

    ;

    1. Soră Rodica. Nu am vrut să scot pe nimeni batistă curată. Am vrut doar să pun pilda Domnului în termeni contemporani ca să vedeți ce reacții au avut evreii când au auzit pe Domnul spunând pilda Samariteanului milostiv. Cred că au reacționat la fel ca Dvs.
      Nu am înțeles care e pădurea și cine uscăturile.

  10. Fr Petrica, in loc de un Iehovist putea sa fie un Budist sau un Musulman.

    Majoritatea dacă nu toate religiile in afara de crestinismul protestant vând mantuirea printr-un sistem de fapte. Lucru care provoacă întrebarea… De ce s-a oprit Iehovistul? Pentru ca ia fost mila si facerea de bine o are ca roada a Duhului Sfânt? Sau pentru ca se straduieste sa își cumpere salvarea, deci un motiv personal si „selfish”

        1. Truth, deschizi un subiect foarte delicat. Afirmatia ta ca suntem mintuiti si ca pentru aceasta trebuie sa facem numai bine, nu este biblica.
          TREBUIE SA FACEM TOT CE ESTE SCRIS, ACEASTA ESTE GARANTIA MINTUIRII.
          Suport biblic: 1 Petru 1 cu 9. Obligatiile noastre sunt di 1 Ioan 2 cu 6.
          Cerne putin aceste versete si ai sa te minunezi.

            1. Daca vrei sa contrazici biblia este problema ta.Eu am gasit in zece locuri cel putin ca eu NU SUNT MINTUIT. Am garantata SANSA mintuirii. Oricind se poate pierde.
              Ap Pavel spune ” ca sfirsit al alergarii…cununa ..”, ap Petru spune clar ” ca SFIRSIT al credintei…mintuirea.
              Cred ca ai invatat biblia prin cele tari straine, este cea a mintuirii o data pentru totdeauna. Mare capcana.
              Eu am fiori si am pielea de gaina cind ma gindesc la versetul din 1 Ioan 2 cu 6. Pai fratele meu, cunosti pe cineva care corspunde celor scrise? Scrise in biblie bine’nteles. Sau tu crezi ca facem doar cit putem ca oricum suntem mintuiti. Nu prea cred.
              Fratele meu mi-ar place ca tu sau oricine crede ca tine sa explice relatia mintuire-credinta-trairea credinciosului, folosind versetele biblice nu interpretarile unor filozofii teologice.
              Cred cu convingere ca tu inca nu realizezi care este MOMENTUL MINTUIRII CREDINCIOSULUI. Tu confunzi garantarea fagaduintei lui Dumnezeu cu momentele in care aceasta opereaza si pe baza carui suport ,pentru cei care intr’adevar ajung la acele momente.
              Multi chemati (toti) ,putini alesi si aceia nu sunt cei ce alearga, nu sunt cei care cer ci sunt cei de care Dumnezeu are mila. Si in acest punct, trebuie luat de la capat.
              Oricum nu sunt in acord cu parerea ta , cred cuvintul din Isaia 53, dar mai cred si versetul care spune ca dupa aplicarea jertfei Domnului Isus pentru pacate, cind acestea mai vin, nu mai este jertfa. Jertfa Domnului Isus nu este ping-pong, astazi pacatuiesc si miine ma iarta.
              Credinta este data o SINGURA data,PENTRU TOTDEAUNA, oare aceasta ce sa insemne? Eu mai meditez si sunt de acord cu framintarea fr pastor Petrica, tocmai aceast fel de comportare al nostru fata de binefacere ne va impiedica sa ajungem mintuiti. Matematic,folosind ceea ce spune biblia este foarte bine demonstrat. Alarma fratelui pastor este reala. Fii binecuvintat fratele meu cu har si pace sfinta.

        2. Truth, te rog frumos sa mai citesti o data remarca mea referitoare la garantarea mintuirii si fa aceasta citind cele versete spuse de mine.Ele sunt doua, dar din biblie mai sunt o multime in sensul acesta.
          Relatia mintuire- credinta.
          Credinta fara fapte este moarta. Si legaturile se fac mai departe. Tare ma tem ca esti inoculat cu analiza sistem american si pentru asta nu deduci lucrurile simple si preferi sa stai in convingerile tale.Chiar daca primesti argumente biblice.
          Numai asa inteleg cele spuse de tine, si dau copy-paste:”Tocmai pt ca suntem mantuiti trebui sa ajutam nenorocitul”
          Pai citind 1 Petru o sa afli ca NU SUNTEM MINTUITI ! Ca sfirsit al credintei vom primi mintuirea. Doar FAGADUINTA MINTUIRII este garantata de Dumnezeu.Pentru celelalte trebuie sa trudim noi. CUm vom trudi? Asa cum ne invata Domnul Isus. Cred ca acuma este mai simplu pentru tine.

      1. Analogia cu „biciclistul milostiv” este interesanta, dar,vorba romanului:”unde dai, si unde crapa”. S-ar putea ca aceasta org. de „samariteni” sa ia ideea, si sa spuna lumii intregi ca insfarsit recunoastem ca ei sunt cei ce salveaza pe cei pierduti.( in timp ce-L ignora pe adevaratul Samaritean) Apropo la ce spunea si Val, nu e destul ca cineva sa faca un bine, am aflat ca o org. de „pacatosi”, din aceea la care el s-a referit, si-au scuzat faptele lor retrograde, spunand ca totusi ei fac mult bine, si-i ajuta pe copiii orfani…. Daca in vre-un fel observatia mea este gresita, imi cer scuze. In acelas timp nu neg faptul ca o binefacere facuta din dragoste pentru aproapele in nevoie, este esenta pildei Domnului Isus. Partea noastra?:”Du-te si fa si tu la fel!”

  11. Mos Ion Roata

    Intrigat de dialogurile cu opinii radical-polemice despre acest caz „filantropic- jehovist” si bine Mediatizat- Bloghistic ,aflu cu stupoare citind o nota informativa adresata unei societati ce se ocupa cu dezinformare crestina , ca anume aceea camasa ce a fost rupta si sfasiata pentru confesionarea bandajelor si pansarea acelui sarman homeless, era de provenienta si brand Abercrombie !.Un sacrificiu costisitor,similar vasului de alabastru spart de Maria-Magdalena . Luand si urmand profesional- investigativ acest fir si informatie aparent lipsita de importanta si insemnatate, de indata am trecut la o investigatie mai profunda si de detalii a acestui eveniment ce a ajuns foarte repede la o valoare „mioritic-publicitara” in clasamentele domnului Cristea ! .M-am interesat in aprofunzime despre persoana si beckground-ul acestui sectant jehovist. .Am aflat repede, folosind motorul Google ,ca este lider al unei comunitati de Martori ai lui Jehova ce ,culmea ,este locat si „coincide” cu acelasi cartier in care sta pastorul nostru penticostal ce conducea acel Mercedes. Mai mult,amandoi sunt vecini de ville si membrii in bordul administrativ al acelei communitatii .O rivalitate tacita ,pastrata panain aceste clipe pe fagash incognito . Ei nu stiau ca Mos Ion Roata dorestev o elucidare a starii sufletesti a acestui „samaritian’ al timpurilor moderne. De asemenea ,acest jehovist este proprietarul si posesorul unui titlu de masina de comanda BMW- convertibila, de ultimul tip si are un incomme de peste $ 500.000. /anual .Si pentruca medicul lui de familie, din motive de sanatate si datorita tensiunii lui arteriale foarte ridicata cat si a colesterolului foarte ridicat , i-a prescris jehovistului exercitii intense cardiao.; respectiv plimbari intense cu bicicleta in aer liber. In momentul acestui eveniment dramatic,el se afla in timpul unui de exercitiu de rutina . Pedaland intens, In fatza lui l-a zarit pe pastorul nostru penticostal trecand nepasator in Mercedesul lui lucitor pe lanfa acel insangerat si lovit de soarta .Apoi l-a zarit si pe dirijorul bap[tist lipsit de vibrari sentimentale, ce nu opreste . Doamne ,ce mare oportunitate propagandistica s-a ivit pe neaasteptate !.” Trebue sa n- o las sa-mi scape, sa o folosesc din plin !” a zis in sinea lui „marotrul” !. O lovitura devastatoare impotriva acestor ingustimi si slabiciuni ale mandriei si egoismului sarmanilor bapti- penty ! .. Deci hai la treaba !. In vazul cator mai multi oameni si curiosi a aruncat bicicleta intr-o parte si a ingenunchiat langa cel ranit ,ce miroasea greu . Cu gesturi atlatice si gesturi pline de traire dramatica si-a smuls camasa si a sfasiat-o sonoric. . . . etc, tec. Fara sa ma adancesc si clelelalte figuri de stil si de impresie.. va las sa concluzitionati singurui ce a urmat. Un microfon impins in lunina reflectorului in hallul spitalului ,la emergenta, si… afirmatie ca EL plateste TOT, TOATE BILUIRILE SPITALIZARII!. Oare nu suna prea propagandistic ??!!. Si uite asa , cand faci ceva „pentru Domnul” iar staga este martora celei drepte, efortul tau este doar publicitar, isi primeste recompensa si raspalta aici, numai aici dar NICIDECUM DINCOLO !.

  12. Daca scena aceasta ar fi avut loc sub lumina reflectoarelor sunt convins ca s-ar fi oprit si preotul si dirijorul. Ne place adesea sa prestam actiuni care au ecou si pe care le putem prezenta triumfal, cu surle si trambite, duminica la biserica. Bineinteles, tot ce-am facut prezentam sub forma de „marturie”, spunem ce binefaceri am facut noi (sau lasam sa reiasa din relatarile noastre) ca „sa fie o intarire pentru ceilalti”. Iata un prilej prin care putem sa ne trambitam neprihanirea in fata oamenilor si sa pastram si fatada de oameni modesti (smeriti si evlaviosi). Cand dam insa de un incident ca acesta intr-un spatiu izolat singura motivatie care ramane este mila sau sentimentul de compasiune, ceea ce ne cam lipseste. Nu ducem lipsa insa de abilitatea de-a crea perceptia ca suntem milostivi si aceasta bineinteles sub lumina reflectoarelor…

    1. Am auzit pe cineva dintre preoți, afirmând că „totul este percepția”. Cum te percepe lumea este totul. Nu e de mirare că acest gen de oameni crează mereu percepții false, mai ales când strălucesc reflectoarele.

  13. Dave C.

    Se pare ca e grea intrebarea. Si, haide repede sa ne aparam religia penticostala. Pai stai ca pilda nu nea atacato, ci doar a intrebat, „Cine credeți că a fost aproapele celui lovit de mașină?” Cine crezi to ca e aproapele celui cazut? la intrebat Domnul pe Fariseu. Pai, samariteanul, a raspuns fariseul. Dute de fa si tu la fel, i-a spus Domnul. Vezi, Domnul nu ia cerut fariseului sa se faca samaritean, sau sai arate ca samaritenii intra mai repede in Inparatia Domnului ca si iudeii, ci doar sa fie aproape de cel in nevoie. Tot asa si pilda de fata, nu ne cere sa filozofam pentru a apara religia penticostala, ci sa observam care a fost aproapele celui cazut. In cazul acesta, da, Iehovistul a fost mai aproape ca cei dinaintea lui. Asa ca daca ai observa, dute de fa si tu la fel. 🙂

  14. Ioan Bâle, Toronto

    Preotul, ca persoană chemată la slujirea dumnezeiască a închinării publice, la mijlocirea între Dumnezeu și om și la ȋndrumarea poporului ȋn ȋnvǎțǎtura duhovniceascǎ, ȋmpreunǎ cu Levitul, ca persoanǎ ajutǎtoare ȋn activitatea preotului, nu acoperǎ toatǎ sferǎ nevoilor umane, și poate scǎpa un segment esenţial: nevoia de ridicare a celui cǎzut între tâlhari. Faptul cǎ preotul și levitul nu pot rezolva integral lucrurile, nu înseamnǎ cǎ nu mai este nevoie de ei. Mai mult, pilda oferǎ imaginea lipsei de completivitate a omului, chiar atunci când este în cele mai duhovnicești ierarhii.
    Pentru mine, pilda nu este o îndemnare la substituirea preoţiei levitice cu o echipǎ de samariteni, ci o invitație spre completarea a ceva esenţial, dar care lipsește. Dialogul Domnului cu învăţătorul Legii a fost pozitiv, în mǎsura în care acesta din urmǎ ar fi înţeles ce îi lipsește, și care era parte naturalǎ în caracterul altuia, care nu putea urca în ierarhia celor dintâi.

    1. Mă gândesc că atât preotul cât și levitul au avut un dialog interior cu propria conștiință. Cum avem și noi în fața unei nevoi. Ne justificăm nepăsarea. Bineînțeles că avem întotdeauna „rațiuni superioare” care ne obligă să ne vedem de drum. Cred că voi încerca săptămâna viitoare un exercițiu în acest domeniu, să întocmim o listă cu scuze posibile ale celor doi.

  15. Pingback: Postare Nr. 1 în Top WP (12.04.2013) | Romania Evanghelica

  16. pete

    In loc sa tot filosofam ce ar face cutare sau cutare mai bine sa-si puna fiecare intrebarea ce as face eu, sau care din cei trei sint eu?. Si mai usor cu batjocura la penticostali, cui nu-i place yehovistii va primesc cu bratele deschise.

    1. Dave C.

      „Si mai usor cu batjocura la penticosali ”

      Cite odata trebuie spus adevarul, chiar daca doare, sau interpretat ca si batjocura.

      Apoi putin haz nu strica, ne-au intristat destul comunistii, macar cit mai este libertate sa zimbim. 🙂

  17. Liviu M

    Frate Petrica,
    Ati primit mustrare scrisa pentru pilda asta (in varianta de la conventia din 2007). Aruncati o privire pe la popasurile vecinilor (de blogosfera).

    1. De ce nu este intrebat Vasilica Croitoru?
      Ca vreau sa zic ca am auzit de prin gazete ca omul s-a „linistit”
      S-o fi tratat la vreun „samaritean” cu ochii albastri.

  18. nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni,
    dar credinta fara faptele Duhului e MOARTA-
    mintuirea e prin HAR, dar nu fara fapte-
    daca ai Duhul Sfint, ai si faptele sale-
    altfel spus si satana are credinta…dar moarta~

  19. Frate mare… cu batista
    Plina de lacrimi uscate
    Nu fi trist ca Iehovista
    Are har si libertate…

    Lasa-ti piatra legalista
    La picioarele iubirii
    Deno-mina-tiunea trista
    Ce-ti sta-n Calea fericirii !…

    Unde nu-s acuzatorii,
    Unde nu-i pe condamnate
    Unde-s toti biruitorii
    Sfinti si plini de bunatate…

  20. Pingback: Conferință la Reșița |

    1. Mulțumesc pastorului Nelu Filip pentru publicitate. Citatul din postarea Dvs. suna astfel: „Pericolul de a face Biblia relevantă – ea este pentru orice secole, unii cad in mari greșeli: pilda cu iehovistul; https://lascaupetru.wordpress.com/2013/04/11/pilda-iehovistului-milostiv/„.
      Mi se pare tare ciudat pericolul acesta. Mă tem mai tare de pericolul de a face Biblia irelevantă.
      Aș fi tare curios unde vede pastorul Nelu Filip „marea greșeală” din „pilda iehovistului”?
      Oricum, sunt tare măgulit că am fost subiectul conferinței pastorilor. Domnul să-i binecuvinteze!

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s